Social Icons

Pages

Wednesday, July 20, 2011

SD JOHARI PERSOAL KENAPA ANWAR IBRAHIM MENIPU RAKYAT MALAYSIA ???


SD Johari Yassin,bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan individu yang menjadi saksi pertemuan Mohd Saiful Bukhari Azlan dengan senator Ezam Mohd Nor mempersoalkan sekiranya benar Anwar Ibrahim tidak meliwat bekas pembantunya,kenapa pada tarikh yang sama,28 Jun 2008,ketika Mohd Saiful membuat laporan polis,Ketua Umum PKR itu mengarahkan penahanan dua lagi bekas pembantunya,Muhamad Rahimi Osman dan Rasid Rosidi di Quality Hotel, Shah Alam.

“Selepas Saiful buat laporan polis ataupun buat medical checkup, Anwar panggil Rahimi dan Rasid ke Quality Hotel.Kalau kita sebagai manusia biasa, pasal apa dia panggil dua orang ini? Pasal apa ??? Mesti ada something.Dua orang ini,adakah dia pun sama macam Saiful ??? Kalau dua orang ini tak ada apa-apa,pasal apa kau nak panggil ??? Jadi, itupun satu questionmark juga. Pasal apa kena kurung dua orang ini?”, soal SD Johari.


Muhamad Rahimi Osman

Pada Oktober tahun lepas,Muhamad Rahimi menggemparkan rakyat Malaysia apabila tampil membuat laporan polis mengaku dikurung di Quality Hotel selama 4 hari,5 malam bermula pada 28 Jun 2008 dan dipaksa menandatangani pengakuan bersumpah palsu yang berpihak kepada Anwar.

“Setelah Saiful Bukhari membuat repot Polis mengenai dia diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, orang orangnya dan peguamnya bernama Latheefa Koya dan Saiful Izham Ramli telah memaksa saya untuk tinggal di Quality Hotel Shah Alam untuk beberapa hari.Saya ditahan di situ bersama seorang lagi rakan (Rasid).Mereka kemudiannya telah meminta saya menurunkan tandatangan kepada akuan bersumpah, yang saya tidak langsung bersetuju dengan kandungannya.

“Akuan bersumpah pertama ditandatangani pada malam 28 Jun 2008, dan akuan bersumpah kedua yang telah dipinda kandungannya untuk memalit nama dan menfitnah Dato Seri Najib dan Datin Seri Rosmah Mansor bahawa mereka terlibat merancang konspirasi terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam kes liwat ini”, dedah Rahimi.

KLIK DI SINI

Seminggu selepas itu,Rasid Rosidi pula membuat laporan polis mendakwa dirinya dikurung di Quality Hotel dan dipaksa menandatangani pengakuan bersumpah palsu sama seperti yang dilakukan kepada Rahimi.


Rasid Rosidi

Mohd. Rasid dalam akuan bersumpah itu yang diedarkan kepada media mendakwa mengenali Anwar ketika menjalani hukuman penjara di Sungai Buloh pada 2001 selama setahun atas kesalahan cubaan samun bersenjata di bawah Seksyen 393 Kanun Keseksaan.

Semasa di dalam penjara, dia mendakwa, telah diberikan kerja untuk menjaga kebersihan bilik Anwar,menghantar pakaian ke dobi dan mengambil makanannya dari dapur.Dakwanya,dia juga menemankan Anwar untuk membuat senaman ringan di sebelah petang dan menyediakan air panas ketika pintu sel hendak dikunci.

”Selepas keluar dari penjara, atas cadangan Anwar saya diberikan kerja sebagai penghantar surat di pejabat peguam beliau, Sankara Nair selama setahun. Selepas Anwar dibebaskan pada 2004, saya dipanggil untuk bekerja dengan beliau sendiri sebagai pembantu di kediamannya di Bukit Damansara.Selepas bekerja lebih kurang tiga tahun di kediamannya, saya berhenti seketika dan kemudiannya menyambung kembali tugasan di pejabat peribadi Anwar di Petaling Jaya selepas Pilihan Raya Umum 2008,” dakwanya dalam akuan bersumpah itu.

Pada 28 Jun 2008,Rasid memberitahu dia telah ditelefon oleh Anwar yang mengarahkannya hadir ke Quality Hotel.


”Anwar menyuruh salah seorang staf yang saya tidak ingat siapa, menyediakan saya sebuah bilik di hotel dan memesan kepada staf tersebut untuk mengelakkan saya daripada bertembung dengan Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail. Saya telah memanggil isteri dan anak ketika itu yang sedang menunggu di dalam kereta untuk naik ke bilik bersama dengan saya.Akuan bersumpah tersebut tidak pernah dikarang oleh saya malah Latheefa sendiri tidak menceritakan kepada saya apa sebenarnya dokumen tersebut serta tujuannya. Apabila melihat sepintas lalu, saya mendapati akuan bersumpah tersebut disediakan untuk menceritakan bahawa Anwar tidak pernah melakukan gangguan seksual kepada mana-mana stafnya termasuk saya.

“Saya diarahkan agar tidak bekerja dan juga agar tidak menonjolkan diri sehingga perbicaraan Anwar tamat,”, kata Rasid.

KLIK DI SINI

Menurut SD Johari langkah Anwar memanggil, mengurung dan memaksa kedua-dua saksi membuat pengakuan bersumpah palsu pada tarikh Mohd Saiful membuat laporan polis didakwa diliwat menimbulkan banyak persoalan, kerana pada tarikh itu polis belum pun membuka kertas siasatan kes tersebut.

“Yang buat preparation ni dia.Pihak Anwar sendiri. Panggil peguam, Latheffa Koya dan sebagainya.Terapkan Akuan Bersumpah palsu.Minta diaorang tandatangan untuk mengaku diaorang tidak diliwat. Siapa yang tuduh diaorang ini ???Pasal apa yang you all terlalu sibuk ??? kenapa tak panggil yang lain-lain ??? Kenapa dua orang ini yang kau kurung dalam bilik di Quality Hotel,paksa tandatangan Akuan Bersumpah setelah Saiful buat laporan bahawa dia telah diliwat.Saya rasa, orang Keadilan kena fikirlah.Kena fikir,kena tengok, kena study. Kalau kita cari kebenaran, saya rasa kebenaran itu tak jauh. Cuma,kalau kita menolak terus,ia tak akan sampai kepada kita”, katanya.

SATU PERSATU RAHSIA ANWAR IBRAHIM TERBONGKAR !!!

MAHUKAH ANDA ANWAR IBRAHIM DI JADIKAN PM MALAYSIA ???

KLIK SEBELAH KANAN YANG DISEDIAKAN UNTUK ANDA !!!

ANWAR IBRAHIM HARUS BERTAUBAT !!!

No comments:

 
 
Blogger Templates