Social Icons

Pages

Saturday, September 13, 2014

KANTOI !!! #REJIMENANARKI KENA BELASAH OLEH KAKAK SENDIRI KAW-KAW !!!


Asiah Abdul Jalil yang juga merupakan peguam kepada Ali Abdul Jalil atau Rejimen Anarki,menggambarkan posting-posting yang dibuat oleh adiknya itu sebagai 'BODOH' tetapi mengecam kerajaan kerana mendakwa adiknya di bawah Akta Hasutan yang menurutnya tidak sepatutnya diakukan.Kakak kepada Ali Abdul Jalil iaitu Asiah Abdul Jalil dan Khalid Ismath telah bersolidariti di Penjara Sungai Buloh.Ali Abdul Jalil atau Rejimen Anarki telah didakwa dengan lapan tuduhan di bawah Akta Hasutan dan menurut Asiah Abdul Jalil,subversif tersebut akan ditangkap semula. 

"Adik saya adalah seorang budak lelaki bodoh yang menggunakan bahasa yang bodoh tetapi kerajaan masih berasakan dia adalah ancaman kepada kerajaan dan monarki.Bagi saya ini benar-benar kelakar," kata Asiah.Asiah bersama-sama lebih kurang 30 orang lain yang mengandungi kawan-kawan rapat dan sekutu-sekutu anarkis Ali,telah berkumpul di Penjara Sungai Buluh untuk candle light vigil.Menurut Asiah, keluarganya tidak lagi bercadang untuk menjamn Ali yang berusia 29 tahun dari penjara.Menurut Asiah lagi,keluarga berasakan Ali lebih selamat berada di Selangor berbanding di Johor.Adalah difahamkan,polis Johor sudah pun bersedia untuk memberkas Ali di bawah tuduhan yang sama,iaitudi bawah Akta Hasutan Seksyen 4(1)(c) kerana menghina monarki sebaik-baik sahaja dia dijamin.Kumpulan tersebut telah tiba jam 9:30 malam dan membuat beberapa ucapan penting dengan laungan, "Hidup Ali! Mansuh Akta Hasutan!" Sementara itu,kembar Ali,Ahmad Abdul Jalil yang pernah didakwa di bawah Akta Komunikasi dan Multimedia Malaysia pada November 2012 kerana kesalahan serupa berkata,terdapat jurang yang besar dalam ideologi antara golongan tua dan baru dalam cara pemikiran.


"Ali mungkin melakukan sesuatu yang luar dari kebiasaan,tetapi dia adalah suara ramai golongan muda Malaysia yang lahir pada tahun 80-an yang menuntut pembangunan negara menerusi pembangunan minda." Kata Ahmad lagi,jurang perbezaan pemikiran kedua-dua golongan tersebut,telah mendorong kepada perbezaan pendapat. "Kita tidak boleh lari daripada kenyataan bahawa kebebasan bersuara perlu ditunjukkan dengan sebarang cari.Bagi generasi kami,ia adalah di media sosial," katanya sambil menambah sebilangan ahli politik pro-BN dan pengamal undang-undang masih lagi bebas sekalipun telah mengeluarkan kenyataan-kenyataan hasutan.Ahmad berpendapat,daripada mendakwa Ali dengan Akta Hasutan,sepatutnya Kerajaan mengadakan dialog untuk menyelesaikan isu-isu seperti itu.Sesuatu yang amat menarik ialah,sekali lagi terbukti bahawa golongan yang gemar melakukan hasutan dan cuba menimbulkan kekacauan dalam negara ini yang sedang bertungkus lumus berkempen agar Akta Hasutan dimansuhkan.

DIALOG ???

APA JADAH NAK BUAT DIALOG NI ???

DAH HINA SULTAN BANYAK CAKAP PULAK !!!

SUMBAT JERR MAMAT TU DALAM PENJARA LAMA SIKIT !!!

BIAR DIA TAHU LANGIT TU TINGGI ATAU RENDAH !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

9 comments:

Anonymous said...

orang bodoh rupanya. susahkan orang lain buat apa. penganggur ke dia ni. lupa peribahasa ke kerana pulut santan binasa kerana mulut badan binasa. kalau kamu gagal jadi orang berjaya jangan ingat orang lain bodoh mcm kamu juga. nak ajak bodoh sama. minta maaf lah baik saya beli makanan kucing dari ikut bodoh dgn dia

Anonymous said...

kata kekawan kat kampung dulu biar bodoh sombong xmenyusahkan orang.jangan bodoh berlagak pandai (memandai-mandai) menyusahkan!

Anonymous said...

Beruk2 mcm tu selayaknya dimasukkan di dalam sangkar...termasuk la kakak dia sekali. Bagi lilin2 byk2 dlm sangkar dan bila diorang dok nyalakan lilin virgil tu kasi curah petrol skit biar terbakar...hehehehehe..padan muka ko..!

Anonymous said...

Suara org muda PUKI MAK KAU.
Kami pun org muda jg tapi taklah BAGHAL mcm adik kau dan SiDAJJAL BABI LAKNATULLAH SYIAH HARAMJADAH BABI si KAHLID ISMAT ketrunan PUKI BABI HUTAN.
DAH BODOH TAHAP BABI NAK mengaku malaikat pula.
BABI TETAP BABI.

Unknown said...

Apa sebenarnya salah Baginda Sultan dalam hal ni?

Anonymous said...

Candle light vigil ni amalan orang Kristian. DAP telah berjaya tarbiyahkan pengikut pembangkang supaya mengamalkan budaya evangelista. Mereka hanya ikut amalan ini hanya islam pada nama.

Anonymous said...

Rejimenanarki? Kalau kail pun tak ada lautan dalam tak usah di duga. Apabila akal dan hati dah tak betul apa perbuatan pun akan nampak kebodohannya.

Anonymous said...

Agaknya kalo keluarga dia kena makin.hamun dia xmarah sbb hak kebebasan be suara kan...bengong x bertempat...

Anonymous said...

BETUL BRO... .WA PUN ORANG MUDA. TAPI ITU BUKAN LESEN NAK JADI KURANG AJAR.
SENDIRI MAK AYAH TAK AJAR JGN LIBATKAN ORANG LAEN PULAK.

 
 
Blogger Templates