Social Icons

Pages

Tuesday, January 27, 2015

EKSKLUSIF !!! KISAH SEBENAR PROJEK #DATUMJELATEK DIDEDAHKAN !!!


Datum Jelatek...projek yang membuktikan bahawa PKR bersekongkol dengan DAP untuk menjahanamkankan kawasan bermajoriti Melayu,bukan sahaja kerana nilai tanah dan komisyen yang diterima,tetapi juga untuk strategi politik pada masa yang hadapan yang memberikan jaminan kemenangan berpanjangan.Menariknya,walaupun dilaksanakan pada zaman Khalid Ibrahim,tetapi projek ini sebenarnya telah dibayangkan pada zaman Khir Toyo lagi.Bezanya,pada zaman Khir Toyo,ia sekadar satu bayangan dengan setiap pemilik unit rumah pangsa empat tingkat di Taman Keramat akan menerima pampasan sekurang-kurangnya RM400,000 (pada waktu itu) setiap seorang selain rumah mampu milik yang disediakan kepada mereka di tapak dan lokasi yang sama.

Apabila Kerajaan Khir Toyo jatuh pada tahun 2008,Kerajaan Khalid Ibrahim menerusi PKNS yang berada di bawah genggaman Azmin Ali dan Teresa Kok melaksanakan projek dalam bayangan tersebut.Bagaimanapun,berbeza daripada bayangan Khir Toyo,projek berkenaan bukan untuk Melayu,bukan juga untuk orang marhein,sebaliknya pemilik unit dipaksa terima pampasan sekitar RM150,000 untuk unit kediaman mereka di Rumah Pangsa Taman Keramat yang dimusnahkan bagi tujuan pembinaan projek Detum Jelatek.

Secara tidak langsung,Datum Jelatek sebenarnya adalah buah tangan Azmin Ali yang dikhabarkan menerima komisyen berpuluh-puluh juta untuk projek berkenaan,memandangkan dia adalah ADUN Bukit Antarabangsa.Sempadan DUN Bukit Antarabangsa adalah sehingga ke Jalan Enggang,Keramat.Taman Keramat dan AU Keramat merupakan projek PKNS dari zaman Barisan Nasional bagi tujuan menyediakan kawasan penempatan dan kediaman Melayu-Bumiputera.Namun selepas Pakatan Rakyat mengambilalih Selangor dan PKNS sendiri,tanggungjawab sosial tersebut telah dihapuskan dan digantikan dengan keuntungan segera kepada ahli-ahli politik yang menjadi ahli lembaga pengarah PKNS dan ADUN serta Ahli Parlimen di kawasan terbabit.hampir 100 orang penduduk membuat tindakan protes ke atas pemaju kondominium mewah Datum Jelatek di Taman Keramat dan bertukar agresif.Mereka telah memecah masuk ke kawasan pembinaan tersebut untuk menghalang projek tersebut yang mereka rasakan akan bertukar menjadi kawasan jajahan Cina.

Demonstrasi pada mulanya berlangsung aman dengan perarakan ke tapak projek tersebut tetapi bertukar ganas apabila sebahagian daripada mereka mengoyakkan zink yang memagari kawasan projek berkenaan dengan beberapa orang daripada mereka memecah masuk ke tapak berkenaan.Polis bagaimanapun,berjaya mengawal keadaan dan orang ramai kemudiannya beredar.Dua buah trak polis dilihat berada di tapak tersebut.Walaupun tindakan para penunjuk perasaan tersebut dilihat bertentangan dengan undang-undang negara tetapi ada beberapa perkara yang perlu sebenarnya diperhatikan secara teliti.Projek kondominium mewah Detum Jelatek berada di atas tapak empat blok Rumah Pangsa PKNS yang dihuni oleh 100% Melayu.Rumah Pangsa PKNS Taman Keramat telah dimusnahkan sepenuhnya oleh Kerajaan Negeri Selangor menerusi PKNS pada penghujung 2010. 

Berdasarkan kepada nilai pasaran tanah semasa,setiap unit rumah pangsa tersebut dinilai pada kadar sekurang-kurangnya RM1 juta setiap satu tetapi pemilik hanya diberikan pampasan sebanyak RM150 ribu sahaja.Walaupun penduduk sebenarnya tidak menentang pembangunan semula di tapak tersebut,tetapi bekas penghuni Rumah Pangsa Taman Keramat mahukan perumahan mampu milik di atas tapak tersebut dan keutamaan diberikan kepada mereka yang pernah menghuni di rumah pangsa di situ.Mereka tidak mahu kondominium mewah yang tidak mampu buat mereka.Kerajaan Negeri Selangor merancang studio apartment (apartment tanpa bilik) berukuran 538 kaki persegi yang berharga RM700,000 setiap satu dan tidak mungkin mampu dibeli oleh komuniti Melayu Taman Keramat. Sudah lama, masyarakat dan penduduk memberi amaran, keganasan mungkin akan tercetus sekiranya projek tersebut diteruskan.

PERSOALANNYA ???


UNTUK SELANJUTNYA 

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

4 comments:

Anonymous said...

Bergembira Tepuk Tangan Sama-sama,

Kita Menari goyang bandan goyang Kaki,

Hooray Hooray Hooray Hooray Bergembira,

Nuar Brahim Al Jubori ke Penjara...

Haa haaa Haaa

Aku Tanyer Macai Aper Khabor?

Aku Tanyer Macai Aper Khabor?

Aku Tanyer Macai Aper Khabor....Nuar Di Penjara....

Yaaa Huuuu Malaysia akan Aman Tanya Peliwat Nuar Brahim...

Anonymous said...

PERHATIAN:
Blogger Upahan Perompak dan Lanun seperti di bawah adalah merupakan DURI DLM DAGING, GUNTUNG DLM LIPATAN yg masih dikategorikan sebagai Blogger Pro-Kerajaan walaupon hasil kerja mereka ini sebenarnya Melemahkan Kerajaan, Menganggu-gugat, melagakan Pemimpin Sedia Ada (Bukannya yang dah Pencen), dan Mengutuk, Mencari Salah sana sini Pentadbiran PM DS Mohd Najib, Timbalan Perdana Menteri, Menteri-Menteri dan Timbalan Menteri dan juga Pentadbiran Kerajaan Barisan Nasional - UMNO.


1. OutSyed The Box - Syed Akbar Ali
2. Din Turtle
3. The Scribe A Kadir Jasin
4. Zamkata - Zainuddin Maidin
3. The Sense, Credibility and Accountability
4. Life of Annie
5. Apanama

Silalah kemukakan bukti, setakat hari ini Rabu, 28 Januari 2015, berapa banyakkah artikel, tulisan yang menyentuh, menceritakan, memberi gambaran mengenai Salah Laku Tun Mahathir dan Tun Daim? Apakah semasa zaman Pentadbiran Tun Dr Mahathir, segalanya sempurna? Kenapa Isu Tol Tak pernah turun yg dibuat semasa Tun tidak dibangkitkan oleh Blogger ini? Apatahlagi isu-isu mengenai Kejahatan Regim DAP Lim Kit Siang dan Lim Guang Eng, Anwar Ibrahim, Mohd Sabu dan sebagainya. TIDAK, mereka ini hanya berminat mengenai hal-hal berkaitan yang hanya bertumpu kpd PM DS Mohd Najib dan kesuluruhan pentadbiran beliau.

Adalah dipercayai bahawa Mereka ini dibiayai oleh Mahazalim MahaFiraun Tun Mahathir dan Perompak @ Lanun Wang Rakyat Tun Daim Zainuddin samada secara terus mahupon secara Proksi. Mereka ini ada tabung yang kuat dan sebarang isu yang memburukkan Kerajaan DS Moh\d Najib, mereka akan dapat Hadiah Saguhati..

Oleh itu, Blogger Pro-Kerajaan perlu berhati-hati dengan setan dan jin yang nampak bersama kamu di dalam menentang Cyber Red Bean Army Pakatan Rakyat Kelolaan DAPigs, tapi setan-setan dan jin ini membunuh usaha kamu secara halus-halusan.

Anonymous said...

Bro, truskan usaha 'perangi' anwar ibrahim. teruskan menulis dan highlight pada kes liwat anwar - saiful sbg sexual harassment antara majikan dan pekerja.

HAMIDIsP said...

Kesian..undilah dan kekalkan pakatan haram ni demi keruntuhan bangsa..kah kah

 
 
Blogger Templates