Social Icons

Pages

Tuesday, September 20, 2011

KES LIWAT ANWAR IBRAHIM !!! BERJAYAKAH DR MCDONALD MERAGUKAN DNA LELAKI Y ???


Prosiding yang bersambung di Mahkamah Tinggi semalam,menyaksikan Pakar asid deoksiribonukleik (DNA) Anwar Ibrahim yang diimport dari Australia,berhempas pulas menafikan DNA Lelaki Y bukan berasal dari air mani.Peguam Anwar,Ram Karpal berusaha keras mengekpotaitasi Dr Brian Leslie McDonald untuk tujuan tersebut.

“Tidak ada bukti yang dikemukakan semasa perbicaraan yang membolehkan pihak pendakwa membuat kesimpulan itu (DNA Lelaki Y berpunca dari air mani),kata Dr McDonald bila ditanya oleh peguam Anwar,Ram karpal Singh semasa pemeriksaan utama.

Perbicaraan sebelum ini menyatakan bahawa sampel ‘Male Y’ adalah milik Anwar.Menjawab soalan peguam Ram Karpal Singh,beliau juga memberitahu bahawa sel DNA yang diperoleh daripada seseorang individu adalah sama, tidak kira sama ada ia diperoleh daripada air liur mahupun darah.Beliau juga menambah, sampel tersebut juga berkemungkinan boleh datang daripada botol air mineral atau tuala yang diperoleh daripada lokap Anwar ditahan sebelum ini.

Dalam keterangannya hari ini,Dr McDonald bersifat teori-teori umum seperti pendapatnya sendiri, berkenaan garis panduan dan kaedah analisis tanpa menyentuh uji kaji kes secara spesifik.Dr McDonald juga berpendapat Dr Seah Lay Hong silap dalam membuat laporannya kerana tidak menyatakan lokasi tepat di mana sampel DNA itu diambil dan mendakwa laporannya itu lebih berasaskan pada maklumat polis.Manakala Dr McDonald turut mempertikaikan laporan Dr Nor Aidora Saedon yang mendakwa hanya satu profil DNA ditemui hanya pada tuala sahaja.Keterangan Dr McDonald hari ini bercanggah dengan keterangan Dr Seah dan Dr Nor Aidora sebelum ini.Dr Seah sebelum ini telah memberitahu mahkamah, beliau berjaya mengesan sampel air mani dari dari dubur Mohd Saiful di empat lokasi.

Keempat-empat lokasi itu adalah B5 (perianal), B7(Rektal Atas (High Rectal), B8 (Rektal Atas (High Rectal) dan B9 (rektal Bawah (Low Rectal))Hasil analsisis kimia didapati sampel DNA itu dikenal pasti sebagai sampel air mani dominan yang dikenal pasti sebagai ‘Lelaki Y’
.
Sementara itu, Nor Aidora Saedon menjalani ujian ke atas tiga benda iaitu botol air mineral, tuala good morning (tuala pengelap muka) dan berus gigi yang diambil dari sel tempat Anwar ditahan.Hasil ujian kimia mendapati profil DNA dari tiga benda itu sama dengan profil “Lelaki Y” yang telah dianalisis sebelumnya oleh Dr Seah.

Bermakna “Lelaki Y” adalah Anwar Ibrahim.

Kesimpulan ini berdasarkan analisis DNA dilakukan oleh Nor Aidora ke atas sampel DNA yang diambil dari sel lokap Anwar dan oleh Dr Seah ke atas sampel dari Mohd Saiful.Perbicaraan di hadapan Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah akan bersambung Hari Ini dan pihak pendakwaan dijangka akan menyoal balas McDonald berhubung keterangannya.

11 comments:

Unknown said...

Rasanya tidak sebab pendakwa mempunyai bukti dan saksi yang kukuh serta disokong oleh DNA milik anwar al jub. Tapi peguam bela dia memang bertungkus lumus untuk mencari kesalahan teknikal supaya kes ini gugur sebab pihak pendakwaan gagal menimbulkan keraguan yang munasabah

Anonymous said...

Biar sample tu di goreng dan di salut tepung serta di stimkan.

Tapi bila di uji boleh mengeluarkan spektrum DNA binatang tu bila di bandingkan.

Toksah nak cerita tok nenek lagi la.

Anonymous said...

Oh mc. donald kata dia tak tahu ya...kita tunggu hari ini. Aku doa terkuncilah lidah pembohong utk berkata-kata.

Anonymous said...

TIADA APA YG NAK DIRAGUKAN LAGI..SEBAB KES LIWAT II NI PENUH DENGAN KERAGUAN MELAMPAUI MUNASABAH.

BANYAK SGT UNSUR KERAGUAN DAN DAKWAAN POLITIK. DAH LAMA KITA PERHATIKAN BHW KES NI BYK CAMPURTGN UMNO...

KALU LAH MAHKAMAH BEBAS, SUDAH PASTI TIADA PENDAKWAAN DITERUSKAN...

SEBAB TERLALU BYK KERAGUAN DEMI KERAGUAN BAHKAN PERANGKAP UTK MENSABITKAN KESALAHAN KPD ANWAR DGN
KOLABORASI PIHAK TERTENTU DEMI MANCAPAI HAJAT SI UMNO.

Anonymous said...

Namun apa yang menggemparkan adalah: Najib pernah menyetubuhi mangsa. Menurut Balasubramaniam, siasatan beliau mengesahkan berlakunya hubungan seksual diantara Timbalan Perdana Menteri itu dan mangsa.

Tambah Balasubramaniam lagi, mangsa tiada masalah untuk diliwat oleh Timbalan Presiden Umno (Najib Razak) itu.

Dalam akuan berkanunnya, Balasubramaniam berkata beliau pernah berbual dengan Altantuya - yang dikenali juga sebagai "Aminah" - di luar pagar rumah Abdul Razak pada 19 Oktober tahun itu semasa bertugas mengawal rumah majikannya.

Dalam perbualan mereka, penyiasat itu mendakwa wanita itu memberitahunya:

* Altantuya bertemu dengan Abdul Razak dan Najib di Singapura.

* Mereka bertiga pernah makan malam bersama di Paris.

* Wanita itu pernah dijanjikan wang komisyen US$500,000 berhubung urusan pembelian kapal selam.

* Altantunya memerlukan wang untuk menebus kembali rumah yang dibelikan untuknya oleh Abdul Razak tetapi telah dibiayai semula oleh saudara lelakinya.

Selain maklumat tersebut, dakwa Balasubramaniam lagi, penganalisis politik yang dekat dengan pemimpin negara itu juga memberitahunya:

* Najib memaklumkan kepadanya (Razak Baginda) bahawa mereka berdua (Najib dan Altantuya) pernah melakukan hubungan seks.

* Oleh sebab beliau sekarang timbalan perdana menteri, Najib meminta Abdul Razak menjaga Altantuya agar wanita berkenaan tidak mengacaunya.

* Ketiga-tiga mereka – Najib, Abdul Razak dan Altantuya - didakwa pernah makan malam bersama di Paris.

* Altantuya menuntut wang komisyen sebanyak US$500,000 daripadanya berhubung pembelian kapal selam Malaysia di negara itu.

Anonymous said...

apala anom 1013 masih bermimpi hantutoyol lagi. ya umno telah memerangkap nwar dalam kes liwatnya kerana tu nwar berani bersumpah laknat, berani pergi ke mekah dan bermunanjat di tempat doa paling makbul, berani mengadakan sembahyang hajat perdana berterusan, berani melakukan mengadakan majlis bacaan yasin 40 hari selama 40 malam, dan puak-puak pas akan terus sanggup mengikut nwar mengadakan solat hajat dan bacaan yasin walau di mana saja nwar anjurkan program tersebut.

Anonymous said...

Persoalan 1

Bagaimanapun rakan karib Najib, Abdul Razak Baginda yang mengaku mengadakan hubungan sulit dengan Altantuya dibebaskan dari tuduhan itu walaupun beliau bersetuju menggunakan khidmat dua anggota polis berkenaan.

Persoalan 2

...kes itu bahawa “hampir pasti tidak ada peluang untuk mensabitkan Razak Baginda atas tuduhan (membunuh).


Persolan 3

...pendakwaraya hanya akan membataskan siasatan kepada suspek dalam perbicaraan dan bukan kepada pihak-pihak lain atau pun dakwaan-dakwaan rasuah berkaitan pembunuhan itu.


Persoalan 4

Razak Baginda yang mengaku beliau meminta pertolongan pegawai pengiring Najib, Musa Safri, untuk memastikan Altantuya tidak lagi mengganggunya.Musa bagaimanapun tidak pernah dipanggil untuk memberi keterangan di mahkamah.

Persoalan 5

tindakan Peguam Negara Tan Sri Gani Patail secara tiba-tiba untuk menggugurkan Ketua Pendakwaraya kes itu Sallehudin Saidin dan menggantikannya dengan seorang yang kurang berpengalaman.

Persoalan 6

Dalam kabel 24 Januari 2007, kedutaan AS merumuskan bahawa “tanggapan berlakunya salah laku oleh pendakwaraya dan mahkamah serta dakwaan bukti-bukti tertentu dimusnahkan , mencadangkan kepada ramai bahawa kes (pembunuhan Altantuya) menghadapi tekanan politik yang bertujuan melindungi Najib.


HAKIM TOLONG NAJIB. NAJIB TOLONG HAKIM. NAJIB JADI PM. HAKIM JADI KETUA HAKIM.


CORRECT...CORRECT...CORRECT KATA SI LINGAM LEGAM

Anonymous said...

10:30

AKU SAMBUNG SKET BRO..PERSOALAN SETERUSNYA BRO:

1. KENAPA ALTANTUYA DIBUNUH?
2. SIAPA YG MENGARAHKAN TUYA DIBUNUH?

Anonymous said...

hohohohoho..

Betapa dungunya anon 10;13am...

Satu dunia tahu akuan bersumpah bala tu palsu ttp sebab kebongokan penyokong2 kaki liwat mereka menolak
apakah kebenaran yng sepatutnya mereka terima..kesia..kesian..

Ko bacalah apa komen RPK terhadap akuan bersumpah Balasubramanium sehingga melibatkan nama Rosmah dan
Najib.Kerana RPK adalah nama penting yng created story nie.

Anon atas tu lain kali jangan jadi otak pemalas copy article orng dan paste kat sini.

Anonymous said...

Baginda kawan projek Najib
Najib bagi projek kat Baginda
Baginda bagi syok kat Najib
Sama-sama tolong menolong

Baginda kenal Altantuya
Baginda kawin Altantuya
Baginda rekemen Altantuya pembantu bahasa kat Najib

Najib syok kat Altantuya
Solid dan sedap dari Bik Mama
Najib tibai depan Altantuya
Najib tibai belakang Altantuya
Altantuya rela...

Altantuya nak komisyen
Sebab dah jalankan kerja
Sebab dah bagi semua depan belakang

Mula-mula memang Baginda dan Najib nak bagi
Tapi Bik Mama mendapat tahu

Gempa seluruh MINDEF
Skala ritcher 10
Siap tsunami sekali

Baginda gelabah
Najib gelabah
Bagitau SB (Polis) uruskan segera
SB terima C4 milik tentera
Kuasa dari orang atas MINDEF
Tapi takkan Baginda orang atas MINDEF tu

Altantuya dengan anaknya dibunuh
Mayatnya diletupkan berkecai
Oleh manusia beragama Islam

Heboh satu negara
Bergegar MINDEF
Bergema Putrajaya

Paspot Altantuya ada di Malaysia
Tapi rekod di Imegrisen tak ada
Ada orang atas arah kasi padam
Tapi takkan Baginda orang atas Imegresen tu

Anonymous said...

org yg sakit mental akan mereka cerita contohnya cerita sebenonya berlaku kat dia tapi dia tuduh org lain. (contohnya: dia yg bunuh tapi wat cerita yg kononnya org lain bunuh ) sampai org percaya betul2 sebab ia pengalaman sendiri......ingat senang nk wat skrip kalu kita x mengalami sendiri?...x kan pemimpin negara ada byk masa utk wat skrip konspirasi yg melibat terlalu ramai org? tanyala pembuat filem/skrip ..........dan filem ni ongoing...berterusan dan x de penamat lg...kiranya mcm program reality....sapa plak pengarah yg maintain filem konspirasi ni?..

 
 
Blogger Templates