Social Icons

Pages

Thursday, August 11, 2011

SERBUAN JAIS DI GEREJA !!! INI JAWAPAN DR ASRI KEPADA MALAYSIAKINI !!!



Bekas mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin menyuarakan kebimbangannya terhadap perkembangan isu serbuan terhadap Gereja Methodist Damansara Utama yang didakwa "diadun" dengan isu politik.

Katanya,perkara itu boleh dilihat pada pendirian "pihak berkuasa agama" yang bimbang orang Islam memasuki gereja dan melarang bukan Islam memasuki masjid.Pihak berkuasa agama bimbang apabila ada orang Islam pergi ke gereja.Risau nanti mereka terpengaruh dengan Kristian.Peliknya kenapa dulu mereka menghalang orang bukan Islam masuk ke masjid ??? Apakah mereka juga bimbang bukan Islam terpengaruh dengan Islam ???" soal Dr Asri.

Ogos tahun lalu,isu larangan terhadap bukan Islam memasuki masjid menjadi isu hangat selepas anggota parlimen Serdang Teo Nie Ching memasuki surau di Kajang bagi menyampaikan sumbangan.


JAIS antara pihak pertama dilaporkan mengkritik tindakan itu atas alasan orang bukan Islam tidak dibenarkan memasuki masjid dan surau kerana mereka dikategorikan seperti wanita yang didatangi haid.

Dalam kenyataannya kepada portal putar belit number 1 malaysia,Malaysiakini,Dr Asri berkata larangan pihak berkuasa agama itu menjadikan orang ramai semakin tidak faham dengan politik negara ini apabila ia "diadun dengan agama".

"Kalaulah masuk ke gereja mempengaruhi seseorang kepada Kristian, patut masuk masjid akan mempengaruhi seseorang kepada Islam.Mengapa kita halang ??? Apakah kita tidak suka mereka terpengaruh dengan Islam ??? Akhirnya, kita pening siapa yang jujur,siapa yg sebaliknya.Siapakah yang hendak menegakkan (keadilan) dan siapakah yang hendak bermain dengan isu?" soalnya lagi.

INI JAWAPANNYA !!!

DR Asri serang JAIS tetapi kenyataannya merupakan kenyataan 'separuh masak', kenyataan 'tergantung' bertujuan untuk mudah beliau kalis semula jika kenyataannya itu kemungkinan akan ditempelak oleh golongan cerdik pandai agama yang lain.

Alahai Dr. Asriiiii.....

Kita tahu Dr. Asri masih mempunyai sedikit ketidakpuasan hati dengan JAIS ekoran dirinya ditahan di hadapan para pengikutnya ketika menyampaikan ceramah di Selangor tanpa tauliah dahulu.Jadi kini peluang untuk dia menebus kembali 'luka' yang dialaminya dengan menyerang tindakan pihak berkuasa agama terbabit.

Tetapi Dr. Asri lupa untuk menjelaskan bahawa JAIS mengkritik tindakan Teo Ning Ching bukan kerana politik,tetapi adalah kerana betina DAP ini memasuki dalam kawasan masjid di Cheras Jaya untuk sessi senam robik dengan berpakaian yang tidak sesuai iaitu menonjolkan bentuk tubuh, baju ketat dan singkat di bahagian lengan serta menonjolkan bentuk buah dada.



NAK LAGI JAWAPAN ???

KLIK DI SINI

RENUNG-RENUNGKAN

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

11 comments:

Anonymous said...

SYABAS DR ASRI..

MACAM TU LAH, ORG2 SURUHAN UMNO MEMANG SELAMNYA HATI MRK HITAM NAK TERIMA KEBENARAN APA YG DR ASRI CAKAP..

DR ASRI TERANG2 KATA ISU INI NAMPAKNYA CUBA DIKAUT SEBARAPA OLH UMNO DAN SEJENIS PELAMPAU DGNNYA DGN TERPEKIK TERLOLONG MCM GILA...BERARAK KE HULU HILIR BAWA PENYAPU, TANDAS, DLL...

SPT YG DR ASRI KATA, PERKARA NI PERLU KPD KEBIJAKSANAAN DAN HIKMAT SERTA HUJAH...TP PUAK2 PELAMPAU UMNO/PERKASA NI MAKIN NAK MENGHARU BIRUKAN SUASANA...KONONYA MRK LAH PEJUANG AGAMA...KONON LAH!!!

TAHNIAH DAN SYABAS DR ASRI...KENYATAAN ANDA IBARAT MENYIRAM BUMI YG TANDUS DAN PANAS DGN AIR SEJUK YG MENDAMAIKAN SERTA MENYEGARKAN...PEDULIKAN PUAK2 RASIS UMNO TU...HATI MRK TELAH TERTUTUP DEMI KUASA DAN DARJAT...

Esperalzi said...

Anonymous August 11, 2011 10:24 PM

Tak hairan kalau Melayu2 kafir dari PAS dan PKR seperti kau sokong org2 Islam masuk gereja atau org2 kafir masuk masjid dlm keadaan mencurigakan.

Org2 Melayu mcm kau ini ini sudah jauh sesat sehinggakan apa saja kekufuran dan kekafiran dari pihak PAS/PKR/DAP akan kau halalkan.

Aku percaya tak lama lagi org2 PAS/PKR dan pemimpin2 mereka dan kamu sendiri akan makan BABI panggang di majlis2 DAP dan bersembahyang di gereja, kuil dan tokong secara agama2 ini tapi org mcm kau tetap akan halalkan. Pemimpin kau dari PAS sudah pun halalkan zina antara Elizabeth Wong dan pemuda Melayu..

Dan bila org Melayu marah, kau akan kata itu semua angkara UMNO. Org spt aku tak perlu jd ahli UMNO utk tau bhw kau dan geng pembangkang adalah Melayu2 kafir yg sesat.

Kami umat Islam Malaysia tak pernah halang org2 kafir masuk masjid selagi mereka mengikut adab. Selama ini pun sejak bertahun2 ramai pelancong2 kafir dalam dan luar negeri masuk ke masjid2 Malaysia utk melihat dalam masjid ini dan kami org2 Islam tak pernah larang. Tapi kalau perempuan DAP masuk ke masjid tanpa menutup aurad dan tanpa ikut adab, maka kami umat Islam tentu marah..

Bab Melayu/Muslim masuk gereja pula, kami umat Islam berhak sensitif krn bukan menjadi budaya dan adat Melayu/Muslim Malaysia masuk gereja. Jadi kalau ada yg masuk gereja secara mencurigakan, kami berhak sensitif, ini bukan sola UMNO.JAIS bertindak benar..

Tapi Melayu2 kafir dan kufur dari PAS/PKR mcm kau mmg sudah tak sensitif lg sbb kamu semua kafir laknat dan bukan lagi Muslim.

Memang objektif Melayu2 kafir dari PAS dan PKR spt kamu adalah utk memurtadkan umat Islam/Melayu Malaysia sbb kamu pun kafir dan sbg strategi utk dapatkan undi kafir. Sbb itu kamu dan Dr Asri langsung tak sensitif ttg isu ini, kamu hanya pandai salahkan UMNO..

Kenapa Melayu2 kafir dari PAS/PKR spt kamu tak berambus sj dari negara Islam Malaysia? Berambus sj ke Filipina, sebuah negara Melayu kafir, sesuai utk Melayu2 kafir spt kamu..

Anonymous said...

PUNDET LAH SIKIT SIKIT UMNO, PAS DAH HILAMG KEMANA? MENTELITI BANGANG TAK POLITIKAN SESUATU ISU TAK SEDAP BUKAN NAK CARI PENYELESAIAN. ISLAM YANG NAK DIMUTABKAN DIBAWAH KERAJAAN PIMPINAN SIAPA? BANGAN GAMBUNGAN PKR,PAS DAN DAP BUKAN?

kopi said...

Bawak2 bertaubatlah Dr Asri, komen separuh masak dgn anda sendiri tidak hadir semasa serbuan dilakukan amatlah mengecewakan bagi Ustaz tersohor spt anda. Jgn jadikan serbuan Jais dgn Polis yg lengkap bersenjata keatas anda tahun lepas sbg gambaran situasi sebenar.

Anonymous said...

APA KENA MENGENA DENGAN UMNO DALAM SOAL NI,INI SOAL AGAMA ISLAM
MENGAPA MUDAH NAK MENUDUH DAN MENYALAHKAN PIHAK LAIN,SEPATUTNYA ANDA BERSYUKUR KERANA MASIH ADA LAGI PIHAK YANG MENGAMBIL TAHU MENGENAI AGAMA ISLAM,PIHAK JAIS SUDAH LAMA BERDIAM DIRI DAN SUDAH SAMPAI MASANYA JAIS BETINDAK DEMI MEMPERTAHANKAN AGAMA ISLAM YANG SUCI DARI DICEMARI OLEH ORANG-ORANG KAFIR LAKNATULAAH,CUBA ANDA RENUNGKAN SEKIRANYA JAIS TIDAK MEMANTAU DAN MENGAMBIL TINDAKAN APA AKAN JADI PADA AGAMA ISLAM DI NEGARA NI????
MUNGKIN ANDA BUKAN SEORANG YANG BERAGAMA ISLAM JADI ANDA TIDAK TAHU BETAPA SUCI DAN MURNI NYA AGAMA ISLAM INI SEHINGGA KAMU SANGGUP MENYALAHKAN ORANG LAIN DARIPADA MEMBELA AGAMA SENDIRI.
"SUBHANALLAH" MAHA SUCI ALLAH

Anonymous said...

statement dr asri bagai buah kurang peram....dan terlebih peram...dua-duanya tak boleh makan....

dulu..

jais larang kafir masuk masjid pasal tak beradab dan tak sopan!!

kini..

jais buat pemeriksaan melayu masuk gereja pasal ada unsur yg mencurigakan!!!

tak nampak kedua-dua tindakan jais salah atau silap!!!!betul-betul masak ranum!

buah yg tak boleh makan..mentah atau busuk tu...macam orang tak berakal hanya totok PR jer...

Anonymous said...

kesian budak ni, muda muda lagi dah nyanyuk...

Anonymous said...

Asri dah terlajak kata, tak boleh undur lagi. Jadi pusing2 kat situ je. Biarlah...lama2 lidah dia terbelit sendiri. Agaknya apa pendapat Asri pasal 'ramadhan delight' yang ada hidangan daging babi? Sedap nya menjilat jari.

ommar said...

isunya disini amat jelas..pihak gereja telah mengadakan majlis untuk umat islam dibulan ramadhan yg mulia di sebuah negara islam sbg agama rasmi ..
pihak gereja adalah secara jelas melakukan satu provokasi secara tersirat malah twersurat..
bg pihak yg mempertikaikan pihak jais adakah dimalaysia ini kita akan membenarkan perkara spt ini terus dilakukan dg bebas ?
tambahan pula aktiviti2 yg dilakukan jika betul berlaku spt dilapurkan adalah jelas pihak gereja cuba untuk memesongkan umat melayu islam yg dlm kesempitan dan yg goyah imannya..
kenapa mereka tidak menjemput pakar2 agama terutama dari pas supaya dapat ikut serta dlm acara ini..
jika para ulamak pas ada sekali dlm majlis ini kan lebih senang ..
nak menolong ke nk memesong ?

Anonymous said...

WAHAIII SAUDARA-SAUDARA UMAT ISLAM KU SEKELIAN....JANGANLAH KAMU SEMUA BERTEKAK KERANA TIPU DAYA ORANG YAHUDI YANG SUDAH CUBA MENYESATKAN UMAT ISLAM KITA....MEREKA INI PENBOHONG BERTOPENGKAN NGO UNTUK MENGABURI MATA KERAJAAN DAN UMAT ISLAM...INDIVIDU YANG HADIR DIBOHONG DAN DITIPU...MEREKA YANG KURANG UPAYA (SAKIT)SEMUANYA TERTIPU...

CUBA SAUDARA SEMUA FIKIR WAJARKAH BUAT MAJLIS BANTUAN DALAM GEREJA....TERUTAMA PESERTA ADALAH UMAT ISLAM...LEPAS ITU MEREKA CUBA MENGHASUT UMAT ISLAM SUPAYA LARI DARI AKIDAH DENGAN CARA MEMBERIKAN BORANG KUIZ YANG BERUNSURKAN HASUTAN(MENYENTUH SENSITIVITI AGAMA) ..BANYAK LAGI SOALAN KUIZ BOLEH DIBUAT..TETAPI KENAPA SOALAN YANG MENYENTUH AKIDAH UMAT ISLAM........


JAIS TIDAK BERSALAH....JAIS DAN POLIS MELAKSANAKAN TUGAS DENGAN BETUL...SERBUAN AMAT SESUAI....SAUDARA BOLEH FIKIR SENDIRI..BERAPA BANYAK DEWAN BOLEH DISEWA UNTUK BANTUAN TERSEBUT...TETAPI KENAPA PERLU BUAT DIGEREJA ???????

LEPAS TU KENAPA PERLU MEMBERIKAN BORANG KUIZ YANG MENYENTUH SENSITIVITI AGAMA......

NGO INI BOLEH DITAHAN (ISA) KALAU PERLU KERANA CUBA MENGHASUT UMAT ISLAM.....

GEREJA DAN MASJID TEMPAT SEMBAYANG..BUKAN TEMPAT MAJLIS TERUTAMA PESERTA YANG BERBILANG AGAMA....FIKIRLAH SENDIRI..LOGIK TAK..SEDANGKAN MASJID PUN JARANG DENGAR BUAT MAJLIS BANTUAN KEPADA PESERTA YANG BERAGAMA LAIN..

SAYA PERCAYA INI SEMUA RANCANGAN YAHUDI...YAHUDI ...YANG SUDAH SERAM DENGAN KEKUATAN AKIDAH UMAT ISLAM...

*** JANGAN KITA MEMBENCI DAN BERGADUH SESAMA ISLAM, KAUM DAN AGAMA LAIN....DALAM MALAYSIA..MEREKA SEMUA TIDAK BERSALAH...TETAPI KITA HARUS BENCI YAHUDI....YANG CUBA MENGHANCURKAN UMAT ISLAM*******

Anonymous said...

jgn sesuka hati mngatakn umat Islam lain kafir.itu bkn hak kita.dn Islam jga x prnh mngajar kta utk mnghina dn mencaci maki org lain.dlm kta asyik bertelagah d sana cni kaum kafir telah bertepuk tgn bersorak gmbira krna telah brjaya memecahbelahkn umat Islam dgn menggunakn isu2 sensitif trutamanya mengenai agama.Reaksi emosi jangan dituruti kerana implikasinya tidak seperti yang diimaginasi .
~sy sndr mrh dn tdk bersetuju dgn tindakan pihak gereja tersebut mngadakn majlis yg dhadiri umat Islam tp jgnlah smpai kta nk bergaduh ssama sndr pula.sblknya cari jln penyelesaian dn puncanya agar ia dpt d'atasi.
~salam seribu kemaafan dr remaja alaf milennium.

 
 
Blogger Templates