Social Icons

Pages

Friday, September 23, 2011

BONGKAR !!! ADAKAH NIK AZIZ AKAN LAKSANAKAN HUDUD WALAUPUN TANPA DAP ???


Semalam Nik Aziz telah menyatakan bahawa Beliau ingin melaksanakan Hukum Hudud walaupun di tentang oleh Karpal Singh.persoalannya adakah Nik Aziz tetap melaksanakan Hudud Di Kelantan walaupun Karpal Singh tentang ??? bak kata Karpal Singh "Langkah Mayat Saya Dulu "

Di Bawah Adalah kenytaan PAS tentang hudud

Pas tetap akan menubuhkan sebuah negara Islam serta melaksanakan hukum hudud biarpun tidak mendapat sokongan daripada sekutunya dalam pembangkang iaitu DAP.Mursyidul Am Pas,Nik Aziz tidak kisah sekiranya DAP mahu meninggalkan pakatan pembangkang disebabkan perkara tersebut.Pada masa sama,beliau berkata,Pas tidak perlu lagi berdialog dengan DAP kerana ia telah diadakan beberapa kali,malah pemimpin parti itu telah memahaminya.

“Berapa kali jumpa dah,DAP sudah keluar sekali masa Angkatan Perpaduan Ummah (APU) dahulu, saya kata tidak apa (keluar), saya kata bye-bye, tidak apa.Sekarang dia (DAP) masuk balik, kalau dia keluar balik, dia punya pasallah,” katanya ketika ditemui selepas Majlis Himpunan Kursus Kenegaraan 2011 di Pusat Tarbiyah Islamiah Kelantan (Putik).

Mari kita lihat apa yang saya akan bongkar ini

Kronologi Proses Permohonan Kelantan Untuk Laksanakan Hukum Hudud (sejak tahun 1993)

Kronologi:

Selesai tiga tahun mengambil alih pemerintahan Kelantan iaitu pada tahun 1993,Menteri Besar Nik Abdul Aziz Nik Mat memberi tahu kepada rakyat bahawa kerajaannya akan menunaikan janji manifestonya iaitu melaksanakan hukum hudud di Kelantan.Rang Undang-Undang Jenayah Syariah ll Kelantan itu kemudian dibahaskan dalam Persidangan Dewan Undangan Negeri selama beberapa hari dan mendapat persetujuan lebih 1/3 ahli Dewan Rakyat.

Rang undang-undang itu kemudian dibawa menghadap Sultan Kelantan untuk diperkenankan dan ditandatangani. Dengan sedikit penerangan dan ceramah mengenai hukum hakam Islam iaitu hudud terkandung sebanyak 0.001 peratus dari keseluruhan syariah, iaitu bersetujulah Baginda Sultan Ismail Petra dan terus menurunkan tandatangan.

Selama setahun hukum hudud PAS diluluskan, iaitu dari tahun 1993 sehingga akhir tahun 1994 , Nik Aziz Nik Mat dan wakil-wakil rakyat PAS Kelantan membuat ceramah keseluruh negeri untuk menyatakan bahawa hukum hudud PAS akan di laksanakanBagaimanapun,katanya Perdana Menteri Datu Seri Dr Mahathir Mohamad tidak bersetuju dan dengan itu, keseluruhan fatwa Nik Aziz menuduh orang UMNO kafir kerana menolak hukum Allah.

Bagi Dr Mahathir,jika PAS hendak melaksanakan hukum hudud,laksanakanlah di Kelantan iaitu negeri pimpinannya bukan diseluruh semenanjung Malaysia sebab negeri lain masih diperintah olih kerajaan Barisan Nasional (BN) yang terdiri daripada kaum Cina,India,Iban,Kadazan dan sebagainya.Dia nak buat hudud, buatlah di Kelatan.Kenapa perlu laksanakan sehingga ke negeri lain. Saya sendiri nak tengok bagaimana Nik Aziz potong tangan pencuri,sebat penzina dan merejam perogol ??? kata Dr Mahathir pada tahun 1994.

Nik Aziz terdiam dan mersakan PAS Kelantan mula terjerat dengan tindak tanduk sendiri untuk melaksanakan hukum hudud. Dr Mahathir sudah memberikan lampu hujau, malah bersedia mengambil hudud PAS untuk dilaksanakan di Malaysia jika ia berjaya membenteras kegiatan jenayah dan menepati 100 syariah Allah.Selepas berbincang sesama mereka,Nik Aziz mengeluarkan kenyataan, Kelantan akan tetap melaksankan hudud kerana sudah mendapat perkenan Sultan Kelantan selaku ketua agama di Kelantan.

Dr Mahathir kata okey.. Teruskan kita nak tengok..

Kemudian pada 31 Januari 1995, berlakulah peritiwa menggemparkan di Kelantan iaitu Ahli Parlimen Nilam Puri (sekarang Parlimen Peringat) Mohamad Sabu di tangkap berkhalwat dengan saorang suri rumah yang juga saorang isteri kawan baiknya di bilik 121, Hotel Perdana Kota Bahru.Ketika serbuan dibuat oleh tujuh orang Penyelia Agama ke bilik itu, Mohamad Sabu hanya memakai kain tuala berwarna hijau (Hak Milik Kerajaan) dan pasangannya,Norma hanya tidak bertudung kepala.Kedua-duanya sedang berada diatas katil,Mohamad Sabu menyandar dikepala katil, ditangan Norma ada sebotol kecil ubat seperti makjun,bagaimanapun,Norma kata ubat itu ubat buasir.Mengikut hudud PAS Kelantan, jika ditangkap kerana melakukan khalwat, pasangan itu bolih disebat sebanyak 80 kali sebatan.Ia sudah termaktub dan tiada maaf bagi mu.

Sejak 31 Januari 1995 sehingga pertengahan tahun 1999,PAS lansung tidak menyebut perkataan hudud. Mereka takut ditempelak oleh rakyat dan UMNO yang sebelum ini pernah mendesak Nik Aziz menjatukan hukuman hudud keatas Mohamad Sabu dan Norma.Selepas empat tahun berlalu, beranggapan bahawa rakyat sudah lupa dengan kes khalwat Mohamad Sabu, maka PAS membangkitkan semula hukum hudud untuk memancing undi kerana tidak lama lagi ada piliharaya (November 1999)Rupa-rupanya, UMNO dan rakyat Kelantan tidak pernah lupa walau pun empat tahun berlaku. Sebaik saja PAS menyebut perkataan hudud, maka rakyat bertanyakan Nik Aziz kenapa hudud tidak dilaksanakan ketika Mohamad Sabu ditangkap khalwat.Maknanya,Nik Aziz telah mempermainkan Agama Islam.



ADAKAH NIK AZIZ LAKSANAKAN HUDUD ???

ADAKAH DAP KELUAR DARI PAKATAN SEKIRANYA TIDAK MAHU HUDUD DI LAKSANAKAN DI KELANTAN ???

RENUNG-RENUNGKAN

9 comments:

Anonymous said...

AKU AMAT RESPECT KPD KEBERANIAN NIK AZIZ DEMI PERTAHANKAN HUDUD YG HENDAK DILAKSANAKAN DI KELANTAN SUATU KETIKA YG SESUAI NANTI.

PEMIMPIN MACAM INI LAH BARU DIHORMATI OLH RAKYAT. TEGAS DAN AMANAH.

NIK AZIZ (PAS) SANGGUP MENEMPELAK DAN MEMPERSILAKAN DAP SELAKU SEKUTU RAPAT MEREKA DLM PAKATAN RAKYAT (PR) KELUAR MENINGGALKAN PAKATAN ITU JIKA DAP MENENTANG DAN INGIN KELUAR DR PR SBG TANDA BANTAHAN...DIPERSILAKAN, KATA NIK AZIZ!!

NIK AZIZ RELA HILANG "RAKAN" DLM PR, NAMUN BELIAU TDK RELA DIPERSALAHKAN DI HADAPAN TUHAN KELAK.

AKU KIRA INI ADALAH KENYATAAN NIK AZIZ YG PALING TEGAS, KUKUH DAN JELAS.

PERSOALANNYA ADAKAH UMNO BERANI BERTINDAK SEDEMIKIAN KPD PARTI SEKUTUNYA? BYK KALI PARTI SEKUTUNYA MENENTANG UMNO/MELAYU/ISLAM/RAJA NAMUN UMNO GAGAL MEMBERI KATA DUA KPD MRK..MALAH UMNO PULA DILIHAT TERLALU PAK TURUT KPD PARTI SEKUTUNYA...CONTOH DI PULAU PINANG SENDIRI PUN, UMNO GAGAL MELETAKKAN PARTI GERAKAN DLM SEKUTUNYA DI BWH "TELAPAK KAKI UMNO", MALAHAN UMNO PULAK DIJADIKAN BUDAK SURUHAN PARTI GERAKAN YG SEAKAN HENDAK HILANG DI MUKA BUMI!!!

SYABAS YAB MB NIK AZIZ..ANDA LAH SEBENARNYA MENGGAMBARKAN PEMIMPIN YG BERWIBAWA DAN TEGAS SERTA AMANAH YG SUKAR DICARI PD UMNO..

nok said...

kita tak mahu cakap tak serupa bikin...kalau nak laksanakan hukum hudud teruskan....but by knowing this haprak party..atlast they blame umno dan Gomen...jgn cakap aje buat waima federal tak setuju nanti ...jgn ambil kesah pasal DAP tak setuju ke tidak..that is not meterial anymore...itu kalau Pork Nik ada telur....kalau tidak memang confirm lah Pas pis pus party munafik...sedap mah..

Anonymous said...

Pemimpin tegas paler torak mu la lahanat...jalankan la hudu kat Mat syabu timbalan komunis jkorang tue dulu...haittt ptuiihh...sembang jer kencang...paler penuh taik jer orang pas nihh..

Anonymous said...

Biler kene suntut sikit punggung nik ajis pasal kes aids tertinggi kat kelantan baru nak berbunyi balik pasal Hudud...modal yg sama tiap2 kali nak PRU..laksananya x juga...

Sebelum ni kata apa..hudud cuma 0.001 percent jer lama hukum syariah dan dalam Al-Quran..yang penting kebajikan dulu...aper cerrr...sekarang dah u-turn sekali lagi balik kepada hudud...

Tegas kepala abah kau...kejap A kejap B ...kejap C....bila nak laksanakannya oiii...tegas hotak hang...lidah bercabang ader la juak2 PAS ni termasuk la kepalanya si Murshittdoll tua bangka tu..

BIla kene smash sikit dengan Tun Mahathir menggelupur s tentu arah..konon nak lawan DAP..tgk la sikit hari algi ..for sure bila DAP berdehem jer nicky najis tue akan tukar statment pasal telur dah termasuk ke dalam...

Baik nik ajis ker . mat syabumah ker..juak PAS ni langsung x menggambarkan imej ISlam yang sebenar..ISlam mereka hanya pada slogan untuk mendapatkan undi semata-mata..haittt pttuihhh...musnah la parti laknat yang melacurkan Islam nih...

Anonymous said...

Seperti biasa N. Ajis cuma tahu bercakap. Perlaksanaan ? Jauh panggang dari bara. Nanti Kapal Sink sergah terdiam lah dia.

Kita tengok siapa kena keluar dari PR nanti- adakah DAP? ataupun PAS.

Hidup negara kebajikan!!

Anonymous said...

YANG MACAI2 TEGAR UMNO MARAH SGT KAT NIK AZIZ NI KENAPA?

WALAU DIA NAK BUAT ATAU TERUSKAN ATAU TANGGUHKAN, DIA SUDAH ADA NIAT NAK LAKSANA HUDUD.

TAPI UMNO MEMANJANG JER TDK SENANG HATI DAN MARAH2 NI KENAPA? JD ISU POLITIK PULAK NAK MARAHKAN PAS..

SEDANGKAN UMNO SENDIRI PUN LANGSUNG TDK BERMINAT KE ARAH TU..BILA KO TAK MINAT, JGN SEBOK2 ORG NAK BUAT.

UMNO NAK BAWAK KES LIWAT NUAR KE MAHKAMAH SYARIAH PUN TAK NAK, USAHKAN NAK TEGAKKAN SYARIAH ISLAM.
MACAM2 DOLAK DALIH UMNO...

JIKA MALAYSIA NI BUAT HUDUD, AKU RASA RAMAI PEMIMPIN UMNO YG TAKUT..SEBAB MRK TAK BOLEH LAGI JG PENYANGAK.

SEBAB TU MRK TAK NAK HUDUD...SEBAB BYK TGN MRK TINGGAL SATU NANTI!!!

Anonymous said...

INI BERITA BARU DITERIMA IATU MCA DAN GERAKAN AKAN KELUAR BN JIKA UMNO LAKSANA HUDUD. SILA BACA :

1. MCA hari ini mengulangi pendiriannya yang anti-hudud sehingga sanggup berpisah dengan sekutu lamanya, Umno, jika parti Melayu itu melaksanakan perundangan Islam itu.

Presidennya, Datuk Seri Chua Soi Lek (kiri) berkata, jika Umno mahu melaksanakan hudud, MCA tidak mahu menjadi sebahagian daripadanya.

(KOMEN AKU : BERANIKAH NAJIB MENEMPELAK DAN MEMPERSILAKAN MCA BERAMBUS DR BN KALU DITAKDIRKAN UMNO NAK LAKSANA HUDUD? SEBAB TU UMNO TAKUT LAKSANA HUDUD BUKAN KRN TAKUT TUHAN, TP TAKUT MCA, SILA JAWAB)

2. PERTI GERAKAN KATA KITA BUKAN NEGARA ISLAM.

Sementara itu, Timbalan Presiden Gerakan Datuk Chang Ko Youn berkata, parti itu menolak usaha melaksanakan hudud atau mana-mana undang-undang teokratik kerana ia bertentangan dengan struktur asas persekutuan dan perlembagaan.

"Kita bukan negara Islam tetapi negara dengan majoriti umat Islam dan minoriti bukan Islam yang ketara.

(KOMEN AKU: HAH! BAGAIMANA PULAK DGN KENYATAAN INI? BUKANKAH INI SUDAH MELAMPAU, PERTI GERAKAN TIDAK IKTIRAF MALAYSIA NEGARA ISALM. APA PENDIRIAN UMNO? REPORT POLIS LA CEPAT, SB UMNO PUN MELALAK KATA KITA NEGARA ISLAM DEPAN ORG MELAYU, TP TAK BERANI CKP KAT ORG CINA...MANA PEMUDA UMNO, PUTERI UMNO PERKASA, NGO, PERGI LAH BUAT REPORT POLIS TREHDP KENYATAAN BIADAP GERAKAN SEKUTU UMNO NI)

JAWAB..JGN TAK JAWAB!

Anwar Ibrahim said...

Wow!!! Taichi master pulak menyampuk tentang UMNO!!!! Sejak bila pulak UMNO pernah berjanji nak laksanakan hukum hudud??? Hukum Takzir kan dah ada... ni taichi balik kat UMNO nih, apahal lalat hijau??? Yg korang punya Pork Nik suda berapa kurun tak juga laksanakan? Janji tinggal janji atao dah tau nak mampos baru terhegeh-hegeh...

Blah lah Pork Nik. Dalam serban ko tu banyak muslihat. Hari tu janji kalu TDM turun, ko pun turun...

Rasanya sampai lubang lahad pun kalo bole nak pegang KM tuh!!!

Dasar lalat2 hijau hipokrito!!!

Anonymous said...

n.ajis pemimpin yang berwibawa...???
u must be joking!!!!
Kalau nak dekat PRU ..paham2 saja lah...cakap pasal cerita lama yang dah basi...hukum hudud. Never trust this old clown. Dulu suroh TDM *retire*....tapi hingga hari ini....dia sendiri kekal dengan jawatan sekarang....CAKAP TAK SERUPA BIKIN.

 
 
Blogger Templates