Social Icons

Pages

Friday, June 17, 2011

LAGI LAPORAN POLIS DI BUAT UNTUK PERHIMPUNAN BERSIH !!!


Pertubuhan Pemandu dan Pengusaha Teksi/Limosin dan Kereta Sewa Malaysia (Petekma) membuat laporan polis terhadap Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) Datuk Ambiga Sreenevasan dan himpunan yang bakal diadakan pada 9 Julai ini.Laporan itu dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi di sini oleh empat wakil persatuan itu petang tadi.Timbalan Presiden Petekma Syahrir Abdul Aziz berkata,pendapatan para pemandu akan terjejas dan mengalami kerugian besar sekiranya perhimpunan itu diteruskan.

Oleh itu beliau yang mewakili persatuan itu mendesak supaya Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein bertindak tegas ke atas penganjur perhimpunan terbabit.Menurutnya, beliau tidak mahu perkara yang sama berulang sepertimana Himpunan Bersih 1.0 pada 2007.

“Walk of Democracy” ini akan mengakibatkan kesesakan lalu lintas sehingga menyebabkan perkhidmatan pengangkutan awam mengalami kerugian kerana orang awam mengalami kesulitan untuk mendapatkan teksi.Periuk nasi kami akan terjejas sama.Kami mahu PDRM dan Menteri Dalam Negeri mengambil tindakan tegas terhadap pihak penganjur supaya peristiwa Bersih 1.0 pada 2007 lalu tidak akan berulang.Bersih 1.0 menyebabkan huru-hara dan kemusnahan harta benda yang teruk pada masa itu ,” katanya kepada pemberita di luar balai polis Semalam.


PUPTEM Membuat Laporan Polis Hari Ini

Persatuan Usahawan Pemilik Teksi Eksekutif Malaysia (PUPTEM) akan membuat laporan polis susulan akan dibuat oleh persatuan itu berhubung perkara sama di IPD Cheras hari ini.Mengulas mengenai himpunan Bersih,Presiden Persatuan Usahawan Pemilik Teksi Eksekutif Malaysia (PUPTEM),Azmi Mohd Yatim berharap agar ia dibatalkan supaya tidak menjejaskan pendapatan mereka.

Sebelum ini Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Khalid Abu Bakar berkata polis tidak akan mengeluarkan permit untuk perhimpunan Bersih atau kumpulan lain yang menentang perhimpunan itu.Datuk Seri Khalid Abu Bakar berkata,keputusan dibuat kerana perhimpunan itu bukan sahaja akan menggugat keamanan, tetapi juga mencetuskan kekacauan.Menurut beliau,polis menerima 418 laporan dari para peniaga,ejen pelancongan dan individu yang membantah perhimpunan itu diadakan di Kuala Lumpur pada tarikh 9 Julai.Malah Datuk Seri Khalid Abu Bakar dilaporkan meminta penganjur perhimpunan tersebut membatalkannya kerana menurut beliau,ia akan mengancam keselamatan negara.


BERSIH ??? APA YANG BERSIH NYA ???

JAHANAM !!!

2 comments:

Anonymous said...

ngat kan hebat sangat badut umnok nie..xda apa nk takut beb..takut hanya pd allah yg esa..setakat behimpun pon ko dah macam cacing xdapt tanh pe hal..hahaha..

Anonymous said...

ANON 10:55AM

yang hebat hanya allah yang maha esa.yang depa dok puat laporan polis tu bukannya apa.nak demo tu di batalkan untuk kepentingan semua.demi kesejahteraan negara.

kamu tu akal pendek.orang akal pendek macam kamuu tu la yang selalu diperbodohkan.anuar keluar negara memburukkan malaysia.PM keluar negara ajak pelabur luar masuk melabur di dalam negara.

hanya akal cetek macam kamu ja yang pentingkan diri sendiri.dan selalu diperkudakan.

kamu tak ada syarikat perlancongan kamu tak tahu.
untuk bulan july sahaja banyak pelancong tarik diri.tak mahu dtg ke malaysia.kamu tahu atau tidak.syarikat aku mengalami kerugian cukup banyak.

memang bangang betul la puak2 anak haram ni.

melingkop kan bisnes aku ja..

orang yang menganjurkan demo bersih ni termasuk pengikut2 nya semua celaka besar.

kamu tahu tak apa hukumnya menghalang rezeki orang wahai babi semua.

bila cakap semua tahu bab agama.tp masih nak menganjurkan demo celaka ni.

aku nak geng2 yang menganjurkan demo ni pergi tanya tok nik hampa tu apa hukumnya kalau menghalang rezki orang berniaga.

nabi suruh kita semua berniaga.tp hampa semua dok pelingkop perniagaan orang.
aku nak cakap balik kat kamu semua macam mana tok nik kata kat bloger....

memang celaka
memang celaka
memang celaka

PEMBANGKANG.....

 
 
Blogger Templates