Social Icons

Pages

Thursday, October 06, 2011

KES LIWAT ANWAR IBRAHIM !!! SAH !!! DATUK SERI NAJIB TAK PERLU JADI SAKSI !!!


Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini memutuskan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak dan isterinya,Datin Seri Rosmah Mansor Tidak perlu tampil ke mahkamah sebagai saksi pembelaan dalam perbicaraan kes liwat II yang membabitkan Anwar Ibrahim.Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah dalam keputusannya pagi ini membenarkan permohonan Datuk Seri Najib Abdul Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor yang diwakili oleh peguam mereka,Ghazi Ishak,Afifuddin Afifi,Salehuddin Saidin,Hisyam Teh Poh Teh dan M. M. Athimulan untuk mengetepikan sapina yang mengkehendaki mereka sebagai saksi pembelaan dalam kes liwat Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.Sapina diketepikan selepas Mahkamah Tingggi hari ini mendapati ketua pembangkang itu gagal membuktikan elemen relevan dan materialiti untuk memanggil pasangan itu dalam perbicaraan terbabit.


Dalam permohonan mengenepikan sapina itu,peguam Datuk Seri Najib Abdul Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor berhujah antaranya :

Pertama : Datuk Seri Najib Abdul Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor bukan saksi penting dan bukan alibi Anwar

Kedua : Terdapat bukti transkrip dalam nota prosiding perbicaraan terdahulu bahawa peguam bela Anwar sendiri pernah memohon kepada mahkamah untuk mengetepikan sebarang keterangan atau bukti yang menunjukkan sebarang kejadian liwat yang dikatakan berlaku sebelum tarikh kejadian iaitu pada 26 Jun 2008.

ketiga : Tindakan Ketua Pembangkang itu mensapina pasangan itu dipercayai tidak dibuat dengan suci hati dan merupakan penyalahgunaan proses mahkamah serta sebagai saksi pembelaan merupakan satu ekspedisi memancing maklumat.

Keempat : Menafikan mereka terlibat dalam konspirasi untuk mereka-reka atau mengada-adakan pertuduhan liwat itu bagi menyebabkan sebarang kemudaratan terhadap Anwar pada bila-bila masa.

Kelima : Muhamad Rahimi Osman sendiri,individu yang dikatakan terlibat dalam pertemuan itu tidak pernah dipanggil sebagai saksi oleh pihak pendakwaan mahupun oleh pihak pembela.

MELOYAKINI KANTOI KALI KE 4 !!!

ANDA NAK TAHU LEBIH LANJUT ???

KLIK DI SINI






SAYA DAH AGAK DATUK SERI NAJIB DAN DATIN SERI ROSMAH TAK ADA KENE MENGENA DENGAN INI CERITA !!!

DAH SEDAP BANTAI BELAKANG NAK KAITKAN PM PULAK !!!

KENAPA DARI DULU SAMPAI SEKARANG TAK PANGGIL RAHIMI ???

TAKUT KER ???

No comments:

 
 
Blogger Templates