Social Icons

Pages

Monday, September 24, 2012

HOT NEWS !!! TUN MAHATHIR MEMBELASAH PAKATAN HARAM KAW-KAW !!!


Mantan Perdana Menteri Tun Mahathir di ucapan Keynote nya di Forum CEO menjelas kan dengan perinci apa akan terjadi jika Negara mendapat kerajaan baru hasil kejayaan menanam sifat benci di kalangan rakyat.Walau pun Mantan PM itu mengata kan agak mustahil untuk kerajaan Pakatan menang atas sebab sebab tertentu tetapi beliau tetap membutir kan bayangan dan rupa bentuk keadaan jika Negara menerima “Tuan”baru.Di dalam mencerita kan pertelingkahan yang bakal berlaku oleh ketiga tiga parti dalam Pakatan ini,beliau juga melontar persoalan kepada sidang hadirian apa kah itu yang “kamu sekelian mahu kan” dan menambah kata “sudah bersedia menghadapi ketidak ketentuan?” Jika ini semua sudah di jawap maka terserah lah kepada rakyat sekelian menentu kan hak masing maisng, atas dasar rakyat juga berhak untuk salah, yakni “the right to be wrong”

Ketika menjelas kan nya Mantan PM mengarah kan hadirin bukan sahaja harus melihat kepada apa yang akan terjadi, tetapi kepada apa yang sedang berlaku.Saksi kan juga ketika ini perbalahan mulut pemimpin parti dalam Pakatan antara PAS dan DAP,ia nya belum lagi di peringkat sudah ada kuasa tetapi ketika belum ada kuasa lagi.Masa berkuasa akan di habis kan dengan berpolitik,masing masing mahu dasar nya di terima,pergolakan dan ugut mengugut akan terjadi di dalam protes dasar satu sama lain.Dan amat malang lagi ia akan menjadi kerajaan mencari pasal dan mencari alasan kerajaan lama sebagai sebahagian dari sasaran nya,perangai membangkang akan terbawa bawa walau pun sudah menjadi kerajaan..

Umum harus sedar sesama parti di dalam Pakatan pun tidak ada kesedian menerima warna bendera untuk Pakatan Rakyat,ia nya kerana tidak ada persetujuan ke atas corak,warna dan ciri ciri kepada bendera satu Pakatan ini.Itu baru hal warna di sekeping kain.Belum lagi dasar dasar pelajaran, kewangan, pertahanan dan lain lain.Mantan PM itu juga berkata ketidak tentuan ini bakal merosak kan ekonomi atas sebab pelabur akan “hold on” kepada pelaburan nya.Jika pelabur tidak pasti hala tuju kerajaan maka hala tuju ekonomi juga akan tergangu. Pakat di dalam bahasa melayu selalu nya bertujuan untuk sesuatu yang tidak berapa elok, jelas Tun Mahathir.Ia tidak sama dengan muafakat Dan sememang nya ia boleh di lihat dari mata kasar pun.Ketiga komponen dalam pakatan hanya bersetuju kepada satu perkara sahaja ia itu kesemua nya membenci UMNO Dan kebencian kepada UMNO bukan lah satu asas kuat untuk membentuk kerajaan.Jika ada persetujuan di masa ini antara ketiga parti itu ,ia nya berbekal kan apa yang sedia ada,ia itu Anwar sebagai ketua sementara sahaja.Bayang kan apa akan jadi jika DAP pula mendapat kerusi berganda banyak nya dari parti Anwar? Mahu kah DAP ikut telunjuk Anwar lagi? Begitu juga PAS,jika dia menang lebih banyak kerusi dari PKR mahu kah telunjuk Anwar di ikuti? Ramai yang enggan menjawap dengan jujur kerana memang tidak boleh menjawap, yang ada pula penyoal nya yang di serang. 

Pemimpin PAS pun bukan boleh menjawap satu persatu jika di soal sebegini.Mengambil sikap menghadapi PRU dahulu dan persoalan lain difikirkan kemudian,ada lah sikap yang amat bahaya dan tidak bertanggung jawap.Jika sudah berpakat mana hasil blue print nya? Bayangan menteri dan cabinet pun boleh melaga kan Pakatan rapuh ini Buku Jingga tidak boleh di guna pakai lansung kerana janji janji dahulu pun di anggap sebagai bukan janji oleh Menteri besar PKR di Selangor.Jika yang bertulis pun bukan suatu janji, apa kah yang boleh di pakai dan di pegang oleh rakyat? Ketika Tun Mahathir menguna ungkapan “lebih selamat dengan setan yang di kenali” ramai tidak tahu perkataan proverb itu sememang nya ujud di dalam bahasa Inggeris dan bukan nya Mahathir yang cakap atas perkataan sendiri. Cuma dia pilih idiom itu sebagai perumpaan di dalam jawapan nya. Memang ada kebenaran pada kata Mantan PM.. Bagai mana pula dengan dasar Dalam negeri? Lua negara? Hubungan dengan Negara tertentu? Semua itu tidak jelas dan sangat kabur.Apa kah laluan untuk mengodam sistem pemerintahan Negara akan berlaku sebaik sahaja “malaun” dapat kuasa? Bagaimana sistem kewangan dan sistem sistem lain nya, akan serupa atau akan berubah? Ketika Tun Mahathir berucap dia melontar soalan kepada hadirin dengan kata “it’s a government you choose” kamu lah bertangung jawap atas apa yang kamu sendiri pilih,dan jangan salah kan sesiapa jika kalam kabut dan ketidak tentuan berlaku. 

Cuma ada satu perkara sahaja di kepala Anwar Ibrahim,menjadi PM untuk menguna kan taktik pulas tangan untuk melebur kan kes liwat nya.Sambil itu membalas dendam kepada orang orang yang membongkar kan jenayah seksual nya.Malah ada orang kata asalkan dapat jadi PM sehari pun cukup supaya boleh membawa wang nota RM500 dan RM 1000 di luar Negara di sah guna kan untuk di bahagi kan kepada orang yang setia kepada nya.Bagai mana pula dana yang yang sudah di guna kan oleh kuncu kuncu nya atas jaminan nya? Pihak Yahudi tidak pernah membuat kerja bodoh dan tidak berfaedah, apa yang di labur pasti mahu di kaup untung nya.Dengan dana apa mahu Anwar dan Pakatan membayar kembali kepada Soros? Ada orang kata dengan penyerahan perniagaan di zon ekonomi Petronas, allah walam. Negara jiran sedang menunggu limpahan ekonomi jika Negara dalam keadaan kalam kabut.Lee Kuan Yew pernah berkata kepada Dr Chen Man Hin,“asal dapat jadi PM Malaysia sehari pun cukup”.Agak nya kita menuju ke arah ini dan amat pelik parti yang paling kuat menjerit Takbir ada lah parti talibarut kepada tujuan ini tanpa menyedari nya atau memang di sedari nya. Samada Sedar atau pun tidak seperti rasmi pisau,terhiris secara sengaja atau tidak tetap mendatang kan luka - Selangor Daily

RENUNG-RENUNGKAN

10 comments:

Anonymous said...

Persis komen orang yang telah di BELI UMNO jiwa dan raga nya setelah belot dari menjadi ahli parti parti PEMBANGKANG untuk seketika waktu .....

Jangan lah kita berjalan terlalu jauh tanpa melihat kebelakangan dari tulisan sejarah yang tidak lagi boleh diubah .... sebenarnya yang paling memusuhi ISLAM di Malaysia hanya UMNO parti BANGSAT tinggalan penjajah BRITISH.

Di Malaysia hanya UMNO yang sebenar-benarnya menentang hukum ALLAH dengan tindak tanduk nya dan keliatannya mengekalkan institusi ISLAM sperti peranan para MUFTI hanya sebagai badan pentadbir hukum hakam ISLAM berkaitan kahwin, mati, pembahgaian harta dan menjaga kumpulan agama yang dilabel sesat yang lebih berkepentingan untuk menjaga kedudukan UMNO sebagai pemerintah sekular di Malaysia. Ini adalah sebahagian polisi tinggalan BRITISH yang masih belum terungkai walaupun sudah menjangkau 55 tahun MERDEKA.

Sejarah telah membuktikan UMNO lah yang menghilangkan tulisan JAWI, yang secara langsung menyebabkan orang MELAYU mulai lupa akan kepentingan huruf-huruf JAWI ARAB dalam memepelajari agama.

Sejarah telah membuktikan UMNO lah yang bertanggung jawab menutup sekolah agama rakyat yang secara langsung menutup perkembangan ilmu fardhu ain di bumi Melayu, malang nya UMNO tidak bertindak sedemikian rupa terhadap sekolah-sekolah mubaligh Kristian.

UMNO lah juga parti BANGSAT tinggalan penjajah yang masih memeperluas penyebaran JUDI dan ARAK, dua senjata orang Kristian untuk menrosakan akhlak orang ISLAM dimana jua di dunia ini ... sebagai senjata sulit Kristian menyekat perkembangan Islam dimana negara itu majoritinya orang Islam.

Dan UMNO juga lah parti BANGSAT tinggalan BRITISH yang telah bertindak diluar batas tata susila ketamaddunan manusia yang waras dengan mengeluarkan perintah supaya MEMBUNUH orang ISLAM MELAYU dalam lakaran lipatan sejarah dalam peristiwa hitam PEMBUNUHAN BERAMAI-RAMAI ORANG MELAYU di MEMALI. Tidak seperti di SELATAN THAI atau WILAYAH AUTONOMI MINDANAO dimana yang melakukan pembunuhan terhadap orang ISLAM adalah dari bangsa BUDDHA dan KRISTIAN, di Malaysia yang membunuh ORANG ISLAM adalah SYAITAN YAHUDI bertopengkan UMNO.

UMNO sudah lama membohongi orang MELAYU dengan janji untuk menjadikan MALAYSIA sebuah negara ISLAM, sekarang ini tidak ada seorang PEMIMPIN UMNO yang berani bercakap atas tiket ISLAM kerana mereka adalah orang BANGSAT pengkhianat BANGSA dan AGAMA yang terlatih untuk patuh pada penjajah BRITISH walaupun dikatakan sudah 55tahun MERDEKA ....

Bukti NAJIB juga adalah talibarut penjajah BRITISH adalah lawatan terakhir NAJIB ke BRITAIN yang sebenarnya adalah untuk mendapatkan WATIKAH pertabalan penjajah dalam satu upacara penuh istiadat pertabalan sebagai WAKIL penguasa BRITISH.

Hati-hati, ... UMNO tidak pernah segan silu untuk menjadikan orang MELAYU yang tidak berdosa sebagai korban bagi mengekalkan kedudukan mereka sebagai parti pemerintah .... skrip kejahatan UMNO sedang berjalan ketika ini dengan pelakun UTAMA anak-anak Melayu haramjadah yang menjadi anggota PERKASA dan PEKIDA yang telah dipilh KHAS sebagai pencetus perbalahan sesama MELAYU .... dan apabila berlaku keganasan antara MELAYU, UMNO akan turun dengan kekuatan angkatan TENTERA dan POLIS upahannya untuk menjadi PENYELAMAT, "atas nama menyelamatkan KENTENTERAMAN AWAM" - pencetus upahan ini sudah mula menyemarakan api kemarahan orang Melayu yang tidak berdosa dengan perintah melempar KEPALA BABI, melempar CAT, melempar BATU, melempar KASUT kedalam MASJID dan akan terus menerus melempar KATA NISTA mencaci dan mencerca sebagai umapan untuk menaikkan kemarahan ORANG MELAYU ISLAM

Ini semua kerja KOTOR UMNO PARTI BANGSAT tinggalan BRITISH

Hati-hati jangan termakan umpan pencetus kemarahan ORANG MELAYU

Anonymous said...

HANYA BANGSAT YANG SEBENARNYA MENGATAKAN ORANG LAIN BANGSAT.....

Anonymous said...

Anon 7.33..

Fakta bangsat parti pas:
1-hj hadi keluarkn fatwa HARAM KERJASAMA DGN KAFIR...sekarang?...
2-Ibrajim Libya meninggal dunia krn memperjuangkn negara islam ciptaan hj hadi...jika arwah masih hidup apa beliau rasa rupernya boleh jer kerjasama dgn kafir...jgn kn jafir...syaitan pon xpe...
3-kerusi nk bertanding pon x ckup ckp besar nk buat hudud?penipubesar!
4-bersekonkol dgn penzina utk berkuasa
5-org melayu dihina diperleceh pas buat diam
6-pas ckp sebelum subuh lepas menang di selangor akn menghapuskn kilang arak...la ni siap mintak besarkn kilang lg!
7-hj hadi ckp haram sembelihan umno...pd hal die mkn jer ms di k.l atau majlis2 rasmi negara!
8-byk suadara mara suami isteri putus hubungan sb amanat hadi ni...
9-bersifat pendendam mahu pecat staff yg sokong kerajaan...
10-anwar kowtow ms majlis teoh beng hock pas kata ok
11-candle light vigil gaya kristian menjadi ikutan pas
12-penipu psl hudud---kalo x mao buat dgn umno...bolehke buat dgn Dap?
13-sanggup pi Bersih tp x sanggup pi perhimpunan selamatkn akidah..
14-buat2 diam psl isu murtad!pas lg sanggup tgk umat islam murtad dr hilang kuasa bersama2 Dap!
15-nik aziz kata xmo guna merz...alih2 ade je pkai
16-ust.badrol amin berkhalwat..oh xde mslh...
17-bawa lari anak dara org..pon xde mslh
18-berzina dlm keretapi...xde mslh
19-org xde ilmu agama semlm jd artis besok mlm terus jd ustzah...xde mslh..
20-x suke perpaduan ummah!
21-suruh pengikut boikot utusan...tp hj hadi & nik aziz elok jer baca utusan dlm keta or dlm hospital...

Jd siapakah Pengkhianat besar kpd Islam....
Siapa pengkhianat kpd bangsa?
Berhati2 lah dgn pas..
PELACUR AGAMA KELAS 1 di dunia...

Pas sendiri pon pecahan umno & tinggalan british...
Lebih byk mencetus kemarahan umat islam malah pengikut pas sendiri..

Anonymous said...

heran betul anon September 24, 2012 7:33 AM, ni tumpang taya sikitlah apa yang parti keadilan dan PAS buat setelah dapat pegang selangor kedah kelantan penang? ada ke kempen menggunakan jawi? ada ke kempen hapuskan arak? sedangkan nik aziz sendiri bagi lesen dekat kelantan ah tak lupa jugak janji pas selangor dalam masa 24 jam kilang arak kat shah alam akan ditutup tapi apa cerita tuan? shah alam bandaraya majoriti 90% adalah islam pun kena jual arak sebab dap suruh.

cabar sikitlah peyokong2 pakatan haram ni, cakap biar serupa bikin boleh tak

Anonymous said...

Salam,

Saudara sememangnya manusia buta yg maha buta..

Selama UMNO tadbir,kite masih bebas utk bergerak bebas beribadat, bebas utk apa sahaja selagi xmelampaui batas..

Malang anda buta utk nilai apa yg zahir..
Terang terangan dlm pakatan ada parti yg memusuhi Islam..

Yg terang2 menegah azan dikumandangkan, terang terangan bercakap ttg hudud xmungkin dilaksanakan..

Apa yg parti yg menggunakan landasan Islam mampu buat?

Tentu anda sendiri xmampu jawab..
Andai pakatan menang utk PRU,siapa yg akan menerajui kerajaan?

ApakahDAP yg sentiasa memusuhi MELAYU ISLAM akan trus ikut & tunduk pada perlembagaan yg selama ini meletak kn org Melayu & agama Islam dikedudukan utama!

Sedarlah wahai Melayu ku,sedangkan belum pon menjadi kerajaan,mereka dah berani hina agama yg sudah diketahui umum sebagai agama rasmi negara..
Berani mempertikai kepentingan bumiputera..

Anda buta hati utknilai apa kehendak ANUAR IBRAHIM penjahanam bangsa..
Manusia yg sanggup jual maruah bangsa demi utk mendapatkan kehendak nafsu..

Diwaktu kita sdg bertelagah sesama kita,bangsa lain terus maju mencari kejayaan..

Bangsa MELAYU sanggup menggadai maruah memberontak berdemonstrasi dijalan2, berbaring diatas jalan..

Apakah bangsa lain ada untuk buat perkara yg seumpama?

Bangsa Melayu semakin hanyut semakin lalai..

Apa anda fikir semua yg agama ISLAM,bangsa MELAYU dapat hari ini akan terus jadi hak kita sekiranya pembangkang yg mentadbir?

Sedarlah bangsaku,bangsa Melayu semakin rosak semakin lalai, semakin lupa ttg erti kemerdekaan..

Kepada anda yg terlalu membenci kerajaan,jadikan lah negara timur tengah yg sudah terlanjur sebagai pengajaran..

Bukakan mata hati untuk menilai..
Nilailah sebaik mungkin..apa mereka sudah tenang setelah tukar kerajaan? Adakah mereka terus maju dari segi ekonomi?

Malaysia sekarang sudah menjadi negara membangun,negara kedua dan masih terus mendaki untuk menjadi negara maju..

Janganlah kita hancurkan segala yg dibina dengan bersusah payah dan kembali menjadi negara dunia ketiga..

Mudah mudahan Malaysia akan terus aman damai dibawah pemerintahan yg menjaminkan keselamatan dan kesejahteraan untuk Agama ISLAM, RAJA2 terpelihara,bangsa MELAYU dan juga BUMIPUTERA..

YA ALLAH,AKU BERMOHON KEPADA MU AGAR AGAMAKU, NEGARAKU,BANGSAKU TERPELIHARA DARI SEGALA KEJAHATAN..

AMIN YA ROBBAL ALAMIN...

Anonymous said...

di melaka, sekolah agama trus subur..d mna rasional sekolah agama ditutp?

Anonymous said...

Anon 7.33

baper lama lu hafal skrip from Haramkah Daily nie ?

Anonymous said...

Anon 7.33 baik dihalau aje dari bumi malaysia...kurang ajar..kufur nikmat...orang bangsat aje kata orang lain bangsat...

Anonymous said...

Ada sekolah agama dihentikan bantuan dari kerajaan..

TAPI SEBAB APA?

Yg mengajar tu bukan mengajar agama,tapi diajar membenci kerajaan..sebab tu kerajaan masa tu stop kn biaya kpd sesetengah sekolah saje..yg terbukti menanam kt minda anak2 kecik utk benci kerajaan...

Anonymous said...

seronok ker jadi macai umno? masyukkkk dapat juta2... demi duit marilah kita tabur fitnah... lepas tue marilah bersama masuk neraka jahanam....

 
 
Blogger Templates