Social Icons

Pages

Thursday, March 01, 2012

HOT NEWS !!! ANWAR IBRAHIM KUMPUL DANA RM600 JUTA UNTUK PRU 13 ??? ADA KAH INI BENAR ATAU SEBALIKNYA ???


Pengendali portal berita Malaysia Today,Raja Petra Kamaruddin (RPK) berkata Anwar Ibrahim perlu mengumpulkan dana sekurang-kurangnya RM600 juta untuk menghadapi pilihanraya umum ke-13.nampaknya RPK dah buat kenyataan mengenai Anwar Ibrahim sekali lagi.

RPK,yang juga bekas pengendali Free Anwar Campaign (FAC) merumuskan hanya dengan faktor dana sahaja Ketua Umum PKR mampu merealisasikan cita-citanya kononnya nak merampas Putrajaya dan menjadi Perdana Menteri ke-7.siap bagi tahu pulak mengenai dana.di mana kah dana Anwar Akan Dapat ??? kita lihat lagi ulasan RPK.

“Tanpa RM600 juta,PKR akan mati dan DAP atau PAS akan muncul sebagai taiko dalam pilihan raya akan datang (bergantung kepada parti mana) yang memiliki bilangan kerusi (parlimen) paling banyak.PKR pula akan diturunkan pangkat sebagai saudara muda dalam Pakatan Rakyat dengan kerusi yang hampir tidak cukup untuk menuntut jawatan Ketua Pembangkang, (dan) melupakan sahaja hasrat untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia”, katanya dalam kolumnya, The Corridors of Power, dengan tajuk “EPISODE 8: The man behind PKR (Part 2)”

KLIK DI SINI

UNTUK SELANJUTNYA

ANDA AKAN MELIHAT SEMUA BUKTI SIAPA KAH SEBENARNYA DATUK JOHN SOH CHE WEN

Dalam laporan yang ditulis berdasarkan pengalaman peribadi bersama PKR dan Anwar itu,RPK merumuskan seorang individu yang bernama Datuk John Soh Chee Wen merupakan key person di sebalik kebangkitan Anwar Ibrahim dan partinya sejak dari tahun 1998.

“Dia (Soh) telah membelanjakan RM20-RM30 juta untuk menaja Anwar dan kemudian PKR, sejak dari Tahun 1998″, katanya.

Menurut RPK,peranan John Soh itu tidak diketahui umum,kecuali di kalangan inner circle Anwar,bahawa pemain di sebalik tabir itu bukan setakat penaja kewangan PKR,malah beliau juga merupakan ‘master strategist’ yang memikirkan kaedah untuk merampas Putrajaya pada pilihanraya umum akan datang.

Anwar dan John Soh mula bercanggah pendapat tentang pembentukan kerajaan baru 16 September 2008, di mana menurut Anwar wang sebanyak RM300 juta adalah penting untuk membeli 30 ahli parlimen Barisan Nasional (BN),namun John Soh tidak bersetuju mengeluarkan dana itu kecuali Anwar mampu membuktikan bahawa beliau benar-benar berjaya dalam rancangannya.

“John Soh enggan mengeluarkan RM300 juta dan berakhir impian 16 September untuk memasuki Putrajaya”, katanya.

Katanya lagi,selama beberapa minggu,Anwar enggan bercakap dengan John Soh dan Ketua Umum PKR itu meletakkan kegagalan 16 September di atas bahu pembiaya dan pakar strategi itu.

“Apabila mereka akhirnya bertemu, Anwar dan John Soh mula bertengkar. Apabila Anwar berkata John Soh harus dipersalahkan kerana kegagalan 16 September, John Soh membidas, “Jika awak begitu yakin rancangan awak berjaya mengapa awak tidak membiayai dengan wang awak sendiri? Pulangkan semula beberapa bilion wang yang awak sembunyikan di luar negara dan bayar (balik) RM300 juta dari poket awak sendiri!”

Menurut RPK, apabila keadaan bertambah parah dan mustahil untuk mereka berbaik-baik semula, John Soh dan Anwar telah ‘berpisah’,kemuncaknya pada Pilihan Raya Negeri Sarawak hampir setahun lalu.Dakwanya lagi,bangunan yang menempatkan ibu pejabat PKR kini dimiliki oleh John Soh,dengan jumlah hutang sewa bangunan PKR sehingga Jun 2010 adalah sebanyak RM600,000,katanya,hutang sewa bangunan itu kini dianggarkan telah mencecah RM1 juta.

Persoalannya sekarang,berjayakah Anwar mengumpulkan dana RM600 juta untuk mencapai cita-cita politiknya,tanpa bantuan John Soh ???

Mungkinkah sekarang Anwar sudah ada penganti John Soh,sepertimana Anwar pernah ‘membuang’ Datuk S Nallakarupan sebelum ini ???

RENUN-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates