Social Icons

Pages

Saturday, October 30, 2010

PPRT ADALAH BAJET TERTINGGI DI MALAYSIA.PAS TAK SEDAR DIRI !!!

Bila bercakap soal kebajikan rakyat Kelantan, kita tidak dapat lari dari Program Pembangunan Rakyat Termiskin (PPRT). PPRT ini diperkenalkan oleh Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah.Pernah 1 ketika Kementerian ini memperuntukkan sebanyak RM10 juta bagi membantu golongan miskin di negeri ini, peruntukan terbanyak diberikan berbanding negeri-negeri lain.Ianya bertujuan bagi membaik-pulih dan membina rumah penduduk di bawah Program Pembangunan Rakyat Termiskin (PPRT).

Namun,Kerajaan Negeri memandang rendah dengan sumbangan dan pemberian yang diberikan khas buat rakyat yang sepatutnya di bawah tanggungjawab mereka.Kerajaan Negeri sewajarnya mengucapkan Terima Kasih kepada Kerajaan Persekutuan kerana masih menitikberat nilai kemanusiaan dan kebajikan Negeri Kelantan tanpa mengira ideologi politk.


Tidak seperti mereka.Penuh dengan dendam kesumat dek kerana kemaruk hendak berkuasa.Sehinggakan lupa tanggungjawab terhadap rakyat dilupakan.Isu tanah yang sewajarnya diberi perhatian oleh Kerajaan Negeri dibiarkan,malah dirampas pula dan dijual kepada taukey-taukey Cina Singapura.

untuk maklumat seterus nya anda boleh KLIK DI SINI

kepada semua penggundi di DUN GALAS,fikir-fikir kan lah...rumah itu bukan kerajaan negeri yang buat tetapi kerajan persekutuan untuk keselesaan penduduk yang dahaga kan pembangunan dan keselesaan..kepada kerajaan negeri tolong lah ubah pemikiran dan beri lah apa yang rakyat di kelantan nak..jagalah hak rakyat kelantan,memang ISLE tu penting,pembangunan pun penting juga demi kesejahteraan rakyat di negeri kelantan


POST BY WAYNE...

No comments:

 
 
Blogger Templates