Social Icons

Pages

Friday, November 29, 2013

KANTOI !!! ISU GAJI !!! AZMIN ALI SARKAS - FAEKEHKEHKEH !!! MUAHAHAHAHA !!!


amik ubat !!! kerana nak mempertahakan menteri besar,faekah A.K.A faekekehkeh membelasah azmin ali.sebelum ini pembangkang selalu mainkan isu sarkas,kali ni terkena kat pembangkang sendiri.jom kita ikuti apa cerita sebenar 

Isu kenaikan gaji Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) di Selangor yang menjadi perhatian dari kalangan pimpinan parti-parti politik dilihat semakin tegang susulan berlakunya pertengkaran di kalangan penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) menerusi laman Twitter. Ianya dilihat berpunca daripada tindakan Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor,Faekah Husin yang menulis di twitter dengan nada sindiran memberi gelaran 'Sarkas' terhadap Timbalan Presiden PKR,Azmin Ali.Ianya dilihat mengundang kemarahan beberapa penyokong ADUN Bukit Antarabangsa itu.Suasana lebih tegang sehingga berlakunya kenyataan berbalas dari pihak yang dilihat menyokong Khalid Ibrahim. 

Sebelum ini,Azmin yang juga Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan Selangor (BBC) Selangor menggesa kerajaan negeri menangguhkan pelaksanaan kenaikan gaji bagi menteri besar,exco,speaker,timbalan speaker dan ADUN negeri itu agar penilaian semula dengan kadar berpatutan dapat dilakukan.Khalid hari ini mempertahankan keputusan itu dengan mendakwa kadar kenaikan tersebut berbeza-beza tersebut adalah kerana ia dibuat berdasarkan gaji asal serta berpandukan Sarawak. Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang juga Penasihat Ekonomi Selangor Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan kenaikan gaji itu terlalu tinggi dan menyarankan Khalid supaya mencari jalan untuk mengkaji semula kenaikan gaji tersebut.

ANDA NAK LAGI ???


UNTUK SELANJUTNYA

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

4 comments:

anti-sotong-kominis-pengkhianat said...

TAk kisah lah puak P'Gay'R ni nak pi main sarkas tatapi yang confirm kena main ialah rakyar Selangor Darul Ehsan. Tu lah ko orang dok pilih PR jadi state gomen, sekarang ni depa screw ko orang balik betoi-betoi.....hahahahahah rasa kan...amacam?....sedap tak rasa kena SCREW...kaahkahkahkah

Anonymous said...

Naik gaji pakai kepala lutut. bukan ikut peraturan.

Anonymous said...

Bila babi betina dan babi jantan dalam satu kandang bergaduh....bapak kepala babi pulak tipu rakyat selangor ....gaji 1 hinggit claim elaun 15 juta....kalau gaji 2 hinggit brape pulak nak klaim....tahniah rakyat selangor penyokong parti pas dan pkr....tak abis abis kena tipu oleh bapak babi penipu malaysia

Anonymous said...


Mutakhir ini.. Pemakan dedak sudah semakin dewasa.. Boleh berfikir dgn baik... Maka cara mereka menelan sesuatu issue pun sudah menampakkan kebijaksanaan... Mereka sgt bijak apabila membuat perbandingan antara kenaikkan di Sarawak dan di Selangor.. Mari kita rungkaikn bersama..

************************* ‪

#‎PERTAMA‬ Kali terakhir kenaikan gaji bagi KM dan exco Sarawak di kaji adalah 21 tahun lepas iaitu pada tahun 1992.Kali terakhir Gaji bagi MB,exco & Adun Selangor adalah 3 tahun lepas iaitu 2011 Sekarang ko org fikirkn sendiri..Patutkah gaji bagi MB,exco,adun,speaker,meja,kerusi naik sehingga 300% walhal baru sahaja gaji mereka dinaikkan..

************************* ‪

#‎KEDUA‬ Dari bacaan dan penelitian aku..Kenaikan gaji bagi negeri Sarawak melibatkan Adun negeri Sarawak..Tiada pula di sebut exco kerajaan negeri Sarawak..Tetapi..Kenaikkan gaji di Selangor melibatkan Exco dan Adun sekali.. Hmmm... Aku berfikiran positif.. Di Sarawak tiada exco kerajaan negeri...Di Selangor.. Exco dan adun adalah org yang berbeza.. (^_^) Apapun ini penelitian aku..Kalu salah tolong betulkan (^_^)

*************************

‪#‎TIGA‬ Khalid Ibrahim mengumumkan kenaikan gaji MB, exco dan adun2 ny secara lumayan kerana peningkatan hasil dalam negeri yg bertambah... Kita tahu.. Khalid Ibrahim adalah salah seorg pemimpin yg TAK BOROS dan SANGAT BERHEMAH dlm berbelanja.. Beliau juga di kategori sebagai "Kedekut"... Even utk rakyat...Ini terbukti dgn peningkatan Rezab kerajaan negeri yg meningkat.. Serta defisit kewangan yg berkurangan... Tahniah... Walaupun kita sedar akan kecairan asset yg berlaku... Apapun... Aku tabik pada Khalid yg mampu mengawal perbelanjaan dgn ketat... Walaupun rakyat terpaksa menanggung masalah sampah... Rakyat terpaksa menanggung masalah air... Yg penting ... Simpanan mesti tinggi.. (^_^)) Apa yg aku nak sentuh... Bila simpanan itu tinggi... Ianya harus di kembalikan kepada rakyat... Kakitangan Awam Selangor di beri bonus setengah bulan gaji... Selang seminggu gaji dia naik 2 kali ganda... Kejadah apanya... Adakah kakitangan Awam Selangor adalah "kucing kurap"? Adakah mereka tak bekerja keras utk kerajaan negeri?

*************************

‪#‎KEEMPAT‬ Beliau membandingkan dengan kenaikkan gaji di Sarawak... Hmmm, Selepas 21 tahun... Sarawak baru mengkaji kenaikan gaji bagi KM dan adun mereka.. Keluasan negeri Sarawak iaitu 124 449 km persegi yg mana besarnya sama seperti semenanjung Malaysia.. Dengan kemudahan infrakstruktur dan sosio-geografi yg jauh berbeza dgn Selangor... Maka wajar bagi kita katakan beban tugas utk menemui rakyat bagi setiap adun yg mempunyai jarak kawasan yg amat luas.. Di Selangor..keluasannya adalah 7956 KM persegi.... Kemudahan sudah kerajaan BN yg lepas sediakan... Tiada masalah utk berjumpa dgn rakyat... Buat saja satu majlis...emailkan sahaja... Telefon pun boleh... Rakyat datang jumpa pemimpin... Tidak di Sarawak... Pemimpin sendiri yg kene turut jenguk rakyat... Alasan beban kerja yg tinggi.. Sukar utk di terima.

*************************

‪#‎Kesimpulan‬ Aku tak nak beri kesimpulan ni.. (^_^)... Biar Anwar Ibrahim yg tolong berikan kesimpulan utk aku...

Ini kata2 beliau : "Saya setuju jika gaji dinaikkan tetapi pada pendapat saya menteri besar perlu menilai semua kadar tersebut dan memberi alasan munasabah kenaikan tersebut,Saya tidak fikir beliau perlu mengikut langkah Sarawak menaikkan gaji pemimpin tinggi, perlu jelaskan kepada parti dan paling penting jangan terlalu pentingkan kenaikan kerana kerajaan negeri Selangor perlu memastikan peningkatan perkhidmatan," - Anwar Ibrahim 28 November 2013, lobi Parlimen - MalaysianInsider

(^_^)).... Silap hang Khalid ... Ko tak naikkan gaji dia dari RM 1 jadi RM 4...

Kepada pemakan dedak :

Kalu Ketua Umum Dedak pun x setuju.. Kalu ko org setuju jugak cadangan ni... Ada baik ko humban dia dlm laut... Tapi kat laut ... Tak de duyung jantan 0_o!!...... Dugong jantan pun bole lah.. Asalkan dia happy (^_^))

-Aznil Hisham-

 
 
Blogger Templates