Social Icons

Pages

Friday, August 14, 2015

FAKTA !!! DERMA POLITIK !!! DIMANA KESALAHAN PM DS @NAJIBRAZAK ???


rakyat sekarang asyik cerita tentang kontroversi derma politik dalam akaun Perdana Menteri.tak ada seorang pun yang mempersoalkan sama ada perkara itu melanggar undang-undang atau tidak,ramai yang bercakap ini sekadar menyentuh dari segi patut atau tidaknya sahaja.Hakikatnya,derma politik yang dimasukkan ke dalam akaun Presiden parti,untuk kegunaan parti,adalah dana politik.Sama seperti derma yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi milik seorang ahli parlimen DAP Sarawak untuk kegunaan kempen politiknya,adalah dana politik juga.Sama saja.Pemimpin besar pembangkang sehingga sekarang masih tidak berani mendedahkan sumber kewangan mereka dan sama ada Kit Siang,Anwar dan Hadi ada menerima derma politik dalam akaun masing-masing,kalau tidak ada,dah lama mereka dedah,tapi tak ada pun. 

Jadi kalau Datuk Seri Najib ada melanggar mana-mana undang-undang dalam isu ini,sila kemukakan.Pembangkang dan dalam UMNO snediri ada ramai pakar undang-undang yang boleh menjelaskan kalau Perdana Menteri melakukan sebarang kesalahan.Begitupun sehingga sekarang,kita masih tidak melihat isu itu (pelanggaran undang-undang) diperdebatkan.Sebabnya sudah pasti kerana Perdana Menteri tidak melakukan sebarang kesalahan seperti yang dituduh.Kalau ada,peguam-peguam Pakatan sudah pasti menyerang Perdana Menteri atas dan bawah,tapi sehingga kini kita tidak melihat semua itu berlaku,macam mana orang nak percaya ???

Jadi selagi Perdana Menteri tidak melanggar sebarang undang-undang,yang sibuk-sibuk sangat nak lihat Perdana Menteri berehat dan sebagainya itu kenapa ??? Ia samalah memenjarakan orang baik yang tidak pernah melakukan sebarang kesalahan.semua ni pembangkang punya pasal,main tuduh lepas tu tiada bukti.sama seperti kes SPRM.dulu benci sangat-sangat,sekarang tiba-tiba sokong.semuanya politic mileage kononnya nak rakyat lihat betapa sayangnya pembangkang kepada SPRM dan betapa benar nya pembangkang !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

4 comments:

Anonymous said...

Aku bukan Dap tapi aku nak Jibby turun jawanpan kepada soalan blongang yang bangang...derma politik tak salah...yang salah sebab masuk akaun sendiri...kemudian ahli Umno dan MT pun tak tau 'derma' tu...kalau dah tahu derma kenapa masa WSJ dedahkan tak mengaku awal2...yang blongang pulak kata WSJ fitnah la...akaun tak wujud la...dokumen palsu la kepala butoh bapak ko....hahaha lupa blongang mana boleh terima kenyataan...cari makan la katakan wakakakaka

Unknown said...

DARI AHLI UMNO - TERIMA DERMA OK. BUKAN JENAYAH - TAPI DERMA UTK PARTI MESTI MASUK AKAUN PARTI ( sekurang2 2 tanda tangan dan MKT mesti tahu) BUKAN AKAUN PERIBADI- ADA FAHAM DS Najib Razak!!!

Anonymous said...

1. AMLA
2. Tidak melapor pendapatan kepada LHDN
3. "Kalau ada,peguam-peguam Pakatan sudah pasti menyerang Perdana Menteri atas dan bawah,tapi sehingga kini kita tidak melihat semua itu berlaku,macam mana orang nak percaya ???"
pakatan harami dah saman la woi ... kau ni tertinggal kapal bugis ke apa?

lain lain macam isu moral etc, kau pikir lah sendiri.

Anonymous said...

Confirmlah kalau duit derma parti tak masuk dalam akaun parti, ITU ADALAH PENYELEWENGAN. Kalau duit derma tu kepada peribadi sebagai presiden, ITU ADALAH RASUAH. Sebab tu, peguam negara kena diganti dengan yang boleh kata, ITU TIDAK SALAH.

 
 
Blogger Templates