Social Icons

Pages

Sunday, January 16, 2011

GEMPAR !!! GEREJA TERBESAR AKAN BERADA DI BUKIT JALIL !!!


Sebuah Gereja bakal berada di Bukit Jalil tidak lama lagi.Gereja ini yang diberi nama CCC atau Calvary Convention Centre akan berada bersebelahan Bukit Jalil Golf & Country Club berhadapan Anjung Hijau Kondominium.sebuah gereja yang terbesar di Malaysia dengan kos pembinaan melebihi RM100 juta tidak termasuk kos tanah RM35 juta.

Gereja 6 tingkat ini adalah antara gereja yang tercanggih didunia.Dengan kapasiti auditoriumnya yang mampu memuatkan 5 ribu orang pada satu-satu masa, maka kawasan sempit ini dijangka akan mengalami kesesakan teruk apabila ia siap nanti.Pembinaan Gereja ini telah mencetuskan tanda tanya buat rakyat Malaysia terutamanya umat Melayu dan Islam.Namun begitu,ada juga beberapa pihak di kalangan umat Islam yang memberi pandangan positif dan mereka tidak melihat ianya akan mengganggu gugat kedaulatan Islam di Negara ini.Mereka berpendapat Umat Islam perlu memahami bahawa Islam tidak menghalang mana2 Agama untuk melakukan ibadah apatah lagi mendirikannya sebagai kemudahan terbaik buat Agama masing-masing.

NAK TAHU LEBIH LANJUT BERKENAAN DENGAN GEREJA INI ???

KLIK DI SINI

UNTUK SELANJUTNYA

3 comments:

Anonymous said...

bodoh...

Anonymous said...

FAKTA: Kerajaan BN meluluskan pembinaan gereja tersebut!

Kelulusan telah dibuat pada 2005.
Tarikh mula pembinaan pada 15 FEB 2008.

TAK MUNGGKIN PR YANG MELULUSKAN PEMBINAAN!!

Rujuk web ccc sendiri... lepas tu pikir2kan la ye...
http://www.calvary.org.my/ccc/ccc_update.html

Super Duper Kusha said...

Minggu lalu, saya bertemu dengan seorang Menteri bertanyakan “kenapa benarkan orang Kristian membina begitu banyak gereja dan dibina berskala besar, di tempat strategik, sedangkan penganutnya tidak ramai. Lagi pula gereja yang ada pada hari ini sudah lebih daripada mencukupi”. Menteri tersebut menjawab: “kalau kita tidak beri, mereka berhujah kenapa kerajaan Kelantan membenarkan patung Buddha yang berbaring dan duduk begitu besar di sana sedangkan penganut Buddha atau bilangan orang Cina amat kecil?” Tersentak juga mendengarnya.- Dr Ridhuan Tee-

 
 
Blogger Templates