Social Icons

Pages

Wednesday, February 16, 2011

PRK MERLIMAU !!! TAN SRI MUHYIDDIN BERSAMA RAKYAT !!!


semalam Timbalan Perdana Menteri,Tan Sri Muhyiddin Yassin meluangkan masa kira-kira 45 minit beramah mesra dengan penduduk dan peniaga Pekan Merlimau dalam lawatan kerja sehari beliau.

Biarpun menghadapi jadual program yang agak padat,Timbalan Perdana Menteri tetap meluangkan masa beramah mesra dan bertanyakan soal kebajikan rakyat Merlimau yang terdiri dari pelbagai bangsa dan peringkat umur.Tan Sri Muhyiddin turut sempat menjamah roti canai dan secawan kopi di salah sebuah gerai minuman di Medan Selera Pekan Merlimau sambil bertanyakan khabar dan perkembangan penduduk yang berada di gerai minuman di situ.

laporan dari UTUSAN menyebbut Dalam pada itu,beliau juga mengambil kesempatan menyerahkan sumbangan kepada 21 keluarga di situ yang terlibat dalam kejadian banjir di kawasan Jasin baru-baru ini.Tan Sri Muhyiddin kemudiannya berjalan kaki beberapa meter dari lokasi medan selera tersebut ke sebuah premis perniagaan yang menempatkan peniaga pakaian,aksesori rumah dan telefon bimbit.

Kehadiran Timbalan Perdana Menteri mengejutkan penduduk dan peniaga yang kemudiannya mengambil kesempatan bersalam dan bergambar bersama beliau.Peniaga gerai minuman berkenaan,Abdul Rahim Mohamad berkata,dia tidak akan melupakan kenangan manis bertemu pertama kali Timbalan Perdana Menteri malah berpeluang menghidangkan pemimpin negara itu makanan roti canai dan kopi.Dia yang berniaga di situ sejak 15 tahun lalu menyifatkan Muhyiddin sebagai pemimpin yang mesra dan prihatin dengan kebajikan rakyat.

''Saya gembira kerana Timbalan Perdana Menteri sudi singgah dan minum di gerai saya, beliau merupakan pemimpin yang pertama datang di gerai ini dan beliau juga mesra dengan masyarakat," katanya.

Selain itu,Lim Lam Seng,berkata,dia tidak sangka hajatnya untuk menemui Timbalan Perdana Menteri tercapai.Ini kerana,Timbalan Perdana Menteri seorang pemimpin yang amat sibuk dengan urusan rasmi kerajaan tetapi demi menjaga hati rakyat,beliau sanggup meluangkan masa bertemu dan beramah mesra dengan rakyat.

''Beliau juga tidak keberatan mendengar masalah penduduk,biarpun masalah yang dikemukakan agak remeh tetapi beliau tetap memberi tumpuan kepada setiap masalah yang dimaklumkan," katanya.

Bagi K. Indra,dia tidak sangka Muhyiddin memilih untuk duduk semeja dengannya di gerai minuman tersebut biarpun masih banyak meja kosong di gerai itu.

''Saya agak gementar apabila melihat Timbalan Perdana Menteri datang dan terus di meja saya tetapi perasaan itu tiba-tiba hilang apabila melihat keramahan beliau," katanya.

BAHANG SEMAKIN TERASA.LAGI SEMINGGU KITA AKAN MENGETAHUI SIAPA KAH CALON DARI BN DAN PAS.SIAPAKAH AKAN MERAMPAS KERUSI DUN MERLIMAU ??? KITA SAKSIKAN NANTI

1 comment:

Anonymous said...

JAGALAH KESUCIAN SEMUA RUMAH-RUMAH ALLAH DISEPANJANG PRK
Kepada semua pihak yang berkuasa tempatan kawasan Merlimau dan kawasan sekitarnya (seperti JKKK, RELA, J/K Masjid & Surau, Ketua-ketua Kampung, Peghulu, JASA, Majlis Daerah, POLIS, Persatuan Belia dan sebagainya.
Saya, selaku pemerhati bebas setiap PRK menyeru semua pihak bergembeling tenaga untuk mengawal segala Masjid, Surau atau Madrashah dari dijadikan puast penempatan gelandangan sempanjang PRK Merlimau.
Dalam beberapa PRK yang lepas, saya mendapati ramai golongan gelandangan bermehrajalela mendiami RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai pusat gelandangan mereka. Kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH dicemari dengan kelakuan-kelakuan buruk mereka sepanjang mereka bergelandangan di RUMAH-RUMAH ALLAH. Mereka sesuka hati merokok, menjamu selera, berbual kosong dengan kuat, berpakaian kurang sopan (memakai tuala mandi keluar masuk RUMAH-RUMAH ALLAH, mengganggu ahli kariah untuk beribadat, mengotori bilik air dan dewan wuduk (sehingga ada yang menjadikan dewan wuduk tempat mandi), menganggu jema'ah wanita dan sebagainyan.
Mereka sesuka hati menjadikan RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai HOTEL PERCUMA mereka dengan alasan mereka adalah musafir fi'sabillillah. Mereka ini sebenarnya bukan musafir fi'sabillillah tetapi gelandangan dari parti-parti politik yang berjuang untuk kelangsungan parti politik mereka.
Mereka juga tidak segan - silu menghalau J/K RUMAH-RUMAH ALLAH yang mengingatkan mereka supaya menjaga kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH.
Sekian sahaja harapan saya semoga semua musafir yang menumpang munaikan kewajipan bersolat di RUMAH-RUMAH ALLAH dapat beribatat dengan khyusu’.

 
 
Blogger Templates