Social Icons

Pages

Tuesday, May 20, 2014

BONGKAR !!! DAH MAJU KER #PULAUPINANG BAWAH #DAP SEPERTI NEGERI LAIN ???


Satu persoalan yang sebenarnya sudah mula di lontarkan oleh warga Pulau Pinang sebelum PRU13 yang lalu.Untuk rekod Pulau Pinang merupakan sebuah negeri melibatkan 2 kawasan yang di pisahkan oleh air laut. Satu di kawasan tanah besar iaitu Seberang Perai dan satu lagi di sebelah pulau.Kerana keunikan inilah maka Pulau Pinang di kenali sebagai antara negeri pelancongan tumpuan banyak pihak termasuk pelancong kerana kelebihan pantainya dan juga kepelbagaian kaum serta budayanya.Namun di sebalik semua itu ada beberapa perkara yang sebenarnya tidak dapat di lihat dengan mata kasar kebanyakkan orang lain khususnya mereka-mereka yang bukan warga negeri Pulau Pinang.Saban hari terdapat berita-berita yang melaporkan kerajaan negeri melalui agensi penguatkuasaannya sering kali melakukan operasi-operasi yang berat sebelah dengan hanya mensasarkan kepada orang-orang Melayu.Inilah antara perkara dan kesulitan yang terpaksa di harungi selain di tempuhi oleh kebanyakkan orang Melayu di Pulau Pinang.Isu perobohan gerai sudah tidak lagi menjadi perkara baru di Pulau Pinang , semuanya di sebabkan dasar kerajaan negeri yang meletakkan slogan Cekap ,Akauntibiliti dan Telus sebagai garis ukur pentadbiran mereka sehingga menyebabkan setiap kesalahan di kenakan tindakan. Sememangnya kesalahan itu perlu di ambil tindakan namun apa yang berlaku di Pulau Pinang adalah sebaliknya.Kebanyakkan gerai-gerai yang di robohkan itu sudah pasti melibatkan orang-orang Melayu dan di waktu yang sama kaum cina seolah-olah di bela.

Tidak pernah berlaku sebarang kejadian merobohkan gerai milik kaum cina di Pulau Pinang walaupun secara terang-terangannya mereka turut melakukan kesalahan yang sama sehingga menyebabkan kesesakan lalulintas khususnya di waktu-waktu puncak. Selain daripada itu , setelah kerajaan negeri Pulau Pinang di tadbir oleh DAP dan Pakatan Rakyat semenjak 2008 yang lalu tidak ada sebarang pembinaan rumah-rumah mampu milik yang di bina sama ada oleh kerajaan negeri mahupun agensi-agensi di bawahnya.Yang sering kali di war-warkan adalah pelancaran projek perumahan mampu milik atau kos rendah sejak daripada 2013 yang lalu.Namun sehingga kini kerajaan negeri masih gagal untuk menunaikan janjinya malahan akibat di desak oleh banyak pihak Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri Pulau Pinang baru-baru ini mengumumkan akan membina sebanyak 104 buah rumah itupun berkonsepkan kepada (Corporate Social Responsibility) syarikat yang kononnya akan membina perumahan tersebut di Sungai Duri Seberang Perai Selatan 


UNTUK SELANJUTNYA 



Sedangkan dalam masa yang sama begitu banyak projek-projek perumahan mewah di bina di sekitar Pulau Pinang termasuklah cadangan mewujudkan perumahan mewah di atas kepulauan baru di Tanjung Tokong.


UNTUK SELANJUTNYA 

Justeru itu warga Pulau Pinang kini semakin bosan dengan tindak tanduk kepimpinan kerajaan negeri apabila sering kali menipu rakyat.

ANDA NAK LAGI FAKTA ???


UNTUK SELANJUTNYA

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Anonymous said...

Kami orang2 melayu penang berikrar akan memberi undi kepada bn pada pru14 akan datang... kami juga menuntut umno bn beri jawatan ketua menteri kepada orang melayu kerana kebiasaannya calon umno lebih ramai dari mca dan gerakan dalam dewan undangan negeri... kebaculan umno untuk meletakkan ketua menteri dari orang melayu bolehlah dianggap sebagai pengkhianatan terhadap bangsa melayu... tambahan pula populasi terkini penduduk penang jika dicampur antara bahagian pulau dan seberang perai adalah sama banyak antara melayu dan cina...

 
 
Blogger Templates