Social Icons

Pages

Saturday, March 12, 2011

LIM GUAN ENG MENGHINA UMAT ISLAM ???



Berita gempar!!! Berita ini lebih dahsyat kalau nak dibandingkan dengan keadaan yang telah berlaku di Negara Jepun.

Ianya lebih gempar dari gempa bumi dan tsunami di Negara Matahari Terbit itu. Dan kalau kita terlepas pandang dan membiarkannya, kemungkinan keadaan akan bertambah parah.

Semut terbaca twitter yang dikeluarkan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga merupakan Setiausaha Agung DAP Pusat mengenai perkara ini.

Align Center

Berani dia desak Kerajaan Malaysia agar segara melepaskan Kitab Injil dalam bahasa Melayu yang telah ditahan oleh Kerajaan sebelum ini?

Malah Semut juga sempat membaca kenyataan akhbar yang dikeluarkan oleh si Lim Guan Eng dalam laman Facebooknya.



Dia jelas sengaja menyalah-gunakan Perlembagaan serta membuat tafsiran menyeleweng untuk mempengaruhi pemikiran masyarakat di Malaysia ini.


Konon kata dia, rampasan yang dibuat sebelum ini menghalang amalan kebebasan beragama yang termaktub dalam Perlembagaan.


Dia juga cuba mempengaruhi serta mengukuhkan pandangannya dengan menyatakan bahawa rampasan itu juga turut membelakangkan dasar Kerajaan yang menjadikan Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan.


Semut mula tertanya - tanya. Apa siginifikasinya mereka beria - ia mahukan Bible dalam Bahasa Malaysia ini dikeluarkan?


Dimanakah relevannya? Dan soalan yang paling membimbangkan ialah untuk siapa mereka buat Bible dalam Bahasa Melayu ini sebenarnya?


Siapa 'audiance target' mereka? Kalau nak kata dari kalangan masyarakat Cina, sudah ada Kitab Injil dalam bahasa tersebut. Begitu juga dengan kaum India.


Jadi adakah Kitab Injil dalam Bahasa Melayu ini hendak ditujukan kepada mereka yang terdiri dari kalangan masyarakat yang berbangsa Melayu?


Di mana pendirian PAS dalam soal ini? Bukankah mereka juga yang mengeluarkan kenyataan bahawa Melayu merupakan bangsa terawal memeluk Islam di Malaysia?


Adakah ketika itu Kitab Al - Qur'an dikeluarkan dalam Bahasa Melayu? Sudah tentu tidak sama sekali.


Pergilah ke mana Negara sekali pun, Kitab Suci Al - Qur'an tetap ditulis dalam Bahasa Arab. Boleh pulak orang memahaminya. Tak perlu ada dalam bahasa Melayu atau sebagainya pun.


Jadi, apa perlunya Kitab Bible ini dikeluarkan dalam bahasa Melayu kalau bukan untuk memesongkan aqidah serta kefahaman Islam dikalangan masyarakat Melayu di Malaysia?


Tidakkah perkara ini boleh dianggap sebagai ancaman kepada agama Islam serta umatnya di Malaysia? Kenapa tak de orang sedar akan tipu muslihat mereka ini?

Sibuk beramuk pasal Politik, jangan sampai kita abaikan perkara ini. Sedar - sedarlah wahai umat Islam dan bangsa Melayu Malaysia. Musuh yang jelas sudah ada depan mata. Kenapa kita masih bertengkar sesama sendiri?


SUMBER DARI SEMUT HITAM

MANA KAWAN DAP INI ???

KENAPA TAK BANTAH ???

KALAU BETUL-BETUL PAS INI KAWAN DAP TOLONG BANTAH KERANA INI SEMUA ANCAMAN UNTUK ORANG ISLAM

4 comments:

Anonymous said...

hamPas yang tumPas dan pati kentut rakyaat mana berani cakap: mulut dah disumbat lancau dan pungkuk kena sondol, tu sebab lah bahalul nya menjadi2

Anonymous said...

apasal pas diam je? mana juak2 pas yg kononnya sanggup berjihad itu?

anak ketua cawangan said...

Ape punya bangsat la dorang nie.. Interlok suruh haram kan.. Bible bahase melayu nak desak kerajaan releasekan.. menghalang kebebasan beragama kebendanye.?? Tak payah harap PAS bantah kat LGE.. PAS kan diamkan diri.. sebab ape? sebab kuasa politik.. Tgk PAS selangor pun cukop.. BODOH!!!

Rahimie Ahmad said...

baguslah jika bible diterjemahkan ke dalam bahasa melayu. Al-Quran juga banyak yg diterjemahkan ke dalam bahasa melayu.

Apa yang kamu takut sangat jika bible diterjemah ke dalam bahasa melayu? jika kamu sudah cukup yakin dengan Al-Quran, mustahil sekali untuk terkesan dengan bible. Jika takut org melayu lain terkesan dengan bible, itu bermakna mereka sendiri tidak yakin dengan Al-Quran, atau barangkali tidak pernah pun membaca Al-Quran.

Allahua'lam.

 
 
Blogger Templates