Social Icons

Pages

Monday, December 09, 2013

EKSKLUSIF !!! ISU BANJIR !!! KISAH SEBENAR BAGAIMANA FUZIAH SALLEH MENIPU RAKYAT DIDEDAHKAN !!! VIDEO INSIDE !!!


Isu pembohongan pimpinan pakatan pembangkang bukanlah satu perkara yang baru.Malah pihak media pernah berulang kali mendedahkan ‘wajah sebenar’ mereka yang sering ‘terkantoi’ dengan perbuatan tersebut.Malah Ketua Pakatan Pembangkang,Anwar Ibrahim juga sering kali ditangkap dengan beberapa isu yang secara jelas membuktikan pembohongan yang dilakukan.Contohnya media baru-baru ini mendedahkan penipuan Anwar berhubung isu 40 ribu pengundi Bangladesh yang dikatakan sebagai pengundi hantu.Namun apabila didesak mendedahkan bukti berhubung dakwaan tersebut,Anwar dengan segera menafikan kenyataan tersebut.Paling menarik,dia bukan setakat menafikan kenyataan, malah turut meletakkan kesalahan tersebut kepada Umno.Tetapi ternyata Anwar terlupa, semua kenyataan berhubung isu tersebut telah direkodkan.Bak kata pepatah “kalau tidak menipu,bukanlah Anwar Ibrahim namanya”.  

Mungkin kerana sudah terbiasa dengan sikap Anwar itu,ramai pimpinan pakatan pembangkang khususnya di dalam PKR pula mewarisi sikap tersebut.Sebagai contoh,Ahli Parlimen PKR,Fuziah Salleh baru-baru ini cuba membawa usul tergemar berhubung masalah banjir yang berlaku di Kuantan untuk meminta kerajaan mengisthiharkan darurat di kawasan tersebut.Dari satu segi,usaha tersebut merupakan satu tindakan yang sewajarnya,tambahan pula dia adalah merupakan wakil rakyat bagi kawasan tersebut.Namun apa yang dikesalkan apabila dia cuba memberikan persepsi kononnya kerajaan tidak peka terhadap isu tersebut.Paling mengecewakan, dia turut mendakwa langsung tiada sebarang bantuan dan jentera yang digerakkan bagi membantu magsa yang terlibat.  

“(Saya terima) panggilan daripada rumah tengah malam,air sampai leher,mohon dibantu dan tidak ada Jabatan Perkhidmatan Awam datang,tidak ada bot,tidak ada polis,tidak ada bomba.Saya terima panggilan daripada pusat pemindahan banjir, 4000 penduduk JKM tidak masuk, tidak ada makanan pukul 3 pagi,” katanya.


Sedangkan mengikut laporan yang diterima,hampir seluruh agensi kerajaan telah digerakkan bagi membantu mangsa yang terlibat.Tidak cukup dengan itu hampir 2,400 Askar Wataniah turut digerakkan bagi memberikan bantuan kepada mangsa banjir di negeri ini khususnya apabila diperlukan pada saat-saat genting.Malah mereka turut menawarkan aset-aset seperti bot atau trak bagi memudahan proses pemindahan.Disebabkan tuduhan tersebut,Wanita Umno sebelum ini menyelar tindakan pembangkang yang mendakwa dan membuat tuduhan melulu bahawa UMNO hanya berseronok berada di perhimpunan agung parti itu yang sedang berlangsung ketika ini tanpa turun padang membantu mangsa banjir di beberapa negeri yang terlibat dengan bencana itu. 

Sambil menafikan tuduhan jahat itu,Ketuanya,Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata,dakwaan tersebut merupakan satu lagi pembohongan dahsyat pembangkang kerana ramai pemimpin tertinggi parti termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin sendiri sanggup meninggalkan perhimpunan terbesar parti demi meninjau keadaan di negeri-negeri terlibat.   

"Kenyataan itu memang pembohong dan bangsat kerana Presiden UMNO sanggup meninggalkan kami semua di dewan ini untuk pergi ke tempat banjir di Pahang (semalam). Hari ini pula Timbalan Presiden pergi membuat lawatan termasuk semua menteri besar, ahli Parlimen, ADUN dan ketua bahagian tidak ada di sini kerana semua turun ke padang.

 

"Saya nak tanya di mana ahli yang berhormat daripada pembangkang? Saya nak tanya kepada Ahli Parlimen Kuantan, apa yang dia nak buat kepada pengundi yang ada di Kuantan? Jangan nak cakap sahaja, kalau tidak ada ahli Parlimen, PM dan TPM daripada BN, hanyut semua pengundi yang mengundi pembangkang," katanya.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

14 comments:

Anonymous said...

Kalau tak membohong, bukan pakatan rakyat namanya... PKR pun lahir dari satu pembohongan... sebab ketua dia pun kepala segala pembohong...

Anonymous said...

Puak PR bukan tau buat kerja. Diorg mana ada authority nak suruh JPA,PDRM atau ATM bantu mangsa banjir. Klu mcm BN, dah tentu pemimpinnya banyak contact nak hulur bantuan. BN mesti tau nak call org2 berpengaruh, tauke2 besar, kontraktor2 yg dapat projek besar utk bagi sumbangan. Time2 ni mesti boleh kawtim punya. Nak harapkan puak PR, diorg nak call sape???Setakat turun posing ambik gambar boleh la.

Anonymous said...

Buat kije lah fuziah oii

usin said...

betul2 mangkok la mp kuantan ni. kesian, rupanya mp yg majoriti org kuantan undi ni pembohong dan pemalas. sembang je lebih...sian kuantan, tenggelam dalam pembohongan.

Anonymous said...

Mmg spesis betina sial .... Bilalah nak mampus ramai2 yb pembangkang no aku day meluat tgk mereka ni..

TRUEMAN said...

Kalau dapat satu panggilan daripada satu keluarga berbanding dengan 200 keluarga ( contoh ) maka jahat sangatlah kalau kata agensi bantuan banjir tak buat kerja. Orang ini sahlah si Tukang mengadu-domba. Kita kena inggat, Negara kita bab bagi bantuan amat-amat dipuji. Mereka tak pilih kasih tak macam orang PAS ( pengalaman bapa saudara yang tak dapat air mineral botol kecil ketika banjir sebab bukan orang PAS). Cuma lambat dan cepat bergantung kepada situasi banjirlah semada diluar jangka atau tidak. Orang yang tak pernah terlibat bersusah-payah membantu manusia tidak akan faham ini. Jadi dia akan buat kenyataan tak berhati perut seperti orang yang tiada iman. Sejak zaman dulu lagi pekerja batuan akan bersusah payah menolong rakyat tanpa berharap apa-apa imbuhan. Memang sikap pembangkang amat jahat sentiasa menghina orang yang menolong Negara seperti Lahat Datu, polis dan kini agensi bantuan banjir......hanya kerana benci kepada pemerintah UMNO. Mereka ingat semua pekerja itu orang UMNO? Moga Allah balas mereka kerana busuk hati mereka itu..

hangkedee said...

Pas berbantu hanya juak juaknya sahaja.Pas BARUA DAPIG

Anonymous said...

Politik pembangkang di malaysia ni da di tahap rendah. Segala benda nak dipolitikkan...dan malangnya penyokong mereka yang suka dengar berita2 yg di sensasikan.

Anonymous said...

apa apa pun, PRU 14 lama lagi.....biarla UMNO dan agensi kerajaan yg buat kerja kerja tu.....esok bila dah nak mula PRU14, Fuziah akan turun dan jual temberang pd rakyat kuantan.....mentaliti Melayu ni dia mudah lupa & pemaaf....marah waktu ni jer,,,,bila PRU esok....melayu akan maafkan dan undi Fuziah.....bila susah, minta tolong kat UMNO....
kenyang Fuziah di dunia ni.....papa kedana Fuziah di akhirat esok....

Anonymous said...

Fuziah harap lawa pakai tudung, tapi mulut mcm SIAL.

Anonymous said...

Dia dok kangkang p*ki d kl..kecoh kata org xbuat keja! Takot p*ki kecut terendam air la tue!!!!

Anonymous said...

Kau ni anon12.48..anak haramjadah.. Mak kau main puk* ..dgn bangla jual kain..masa bpk kau g keja.. Lps tu lhr la.. Kau ke dunia.. Sbb tu kau pun mcm puk* jgk.. Lps tu nl ckp org plk..hhhuhu

Anonymous said...

Mmg bangsat betul la itu mami lembu seekor ni.. Keturunan mamak tongkang..X tahu betapa bangsat nya dia dok songlap duit nfc.. Mmg muka tampal kulit bab*.. Tak takut dosa.. Dah la curi duit rakyat.. Mulut bau bangkai .. Itu yg macai2 dok pertahan kan.. Apa la nk jd . Klu x slh knpa trik blik saman terhdp rafizi.. Sbb takut bila naik court habis telanjang tanggal seluar dalam semua.. Macai2 semua lbh suka dok bawah mangkuk jamban.. Dari dok mcm ktk bwh tempurung .. Sbb najisb tu lebih disukai oleh maca2 sekalian..huhuhuhhhuuu

Anonymous said...

Betul lah fuziah tu x wat kije. Air dah sampai ke leher baru panik dan baru buka mata nk bertindak. Ahli parlimen apa gini. Lagi teruk dr sebrlumnya. Bodow piang..yg pangkah dia lagi lagilah bodow

 
 
Blogger Templates