Social Icons

Pages

Wednesday, January 12, 2011

PANAS !!! ANTARA INTERLOK LALOK DAN GOBLOK !!!





Interlok ...



Sepatutnya Salahuddin Ayub tidak perlu berpura pura... seolah olah PAS sebagai pendamai bagi semua pihak yang bertelagah hanya kerana sebuah novel sastera.


Salahuddin Ayub perlu bertanya kepada Dr Mariah dan M Manoharan,siapa yang mulakan membakar semangat api perkauman masyarakat India ... Siapa lagi kalau tidak 2 orang di bawah ini.

Benarkah kedua dua pemimpin pembangkang ini membaca,memahami dan menghayati isi kandungan novel ini.



Stop this bullshit Salahuddin Ayub !!! stop the game !!!

saya cukup pasti 100 orang masyarakat berketurunan India yang membakar novel tersebut tidak memahami isi kandungannya. Itupun jika mereka membaca novel tersebut !!!



Sewajarnya,Salahuddin Ayub memanggil kedua dua pemimpin pembangkang di atas untuk menerangkan mengapa turut serta dalam majlis membakar novel Interlok, jika bukan mereka yang menyemarakkan api perkauman di kalangan masyarakat India !!!

Mustahil masyarakat India di Klang menjemput hanya 2 orang ini untuk merasmikan upacara membakar novel, kecuali kedua duanya yang bersubahat membakar dan menjulang api marak perkauman !!!

NAK LAGI PANAS ???

KLIK DI SINI

POST BY WAYNE...

1 comment:

Mordecai Kucai said...

Senang cakap gini lah. Takkan ko terang terang hitam dan semua orang nampak, ko nak suruh orang panggil ko kulit putih.

Mabuk samsu tali merah ke apa. (Parpukari mohon pinjam ayatnya dech!)

Takkan lah India Malaysia ni terpacak gitu saja. Mesti lah ada sejarahnya. Mana boleh di padam. Kalau dia boleh padamkan perkataan Pariah kat England yang ada dalam beratus entah beratus ribu naskah buku. Baru boleh buang yang di sini. Buat kerja biar adil.

Kita dapat perkataan Paria tu lebih dahulu dari British sebelum orang Tamil mendarat di Malaysia jadi dalam ertikata lain kita berhak menggunakan perkataan itu sewenang wenangnya dan secukup rasa.

Dah kata British tersalah hantar kat sini. Tambah lagi la tuduhan kat British tu.

 
 
Blogger Templates