Social Icons

Pages

Monday, June 06, 2011

DATUK JAAFAR MENUNTUT SYARAT GILA SEBELUM MELETAKKAN JAWATAN !!!



UDA HOLDINGS BHD. yang merupakan sebuah syarikat Bumiputra dikejutkan dengan perletakan jawatan Pengarah Urusannya Datuk Jaafar Abu Hassan.Perletakan jawatan beliau ini telah menyebabkan ramai di kalangan masyarakat menganggap ianya 1 sejarah hitam syarikat yang menjadi nadi golongan Bumiputra dalam bersaing di dalam bidang ekonomi.Persoalannya, benarkah Datuk Jaafar meletakkan jawatan ????

Atau ianya adalah propaganda murahan bagi berselindung di sebalik kesalahan sendiri ??? Beberapa kajian telah dibuat.Soal selidik dan pengesahan dari pihak yang berkenaan di dalam Syarikat ini tampil memperbetulkan persepsi buruk yang cuba digembar gemburkan oleh Datuk Jaafar.Akhirnya ianya terjawab.Pihak Syarikat menggunakan kuasa memecat Datuk Jaafar Abu Hassan akibat tindakan beliau melakukan ugutan perletakan jawatan beserta 8 syarat tertentu termasuklah tuntutan Projek Billion Ringgit.Apa 8 syarat yang disertakan lelaki bernama Datuk Jaafar Abu Hassan ???


SILA LIHAT GAMBAR DI BAWAH


Apa perlu beliau dibayar sehingga bulan Mei 2012 walhal beliau menghantar surat perletakan jawatan beserta notis 24 jam ??? Syarat kedua ini sebenarnya tidak masuk akal sama sekali. Di dalam etika Sumber Manusia,tidak ada pula keistimewaan yang diberikan kepada seorang Pekerja sehingga mencapai tahap sedemikian melainkan Elaun Pencen bagi kakitangan Kerajaan yang telah bersara.

Jika pekerja swasta, pampasan akan diberikan bukan untuk 1 tempoh yang lama. Malah kebanyakannya memberi pampasan terus kepada pekerja.

HUTANG KAD KREDIT SEHINGGA RM 1JUTA ???

Ternyata memang sewajarnya orang sebegini disiasat segera.beliau bukan seorang Ahli Korporat Bumiputra yang sewajarnya diberi sebarang penganugerahan apatah lagi menjadi contoh masyarakat Malaysia amnya.saya mengasak dan mendesak agar pihak SPRM menyiasat Datuk Jaafar.Jangan biarkan golongan korporat seperti beliau terus bermaharajalela menguasai wang melebihi batas sehingga melacur wang milik kaum Bumiputra yang kehausan bantuan perniagaan syarikat ini.

WAHH !!!

INI NAMANYA SYARAT GILA !!!

TAKKAN NAK BERHENTI PUN SYARAT INI ANDA NAK DATUK ???

8 comments:

hanizam said...

ni jenis kalau cukur/kikis kepala orang, sampe tinggal tengkorak beb...kalau bukit tu tinggi, mau rata dalam sekelip mata..

dah malu tahap gaban , terjun je dari bangunan UDA...senang nanti BN gak yang kena...

maknanya ape yang dihentam oleh UMNO PENANG pasal ni ada asasnya..

kalau bagi kontrak kat company CHINA ni, banyak tu masyukk...boleh meraban mintak macam-macam...

udah-udah le tu...tuhan tu nak menguji kita ni reti bersyukur @ jadi golongan yang KUFUR NIKMAT...

Anonymous said...

samalah dengan Pengerusi baru si Jazlan tu. cuba baca apa yang didedahkan dalam
along-ku.blogspot.com

Anonymous said...

Muka macam Babi sama je perangai dia macam perangai Pengerusi Media Prima yang baru ....masuk je media prima udah beli kondo harga 4 juta kat KLCC untuk bini nombor dua..mengabihkan harta kompeni je muka muka depa ni..rasa rasa adik beradik tak di biol ni dengan Johan Jaafar

Anonymous said...

nk duit senang je thu.ni la manusia pelingkup syarikat besar.bodoh sgt

Anonymous said...

patut la tembam semacam, hmmm

Anonymous said...

apabeza nya dengan nurjazlan.

siapa yang jadi broker jual tanah istana kelantan kat jalan kia peng ?

siapa punya hotel equatorial

taf4 said...

Miaga melayu Umno macam tu lah. Tanyalah Menteri, YB dan MT dan AJK bahagian. Makan persen jadi broker projek. Projek Mesjid pun dia nak persen. Aku dah lama tengok telatah bangsa ku. Walaupun aku orang Umno, aku hanya sokong apa yang baik Umno buat. Yang rasuah, yang tentang Islam, yang hina nabi, yang menjual melayu tetap aku tentang.

Anonymous said...

Inilah anak melayu kesayangan bapak.
Inilah juga satu kualiti melayu yg amat disegani olih masyarakat global.
Hutang kad kredit satu 1 million. Apa dibuat dgn fasiliti tu? berniaga apa?
Dia lagi hebat dari lanun Somalia.

 
 
Blogger Templates