Social Icons

Pages

Wednesday, April 11, 2012

EKSKLUSIF AND HOT NEWS !!! PERANG ANTARA ZED ZAIDI DAN AARON AZIZ DI #ABPBH TAK HABIS LAGI KER ???



ingat dah habis cerita ni,rupanya belum lagi.bila nak habis ni ??? adakah sebab Aaron Aziz ni warga singapura anda nak memekak zed zaidi ??? udah-udah lah tu.dalam situasi ini saya kat tengah-tengah.saya hanya memerhatikan 2 artis ni jer.dah nama pencalonan kan ??? lagipun Aaron Aziz tu nak dapatkan kewargenegaraan kan ??? biarlah dia dengan cara dia,kita tunggu jer untuk beliau dapatkan kewarnegaraan.dah rezeki Aaron Aziz di calonkan nak buat macam mana kan ??? dah nama Anugerah Bintang Popular Berita Harian dan Anugerah tu semua artis boleh masuk dan semua kategori pun mereka masukkan.hmmm...

Terkini jam 10.27 Malam Tadi,Zed Zaidi melalu blog nya menjelaskan secara panjang lebar mengapa beliau kurang senang dengan kehadiran artis-artis luar memonopoli anugerah dan industri hiburan negara.Zed Zaidi menyifatkan fenomena kehadiran artis luar ke dalam industri Malaysia sebagai bentuk penjajahan yang lama-kelamaan akan hanya merugikan artis tempatan.

JOM KITA LIHAT STATEMENT TERBARU ZED ZAIDI

TAJUK : HEBAT SANGAT KE ARTIS LUAR NI?

Assalamualaikum kepada semua... wah..!!! makin panas cerita aku bila balik dari ABPPH tak sangka macam pisang panas!. Tapi aku tak kisah.. "AKU KENA BUAT APA YANG AKU PERLU BUAT" dah jadi TANGGUNGJAWAB aku sebagai seorang PEMIMPIN yang harus membuat kerja dengan AMANAH, JUJUR, IKHLAS dalam PERJUANG! Ya! aku sedar ramai yang suka, dan lagi ramai yang TAK SUKA AKU!, aku tak kisah! BERANI KERANA BENAR, aku memegang prinsip " WALAUPUN PAHIT TERPAKSA DI TELAN " dan " KALAU TAKUT DI LANDA OMBAK, JANGAN BERUMAH DI TEPI PANTAI!!! ".

Mengenai status di TWEETER dan FACEBOOK aku, Aku TETAP dengan PENDIRIAN AKU! oleh kerana setiap statement yang aku buat aku akan bertanggungjawab, dan untuk pengetahuan semua, ada aku sebut nama ARTIS KE? ada aku sebut EVENT MANA KE? jadi bila aku meletakan status yang aku BERBANGGA MENJADI RAKYAT MALAYSIA, menjadi pertikaian oleh RAKYAT MALAYSIA, KENAPA EH? Bukan korang pemegang MYKAD ke? ke korang pemegang ID KAD atau PASSPORT dari NEGARA LAIN? hmmm...

Pokok-pokok keduduk di tepi pagar,Memakan landak di atas kota, Harap saudara saudari cuba dengar, Saya hendak membalas kata. Itu baru nak buka bicara, cuma korang hayati pantun aku ni, BUDAK BUDAK BERMAIN GULI, MARI BERMAIN DI TENGAH LAMAN, JIKA KITA TAK BERHATI HATI, TAKUT TERGADAI KAMPUNG HALAMAN! tu maksud kalau kita tak berhati hati habis MALAYSIA ni.. Mungkin korang sedar tak sedar banyak pengaruh dari luar termasuk la.. artis artis luar bekerja di MALAYSIA ni... aku cuma nak tau, bila korang sanjung ARTIS LUAR ni adakah di negara diorang, rakyat diorang SANJUNG ARTIS MALAYSIA macam mana korang sajung diorang eh? ada ke? hmm... kadang kadang aku rasa kesian dengan ARTIS MALAYSIA ni terasa macam di anak TIRIKAN di NEGARA SENDIRI je!

WAHAI.. ARTIS ARTIS MALAYSIA, BANGKIT LA!! BERSATU LA KITA...!! KITA DI JAJAH SECARA DIAM! LAMA KELAMAAN MALAYSIA NI BUKAN MILIK KITA. SUMBER MALAYSIA DI MAKAN OLEH ORANG LUAR! APA TANGGUNGJAWAB KITA SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA YANG MEMPUNYAI MYKAD! CUBA KITA FIKIR 5 KE 10 TAHUN AKAN DATANG APA YANG AKAN JADI PADA INDUSTRI SENI KITA INI?

SIKIT SIKIT ARTIS LUAR MASUK,TAK KIRA YANG BUAT KONSERT TERMASUK YANG BERLAKON, BELUM CAMPUR JADI PENGACARA LAGI? HMMM... DI MANA ARTIS MALAYSIA NI? MEMANG PERSAINGAN ITU SIHAT, TAPI SIHAT KE KITA DI NEGARA SENDIRI? KEPADA ARTIS MALAYSIA LUAHKAN RASA TIDAK PUAS HATI ANDA DI MANA MANA PLATFORM YANG ANDA ADA TIDAK KIRA DARI TWITTER, FACEBOOK, BLOG DAN SEBAGAINYA SUPAYA PIHAK KERAJAAN AKAN PRIHATIN DENGAN KEADAAN DAN TAHU MASALAH DALAM INDUSTRI KITA!!!


Setahu aku la... kalau orang yang memegang passport sebagai pelawat di Malaysia ni tak boleh bekerjakan? macam mana artis luar ni boleh bekerja di Malaysia? dan satu lagi kalau dapat permit kerja untuk bekerja di sini, siapa yang menyokong mereka ni? produksi? atau station TV? untuk kepentingan peribadi ke atau kepentingan industri yang tak cukup ARTIS? hmm... susah nak jawab jadi pihak kerajaan tolong tolong lah cek artis luar ni diorang datang sini bercuti ke? atau bekerja pakai pas pelawat.... pihak immigration tolong tolong lah cek ye jangan makan gaji buta je.

Kesian aku tengok artis malaysia ni, nak demand sikit pun tak boleh tapi artis luar kalau demand terus bagi, untungnya jadi artis luar. itu belum termasuk kalau dah kumpul duit banyak banyak kat MALAYSIA pastu duit diorang pegi ke mana? tak bawak semua ke negara diorang ke? rosak ekonomi Malaysia! haii... macam macam.. Ada pulak ARTIS LUAR ni dah la cari makan kat sini boleh BERLAGAK pulak tu dengan ARTIS MALAYSIA. HEBATNYA KORANG NI!!! WELL DONE!!!

Jadi tolong tolong beringat sesama sendiri YANG MENJATUHKAN BANGSA KITA ADALAH BANGSA KITA SENDIRI. Nak menyokong ARTIS LUAR tak salah... cuma perlu diingatkan ARTIS MALAYSIA MESTI DI BERI KEUTAMAAN DULU!!! Aku sebenarnya bukan tak puas hati siapa menang siapa kalah, cuma aku perlu menegakkan HAK HAK ARTIS MALAYSIA di MALAYSIA ni. itu je... lepas ni aku nak CADANGKAN kalau nak buat apa saja ANUGERAH contohilah FESTIVAL FILEM MALAYSIA, syaratnya yang bertanding MESTI dan WAJIB ORANG MALAYSIA yang mempunyai MYKAD. jadi renung-renungkan dan selamat malam.

ANAK SENI PEWARIS BUDAYA,BERANI BERUBAH UNTUK TRANSFORMASI!!!

Sumber ZedZaidi

RENUNG-RENUNGKAN

28 comments:

Anonymous said...

Zedzaidi...x salah kalau awak nk luahkan pndpt awak,,,tpi biar kne pd cara dan tatasusilanya,,,walaupun awk ni berjawatan dlm persatuan seniman, ada platform yg lbh sesuai utk d bahas akn mslh ni,,,kenyataan zed ni byk menyinggung pihak lain,termasuk lah immigration,jpn,kem penerangan,bharian dan amnya pd kerajaan malaysia....knp zed ni meroyan x tentu psl,,,bgus apa yg anda persoalkan, tpi biarpun adanya penguatkuasaan yg ketat skli pun dr mna pihak terutama kerajaan,jika peminat atau rakyat yg mahu mereka itu artis pilihan nk buat mcmna...xkn kita nk hukum pengundi yg memberi kemenangan pd artis luar terbabit,,,patut zed berasa malu kerana,ia sbg petunjuk bhawa artis malaysia kita pd masa ini blm lg mantap dan berbakat besar,,,sptutnya itu yg zad kne kaji sblm mengeluarkn sesuatu kenyataan...alahai zed, kot kecewa sbb permintaan nk pkai cermin gelap pd kenderaan artis x d layan,,,besar sgt ker artis kita ni....renung2 la ya...

Anonymous said...

Bukannya mantap dan berbakat besar tapi kerana paras rupa yg menjadi kegilaan wanita!!! Kata2 Zed Zaidi tu saya sokong 100% sebagai rakyat Malaysia yg boleh mengundi.Apa ko ingat Zed Zaidi undi dacing,bulan atau roket ker? Dia confirm undi PAP.
Kalau pass pelawat atau pelajar mana boleh bekerja di Malaysia. Dia bukannya bayar cukai Kerajaan mcm artis kita. Dia lebih pada bangau yg menonggak arus!!! Sedarlah sikit walaupun awak tu org Melayu Singapura tetapi disebabkan awak bukan rakyat Malaysia,taraf awak dah sama mcm org Acheh,Bangla,Indon,Nepal dan Kampuchea!!!
Diminta Jabatan Penyiaran dan Penerangan harap siasat Masaalah ini, jgn sampai artis sendiri memberontak pulaukan.
Gaji artis sendiri pun tak setimpal mcm artis luar yg dapat..
Nak cari makan kat sini boleh tapi bab award tu bagi lah pada yg layak!!
Apa jasa besar sangat pun artis Singapura tu kalu mendabik dada kat negara kita Malaysia. Kalau kita di Singapura artis kita jgn haraplah nak dapat!!! Bengong. Pilih bulu punya Industri Hiburan.
Artis kita kebanyakannya bermula dari bawah gaji Rm 80 satu shot.
Kesian kat artis Malaysia. Aku rasa mcm nak mencarut jer kat Berita Harian ni.

Anonymous said...

Kalau kau nak tahu berapa kerat jer rakyat Singapura baca Berita Harian!!! Bangang betul lahh"!! Aku sendiri nak kerja kat Singapore pun nak kena ada mcm2. Apalagi kalau nak dpt award!!! Rakyat Singapore kata apa tau kat Berita Harian, ini jawapannya low class,not interesting, bad article, Malaysian artis is sucks!! Worst ever newspaper i have read.,rubbish, Paria newspaper etc..
Sedarlah sikit wahai editor!!!

Anonymous said...

I love you Zed Zaidi!!

Anonymous said...

Kera tak dapat bunga...

Anonymous said...

ZED ZAIDI xbest langsung... best man win...orang malaysia lebih suka artis luar bukan salah artis luar or peminat. pikir sendiri la bro...

Anonymous said...

Kenapa la orang yg tak sedar diri suka suruh desak orang lain sedar ye?

Lakonan ko dah la bodo, dengki orang lain lak tu.... Serupa ambiga la ini orang...

Industri seni kita akan dijajah? Modal lama ni zed..

Ni serupa cerita PKR cakap Malaysia akan bengkrap, 15 tahun dulu... Sampai skrg takde apape pun?

Anonymous said...

Ko tu sedarke kalau kau sendiri tak sedar!!! Dah lah bangang mcm bangsat!!! Pasal Ambiga & the gang memang satu sen pun aku tak caya!! ZED ZAIDI cuma mewakili segolongan besar yg tak puashati nak bersuara!!! Ehhh bro,kalau kau nak tau dlm persatuan seniman dialah paling lantang bersuara kau tau tak bukan mcm pondan mcm ko ikut resmi lalang!!! We are man have guts to fight what is wrong or not,and we are man dont talk bullshit like yours!!! Aku memang respect Zed Zaidi kerana pandangannya yg betul dan bernas!!! Ada ramai artis kat Malaysia nie ramai yg curik2 sokong dia!! Kayu punya orang. Ehhh!!!ko ingat Berita Harian tu dah bagus sangat ker!! Diorang cuma nak jual akhbar dia cuma untuk popularkan akhbar dia,dia tak pikir pun pasal artis tu dpt carik makan ke tak!!! Babi betul beruk sekor nie!!
Zed Zaidi all the best for you!!! Good luck!!!

Anonymous said...

Artis malaysia memang kena berubah pun, satu tamparan hebat utk artis malaysia merubah diri dan cara lakonan, dah tentu tentu aaron byk berlakon citer glemer2 dan dah tentulah dia fofuler, zed zaidi? Aduuh sorry la bro kalau org suruh aku pilih 10 org pelakon lelaki yg baik you would be the last person i will choose lah. Lu pikirlah sendiri. .

Anonymous said...

ini la jadi nya bila artis berangan nak jadi ahli politik.. berjuang apa berjuang? perjuangan? bertanggungjawab? boleh bantu ekonomi ke? boleh memartabatkan bangsa ke? ada martabat ke artis kita? buang masa

Anonymous said...

Yg pilih pun org malaysia...kenapa nak komen bila org tu menang kenapa tak komen bila dia di calonkan...jangan jadi pemimpin kalai nak menyalak je..patutnya ambil iktibar...if you are good than you are good

Anonymous said...

itu kan pilihan pengundi? so what is wrong? jadi kamu salahkan kami sbg pembaca dan pengundi? or because u dont event tercalon?

Anonymous said...

itu kan pilihan pengundi? so what is wrong? jadi kamu salahkan kami sbg pembaca dan pengundi? or because u dont event tercalon?

Anonymous said...

Nasib baik aaron tu tak menang semua kategori yg di calonkan hehehe...agaknya ada jugak timbang rasa pihak penganjur bagi artis malaysia menang...to zed zaidi aku rasa nanti pegi bertanding jawatan presiden seniman pulak...boleh bising lagi bagus...lepas tu masuk bertanding pilihanraya pulak...

aliani98 said...

I LIKE

Anonymous said...

masalahnya sekarang org da menang baru nak bunyik.... cuba dari dulu lagi bunyik.... bukannya arron aziz ni baru bertapak kat malaysia.... sebelom2 nie ramai da org seberang cuba nasib kat sini... siap angkat jadi legend pon dah ada.... nak bising buat apa.... Siap nak salah kan Imigresen plak apahal.... ko da pi cek ke pasport dia.... pi le cek kalo betul ape ko kata tu.... buat report berserta bukti kesalahan sekali....

Anonymous said...

Mangkuk anonymous April 11, 2012 3:33 AM tulis, "ZED ZAIDI cuma mewakili segolongan besar yg tak puashati nak bersuara"...

Bagi la nama sorang je lagi artis yg setuju dgn dia?

Ni agenda peribadi je ni (mcm ambiga), full stop.

Anonymous said...

Buat Tatapan Zed Zaidi.......
Aku adelah salah seorang imigresen staff...... Untuk pengetahuan ko..... Imigresen di pintu masuk bukan makan gaji bute...... Tapi kiter tak tau tujuan die sebenar untuk masuk ke Malaysia ni....... Untuk pengetahuan Zed Zaidi, Imigresen ni bukan ahli nujum boleh menilik orang untuk masuk....... Jadi ko sebagai Timbalan Presiden Seniman takkan tak tahu prosuder sebenar untuk memberi orang luar bekerja...... Jadi kesilapan kat sini sape ko nak tuding??????? Kekadang kiter ni bile marah tak berpikir ape yang kiter nak cakap........ Kalau Imigresen dok makan gaji bute, tak jadi Malaysia....... Ko ader kuasa. Kuasa ko Timbalan Presiden Seniman...... Jadi, bile ko dah tau orang luar nak masuk dalam industri seni tanahair ko la cantas....... Skang sape yang makan gaji bute???????? Tak baik..... Bile ko sebut pasal Imigresen, tercalit dihati setiap pegawai2 imigresen yang ader....... Pikir2kan la Zed Zaidi.................

Anonymous said...

Zed zaidi sedang menempa sejarah kejatuhan dirinya sendiri, syabas zed zaidi, anda hanya meludah kelangit dan air liur anda hanya jatuh terjerembab kemuka sendiri. .Sekurang2nya aaron aziz tu mampu berlakon dengan pelakon malaysia dengan membuang sifat kiasu singaporean, lu? Yg lahir dri malaysia yg takada sifat kiasu lagi teruk dari singaporean, oklah anggap senang je bro kita ni beragama islam, dah itu rezeki dia biarlah mungkin dia ikhlas bekerja tuk anak bini dia kerana Allah, yang engko tu muhasabahlah diri tengok cermin diri dulu baru menyalak macam ni. Mcm budak budak. .wey masuk politik la weyyy. .

Happy Sweet Asian said...

You stated this in your blog Semangat JEPUN, JUJUR, iklas, AMANAH, Idea yang TERlalu BANYAK, PEnasihat Yang BERJAYA....Kenapa tak semangat Malaysia? Bagus sangat ke JEPUN?

HEBAT SANGAT KE ARTIS LUAR NI?
Kerana hebat la, Aaron menang and NOT you. You don't even get a nomination, so SHUT UP!

Have you ever watch any movies from Hollywood, listen to foreign music? If YES, then you are just a silly Malay guy who speak without using your brain.

Are you jealous...don't make an excuse that you speak on behalf of others. You are just sour grapes.

Have you travel overseas for holiday? What so great about other countries that make you travel?

Why don't you vacation within Malaysia?

What you wear and use, 99% comes from other countries, and NOT from Malaysia. WHY do you buy them? WHY don't you buy Malaysia product instead?

And WHY do you at times speak English? Bahasa Malaysia, is the official language, then WHY you speak English? Are you a shame of your official language?

You are one SILLY HYPOCRITE person and a JEALOUS guy!

Anonymous said...

You stated this in your blog Semangat JEPUN, JUJUR, iklas, AMANAH, Idea yang TERlalu BANYAK, PEnasihat Yang BERJAYA....Kenapa tak semangat Malaysia? Bagus sangat ke JEPUN?

HEBAT SANGAT KE ARTIS LUAR NI?
Kerana hebat la, Aaron menang and NOT you. You don't even get a nomination, so SHUT UP!

Have you ever watch any movies from Hollywood, listen to foreign music? If YES, then you are just a silly Malay guy who speak without using your brain.

Are you jealous...don't make an excuse that you speak on behalf of others. You are just sour grapes.

Have you travel overseas for holiday? What so great about other countries that make you travel?

Why don't you vacation within Malaysia?

What you wear and use, 99% comes from other countries, and NOT from Malaysia. WHY do you buy them? WHY don't you buy Malaysia product instead?

And WHY do you at times speak English? Bahasa Malaysia, is the official language, then WHY you speak English? Are you a shame of your official language?

You are one SILLY HYPOCRITE person and a JEALOUS guy!

canang said...

Tak berapa cerdik jugak zed zaidi ni yer...sapa la bagi dia ni jawatan timbalan presiden seniman.... kena belajar banyak lagi dia ni...pengalaman kurang dan tak suka bersaing...g jalan la

Anonymous said...

Memang betul....apa yng dikatakan oleh Zed Zaidi.Malaysia ni semua dah dijajah.Melayu Singapura dah merempat di negara sendiri maka mulalah mencari makan dinegara orang.Tak malu!Hidup Zed Zaidi.

Anonymous said...

aku sokong zed. sbnanye yg dok caci maki zed tu org luar dr msia.. ramai yang bca blog msia adelah dr negara len. tu depa terasa. pirahhhh.. kwn2 sepejabat aku suma agree dgn zed. wlupun kami minat artis luar tu. tp bila dgr dia mnang tetiba rsa bengang semcm.

Anonymous said...

aku org johor, ya mmg aku setuju sesangat ngan saranan zed zaidi kepada pihak kerajaan malaysia membuat dasar ketat kemasukan artis2 luar spt mankok hayun aaron kejadah tue.pelik gegila btul knaper eh si aaron tue bole menang? aper kat singapore da tak nak amik dia belakon lagi kot..........kesian kan artis singapore melayu slalu kena tindas,produser filem cina,takkan nak amik plakon melayu kayu cam aaron si mangkok hayun 2 kan.....so aaron mangkok hayun merempat la kat malaysia / mintak sedekahla,coz x der tempat nak jadi mangkok hayun.peliknya baru jer berlakon da menang,lakonannya pun sampah perasan bagus......kat singapore artis2 kat suria cahannel berlakon serupa kayu mati,,,no klas just why dtg malaysia naik kepala pirahhh singapore bodoh!aku sokong zed zaidi,perkasakan industri filem malaysia hidup anak malaysia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!singapore podahhhhhhhhh..fuck singapore artist

Anonymous said...

zed zaidi macam nie lah seharusnya kita bersaing secara sihat, kalau rasa tergugat belajar lagi bagaimana memperbaiki lagi mutu lakonan. bagi saya ABPBH2011 terletak pada tangan pengundi serta peminat aaron aziz. dan lagi satu pada artis2 Malaysia yang rasa tergugat dgn kedatangan artis luar cuba2lah kurangkan kontroversi tingkatkan prestasi lakonan anda semua. menghentam bukan jalan terbaik lebih baik perbaiki kelemahan diri masing2 dan mutu lakonan anda sebagai artis. peminat menilai mutu lakonan setiap artis.

Anonymous said...

PEEL MCM PUAK PAS SENDIRI HAPRAK TAPI NAK KUTOK ORANG.

BESOK ZED ZAIDI AKAN MASOK PAS!!

BAHLOL BETOL!!

SEDAR LAH WAHAI ROZAIDI JAMIL BAHAWA COMPETITION IS HEALTHY AS LONG AS YOU COMPETE HEALTHILY.

Anonymous said...

Timbul kraguan yg amat sangat kpd anom 2.41 yg mengaku immigresen staff.Umumnya mana2 pkidmat awam jarang2 gunakan bahasa yg kurang ajar dan kdua tak masuk akal staff immigresen trlalu ambil kisah isu2 yang berkaitan dengan khidupan artis ni.Kmungkinan besar anom 2.41 yang marah sangat kat Zed Zaidi tu orang luar (yang mengikuti perkembangan dunia seni/artis melalui ruang siber dari negaranya) atau pminat tahap kronik kpd aeron itu saja.Jadi jangan kasi malu dan jatuhkan imej tinggi Jabatan Immigresen Malaysia yang terkenal dengan displin tinggi serta komited menjalankan tugas dan tanggungjawab yang damanahkan.

 
 
Blogger Templates