Social Icons

Pages

Wednesday, August 03, 2011

WAJIB BACA !!! GERAKAN DESAK ANWAR BERI KETERANGAN (DESAK) !!!




Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur telah menetapkan 8hb-26hb Ogos ini untuk menyambung prosiding kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan iaitu di peringkat bela diri.

Manakala mahkamah sama turut menetapkan Rabu ini untuk mendengar permohonan Dato Seri Anwar untuk menemubual lima saksi dalam kes liwat yang dihadapinya sebelum beliau memberi keterangan membela diri 8 Ogos ini.

Ironinya,pihak pendakwaan dan juga pengadu Saiful Bukhari telah pun selesai melaksanakan tanggungjawab mereka dan keputusan kehakiman jelas memihak kepada Saiful.


Ini kerana Mahkamah telah mendapati bahawa ada kes 'prima facie' bermakna kes yang kukuh.

Pihak pembangkang mencanagkan Anwar tidak bersalah dan jika benar bak dikata, ini adalah peluang sebaik-baiknya untuk Anwar membuktikan pada dunia, masyarakat dan semua bahawa beliau tidak bersalah dengan memberi keterangan bela diri, menafikan pertuduhan, bukti2 dan mengemukan saksi2/alibi2 yang selama ini dia janjikan.

Jangan hanya gah di pentas politik rekaan,sedangkan cakap tak serupa bikin.


Malangnya, sehingga kini Anwar masih lagi nak berdolak dalik dengan cuba mencari alasan untuk menangguhkan prosidingnya.Apa sebabnya ???

Kami pun tak boleh nak paham ??? Walhal,seperti yang kami tulis tadi, ini lah peluang yang sebaik2nya untuk Anwar membuktikan bahawa dia tidak bersalah, ia satu fitnah dan satu konspirasi.Pada kami yang sudah jelak dan bosan dengan sandiwara politik kotor Anwar, sudah tiba masanya kami merasakan satu kempen untuk kita semua MENDESAK habis-habisan supaya Anwar tampil memberi keterangan pada 8hb ini.

Kempen ini kami namakan Gerakan DESAK (Desak Anwar Beri Keterangan).

Apa objektif kempen ini ???

1) Memberi tekanan dan Mendesak Anwar agar beliau memberi keterangan pada 8hb ini. Jangan cuba cari alasan untuk tangguh kes lagi.

2) Memberi tekanan pada badan kehakiman supaya tidak layan kerenah 'tangguh' Anwar.

3) Menyedarkan rakyat bahawa Anwar sekarang ini mempunyai tanggungjawab untuk memberi keterangan, mengemukan saksi2/alibi2 dan bukti2 seperti yang selama ini dijanjikan.

Mengapa perlu didesak?

1) Rakyat dah bosan dengan dolak dalih Anwar menangguhkan perbicaraan. Sudah 35 permohonan/Rayuan dan 70 Kali penangguhan selama 3 tahun kes ini dibicarakan

2) Rakyat dari segenap lapisan masyarakat, tak kira fahaman politik, amat ternanti2 keterangan dari Anwar. Sudah 3 tahun rakyat tunggu.

3) Rakyat sudah muak dengan kes ini, mahu ia selesai dengan seberapa segera.

4) Rakyat mahukan kebenaran.

Jadi,demi kebenaran dan keadilan, tanpa mengira fahaman politik, kaum atau agak, ayuhlah sama-sama kita semua menDESAK melalui Gerakan DESAK ini agar Anwar Ibrahim berani memberi keterangan pada 8hb ini, jangan tangguh-tangguh dan dolak dalih lagi.

Berani kerana benar, takut kerana.......



ANWAR IBRAHIM HARUS BERTAUBAT !!!

3 comments:

Anonymous said...

jgn lupa desak le juga,Najib,Rosmah,Musa Hassan dn Rodhwan supaya dtg ke mhkamah jd sksi.psal apa nk mngelak pulak.jngn le nk jd hero dlm tv je,sbab org tk leh tny.dtg ke mhkamah bleh brbual dgn lawyer dlm mhkamah.tk gitu.

Anonymous said...

August 3, 2011 10:33 PM

hi anon...anwar yang liwat dan dapat sedap orang lain pula yang kena....apa lu pegi minta liwat kat anwar...

Anonymous said...

huk alohhh....sengal ahhh..alasan pnyokong pembangkang,kalo anwar serah pon org leh manipulate jugak.so xyah serah..mcm pe g...huh.serah jer la kalo x slah..

 
 
Blogger Templates