Social Icons

Pages

Sunday, April 24, 2011

EKSLUSIF !!! MCA AKAN BERGABUNG DENGAN DAP PARTI KOMUNIS ???



sampai sekarang saya tertanya-tanya adakah MCA ini sebenarnya relevan atau tidak di bawah Barisan Nasional ??? saya masih ingat lagi dengan kenyataan Setiausaha Agung BN,Tengku Adnan Tengku Mansor yang mahukan setiap parti komponen BN menyelesaikan masalah parti masing masing dengan kadar segera sebelum PRU 13.nak kata PRU SARAWAK dah berlangsung pun minggu lalu,Alhamdulillah Komponen BN memenangi 55 daripada 71 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dipertandingkan.

UMNO,MIC dan beberapa parti komponen lain telah memulakan langkah pemulihan parti Dalaman walaupun perlahan-lahan namun kelihatan konsisten.Yang masih menjadi tanda tanya adalah parti MCA masih dilihat bergelut dengan imej dan party rebranding.Setiap perbuatan dan press statement yang dikeluarkan sebelum ini jelas dan nyata menunjukkan MCA sudah bersedia untuk bergerak bersendirian atau mungkin sudah mahu keluar dari BN.saya merasakan MCA bukan lagi dilihat sebagai political force yang mewakili masyarakat Cina malah sebagai suara kebangkitan orang Cina di dalam BN.masihkah anda ingat lagi tentang skandal Presiden MCA dan Beliau mengaku dengan kesalahan sendiri ??? Itu salah satu Undi Cina masuk ke DAP.di pihak Pembangkang pula Anwar Ibrahim yang tidak mengakui segala kesalahannya dari perbuatan Liwat sehingga Video Porno.Anwar Ibrahim ini pula tamak dengan kuasa.sakit pinggang tapi boleh pula pergi ke London dan Jepun.maklumat yang saya dapat Anwar Ibrahim ke jepun nak mendapatkan dana dari Nippon Foundation.nak tahu apa itu Nippon Foundation ???

KLIK DI SINI

Berbalik cerita MCA tadi,apakah mampu MCA yang kini hanya mewakili 15 kerusi Parlimen dari 32 kerusi Parlimen dapat merampas kembali kerusi Parlimen setelah keluar dari BN ??? kenyataan saya ini bukan menyatakan saya ini racist,saya sudah kaji semua ini.

anda sendiri sudah nampak DAP yang menjadi dominan dalam mewakili masyarakat Cina dengan permainan chauvinism dan racism.anda pun sudah lihat sendiri masa PRU SARAWAK baru-baru ini,semua kerusi DAP yang di menangi adalah kawasan bandar,kenapa tak letak PKR di Bandar ??? dari dulu lagi DAP memijak maruah orang melayu dan mengatakan Melayu Racist.MCA pula semakin terdesak untuk kembali mendominasi suara masyarakat Cina dan semakin lantang mempertikai setiap hak dan keistimewaan orang Melayu.sebab itu saya beritahu tadi,sekarang ini sebenarnya MCA sudah terperangkap dengan permainan political warfare oleh parti DAP.sebelum ini Kelantangan MCA yang mahu Kerajaan menghapuskan 30% ekuiti bumiputera sewaktu Kongres Ekonomi Cina sebagai tanda menampakkan sikap dan pendirian sebenar MCA.Sandiwara ini sebenarnya lebih mirip kepada mendapatkan kembali sokongan padu orang Cina dan political mileage Presiden MCA itu sendiri yang sudah terpalit dengan skandal seks ciptaan sendiri.Keburukan pemimpin MCA yang terpalit dengan pelbagai skandal menyebabkan orang Cina semakin muak dan jelak dengan MCA sebab itu pengundi cina lebih rela mengundi DAP.

Perlakuan MCA sangat berkait rapat dengan kepentingan tembolok politik pemimpin pemimpinnya dan bukan untuk kepentingan orang Cina di Malaysia.saya lihat,Orang Cina masih lagi boleh menyokong parti Gerakan atau PPP bagi mewakili suara dan pendirian masyarakat Cina amnya.Adalah sesuatu yang tidak mustahil jika MCA akan bergabung dengan DAP untuk menghadapi PRU 13 kelak.Strategi ini dilihat bijak kerana hanya dengan cara ini MCA akan kembali mendapat kerusi Parlimen setelah tewas teruk sewaktu PRU 12.kenapa saya kata begitu ??? sekarang MCA sudah lantang bersuara berkenaan dengan pandangan peribadi editor Utusan 1Melayu 1Bumi.sebenarnya itu adalah pandangan peribadi,namun semua ini belum di laksanakan lagi.kenapa nak marah berkenaan pandanga 1Melayu 1Bumi tu ???? kenapa MCA tak marah DAP dengan slogan Undi untuk Ubah ??? apa yang DAP boleh ubah ??? lihat sendiri Pulau Pinang yang Diterajui oleh DAP,apa dah jadi ??? siapa yang merana ???


saya tidak nampak relevan mengapa perlu MCA dikekalkan didalam Barisan Nasional kerana tindak tanduk pemimpin MCA sendiri lebih menjurus kepada mewujudkan perpecahan di kalangan parti komponen BN Dan tidak mustahil akan menambahkan lagi kekecewaan BN sekiranya lebih banyak kerusi yang diperuntukkan kepada MCA untuk PRU 13 dan kesemua kerusi Parlimen tersebut yang dipertandingkan akan kalah teruk.Ada lebih baik jika kesemua parti komponen BN mendesak MCA untuk menyatakan pendirian sebenar parti itu sama ada mahu meletakkan kepentingan nasional melebihi kepentingan peribadi para pemimpinnya yang sudah rosak moral dan integriti.MCA semakin menjadi liabiliti besar (damage liability) kepada kemenangan BN di PRU 13 kelak.Setiap tindak tanduk pemimpinnya semakin menyesakkan nafas Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Pengerusi BN.Mungkin ada baiknya MCA keluar dari BN kerana aspirasi parti tersebut lebih menjurus kepada kepentingan chauvinism dan political mileage pemimpinnya.saya minta maaf kepada masyarakat cina yang membaca artikel saya.saya bukan racist,saya tujukan semua ini kepada Parti.saya lihat MCA sudah lain macam.

AYUH SEMUA ORANG MELAYU,BANGKITLAH ANDA DARI TIDUR !!!

MAHUKAH ANDA MELIHAT NEGARA INI MENJADI SEPERTI SINGAPURA ???

MAHUKAH ANDA NEGARA INI DIPERINTAH OLEH PARTI KOMUNIS ???

NEGARA INI BERBILANG KAUM,SAYA TIDAK MAHU LIHAT PARTI ALA KOMUNIS INI MEMERINTAH MALAYSIA !!!

FIKIRKAN SEJENAK !!!

5 comments:

AbangRM said...

Ini masanya UMNO bersatu dengan PAs..terima sahaja semua syarat PAS...semua syarat PAS sebenarnya tidak menimbulkan sebarang masalah kepada orang Melayu...Islam tu siapa 90% Melayu...dulu mungkin ada masalah sebab MCA ada dalam BN...tunggu saja MCA keluar BN ..MIC kurang masalah ..masih boleh berkompromi...bagi apa yang orang India mahu...mereka cuma 7% drp pdduk Malaysia...kalau MCA hendah keluar BN...silakan!!

tebing tinggi said...

Kalau betul bagai dikata ,molek sangatlah,kalau ada didalampun tidak menyumbanag bahkan menjadi bebanan eloklah keluar atau dikeluarkan.

hangkedee said...

Mereka dah lama bersatu Butinya banyak kaum kerabatnya ramai kaya raya. terkaya Msia siapa bukan kah cina.Hanya MELAYU yang masih BODOH Piang bergaduh sesama sendiri seperti PAS+ PKR dan Melayu UMNOGOK.Tuhan beri contoh yang nyata di Plastien Yahudi menlanyak dan mengayang orang Islam kerana tidak bersatu lah tu.Hamas dan Fatah tak pernah berdamai siapa yang un tung????BODOH mengalahkan keldai

Anonymous said...

Adalah menjadi harapan supaya pemimpin pemimpin UMNO dan barisan komponen BN yg lain daripada MCA merenung kembali apa yang tersirat dihati MCA. Matlamat sebenar mereka mahu DAP menguasai politik kaum cina. Tendang saja MCA keluar. Setiap kali MCA dan parti BN berasas kaum cina kalah dlm piliharaya, mereka tetap menyalahkan BN kerana dasar dan lain-lain alasan lagi. Wah hal sejak PRU12 apa kerja mereka buat utk tarik pengundi cina sokong BN. Utk daftar pengundi baru cina pun mereka yg tercorot. setiap kali PRK ada tak nampak pun mereka kerja bersungguh. Tendang saja mereka keluar. 1Melayu 1 Bumiputera 1Minoriti. Berambus parti cauvinis racism cina. Aku tak akan undi BN kalau letak calon cina kawasan Melayu.

Anonymous said...

Sampailah masanya Melayu bersatu. Biarlah MCA keluar dari BN. Kerusi yang dimenangi MCA pun kawasan Melayu.Kita undi dia, dia tikam kita dari belakang. Selama ini BN banyak ambil hati MCA hinggakan banyak mengalah kepada mereka. Balasannya, habuk pun tarak. Kita ikut lah apa PAS hendak. Biar PAS pegang kementerian yang khusus untuk undang-undang Islam. Kita tengok apa yang dia bentangkan. Selama ini PAS hanya bersyarah aje, ni biar dia buat kerja.

 
 
Blogger Templates