Social Icons

Pages

Sunday, December 11, 2011

APA MAKNA LOGO DEMI RAKYAT ??? ADA KAH UNTUK ANWAR ATAU RAKYAT ???


Sebaik sahaja logo ‘Demi Rakyat’ dilancarkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bersempena dengan Konvensyen Pilihan Raya KEADILAN pada Jun 2011, ramai tertanya-tanya apa makna di sebalik simbol logo itu.

Slogan baru PKR ‘Demi Rakyat’ itu berbentuk banyak tangan yang diangkat dan dibuka supaya nampak lima jari.Apakah ada maksud tersirat yang PKR ingin sampaikan kepada rakyat Malaysia di sebalik simbolik logo berkenaan.

Memandangkan slogan ‘Demi Rakyat’ menjadi slogan utama PKR bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13, logo berbentuk ‘tangan-tangan yang diangkat terbuka’ itu dijadikan tema dan backdrop semasa Kongres Nasional PKR Kelapan di Pulai,Johor,November 2011.

Tentunya logo ‘tangan-tangan terbuka’ itu mempunyai makna yang ‘paling berkesan’, lantaran itu dijadikan logo tema ‘Demi Rakyat’ anjuran PKR.

Blogger GA telah membahaskan makna slogan ‘Demi Rakyat’ yang disifatkan sebagai slogan untuk mengelabui mata menyokong Anwar Ibrahim di sebalik perkataan ‘Rakyat’.

Sebenarnya slogan itu bukan ‘Demi Rakyat’ tetapi ‘Demi Anwar’,lapor blog itu.

“Kongres PKR akan sekali lagi membawa slogan Demi Rakyat. Anda mungkin tidak percaya, Anwar dan PKR memanggil ‘pakar bahasa’ dalam mencari slogan terbaik yang boleh digunapakai menjelang pilihan raya. Maka, slogan Demi Anwa(R)akyat diguna pakai.Sebenarnya Demi Rakyat ini masih meletakkan Anwar sebagai insan agung. Sengaja dipilih begitu, bagi membiasakan penyokong kuat PKR dengan ayat Demi Rakyat – yang akan ditukar kepada Demi Anwar jika pemimpin itu didapati bersalah. Semua ini sudah siap diatur.Semuanya mesti mengenai Anwar…jangan lupa itu”, lapornya.

Selain blogger GA yang membahaskan dari segi bahasa, setakat ini belum ada pihak lain yang membahaskan dari segi penggunaan simbol.

ANDA NAK LIHAT SIMBOL SEBENAR DI SEBALIK LOGO ITU ???

KLIK DI SINI

UNTUK SELANJUTNYA

1 comment:

rahman said...

demi rakyat kepala hotak dia berjambul apa kebendanya!!!...kalau demi rakyat...sokonglah tak berbelah bagi KR1M yang sah nyata membantu rakyat menghadapi kenaikan harga barang keperluan... ni tidak, si anak ketua parti kencing rakyat ni sibuk pulak sabotaj denga si puaka DApig lahanat tu!!!...

kawasan2 yang malaun PKR menang ader si malaun ni pergi melawat? tanya kesusahan rakyat? apa keperluan rakyat?.apa program bagi membantu rakyat?? HARAM...

Dalam sidang dewan rakyat, mana pergi malaun2 pembangkang bia ader benda akta yang nak dibahaskan??.. kebanyakkan kaki ponteng.. ni rupa sebenar orang yang dilantik nak membantu rakyat???...

sekarang dah nak dekat pilihanraya PRU13... sibuk balik DEMI RAKYAT!..apa lah SIAL punya logo laa Parti Kencing Rakyat ni buat.

 
 
Blogger Templates