Social Icons

Pages

Sunday, October 13, 2013

HOT NEWS !!! ANWAR IBRAHIM HANTAR BARUA DAN SAMSENG GANGGU FORUM @YUKTESVIJAY !!! APA CERITA NI ???


apa cerita ni ??? Forum “Cleaning Bersih : An Analysis of Bersih’s People’s Tribunal” yang dianjurkan oleh Yuktes Vijay di Crystal Crown Hotel,Petaling Jaya,telah diganggu oleh samseng yang dihantar Anwar Ibrahim.Forum ini bertujuan membongkar disebalik topeng NGO Bersih dan dalang bersama,Anwar Ibrahim terpaksa ditamatkan lebih awal dari waktu yang telah ditetapkan bagi mengelakkan perkara buruk yang berlaku.baca surat di bawah

Kepada,Yang Berhormat Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail - Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Ambiga Sreenevasan - Pengerusi BERSIH 2.0 

cc: Anwar Ibrahim - Penasihat PKR 
A. Samad Said - Pengerusi Bersama 

Per : Menuntut Ganti Rugi 

Merujuk kepada perkara di atas. 

2. Saya telah menganjurkan sebuah forum untuk memberi pandangan serta penilaian alternatif kepada Tribunal Rakyat yang dianjurkan Bersih. 

3. Namun,sebaik forum ini bermula,ia telah diganggu oleh beberapa ahli PKR dan terpaksa diberhentikan untuk menjamin keselamatan semua pihak yang hadir ketika itu.Kelakuan dan sikap mereka yang agresif mula parah. 

4. Saya ingin menuntut kos ganti rugi sebanyak RM 10,000 di mana kos sewa dewan sebanyak RM 4060 serta kos penyediaan dan penanggungan bayaran pengangkutan kesemua hadirin termasuk pihak media serta panelis turut disertakan.

5. Apa yang saya harap adalah agar PKR dan BERSIH menanggung kos ganti rugi tersebut untuk memberi dorongan agar anak-anak muda tidak patah semangat untuk menganjurkan satu forum atau mengadakan diskusi yang pendapat serta kepercayaannya bercanggah dengan PKR dan BERSIH. 

6. Malah langkah ini akan menjadi teladan kepada ahli-ahli yang lain agar tidak menyampuk dan mengacau satu proses demokrasi yang tahap pemahamannya lebih mendalam daripada yang diketahui oleh mereka yang hanya menanam intepretasi demokrasi sebagai demo di jalan raya. 

7. Sayameminta maaf dan ingin menjelaskan kenapa tuntutan ini dibuat secara terbuka iaitu untuk mempamerkan kesaksamaan dan keadilan kedua-dua dalam mempertahankan demokrasi walau persefahaman tentang aplikasi berbeza. 

Terima kasih. Sekian, 


APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

5 comments:

Anonymous said...

Dimana 'hak asasi maknusia' yg di perjuangkan oleh Pakatan dan BERSIH?.Semuanya tipu.

Anonymous said...

Siapa yg percaya NGO Bersih tu benar-benar bersih?
Mana SUHAKAM?

Anonymous said...

PKR boleh buat demonstrasi untuk menentang kerajaan dan sebagainya. Bagi PKR, itulah demokrasi, rakyat boleh menyuarat pendapat masing tanpa ras takut.

Bila ada orang lain membuat forum (forum saja, bukan demonstrasi) bagi menilai BERSIH dan PR, macam-macam ancaman telah dibuat. Tak boleh bayangkan jika PR memerintah, jika ada orang buat demonstrasi mahu nya disuruh polis tentera tembak mati pendemo ...

Anonymous said...

Yuktes anjing pariah India yg dijuai Pakatan kepada UMNO sebab tak guna sebagai manusia atau peguam.

Anonymous said...

Harap maklum yang akan menanggung sekiranya Negara bangkrup ialah org2 Melayu yg selama ini tak kerja sebab sibuk merompak Negara sampai negara berhutang 650 billion , bodoh.

 
 
Blogger Templates