Social Icons

Pages

Thursday, April 27, 2017

TU DIAAA !!! 83 PERATUS MANIFESTO #BARISANNASIONAL SUDAH DIKOTAKAN !!! MANIFESTO #PEMBANGKANG APA CERITA ???


Di sebalik serangan bertubi tubi yang tidak berasas dibuat oleh pembangkang terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN),kerajaan tetap juga mampu melaksanakan janji dalam manifesto Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 yang lepas kepada rakyat.Bagaimanapun,pembangkang melalui dua pakatan iaitu Pakatan Rakyat (PR) yang sudah berkubur dan Pakatan Harapan (PH) tetap gagal melaksanakan manifesto mereka malahan mereka gagal merancang untuk melaksanakannya.Mereka sebenarnya memang merancang manifesto itu untuk gagal.Yang mereka jadikan ia berjaya adalah usaha mendapatkan undi sahaja.Pembangkang sibuk memburukkan kerajaan dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, padahal janji mereka sendiri entah ke mana ??? Naib Presiden PKR,Rafizi Ramli yang dilihat seperti jurucakap PH banyak membuat kajian mencari kesalahan orang lain.Rafizi tidak mahu pula menjalankan kajian bersama Invoke Malaysia untuk mengkaji manifesto pembangkang.Apa prestasinya ??? 

Ketua Pembangkang,Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kajang,telah gagal menjadi wakil rakyat kerana tidak melaksanakan manifesto yang dijanjikan oleh beliau pada Pilihan Raya Kecil (PRK) di kawasan itu pada 2014.Beliau berjanji untuk menyelesaikan masalah kesesakan trafik ketika melancarkan manifesto tetapi sehingga ke hari ini bandar Kajang masih dibelenggu kesesakan lalu lintas,kekurangan tempat parkir kereta dan paling teruk banjir kilat hampir setiap bulan.Azmin Ali juga mengaku gagal tunaikan manifestonya.Menteri Besar Selangor yang juga Timbalan Presiden PKR,Datuk Seri Mohamed Azmin Ali adalah yang paling teruk kerana pada 1 Disember 2014,beliau mengaku Kerajaan Negeri Selangor masih gagal menunaikan manifesto PRU iaitu tawaran Biasiswa Menteri Besar.Sehingga hari ini,tidak ada apa-apa khabar berita pun berkenaan tawaran berkenaan dari Kerajaan Negeri.Pembangkang tak tunai janji buku jingga untuk 'Banteras Rasuah'.Dalam Buku Jingga pembangkang,ada satu janji mereka iaitu untuk 'Membanteras Rasuah' dan mereka jelas gagal melaksanakannya.Seorang pemimpin utama dalam pembangkang yang cukup lantang menuduh kerajaan BN adalah rasuah sudah pun menjadi OKT dalam kes rasuah iaitu Ketua Menteri Pulau Pinang,Lim Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP. Adam Rosly, Ketua AMK PKR Ampang juga terpalit dengan rasuah. 


Banyak kelemahan boleh ditemui oleh Rafizi seandainya beliau membuat kajian mendalam berkenaan kegagalan pembangkang melaksanakan manifesto mereka.Di Selangor,janji banyak tidak ditunai.Duit untuk khairat kematian orang mati pun disonglap.Duit SPLASH kena songlap.Duit buat pintu gerbang yang terlalu mahal,entah masuk ke poket kroni siapa. Sama juga di Penang,masa berjanji bukan main lagi.Bila sudah perintah,DAP terus bertindak kejam ke atas rakyat.Air dinaik 4 kali, 25 kampung Melayu lenyap,nelayan hilang rezeki,tanah untuk buat rumah rakyat dijual pada kroni. Diam diam kroni songlap duit Yayasan Bumiputera sampai jutaan ringgit.Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata kerajaan BN yang dipimpin oleh Datuk Seri Najib Razak adalah kerajaan bertanggungjawab.Kerajaan akan cuba untuk menunaikan apa yang telah dijanjikan bukan seperti pembangkang yang hanya tahu bercakap sahaja. 


“Pembangkang sentiasa akan mencari cara untuk menidakkan apa yang telah kita laksanakan. Mereka hanya akan cakap, cakap, cakap tapi kerja tak buat.Mereka hanya cakap, bawa fitnah, kerja tak buat. Itulah kerja mereka sebagai pembangkang untuk menjatuhkan kerajaan yang ada supaya mereka dapat berkuasa,” katanya yang juga Setiausaha Agung UMNO pada 3 November 2016. 

Sebanyak 83 peratus manifesto BN yang telah dilaksanakan itu merangkumi 4,172 projek melibatkan jumlah bernilai RM62.87 bilion sehingga November 2016.Pakatan pembangkang hanya mementingkan kerja menyerang kerajaan dan menghasut rakyat sahaja.Pembangkang bila sudah jadi kerajaan di Selangor dan Penang tidak mahu merancang secara teliti untuk menunaikan janji yang mereka buat semasa pilihan raya.DAP dan PKR sebenarnya tidak berminat pun membantu rakyat. Oleh sebab itulah, perancangan mereka contohnya Buku Jingga hanyalah sekadar buku sahaja. Buku Jingga itu dicampak entah ke mana sekarang ini.Tinggal setahun lagi menjelang Mei 2018,cukup 5 tahun penggal PRU13.Lihatlah apa yang pembangkang akan janji pula pada PRU14 nanti. Mereka akan buat buku warna apa pula nanti untuk terus menyedapkan telinga rakyat. Hanya sedap didengari sahaja, untuk meraih undi semata mata.Lepas dapat undi,mereka akan lari,janji pun mereka tidak ingat lagi. Itulah perangai pembangkang.Apa cerita manifesto pembangkang yang sebelum ini? Boleh nyatakan berapa peratus janji yang sudah ditunai ??? Pembangkang tidak akan menjawab,dia asyik soal hal orang sahaja, hal sendiri tidak mahu jawab.

APA KOMEN ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates