Social Icons

Pages

Saturday, May 31, 2014

KANTOI !!! PENIPUAN #MALAYSIANINSIDER DIDEDAHKAN !!!



kantoi sudah !!! apa cerita ni ??? dulu meloyakini A.K.A Malaysiakini.kali ni malaysian insider pulak.tak habis-habis portal pembangkang ni kencing rakyat.jom kita lihat kenyataan di bawah

Veteran UMNO,Tan Sri Sabbaruddin Chik menafikan beliau ada mengeluarkan kenyataan kononnya Perdana Menteri,Datuk Seri Najib Tun Razak akan hilang kuasa pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) sekiranya tiada sokongan pengundi muda. Menurut bekas Setiausaha Agung UMNO itu,laporan berita yang dikeluarkan portal berita propembangkang,Malaysian Insider tersebut sengaja direka untuk memburukkan nama beliau dan Najib selain mahu menjejaskan sokongan terhadap Barisan Nasional (BN).Sehubungan itu beliau akan mengambil segala langkah perlu termasuk tindakan undang-undang jika Malaysian Insider terus mereka cerita tidak benar dengan niat mahu melaga-lagakan pemimpin UMNO dan BN khususnya menjelang Pilihan Raya Kecil Parlimen Teluk Intan.

“Cerita ini tiada kena mengena dengan saya.Ini bukan cerita saya.Saya nafikan sepenuhnya.Memang benar ada wartawan Malaysian Insider datang menemubual tetapi bukan berkait soal pilihan raya,pengundi generasi Y (muda) mahu pun Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).Itu bukan percakapan saya.Cerita itu cerita dema (Malaysian Insider).Dema bercerita dan gunakan saya kononnya saya kini tengah marah kepada UMNO, BN dan Najib, tak betul,” katanya dalam sidang akhbar khas di rumahnya di Bukit Damansara,di sini hari ini.

Bagaimanapun pada sidang akhbar tersebut,Malaysian Insider langsung tidak menghantar wartawannya walaupun telah diminta berbuat demikian oleh Sabbaruddin,sedangkan sebelum ini portal propembangkang itu sanggup datang ke rumah beliau untuk menemubual.Semalam,Malaysian Insider dalam artikel bertajuk GE14 lost if Barisan still fails to impress young voters mendakwa Sabbaruddin antaranya berkata,Najib bernasib baik kerana mengambil-alih daripada Tun Abdullah Ahmad Badawi dan bukannya Tun Dr. Mahathir Mohamad.Mengulas lanjut mengenai laporan yang disifatkan sebagai fitnah itu, Sabbaruddin berkata, sekiranya merasakan ada sesuatu yang tidak kena dengan tindak tanduk kerajaan sekalipun,bukan cara beliau untuk bercakap mengenai perkara itu di mana-mana media. 

“Saya jenis kalau ada benda yang saya patut cakap,saya akan bercakap terus dengan kerajaan dan Perdana Menteri.Najib masih kawan baik saya.Saya hormat beliau sebagai Perdana Menteri dan berdoa agar terus memimpin Malaysia selagi memiliki keupayaan,” katanya.Menyentuh dakwaan kononnya beliau kini dilihat lantang disebabkan rasa tidak puas hati akibat tidak disambung kontraknya sebagai Pengerusi Bank Kerjasama Rakyat Malaysia Bhd. (Bank Rakyat),Sabbaruddin berkata,perkara itu langsung tiada sebarang kaitan.Menurutnya,mungkin benar beliau sedikit terkilan dengan kata-kata dan tindakan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan,Datuk Seri Hasan Malek,tetapi adalah tidak logik alasan itu digunakan untuk menyerang kerajaan dan Najib. 

Katanya,bantahan beliau dan Ahli Lembaga Pengarah Bank Rakyat terhadap campur tangan dalam urusan penyelesaian pinjaman peniaga permaidani,Deepak Jaishikin,bukan berlaku selepas kontrak tidak disambung tetapi bermula sejak Februari lalu lagi.“Isu Bank Rakyat adalah perkara berbeza.Pendirian saya mengenai isu itu kekal kerana keputusan tersebut dibuat secara sebulat suara oleh ahli lembaga pengarah.Mana mungkin bank boleh meluluskan penyelesaian baki pinjaman berjumlah RM32 juta tanpa faedah? Tapi dalam isu ini pun Malaysian Insider menulis dengan tidak tepat.Saya tidak pernah menyebut peminjam itu ada kaitan dengan Putrajaya tetapi mereka memberi gambaran seolah-olah saya berkata begitu. Faktanya mesti tepat jangan ditokok tambah,”ujarnya.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates