Social Icons

Pages

Tuesday, May 01, 2012

KISAH BENAR #BERSIH3.0 !!! AISHAH MENYESAL PERGI PERHIMPUNAN KERANA LUAHAN YANG BUAT KITA MENANGIS INI ??? WAJIB BACA !!!



Sbg salah sorang anak kpd anggota polis sy ingin bersuara bagi pihak rakan2 sy...

Mmg negara ini negara demokrasi tapi xbermakna sikap puak pembangkang esp Bersih berhak memaki hamun sehingga mnjatohkn maruah serta harga diri pihak polis...anda menggelarkan Anggota polis sebg ANJING kerajaan...jadi siapakah kami anak2 POLIS ini...adakah kami anak2 ANJING ???

Tuduhan cacian yg xtrbatas seolah2 semua anggota Polis kaki rasuah, xbole di percayai n sehingga xsgp sy menulis disini...

Berlinangan airmata sy bila melihat ada diantara anggota polis di pukul ,di terajang seolah mrk xpunya sanak saudara n anak2 yg menanti kepulangan mrk dari bertugas...

Saban hari bila2 waktu yg kritikal spt bersih ini, sy sering trfikir apakah ini lambaian dan ciuman ayah utk kali terakhir krn ayah akan berhadapan dgn makhlok2 yg begitu bencikan tugas ayah...

Apakah tugas anggota Polis itu terlalu hina dimata puak pembangkang? Apakah selama ini rezeki yg ayah dan anggota polis dapat selama ini utk menyara hidup anak isteri mereka adalah rezeki yg tidak halal semata2 mrk bekrja utk kjaan yg dipilih oleh rakyat ???


"Apakah Pembangkang Sedar Bagaimana seksanya Pihak Polis
demi menjaga keselamatan Rakyat Malaysia ???"

Apa yg sy tahu setiap kali sblm ayah pergi bekerja ayah kami adikbradik bersama ibu akan brsalam n mncium tangan ayah dan setiap kali itu juga pesanan ayah akan diulangi...JANGAN LAWAN IBU,DGR CAKAP IBU,JGN BIADAP DGN ORG LAIN,HORMATI HAK ORG LAIN n YG PALING2 TRGURIS DIHATI SY IALAH AYAH AKAN BRKATA JGN SESEKALI TINGGAL SOLAT KRN ITU ADALAH TIANG AGAMA KITE...

Sedangkn di luar sana ,ayah dan rakan2 dicerca ,dimaki,di ludah dan di pukul semata2 utk menjaga keamanan negara...anda yg brkelakuan demikian fikirla,dgn penghinaan yg sedemikian xkn kami anak2 anggota polis akan berdiam,mmbiarkan org tersayang dalam hidup kami di perlakukn spt haiwan, sedang tingkah laku saudara2 pendemo itu lah yg kelihatan AMAT KEJI,seolah2 negara kite tiada undang2,, seolah2 anda semua tiada AGAMA,sehingga sgp mnghinam memukul,menerajang dgn niat kalo polis itu mati adalah kejayaan anda...

Inikah yg di katakn perjuangan menegakkn keadilan sedangkn keadilan dipihak kami, pihak ayah dan rakan2 nya , pihak org2 yg cintakn keamanan anda ketepikan ???

Maaf ..Bersih 3.0 ini menutup pintu hati kebanyakkan kami thdp perjuangan puak anda krn kami telah melihat betapa rakus dan liarnya perbuatan pendemo2 itu...negara akan hancur seandainya jatoh ketangan puak YANG TAK PUNYA PERI KEMANUSIAAN ini...

Kpd ayah dan rakan2 polis ayah, sy amat berbangga dan kagum melihat kesabaran dan dedikasi anda semua dlm melaksanakn tugas mnjaga keamanan negara...InsyaAllah ayah, sy akan belajar rajin2 supaya menjadi insan ygg berguna thdp agama, bangsa dan negara , menyara hidup keluarga agar ayah xperlu mngharongi lagi episod duka n hina ini....

Sy tetap berbangga dgn tugas ayah sbg anggota polis, yg sgp menggadai nyawa demi keselamatan negara.AYAH KAU LA WIRA KU....

Amin...

Sumber RBF





ANDA LIHAT LUAHAN SEBENAR !!!

POLIS HANYA MENJALANKAN TUGAS !!!

KALAU TIADA POLIS SIAPA NAK JAGA MALAYSIA YANG TERCINTA INI ???

KALAU BARANG ANDA KENA CURI DI MANA NAK BUAT REPORT ???

ANDA NAK AKSI 'ICE CREAM' AZMIN ALI ???

KLIK DI SINI

UNTUK SELANJUNYA

RENUNG-RENUNGKAN

67 comments:

JAKA said...

ramai sb dlm perhimpunan buat provokasi...ini tektik baisa semenjak reformasi dulu.

aishah masih baru kenal umno. dia belum kenal betul2 jenis apa makhluk umno ini.

mahadey kata anwar pukul diri sendiri. ternyata anwar dipukul seorang ketua polis yang pengecut dan takut dgn mahadey.

jgnlah kerana bapa anda seorg polis yg baik maka anda bela semua polis yg kejam.

dlm setiap gologan manusia mesti ade yg baik dan jahat.

jgn ikutkan emosi dlm perjuangan. ada ramai lagi peserta perhimpunan yg datang dari keluarga polis.

bukan perkara baru bahawa terdapat kes2 dimana tahanan mati dlm lokap polis didera. malah sprm pun dh pandai bunuh orang. kalau pun itu kesalahan individu, ia tetap mencemar jabatan.

dan kenapa mereka itu tidak diambil tindakan utk bersihkan nama jabatan.

SAYA PERCAYA SB YANG BUAT KERJA PROVOKASI TERMASUK MEMAKI HAMUN POLIS.

jgn cepat melatah wahai aishah. anda masih belum kering cap jari utk mengenal islam dan perjuangan kebenaran.

ade beribu2 tektik fitnah dan jahat sedia utk diguna bagi sesuatu tujuan yg dikehendaki pemerintah yg zalim.

Anonymous said...

Helo bro JAKA, bro ada bukti ke yg sprm bunuh orang. Kalau macam tu aku boleh tuduh tok hang pun pandai bunuh orang. Amacam.

Anonymous said...

jaka, ko ingat pakatan tu baik sangat ker....seteruk2 BN teruk lagi Pakatan...fikir2 kan lah....

belang said...

Jaka,

Adakah ko nak bagitahu disini, bahawa polis adalah skuada amal pas yg lolos dkt jalan ampang. Adakah ko nak bagitau dkt sini bhw, masa assmin suruh masuk ke dataran tu, polis sb yg tolong bukak kon hadangan tu? Aku rasa anwar, assmin dan ambiga buruntung ada lembu yg dicucuk hidung mcm ko ni bezanya ko ni jenis haram dimakan jer. Kalo ko islam, buat rugi je islam ada penganut mcm ko ni.

Ko taknak ckp, polis yg berdarah kat kepala tu SB pukul jugak ker?

Anonymous said...

Setuju dgn JAKA. Dalam manusia ada baik jahat. Tak adil kau nak kata anwar sentiasa jahat, pihak BN sentiasa baik, polis sentiasa baik. Fikir2 kan.


Jangan jadi manusia yg tunduk angguk kepada apa-apa yg berlaku.

Anonymous said...

Jaka,
saya setuju dlm setiap golongan manusia mesti ade baik dan jahat.

Anwar & Azmin terang2 adalah dari golongan yang jahat!!

Tolong pikir lah betul2....jgn nak defend depa 2 orang ni. Depa jahat!!!

Carilah pemimpin PAS/PKR/UMNO/MCA.......yg baik2

Anonymous said...

Tak perlu layan sangat anjing PR tu. Diorg mmg dah buta hati, buta perut. Sesiapa yang tak sokong diorang sama ada sultan, mufti, ulama pun diorang maki.

Jangan buang masa korang. Lebih baik korang fikir macam mana nak didik keluarga korang supaya jadi manusia. Jangan sampai jadi macam PR yang anjing tu..

Anonymous said...

Jaka pencacai anwar BABI. Hati mata kote dia semua dah buta. Dia tak tau bapak iblis kat malaysia initak lain tak bukan adalah anwar BABi laknatullah. Sedar la diri kamy jaka. Bapak iblis aka anwar BABI lah yangmwmbuat segala onar dan keruntuhan ahlak anak anak muda dan penyoking pkr . Bartahajud lah istiqarah la cari kebenaean. Anwar itu bapak iblis. Lebih iblus dari iblis. Anawr nirojimm

JAKA said...

Saudari ku Aishah,

Kita menyokong sesuatu golongan itu kerana pemimpinnya ada wibawa, dasar partinya lebih baik dari golongan satu lagi.

Janganlah cari kesempurnaan individu dan ahli2nya kerana kita tidak akan menemui kesempurnaan.

Selepas Nabi saw wafat, ramai org islam yg murtad dan tidak mahu membayar zakat dan diperangi Abu Bakar rdh. Merek itu hidup dan islam dizaman Nabi saw tu.... masih juga ada yang murtad. Huh.

Para sahabat2 besar juga berperang sesama sendiri dalam perang siffin dan jamal. Dan kini umat islam adalah buih2 dilautan adanya.

Tetapi semua itu tidak patut dijadikan alasan utk menolak islam. Kerana kita berpegang kepada ajaran yg termaktub dlm kitab, bukan mengikut kerana individu atau penganutnya.

Perbuatan biadap 'peserta' perhimpunan mungkin ada beberapa kemungkinan. Terlebih dahulu kita kena husnuzzan (bersangka baik) kepada kes tersebut. Mungkin mereka itu adalah :

1. sb-sb yg menyamar dan buat provokasi.
2. budak2 nakal yg ambik kesempatan balas dendam kepada polis sempena perhimpunan.
3. mereka yg telah melihat polis bertindak kasar sebelum ini dan membalasnya pula kerana marah.
4. mereka yg memang bersifat cepat marah dan kasar tetapi jiwanya cenderung kepada keadilan.

jadi janganlah aishah terlalu emosi dan cepat melatah. mungkin aishah hanya kenal bapa sendiri seorang polis yg baik tetapi belum pernah berjumpa polis yg memang jahat semulajadi dan tidak dapat memperbaiki diri mereka.

mereka juga manusia ada baik dan jahat. maka tidak patut menyatakan semuanya baik atau semua nya jahat.

begitu jugalah dgn peserta perhimpunan dan penyokong2 pakatan rakyat.

kita menyokong PR kerana kepimpinan mereka lebih berwibawa mentadbir negara.

kita menolak umno dan bn kerana mereka bermuka manis dan baik tetapi banyak menyeleweng di belakang rakyat.

mereka memang tidak kelihatan kasar dan biadap dgn polis kerana polis memihak mereka.

mereka tidak perlu berceramah berapi2 kerana tv media semua kempen utk mereka. jentera kerajaan semua diguna utk timbulkan imej gentleman mereka dan tersoroklah kejahatan mereka dari kacamata rakyat.

Saudari ku aishah,

berapa ramai umat islam yg meninggalkan agama mereka kerana tidak faham ajaran mereka sendiri. mereka beragama kerana melihat kepada umat dan penganutnya.

maka apabila terjumpa penganut yg luaran baik tetapi jahat rupanya, maka tersentak kecewalah mereka dan meninggalkan agama islam.

amat malang agama ini dinilai dari umatnya, sepatutnya ia dinilai dari ajarannya.

Saudari ku aishah,

tugas pejuang amat berat. selain menghadapi kejahatan musuh mereka juga menghadapi kerenah pengikut dan penyokong. Nabi saw tidak terlepas dari persoalan ini, inikan pula kita umatnya yang lemah di akhir zaman.

banyakkan lah merujuk para ulamak dan membaca kisah2 tauladan perjuangan Nabi2 as.

yg paling penting banyakkan mendekatkan diri kepada Tuhan. sehingga kita akan dilimpahi ketenangan (mutmainnah) dan mendapat petunjuk dala setiap apa yg berlaku depan mata.

Itulah kelebihan umat2 dan tok tok guru zaman silam yang mendapat petunjuk dari Nya berkat kebersihan hati dan sentiasa mendekati Pencipta. Siangnya singa malamnya abid yg zuhud.

Hamba menasihati diri hamba juga dalam soal ini.

Sekian dulu. Wasalam

Anonymous said...

agreed Jaka, let support other leaders in PR but not Anwar & Azmin!! they are good orator and that's all....we will be worse off if these 2 liars are supported

JAKA said...

Perhimpunan Bersih di Penang lautan manusia juga. Ada ceramah pendek juga dari Lim Guan Eng.

Suasana memenuhi dataran padang di sana. Dan tiada langsung krisis dengan pihak polis.

Ini bukti bahawa jika polis bertindak professionla maka tiada masalah akan berlaku.

Kepada penyokong umno yang marah kat hamba...tidakkah anda lihat video polis trafik ramai2 pukul org awam semasa perhimpunan.

Ok..mungkin anda kata jangan percaya video clip. Kalau gitu anda juga jgn percaya video clip polis kena maki hamun.

So demi keadilan berhujah kita nak pakai yang mana, kalau nk percaya video, kena percaya semua samada polis pukul atau kena pukul. Jika tidka mahu percaya video yg mungkin disunting oleh datu kt (hihihihhih) maka clip yg papar polis kena pukul juga tidak ada kredibiliti.

Nak berhujah biar adil. Nak maki2 sebut babi...semuga anda menjadi salah seekor daripadanya di sana nanti.

Hamba amin kan doaa anda itu kerana apa yg disebut atau tulis adalah doa. Jangan salahkan hamba kata hamba doakan keburukan.

Anda yang kotorkan mulut dan tulisan dgn maki(apa beza dgn peserta menyamar yg maki hamun polis)... hamba hanya aminkan saja.

Aminnn

Anonymous said...

Fitnah???meludah ke langit pastu kene dahi...ko mmg lawak....ckp kalo xde bukti,baek dok kt umah diam2 men game...xyah menyalak kt sinie...xyah ingat otak 2 da pkir yg baek je,cara ko cakap nmpak sgt hujah merepek...jom la wt demo tuntut hudud(kalo ko islam la)...ade bran ka?kalo demo tuntut hudud boleh la cakp mati syahid InsyaAllah...tp demo bershit 2,pkir la sendiri der...

JAKA said...

kepada yg kata anwar dan azmin provok memecah bentang polis, hamab dah tengok video klip yg menafikan perkara itu. hamba tak ingat blog mana.

dlm klip itu jelas bukan anwar suruh pecah benteng...dia tunjuk tangan undur ke Jln Raja Laut dan Jln TAR.

Dan dia juga dikatakan minta azmin merayu pada polis membenarkan peserta ke dataran merdeka kerana Jln Raja Laut dan TAR susah sesak dan membahayakan peserta kerana sudah tersekat dan semakin padat di benteng polis.

Kenapa kita mesti terburu2 dan cepat melatah dalam memburukkan pemimpin sendiri?

Kenapa kita dah jadi mcm umno juga yg suka melatah sokong atau bangkang tanpa berfikir? Bukankah kita ptut dengar dan teliti kes ini dulu, dengar penjelasan anwar dan azmin dulu.

apakah kerana perkara yg belum jelas seperti ini dalam keadaan tegang begitu sudah membuat kita menghumbankan segala jasa perjuangan anwar dan PR selama ini?

maka amat beruntunglah umno kerana berjaya dengan tektik ini. maka berpeluanglah mereka utk terus merompak billion wang rakyat dan anwar dikecam hanya kerana kes yg samar ini.

tak sia2 umno upah APCO RM70J.

tahniah rakyat malaysia. kalau beginilah sikap anda semua, maka percayalah kemenangan dan keadilan masih jauh panggang dari api.

maka berterusanla bermaharaja lela pemimpin umno dan bn dan bertambah miskinlah rakyat dan negara.

yg susahnya semua kita juga akhirnya tak kira umno atua PR termasuk anda yg memaki babi pada tulisan hamba.

beruntung umno dapat rakyat yg lembu sebini ramai.

Anonymous said...

betul jaka...ada polis baik & ada yang tak baik.....sama jugak, ada pendemo baik & ada pendemo jahat.....jom kita bersangka baik....adakah polis akan belasah pendemo2 kalau mereka menyerah dan tan melawan kalau ditangkap?....adakah patut polis traffik menangkap pendemo yang melempar safety cone kepada polis yg sedang menunggang motorsikal? tidak kah dengan melempar safety cone tersebut membahayakan si penunggang motor tersebut...boleh berlaku kemalangan, kecederaan, kematian.....? so please reject Anwar & Azmin...they are the troublemaker in this country!!

Anonymous said...

hi Jaka, beruntung Anwar & Azmin mendapat awak sebagai penyokong yg taksub.!!! kita bukan nak menyokong BN....kita cuma tak setuju dengan Anwar & Azmin.....mereka nie penipu professional...cari lah pemimpin lain!!!!

JAKA said...

hamba terbuka tiada taksub kepada individu.

boleh saja singkir azmin dan anwar tapi dgn syarat. berusahalah kita menjatuhkan umno dan bn juga kerana dari merekalah anwar dan azmin lahir.

PKR lahir dengan usaha mahadey yg memecah belahkan umno dgn menyingkir anwar.
PAS lahir dengan sebab umno merdeka ikut acuan penjajah.

maka yg perlu disingkirkan dulu adalah umno dan pemimpin2 mereka.

maka sudikah anda semua bersama PAS? dan PAS diangkat menjadi satu2nya parti islam unggul yg memimpin umat malaysia?

atau ini hanya salah satu tektik melemahkan PR kerana faktor anwar dan sokongan kuat azmin amat menyusahkan umno dan bn.

dan selepas PKR bubar tinggallah PAS sahaja yg lebih senang dilanyak umno, senang difokuskan.

kenapa hanya anwar yg sentiasa dikecam mcm2? kenapa tidak begitu kepada pemimpin PAS? kerana umno rasa anwar memang ancaman besar kepada bn.

kerana anwar berjaya menyatukan semua bangsa menentang umno bn.

umno cuba mengembalikan imej PAS hanya islam saja, hanya hudud saja. dengan itu mereka harap org cian dan india menjauhi PAS.

dan org cina india akan kembali kepada mca dan mic.

maaflah jika haab berhipotisis begitu. ini kerana untk mengenal musuh, hamba letakkan diri hamba dalam umno. barulah dapat menjiwai tektik dan permainan umno dan bn...

tunggulah hingga hamba dapat menjiwai APCO, tahulah hamba akan tektik mereka yg sangat halus itu.

Anonymous said...

setuju ngan anon 6:03

Anonymous said...

ermmm,bagaimana pula dengan wira2 bersih yg dipukul,disepak terajang oleh pihak polis???nak kata win-win situation x dpt,sebab polis lagi teruk,pada waktu tgah ari,dia jadi trajang polis,pada waktu ptg,dia pakai baju polis n pkul rakyat,macam mane ni,KEPADA NAJIB,SEORG BAPAK MEMPUNYAI ANAK YG GILE,JIKA KAU BAPAK YG BERTANGGUNG JAWAB,NK XNAK KO KENA JAGA ANAK KO,bersih kata polis anjing kerajaan korang marah,abes tu,pihak media,najib n yg lain kata anwar ape,kata bersih ape,kes kondo shahrizat,ermm,snyap gitu je,kalau menyebab kan pembangkan,sebulan masuk paper,kalau laa media ni adil n kerajaan bersikap demokrasi,cube bagi DSAI,Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat,Ustaz Hadi masuk tv 3,bersuara dalam majalah,aq nak dgar n nak tgok jugak,semua politik mungkin sama tp umngok lagi lembuuuu laa,rasuah sana sini,beee end


http://www.facebook.com/photo.php?fbid=425009540859865&set=a.106638926030263.11372.106638552696967&type=1&theater


http://www.youtube.com/watch?v=COKHB2TUphA&feature=share

Anonymous said...

Assalamualaikum. Siapa berani jamin tiada kronisme dan rasuah dlm PR. Tanya kakitangan Pejabat Daerah negeri pembangkang sudah cukup. Rasuah ? Ada bukti ? Buat laporan , heret ke mahkamah. Biar mahkamah tentukan hukuman. Mahkamah tdk adil, milik kerajaan? Saudara lupa kuasa Allah? saudara lupa betapa adilnya Allah? Saudara berhak lupa kuasa dan keadilan Allah jika saudara bukan beragama Islam.

Anonymous said...

JAKA,

Kau jangan buat komen bodoh. Itu persepsi kau sendiri.

Aku ni puak atas pagar. Banyak benda yang UMNO buat dulu memang aku langsung tak setuju tapi Najib telah mengakui kesilapan yang telah dilakukan oleh pimpinan dulu dan dia sekarang sedaya upaya upaya cuba memperbaiki keadaan untuk semua rakyat Malaysia.

Tapi pemimpin Pakatan Rakyat, sama seperti kau hanya taksub untuk menumbangkan UMNO saja walaupun ramai rakyat akui keadaan sekarang lebih baik dari dulu.

Kalau Pakatan Rakyat begitu yakin rakyat marhaen begitu menyokong perjuangan mereka, tak perlu berdemolah. Tunggu je PRU Ke 13. Kalau menang, menanglah dan kalau kalah, terimalah hakikat bahawa rakyat masih belum boleh menerima pemimpin2 Pakatan bagi menerajui negara.

Fikirkanlah, kalau Pakatan asyik nak menghuru-harakan negara semasa BN memerintah, kamu fikir BN tidak akan berbuat sedemikian jika Pakatan memerintah. Itu pun kalau Pakatan menang. Lihat saja di Pulau Pinang, baru rakyat buat demo sikit Guan Eng dah meroyan tak tentu pasal. Semua tindakan bodoh ini akan menjahanamkan negara dalam semua aspek.

Ikutlah macam parti2 politik di Amerika. Mereka begitu sporting menerima kekalahan. Lepas tu its back to business. Tunggu next election.

Ini hanya pandangan aku yang ikhlas.

Anonymous said...

Jaka, aku tgk kau macam syok sgt kat Aisyah? Wooii terus terang jer lee.. Kau inzal ke tgk Aisyah ni? Ambik je le dia tu klu nk sgt.. Dia cuma meluahkan yg sebenarnya dr hati dia.. Mmg korg krg ajar pun.. Klupun ada bdk2 nakal skalipn, benda xkan terjadi klu lu org x buat perhimpunan ni.. Bahaloll punya bingai!!!

Anonymous said...

Penganjur bersih sengaja mahu menimbulkan kemarahan rakyat dan mencari simpati rakyat. Mrk sengaja mahu melencongkan fikiran rakyat dr isu2 moral '2A' mrk. Jika di buat d Selangor, P Pinang, Kedah, Kelantan tentu lbh aman, sbb polis tak mo amek tau punya... Nak hidup ke, nak mati ke, nak jadi beruk sarkis ke, Polis hanya menjalankan amanah dan tanggungjawab jika diperlukan. Tp biasa la klu dah slogan "By hook or by crook, mesti dapat " menjadi pegangan..

Anonymous said...

baguslah kalau sedara jaka and the gang sedar ada orang yang baik dan ada juga yang jahat, cuma kesiannya sedara jaka ni selalu jumpa yang jahat jer, kata cendekiawan, kalau berkawan dengan orang yang baik-baik maka sedikit sebanyak kita juga akan terpalit kabikannya... MAKSUDNYA SEDARA JAKA AND THE GANG NI CUMA BERKAWAN DENGAN YANG TAK BAIKLAH, TU PASAL ASYIK TAK BAIK JER JUMPA... SEDIH NO...

Anonymous said...

buat ape orang nak ikut masuk PAS?? PAS dah sesat..ramai dah syiah dalam PAS...sebab tu Dato Hasan Ali kata ramai parasit...

Anonymous said...

Assalamualaikum. Pada peserta yg d kasari tak perlulah simpati krn mrk sedang berjuang "fi sabilillah". Klu mati, mati syahid tak yah mandi/kapan, gerenti masuk syurga, tak kiralah syurga siapa.
Pada semua PDRM yg m'jalankan tugas sebaik mungkin demi agama, bangsa dan negara, isya'allah, Allah yg Maha Mengetahui lg Maha Adil akan melaksanakan janjiNya. Sesungguhnya syurga milik Allah juga menjadi idaman umat Islam. Assalamualaikum. Solat dulu..

Anonymous said...

"jgnlah kerana bapa anda seorg polis yg baik maka anda bela semua polis yg kejam". ....ini kata2 awak....so jgn sesekaki kata POLIS itu anjing...sesbab bkn semua polis tu jht....yg jht adalah SESETENGAH dri puak pembangkang yg suka buat inar. ...

JAKA said...

lihatlah di atas sana, dengan kome nhamba yg penuh sopan lagi pijak semut pun tak mati....sudah mereka mengeluarkan katra2 anjing dan babi.

cuba bayangkan polis tembak gas ke arah orangramai....takkan lah anda nk ucap i love u kat polis, takkan lah nk ucap jazakallahukahairan khasiraa...

takkan lah nak ucapakan tq abang polis kerana menjalankan tugas menembak saya.

ingat rakyat semua org gila ke?

tapi hamba percaya yg membalas tulisan hamba dlm ni bukan org umno biasa. ini mesti petugas2 khas memantau blog dari umno atau BTN atau polis sendiri.

org umno biasa tk minat berblog. mereka serah jiwa dan raga malah otak mereka sepenuhnya kepada pemimpin umno utk lawan PR.

so siapa pun anda yg menjalankan tugas membabi dan anjingkan tulisan hamba, hamba ucapkan good luck.

tq kerana ada yg respon, hamba seronok kerana hujah lembik anda semua menguji pemikiran hamba.

tolong jangan boikot tulisan hamba, hamba sensitif tau kalau tidak dilayan.

sekurang2nya ramai yg mebaca hujah2 kita ini dan mereka akan guna dlm kempen PRU13 kepada org2 kampung nanti.

kepada rakyat malaysia, merdekakan lah minda. umno bukan Tuhan yg tanpanya kita semua tak makan dan tak boleh hidup.

PR juga bukan Tuhan tetapi merekalah yg mengajar tidak 'bertuhankan' umno.

kata2 tanpa umno melayu hancur adalah kata2 spongebob yg sangat kelakar.

apakah melayu hancur sebelum tahun 1946 (tertubuhnya umno)?

apakah hang tuah yg sumpah tak melayu hilang didunia itu ahli umno, if not sumpah itu tak valid? hahaha

kepada yg suka guna makian anjing dan babi kepada tuloisan hamba, ingat sikit.... anda menjawab tulisan hamba entah solat entah tidak. tengok time tu waktu maghrib tu! hihihihih

org yg tak solat ni lah yg bakal ditukar kepada binatang2 itu di akhirat nanti.

ingat tu, masa tu polis2 tak boleh tolong, umno tak boleh tolong, sb2 pun tak boleh nk menyamar provok malaikat lagi.

hanya kerana insiden yg samar ini, anda semua mendapat arahan utk membesarkannya dan menutup isu2 rompakan billion2 wang rakyat.

tertutup sudah isu pengadaian felda, tergadainya tanah tldm sg besi, lembu2 mwah kondo, pengadaian kg baru dan 30 juz lagi penyelewengan umno.

ok hamba menanti respoin seterusnya, sila queue jgn berebut2 nnti tak dapat upah dari umno pula.

hihhhihi

anda marah, nanti anda akan terjual seluruhnya(memang dh kena jual pun negara ini di bawah umno...opps silap, bukan jual tp bagi free... buktinya??? singapura dan tg pagar)

umno kata anwar nak jual negara. itu lebih baik dari bg free kat bangsa lain.

sapa yg dapat singapura dan tg pagar serta batu putih?? lim guan eng ke? mat sabu? melayu kg medan ke?

kalau tak silap bagi kat cina kan.

JAKA said...

kan dah betul....dh jam 10.23, terus senyap tiada respon baru.

nampak sangat pencacai umno ni dh terima upah...lepas dpt upah dh tak minat nk layan hamba lagi...sedih tau sorang2 ni.

kira2nya hamba menang lah dan pencacai umno kalah dan melarikan diri bersama perkasa.

Anonymous said...

ABU... ABU... ABU..

eddie said...

saudara jaka...

memang cantik ayt ang...(mintak maap sbb gunakan ang sbb aku org kedah)...ayt berbunga2 macam 2 mmg makanan bg org yg nk grg org...sumanya apa yg dibuat tk betoi..ang kena igt...dan tnmkn dlm pala...polis berkhidmat bwh kerajaan yg dipilh...dan mknannya jika depa kena srh wat benteng halan pendemo...epa kena wat...psaipa?sbb depa kakitangan kerajaan...seandainya pakatan rakyat menang...pihak polis nie jugak akn bekerja dgn kerajaan yg baru...jadi persoalannya?kalau depa dengan kerajaan yg baru...maknanya dengan pakatan rakyat...adakah depa nie pn akn disanjung?jangan bercakap bahasa berbunga...aku menilai apa yg aku dengar...apa yg aku baca...dan apa yg aku lihat...jgn babitkan benda2 yg besaq...kesian orang kampung mcm aku nie...tk phm apa yg ang ckp...berckp mmg sng...yg ssh?sapa yg nk tanggung...cntoh paling mudah yg aku tgk...bila pilihanraya kwasan kampung...abs org bandar mengundi di kampung...dan pembangkang menang...tapi selesai mengundi depa balik bandar...yg dpt natijahnya...org kampung...pembangunan sama ja...dan lagi teruk sebelum bn pgang...sapa nk jwb?org kampung merana...

Anonymous said...

Alahai org islam..alahai org melayu...alahai org pas..alahai org umno..sedih aku baca komen korang..sngat mnyedihkan...aku mmg menyokong umno..tp pada masa yg sama,aku mnyokong sbhagian besar perjuangan pas...ceramah pas aku pegi..ceramah umno aku pegi..blog pas aku baca,blog umno aku baca..kesimpulan aku adalah,kedua2 parti mempunyai agenda yg murni..tp yg membuatkn busuk,bukan parti itu,tp orang didalamnya...kita ni bukan maksum....x trlepas dr melakukan dosa...so janganlah anggap smua pemimpin itu adalah suci,baik dr pas atau umno...dlam pas pun ada yg hati busuk...dlam umno pun bukan smuanye busuk,ade yg baik...so,selagi namenye manusia,kesempurnaan itu bukan mudah utk diperolehi...namun,aku sbg rakyat,sbg pengundi,walaupun umno itu nmpak busuk,aku masih yakin mreka yg trbaik utk memimpin negara buat masa ini..sbabnye,islam masih lagi terbela,melayu masih lagi trjaga,aku masih boleh bg mkan anak bini aku,aku masih boleh menjaga org tua aku,aku masih mampu hidup didalam negara aku dengan rasa senang hati..just my 2 cents...wallahhualam bissawab (maaf kalo ada kesilapan ejaan)

Anonymous said...

Mmg rmai polis jahat..tp polis yg baik pun masih ramai..sama juga dgn yg lain...ada ustaz yg jahat,tp jangan disebabkn ustaz yg jahat,ustaz yg lain pun kita anggap jahat...jangan bila sesuatu keadaan tu x memihak pada kita,kita anggap tu semua perencanaan org lain....kite bukan sempurna...sbelum nk memburukkan org lain,muhasabahla diri dulu...saya bukan manusia yg sempurna..tapi sbelum mngambil sesuatu tindakan,saya akan membuat penilaian dr sudut positif dan negatif...kalo smua org kita rasekn x betul,kdangkalanya,kita yg yg x betul....renung2kanlah wahai sahabat..jangan cepat melatah..Allah mngurniakan hati dan akal,utk membuat penilaian dan brfikir..kmudian,buatlah solat istikharag,mintak petunjuk dr Allah utk memilih mana yg terbaik..sekian..jazakallah...

Jubah Putih said...

Satu soalan untuk kau Jaka. Sejauh mana kau kenal Anwar.

Kalau kau nak tahu tentang Anwar jangan tanya Anwar mahupun kuncu2nya.

Tanyalah isterinya. Mintalah jawapan yang sebenar2nya.

Kalau orang lain kau cakap fitnah.

Aku cabar kau. Daripada dok membela yang tak pasti lebih baik dapatkan kepastian dari org yang cukup tahu luar dalam org yang bernama Anwar Ibrahim.

Anonymous said...

Hahahaha..encik jaka ni meme penglipurlara. Sangat hebat sampaikan boleh tanya orang yg balas coment dia tu solat ke idak.pastu coment last yang aku tak tahan gelak.nak menang sangat ye?nah,amekkoww..MENANG..ihahaha.encik jaka ohh encik jaka.kadang aku tengok ayat ko ni macam ustaz.tapi bila baca sampai habis,rasanya karangan budak upsr lagi bagus.hebat encik jaka ni.perfect guy.dia tahu sapa yang salah,sapa yang benar.tau luar dan dalam.hebat.sangat hebat.memang semua yang bn buat salah.pr je yang betul.mmg pr lah pembela rakyat.hebat.pr juara rakyat.sangat hebat.lagi hebat dari semua parti kat dunia ni.hebat.sahabat2 sekelian,meh kita undi pakatan rakyat beramai-ramai..baguih dieorang ni.untung2 bukan takat ptptn mansuh,loan kereta mansuh,loan rumah mansuh,dok rumah diam2 depa bagi duit,pastu kalo kene saman dengan polis,kita bole bakar kereta polis tu.kalo polis marah,cakap jela pemimpin pr yang ajar sebab polis ni jahat.so kita dh tak payah ada polis.orang pr dah boleh jaga kita.hidup PAKATAN RAKYAT.....haakkkpuiiihhhhhhhhhhhhh

Anonymous said...

Assalam
Hangpa semua toksahla nak dok melawan debat dengan si jaka ni
Dia tu memang teror.semua yg dia habaq tu betoi blaka..takdak yang menipu
Kalau hangpa dok melayan,lagi depa suka.depakan nak jadik juara debat.hangpa bagi jela depa jadik juara..juara debat jela..ayam sabung katakan..hebat belaka
Walau hangpa letak bukti camna pun,depa kata tak betui gak..hangpa nak habaq lagu mana lagi?
Tak kisahla depa nak cakap bn ni haprak ka,corupt ka..yang penting,bn stil buat kerja..takdak cakap kosong
Biaqla depa nk habaq hangpa ni pencacai bn,dibayaq upah..kalo betul pun dibayaq,at least upah untuk menaip je...lebih baik drpada dibayaq upah p wat demo,dahal ketiak berpeluh,pastu kene semboq ngan water canon..tak berbaloi...kerja bodoh
Depa ni dok sembang kencang,tapi belakang habuk pun tadak.dok kata orang tak betui,depa lagi hancusss..
Petang- ptang pi pejabat pos....
Piiiiiiirahhhhhh mampos.......

Melayu Raya said...

Apakah dia masih sokong pakatan?kalu pakatan menang minta la unit Amal PAS ganti polis,kita bubar saja pasukan polis amacam? Aman ka negara ini nanti? Aishah bagaimana?

Anonymous said...

Tula pasai..polis yang depa dok kutuk la ni,polis sama la jugak yang akan berkhidmat sekiranya depa brjaya memerintah (kalau berjayalah)

La ni depa dok kutuk n maki polis tu,pastu nanti depa lak yang dok mintak tlong polis tu jugak jaga depa

Kan ke bangang namanya tu..kotla tetiba nanti unit amal pas dijadikan polis malaysia,menggantikan pdrm..masa tu nanti aku nak tengok sejauh mana tahap kesabaran depa menghadapi provoke..

La ni sembang kencang bolela..cakap polis ganasla,itula,inila..polis ni pun manusia biasa..kalau dok kena provoke,memangla melantun..ang pun jaka,kalau aku depan ang,ang tak kenal aku,tetiba aku teriak pangil ang,hoi babi,hoi anjing,hoi sundal..ang bole senyum saja ka??toksah nk sembang ckp ang ni penyabaq...baru kena hentam dlam blog ni,ang dh kalut..ckap dh merapu..ni ada hati nak blame oghang..lenkali,nak ckap tu,pikiaq dulu..jgn main hantam ikut suka

Aku beberapa kali jugak penah kena tahan dgn polis sebab melanggar peraturan,tp tak penah aku kene belasah dgn depa...dah aku wat salah,aku ngaku jela..kalau melawan,memang carik pasalla..mmg ada polis mintak rasuah,aku ckp aku tak bagi rasuah..kalo encik nak saman,saman jela..takdak lak depa belasah aku sbab aku x bagi rasuah..depa bg saman,pastu depa blahla...

So moral of the story,polis pun manusia gak..kalo hangpa dok provoke,mmg carik nahasla..jangankan polis,silap2 haribulan aku pun bagi terajang kt muka ang kalo ang dok provoke aku

Anonymous said...

KALAU PEMIMPIN DAH TAK TAKUT DGN TUHAN DAN AKHIRAT,LIWAT SNA SNI,ZINA SNA SNI,BOHONG FITNA SNA SNI,ANTAM BINI ORG,BERGELOMBANG DGN DOSA,PANDAI BERKATA2 DAN BERHELAH,.. MAKA TAK HERAN LA BEGITU LAH JUGAK DENGAN PENGIKUT2NYA.

Anonymous said...

Ang nak panggil aku apa jaka?pencacai bn?pencacai najib?pencacai umno??..ang bole panggil ikut apa ang suka sbab aku dh faham tahap pemikiran depa camna...jenis manusia bodoh x boleh diajar,pandai x bole diikut..

Ang dok kata yg start wat kecoh masa demo tu budak SB kan?ang kata dr zaman reformasi dulukan?

Kalo angpa dh tau budak SB dah wat kecoh dr zaman 98 dulu,pasai apa masa demo aritu angpa x kerumun budak SB yg start wat kecoh tu?pasai apa angpa x tangkap depa,p bawak kt polis,ckap depa budak SB ni yg memulakan kekecohan supaya pendemo jadik buruk nama?kalo polis mintak bukti,rakam jela pakai hp..ni dh zaman moden..majoriti hp ada camera..jangan ang bgtau aku angpa takdak hp camera lak..kalo zman reformasi dulu aku cayala

Ni dah wat kecoh,pastu nak salahkan orang..lepas tu,kalau dh tau budak SB yg wat kecoh,yg angpa pi wat kecoh gak wat apa??..yg angpa pi ikut budak SB tu sapa suruh kalo angpa mmg dh tau depa yg wat kecoh?kan ke bangang namanya tu

Nila nilai murni yg diajarkan oleh pakatan...dok menyalahkan orang diatas kesilpan yg dilakukan...kalo inila attitude n fahamn yg angpa bawak,angpa tengokla 1 ari nanti,kalo angpa brjaya memerintah pun,angpa adalah pemerintah yg lemah krana skrang angpa dh ajaq pengikut angpa utk dok mnyalahkn orang tanpa menerima kelemahan sendiri..sejarah dah bnyak membuktikan,pemimpin yg macam ni,akan jatuh dgn cara yg sama dia wat pada pemimpin trdahulu...

Dulu aku mmg pnyokong tegar pas...aku amat mndokong kepimpinan ulama..tp la ni,aku rasa sbahagian besaq kepimpinan pas dh trpesong dr matlamat asal mreka...aku dh mula cemuih nk pi ceramah depa...dh mcm tgk raja lawak lak..dok mngata,pastu gelak..cuma bezanya,cramah pas ada takbirrrr....raja lawak x dak

en.muniandy said...

ambo royak mu nengok klip hok ni.. menate berok belake tu... melayu sokmo.. melayu pah dan pkr..cino dok gedebe, dok syok cium buntut tak basuh nu..

en.muniandy said...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HALlHW2OAgc

Anonymous said...

Polis sembur air ngan gas bila korang mula meroyan mcm beruk dan xdgr arahan..time ko duduk2 sambil minum sirap tu ada polis kacau kau ke bahlol? Eskrem?

sham said...

kesian aishah dia bukak post ni utk meluahkan apa yg dia rasa, datang si jakasembung ni abis jahanam. dari org baca luahan si aishah terasa insaf terus nak gelak baca komen Kang Jaka. hahahaha.

Anonymous said...

helo c jaka gay!

ko ni ckp orang otak kena basuh oleh apco ko ada bukti ka?rakyat dh boleh berfikir sendiri atau ko yg xnak pakai otak..sikit2 nak spin smua salah umno..xkanla sampai ke tahap anwar aljuburi buat kenyataan nk sokong israel pun kerja umno..itu video sex sampai skrg xnak saman@sumpah laknat..hbungan sulit bersama bini c azmin(kaki sex jgk) yg didedaHKN oleh umi hafilda smpai berani nk bersumpah laknat awat anwar diam jer..ko jgn la nk buat ayat cantik konon anwar menyatukan smua bangsa d msia ni..aku mcm nak muntah jer bla bca ayat ko tu,nmpk sgt baru kena jubur oleh anwar sbb tu ko syg sgt sama abg penzina dan peliwat ko tu..

psl BERSHIT tu,agak2la xkan polis nk bg biar kalau kreta dorang dh kna hancur ole perusuh2,harta awam dimusnahkan dan point yg paling penting IA TDK MEWAKILI SUARA RAKYAT MALAYSIA..HANYA MEWAKILI SUARA PARTI PEMBANGKANG..Ko ni mmg pndai bersellindung susun2 ayat mcm sesuci embun akhlak kamu..hak ptuihh la

lagi satu,aku bkn ahli umno atau BN hanya rakyat biasa yg makin muak dgn P.R..PRU 13 nnti aku tatap sukung B.N..HEHEHEH..ada aku kesah ko nk ckp apco ka apa drpd ko penyokong zina,liwat dn LGBT

Anonymous said...

Kepada En/Pn/Cik Jaka...

Apabila saya membaca penulisan anda...ingin saya katakan cara anda adalah cuba menyesatkan fikiran para pembaca. Pihak polis melakukan tugas mereka. Bagaimana kalau anda ditakdirkan untuk bekerja sebagai pihak polis, apabila seorang penjenayah mengganas? Adakah pihak polis akan melihat, senyum, atau merayu untuk meminta maaf dari penjenayah? Pihak polis bertindak kejam jika ada sebabnya. Tidak mungkin mereka akan berkejam jika tiada sebabnya. Mereka sudah terlatih dengan berdisiplin. Jika anda mahu menyebut tentang rasuah, kebanyakkan manusia dalam dunia mungkin ada kesilapannya walaupun rasuah itu sehalus sebutir pasir. Tetapi itu antara mereka dengan Tuhan, kamu sebagai manusia tidak layak untuk menghukum seorang manusia itu. Dari video yang saya lihat itu, adakah mulia perbuatan mereka. Harus tak pihak polis mengambil tindakan? seorang polis yang telah dibelasah oleh berpuluh orang manusia. Tolonglah, sebelum anda mahu menulis dalil-dalil islam itu, sedarlah wahai hamba Allah...anda tidak layak untuk membuat hukum kepada seseorang itu. Saya sedih membaca luahan hati Kak Aishah. Dan kepada Jaka, anda tidak layak menulis tentang permasalahan ini.

"anda masih belum kering cap jari utk mengenal islam dan perjuangan kebenaran." -- Adakah cap jari anda sudah kering untuk mengenali islam dan perjuangan kebenaran? Apakah kebenarannya wahai saudara?

Anda pandai berkata-kata dan menulis tetapi anda pendek akalnya apabila memikir.

Jika anda berfikiran waras, renung2kan lah..fahamilah isi kandungan luahan hati beliau, jangan anda cepat melatah, bak kata anda kepada kak Aishah. Beliau sekadar berkongsi, adakah wajar tindakan anda apabila cuba menghasut pemikiran beliau yang sedang bersedih itu? Memang manusia ada yang jahat dan ada yang baik. itu adalah kehiduapan. Tetapi baikkan pihak-pihak yang memulakan demokrasi BERSIH 3.0 ini yang mencetus porak peranda Negara kita sehinggakan ia tersebar ke luar negara. Apakah pandangan mereka terhadap negara kita? Peperangan? Sebelum anda membaca, tolonglah anda membuat kajian tentang isu ini yang telah dibesar-besarkan sehingga luar negara. kita berdoa agar negara kita aman, selamat dan bahagia. kita tidah mahu kehilangan negara, jadi kemana kita hendak pergi wahai saudara Jaka? renung2kan lah. Salam...

Anonymous said...

Apa sengalnyerr korang ni....pernah ke polis atau dbkl tak bagi duduk kat dataran merdeka tiap2 hari?....dah mahkamah keluar perintah pada hari tersebut tak boleh masuk dataran sebab nak buat demo bershitt....cuba korang try g lepak lepas seminggu nie...ada polis ke dbkl ke nak kaco....sanggap betul.

Anonymous said...

DEMO BERSIH TERSASAR JAUH DARI AMANATNYA TIDAK ADA KEIKHLASAN DALAM PERJUANGAN ..ITUKA SEBAB IA TIDAK DIRADHAI

Anonymous said...

AKHIR ZAMAN NI BANYAK SUNGGUH ISLAM YG IKUTAN DAN KETURUNAN. JADI SELAMAT BERAMAL BUKAN BERSHIT YA!

Anonymous said...

Saudara JAKA.... besarnya kemunafikan anda kerana anda terlalu mengejar dunia ini dan peralatkan agama dengan ayat-ayat manis berhemah. Seorang Islam yang baik akan melihat satu kebaikan daripada 9 kejahatan yang dilakukan saudaranya. Inilah akibatnya belajar agama di ceramah PAS.

Anonymous said...

Kitab Al-Quran ini, tidak ada sebarang syak padanya (tentang datangnya dari Allah dan tentang sempurnanya); ia pula menjadi petunjuk bagi orang-orang yang (hendak) bertaqwa;

Iaitu orang-orang yang beriman kepada perkara-perkara yang ghaib, dan mendirikan (mengerjakan) sembahyang serta membelanjakan (mendermakan) sebahagian dari rezeki yang Kami berikan kepada mereka.

Dan juga orang-orang yang beriman kepada Kitab "Al-Quran" yang diturunkan kepadamu (Wahai Muhammad), dan Kitab-kitab yang diturunkan dahulu daripadamu, serta mereka yakin akan (adanya) hari akhirat (dengan sepenuhnya).

Mereka itulah yang tetap mendapat petunjuk dari Tuhan mereka, dan merekalah orang-orang yang berjaya.

Sesungguhnya orang-orang kafir (yang tidak akan beriman), sama sahaja kepada mereka: sama ada engkau beri amaran kepadanya atau engkau tidak beri amaran, mereka tidak akan beriman.

(Dengan sebab keingkaran mereka), Allah mematerikan atas hati mereka serta pendengaran mereka, dan pada penglihatan mereka ada penutupnya; dan bagi mereka pula disediakan azab seksa yang amat besar.

Dan di antara manusia ada yang berkata: "Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat"; padahal mereka sebenarnya tidak beriman.

Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya.

Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran).

Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi", mereka menjawab: " Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan".

Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya.

Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang itu telah beriman". Mereka menjawab: "Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang bodoh itu?" Ketahuilah! Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).

Dan apabila mereka bertemu dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata: " Kami telah beriman ", dan manakala mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka berkata pula:" Sesungguhnya kami tetap bersama kamu, sebenarnya kami hanya memperolok-olok (akan orang-orang yang beriman)".

Allah (membalas) memperolok-olok, dan membiarkan mereka meraba-raba dalam kesesatan mereka (yang melampaui batas itu).

Mereka itulah orang-orang yang membeli kesesatan dengan meninggalkan petunjuk; maka tiadalah beruntung perniagaan mereka dan tidak pula mereka beroleh petunjuk hidayah.

Perbandingan hal mereka (golongan yang munafik itu) samalah seperti orang yang menyalakan api; apabila api itu menerangi sekelilingnya, (tiba-tiba) Allah hilangkan cahaya (yang menerangi) mereka, dan dibiarkannya mereka dalam gelap-gelita, tidak dapat melihat (sesuatu pun).

Mereka (seolah-olah orang yang) pekak, bisu dan buta; dengan keadaan itu mereka tidak dapat kembali (kepada kebenaran).

Anonymous said...

Dan apabila mereka (orang-orang Yahudi pada zaman Rasulullah) bertemu dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata: "Kami telah beriman"; dan apabila mereka berjumpa sesama sendiri, mereka berkata: "Patutkah kamu ceritakan kepada mereka (orang-orang Islam) dengan apa yang telah diterangkan oleh Allah kepada kamu (di dalam Kitab Taurat mengenai kebenaran Nabi Muhammad) untuk menjadikannya hujah (bukti) yang dapat mengalahkah kamu di sisi Tuhan kamu? Tidakkah kamu berakal?"

(Mereka berani berkata demikian) dan tidakkah mereka ketahui bahawasanya Allah mengetahui apa yang mereka rahsiakan dan apa yang mereka lahirkan?

Dan di antara mereka pula ada orang-orang yang buta huruf, mereka tidak mengetahui akan isi Kitab Taurat selain dari penerangan-penerangan bohong (dari ketua-ketua mereka), dan mereka hanyalah berpegang kepada sangkaan-sangkaan sahaja.

Dan (ingatlah), ketika Kami mengikat perjanjian setia dengan kamu: "(Bahawa) janganlah kamu menumpahkan darah (berbunuh-bunuhan) sesama sendiri, dan janganlah kamu usir-mengusir sesama sendiri dari kampung masing-masing". Kemudian kamu telah berikrar mematuhi perjanjian setia itu, dan kamu sendiri pula menjadi saksi (yang mengakui kebenarannya).

Mereka itulah orang-orang yang membeli (mengutamakan) kehidupan dunia (dan kesenangannya) dengan (meninggalkan perintah-perintah Allah yang membawa kebahagiaan dalam kehidupan) akhirat; maka tidak akan diringankan azab seksa mereka (pada hari kiamat), dan mereka pula tidak akan diberikan pertolongan.

Dan mereka (kaum Yahudi) berkata pula: "Hati kami tertutup (tidak dapat menerima Islam)". (Sebenarnya hati mereka tidak tertutup) bahkan Allah telah melaknatkan mereka disebabkan kekufuran mereka, oleh itu maka sedikit benar mereka yang beriman.

Demi sesungguhnya engkau (wahai Muhammad) akan dapati mereka itu setamak-tamak manusia kepada hidup (yang lanjut masanya), dan (lobanya mereka kepada hidup itu) melebihi loba orang-orang kafir musyrik. Tiap-tiap seorang dari mereka suka kiranya ia boleh hidup seribu tahun, padahal umur panjang yang demikian, tidak akan dapat melepaskannya dari azab (yang disediakan oleh Allah). Dan (ingatlah), Allah sentiasa melihat akan apa yang mereka lakukan.

Sesiapa memusuhi Allah (dengan mengingkari segala petunjuk dan perintahNya) dan memusuhi Malaikat-malaikatNya dan Rasul-rasulNya, khasnya malaikat Jibril dan Mikail, (maka ia akan diseksa oleh Allah) kerana sesungguhnya Allah adalah musuh bagi orang-orang kafir.

Dan sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu (wahai Muhammad) ayat-ayat keterangan yang jelas nyata (Al-Quran), dan tidak ada yang akan mengingkarinya melainkan orang-orang yang fasik.

Dan siapakah yang lebih zalim daripada orang-orang yang menyekat dan menghalangi dari menggunakan masjid-masjid Allah untuk (sembahyang dan) menyebut nama Allah di dalamnya, dan ia berusaha pula untuk meruntuhkan masjid-masjid itu? Orang-orang yang demikian, tidak sepatunya masuk ke dalam masjid-masjid itu melainkan dengan rasa penuh hormat dan takut kepada Allah (bukan secara yang mereka lakukan itu). Mereka (dengan perbuatan itu) akan beroleh kehinaan di dunia, dan di akhirat kelak mereka mendapat azab seksa yang amat besar.

Orang-orang yang Kami berikan Kitab kepada mereka, sedang mereka membacanya dengan sebenar-benar bacaan (tidak mengubah dan memutarkan maksudnya), mereka itulah orang-orang yang beriman kepadanya; dan sesiapa yang mengingkarinya maka mereka itulah orang-orang yang rugi.

HambaMu Ya Allah said...

Assalamualaikum... semua dgn pandangan masing-masing smp dh tahap maki hamun...xperlu nak emosi kan rasanya....Kan bagus kalu kita semua bersatu...Kalau nak berbalah ckp parti ni xbgus, parti tu xbagus...senang je penyelesaiannya...Give 1 circulation years for PR to rule Malaysia...so kita akan tgk perbezaan pemerintahan kerajaan..So, klu rsnye xbley dtrime, on next election kita naikkanla blk parti yg lama memerintah...
Ckp mmg senang kan, tp bg saya that's the best solution...Tapi kita mungkin akan melihat perbezaan yang ketara apabila tampuk pemerintahan kerajaan berbeza..sampai bila nk di tampuk yg lama, memilih yg sama sedangkan kita tak cuba sesuatu yg baru...Huhuhuhu....

Kepada yang pakai ayat kasar tu bg saya xelokla..lainla klu awk tu askar nk maki anak buah..tu pun klu askar maki ayat pelik2 pd anggota bawahan, pandai la plak korg marah, ckp xelok kan...

Peace no War... ;-)

QalamQabut said...

Wahai hambaMu Ya Allah,
Bagaimana kiranya Ambiga berkata kita cuba LBGT sekali kerana anda tidak pernah merasanya?
Kita ingin mencari yang terbaik untuk agama, bangsa, negara dan juga diri kita. Oleh itu fikirlah semasak-masaknya. Buka mata, telinga dan fikiran kita.
Sedih bila saya perhatikan anda masih tidak sedar lagi dengan keadaan sekeliling pada pada tarikh 8 Mei, 2012.
Lagi pun tak perlu nak nak give 1 circulation untuk PR. Tengok negeri Selangor saja sudah cukup untuk buat pertimbangan pada PRU13 nanti.
Apa pun tahniah kerana berkunjung ke laman seperti ini, bebas untuk luahkan pendapat dan isi hati.
Tiada niat saya untuk mempengaruhi sesiapa untuk bersama UMNO/BN kerana saya sendiri bukan menjadi ahli. Dalam PRU12 pun saya menyokong PR tetapi kalau nak diulas mengenai PKR, saya nasihatkan reformasikan diri mereka dulu. Buang Anwar dan Azmin sepertimana yang disarankan oleh beberapa rakan kita di atas. Memang mereka PETUALANG MELAYU, sanggup memperalatkan pengikut dan penyokong untuk dijadikan korban keganasan.
Untuk Pas? Apa yang dikatakan DS Rahim Noor mengenai TG Nik Aziz tepat sekali. Bagaikan ulama akhir zaman yang ingin menyesatkan. Hanya dia seorang saja yang betul dan benar dalam dunia ini.
Salam.

Anonymous said...

Sifat Riya' mengatasi segala-galanya, kembali kita kepada ajaran Al-Quran, semua perbatasan terkandung di dalam Al-Quran.

Anonymous said...

kan dah betul.... terus senyap tiada respon baru.

nampak sangat pencacai PAS/DAP/PKR ni dh terima upah...lepas dpt upah dh tak minat nk layan hamba lagi...sedih tau sorang2 ni.

kira2nya hamba menang lah dan pencacai PAS/DAP/PKR kalah dan melarikan diri bersama AMBIAGA.

Anonymous said...

sebenarnya perusuh bersih dah langgar banyak perkara sebelum 'melanggar' pihak polis ..

a] langgar arahan mahkamah agar jangan ceroboh Dataran

b] langgar arahan kerajaan demo hendaklah dibuat dalam stadium

c] langgar janji mereka sendiri bahawa hanya akan duduk bantah

apabila mereka dah melanggar segala itu nyata mereka dah salah , apa salahnya demo dalam stadium yg disediakan kerajaan ?? kenapa nak juga merusuh tengah jalanraya menyusahkan rakyat lain yg tak berkaitan , hak peniaga mana ? hak pejalan kaki , hak pemandu teksi , hak pelancong , siapa langgar semua ini ? pembangkang !!

dah dilarang , dah dinasihati , masih tak mahu dengar , apa jawabnya ? kalau seorang ayah nasihati anaknya jangan nakal ..tapi si anak tak mahu dnegar cakap , apa sang ayah buat ? rotan ...cubit, pukul !

polis menguatkuasakan undang2 , perusuh langggar undang2 !

sekarang , apa faedah mereka dapat ? dapat pahala ? dapat merit di U ? dapt peluang pekerjaan ? dapat menarik pelabur asing ? bursa saham naik melambung ?


dimana islamiknya perbuatan perusuh ? inikah ajaran islam PAS ?

sedari awal , sejak petang sebelumnya , perusuh memang sudah melakukan provokasi kepada polis , melakukan pelbagai lambang lucah , ludah polis , sepak kereta polis ..ketika itu polis belum bertindak apa2 ,

tak payah dalih segala macam , rakyat ada mata melihat segala itu , rakyat tahu siapa benar siapa merusuh , siapa serang siapa rakyat tahu menilai ..

Anonymous said...

wahai sang Jaka,
Anda belum kenal, apakah itu perjuangan yang sebenarnya.
Saya adalah seorang Pegawai Polis yang turut terlibat menjaga keamanan semasa perhimpunan bersih tempohari. Sebagai seorang yang diamanahkan untuk menjaga keamanan dan ketenteraman saya juga adalah merupakan seorang dari jutaan rakyat malaysia yang cintakan keamanan.
Kami rela tinggalkan anak dan isteri kami ke medan perjuangan semata-mata hanya untuk memastikan negara yang tercinta ini kekal aman dari anasir-anasir yang tidak bertanggungjawab. Niat kami bertugas hanya kerana Allah Taala. Tapi sayang, apa yang kami dapat semasa berada disana. Kata-kata cercaan, cacian, kutukan dan makian malah kami dihina sebegitu rupa dan ada yang disepak, dipukul dan diterajang. Apakah ini balasan yang kami dapat setelah hampir setiap pelusuk bumi ini dibasahi oleh keringat kami demi sebuah keamanan. Kami begitu bersabar melayan kerenah pendemo dengan begitu baik sehinggalah tibanya saat dimana kesabaran kami telah diuji sebegitu rupa. Dikhabarkan beberapa orang anggota kami telah dicederakan oleh pendemo manakala senjata dirampas, adakah kami masih perlu bersabar. Jawabnya "tidak" bacul sekiranya kami menjadi tunggul.
Darah yang meluap tidak lagi dapat dibendung, "membujur lalu melintang patah" “ alang-alang menyelok perkasam biar sampai kepangkal lengan” Kami bertindak hanya sekadar untuk dibawa pulang sebagai kenangan oleh pendemo. Kami ingin buktikan bahawa kami bukanya anjing kurap sebagai yang dikatakan. Kami juga punyai maruah dan harga diri.
Kami juga manusia biasa dan kami juga rakyat malaysia, apakah salah sekiranya kami juga ingin mempertahankan keharmonian dan keamanan negara kami. Sia-sia saja selama ini kami bertungkus lumus dan bersengkang mata hanya untuk memastikan negara ini sentiasa aman tetapi dengan sekelip mata hendak dirosakkan oleh petualang-petualang agama, bangsa dan negara seperti anda. Oh tidak, kami tidak rela......biar darah membasah bumi hingga ke titisan yang terakhir kami tetap akan pertahankan demi negara yang kami cintai ini.

Anonymous said...

Mana Jaka...kok lari udah....hahahaha.

Jaka ni harus ingat ya...Iblis lagi bagus bacaan Al Qurannya..lagi warak dari para malaikat yg ada...hanya tetapi disebabkan ianya tidak mahu sujud pada Nabi Adam, maka Allah telah mengusirnya dan menjadikanya musuh no.1 umat islam...

Maka disini, apa sekali ayat yg cuba ko sampaikan, aku boleh samakan kau seperti iblis tersebut. Ini kerana ucapan ko ada perkara disebaliknya. Ayat ko nampak macam manis...tetapi racunnya amat berbisa..

Ko nampak segala kemungkaran, tetapi ko pejamkan mata sahaja, demi menyelamatkan maruah seseorang yg terang2 hina disisi Agama Islam.

Anonymous said...

Janganlah kerana anda kenal polis baik maka anda nafikan polis2 yg jahat.

sama juga: janganlah kerana anda berkawan dengan org pakatan rakyat yg baik2 anda nafikan sesetengah mereka yg jahat.

manusia mmg begitu, dlm mana2 group akan ada baik dan jahat. Islam mengajar kita jgn buat generalization. khususkan case by case dan jgn kutuk organisasi yg baik. polis adalah jabatan kerajaan, melaksanakan fardhu kifayah yg anda tak dapat buat. ada polis2 yg mengejar pangkat dan sanggup buat apa saja, tapi lebih ramai polis yg berniat murni menjaga negara.

anda org terpelajar, jgn rendahkan taraf anda ke darjah enam yg masih mentah. kalau org kutuk anda, anda kutuk balik, maka tiada beza antara anda dan pengutuk. sama sahaja dua2. mmg benar, inilah politik.

Anonymous said...

Tak yah la korang sume layan komen si jaka tu weh...dr ayat2 dia yg meraban tu pon dh bleh agak dia tu mental illness..abaikan je dia. Lg korang layan lg dia akan merapu mcm pompuan meroyan...mudah je, kalo sedara mara dia kene rompak, rogol, kene langgar lari...dia akan cari sape? Ambabiga? Karpal? Anwar al juburi? Assmin aka aiskrim? Dah tentu akan cari polis...tak kira la polis jahat ke polis baik...tp x tau la kalau dia mintak tlg dgn polis israel...

Anonymous said...

Puak puak Peliwat Rambang punya perangai memang tak mahu menerima kenyataan dan kebenaran...... taksub dan jumud dan menghalalkan apa jua cara untuk melempiaskan nafsu mereka..... peserta BERSIH sememangnya jadi barua pekat barua balaci yang gampang tunduk pada kata2 Dewi Seks Ambiga Gampang tu.... tak perlu dinasihatkan dengan kata2 yang baik kerana mereka panggil polis anjing....kerana itulah amalan ajaran tok guru mereka dan pemimpin mereka....mak bapak mereka pun macam tu juga kerana mereka semua keturunan babi luar nikah

Anonymous said...

jaka sibabi kuning atau jaka sianjing kuning

Anonymous said...

Jaka berkata2 seolah2 mengHALALkan polis dipukul dan di tentang.... cetak sungguh pemikiranmu....Isle ada ajar mcm tue ker????

Anonymous said...

Ayat "udang di sebalik batu".... hati2 fitnah lebih teruk dr membunuh....

Anonymous said...

Penyamar... bleh en Jaka BUKTIkan... sekadar ayat air liur jer...membazir....

Anonymous said...

En Jaka dh syok sendiri... org lain pun nyatakan dengan IKHLAS...

Anonymous said...

Hahahaha..... senang ayat... fitnah bertaburan... tuduhan mencurah2 tanpa bukti... ayat komen kt atas bukan main bersangka baik 'konon'... rupa2nya Busuk ati...

 
 
Blogger Templates