Social Icons

Pages

Thursday, October 20, 2011

BONGKAR !!! UIA NAK BUANG AZIZ BASI ???


Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) telah mengeluarkan surat tunjuk sebab kepada pensyarah undang-undangnya Profesor Abdul Aziz Bari @ Basi,yang baru-baru ini mengundang kontroversi berhubung kenyataan mengenai perlembagaan dan Raja-Raja Melayu.kemungkinan surat itu menunjukkan Aziz Basi akan dibuang ataupun amaran.Menurut sumber,Aziz Basi diberikan surat tunjuk sebab itu petang semalam.namun apa yang menjadi masalah adalah belum jelas lagi mengenai kandungan surat itu kerana wartawan yang mendapatkan berita ini mengatakan Aziz Basi tidak dapa di hubungi.Aziz Basi kini disiasat mengikut Akta Hasutan berikutan laporan Senator Ezam Mohd Nor pada 13 Oktober lalu.Difahamkan sekurang-kurangnya lima laporan polis dibuat berhubung perkara yang sama.

cerita yang terbaru adalah Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) yang menyoal siasat wartawan Meloyakini pada Isnin lalu,sekali lagi datang dengan dua pegawai yang sama bagi mendapatkan butiran lanjut daripada kakitangan lain.Editor berita,Wee Yu Meng disoal selama sejam dan diminta mengesahkan bahawa Aziz Basi mengirimkan emelnya kepada portal berita berkenaan dan sejauh mana ketepatan berita yang disiarkan.Selain SKMM,Meloyakini juga disiasat oleh pihak polis berhubung isu yang sama.


Pegawai penyiasat dari ibu pejabat polis daerah Shah Alam,ASP Effandi Main merakamkan kenyataan daripada Wee selama satu jam setengah.Beliau disoal sejauh mana dirinya mengenali Aziz Basi dan berhubung kredibiliti pensyarah kanan undang-undang itu.Pihak polis juga meminta dibekalkan salinan emel kenyataan yang dibuat oleh Aziz Basi tetapi Wee berkata salinan yang dimilikinya telah dipadamkan setelah berita itu dimuat-naik.

Aziz Basi Menyatakan pada media pada 11 Oktober lalu berkata tindakan Sultan Selangor campurtangan dalam isu pemeriksaan gereja Methodist di Petaling Jaya pada 3 Ogos lalu, bukan tindakan lazim.Menurutnya, sebagai ketua agama Islam negeri,baginda mempunyai hak untuk campurtangan tetapi ia perlu dijalankan selaras dengan ajaran Islam.

Selepas dikritik pelbagai pihak,Aziz Basi sehari kemudian menjelaskan bahawa Akta Hasutan 1948 memperuntukkan bahawa tidak menjadi kesalahan mengkritik Raja-Raja Melayu asalkan mereka tidak menuntut pemansuhan institusi itu.Tidak puas hati dengan kenyataan itu,Ezam dan beberapa aktivis NGO tampil membuat laporan serentak dengan mendakwa Aziz berlaku biadap dan derhaka kepada institusi raja Melayu.Sultan sebelum itu bertitah bahawa baginda amat tersinggung dengan usaha pihak tertentu yang cuba melemahkan kepercayaan dan akidah orang Islam di Selangor.Titah baginda, cubaan memesongkan akidah umat Islam itu berjaya dibuktikan hasil siasatan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) tetapi ia tidak mencukupi untuk diambil tindakan undang-undang.

BOLEH PULAK AZIZ BASI KATA TAK SALAH MENGKRITIK SULTAN ???

APA SALAHNYA MINTA MAAF !!!

DENGAR CERITA,ORANG DALAM PAKATAN HARAM MEMBERITAHU AZIZ BASI DAPAT TAWARAN DARI ANWAR IBRAHIM UNTUK SERTAI PAS !!!

LEPAS PRU 13 KALAU SELANGOR MENANG ANWAR IBRAHIM BAGI JAWATAN MENTERI BESAR SELANGOR KAT AZIZ BASI !!!

KHALID GAGAP AKAN DI BUANG !!!

BETUL KER ???

APA LAGI AZIZ BASI,ANDA NAK SANGAT BERPOLITIKKAN ???

MASUK JADI AHLI POLITIK !!!

HABIS CERITA !!!

RENUNG-RENUNGKAN

10 comments:

Anonymous said...

KEPADA ORG UMNO BACA INI :

SEORANG perwakilan Umno daripada Pulau Pinang mengejutkan perhimpunan agung Umno pada tahun 1991 dengan pertanyaan sinis: "Siapakah tikus yang sanggup menggantungkan loceng di leher kucing."

Dewan Merdeka PWTC tempat berlangsungnya perhimpunan agung Umno itu tiba-tiba menjadi senyap sunyi. Masing-masing perwakilan yang sebelumnya bersorak-sorai apabila Raja-raja Melayu dihina dan dipermain-mainkan sepanjang tiga hari perhimpunan itu berlangsung mula berasa seram sejuk.

Sepanjang tiga hari, perhimpunan Agung Umno tahun itu berubah menjadi 'sidang penderhakaan' terbesar Melayu terhadap Raja-rajanya. Tidak cukup dengan kata-kata nista dan cemuhan yang dilemparkan terhadap Raja-raja Melayu, media massa pro-Umno juga turut menyiarkan ucapan-ucapan perwakilan dan pemimpin Umno yang mengecam dan mempersendakan Raja-raja.

Matlamatnya satu, mahu perlembagaan dipinda bagi membataskan kuasa dan menghapuskan imuniti Raja-raja Melayu.

Dato' Zainal Abidin Sakom, wakil Umno Selangor yang juga Setiausaha Politik Menteri Besar waktu itu menjadi wira dalam perhimpunan itu. Beliau tanpa segan silu dan tidak beradab menyerang peribadi Sultan Selangor. Zainal turut menyerahkan senarai salah laku Sultan Selangor kepada Dr Mahathir untuk didedahkan kepada rakyat.

Penderhakaan terbuka Zainal menaikkan semangat para perwakilan Umno. Satu demi satu aib Raja-raja Melayu didedahkan dan keaiban-keaiban ini disiarkan oleh media elektronik pro-Umno secara langsung dan media cetak pro-BN keesokan harinya.

(SAMBUNG DI BAWAH)

Anonymous said...

SAMBUNGAN DI ATAS :

...Bagaimanapun cerita tikus dan kucing oleh perwakilan Umno Pulau Pinang itu tiba-tiba mengecutkan perut para perwakilan yang sebelum itu begitu biadap dan celupar menghina istana.

Tiada seorang pun perwakilan Umno yang berani menyahut cabaran perwakilan Umno itu sehinggalah ucapan penangguhan Presiden.

Dan ketika memberikan ucapan penangguhannya Presiden Umno, Dr Mahathir Mohamad (Dato' Seri) dengan beraninya berkata: "Ada perwakilan yang bertanya siapa tikus yang berani menggantung loceng di leher kucing... Jawapannya kamilah... Kami yang berada di atas pentas ini (Ahli Majlis Tertinggi Umno)."

Maka bersorak-sorai para perwakilan Umno meraikan keberanian Dr Mahathir itu. Hasilnya satu Resolusi 4 Perkara telah diluluskan Perhimpunan Agung Umno untuk mengurangkan kuasa Raja-raja Melayu.


(INI LAH DIA WAJAH HIPOKRIT DAN MUNAFIK UMNO)

Anonymous said...

INI PULAK WAJAH IBRAHIM ALI KETIKA ERA BOSSNYA MAHATHIR :

Seandainya Akta Hasutan mahu dikenakan terhadap individu yang memberi amaran kepada Raja-raja Melayu dan mempengaruhi rakyat membenci raja, Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali sepatutnya menjadi orang pertama didakwa kerana menuntut darah Raja Melayu pada keris Taming Sari sewaktu krisis Perlembagaan 1993.
“Taming Sari yang terlangir darah satu warna, bagaimana kalau Taming Sari menuntut darah kelainan warna, Taming Sari di tangan inilah menentukan segala.
“Aku akan pergi dengan seribu Jebat si anak tani, sekian lama kita mati dalam setia, kali ini kita mati hidup dalam durhaka,” kata Ibrahim Ali dalam ucapannya yang boleh dirujuk pada hansard Parlimen bertarikh 18 Januari 1993 Jilid 11 Bilangan 67.

ADA LAGI KATA2 BIADAP IBRAHIM ALI DI BAWAH YG AMAT KURANG AJAR!

Anonymous said...

INI SAJAK KUARANG AJAR IBRAHIM ALI DI DEWAN RAKYAT KRISIS PERLEMBAGAAN DAHULU :

Tuan Yang di-Pertua, saya hendak sampaikan satu pementasan rakyat sebelum saya sampai kepada hujah-hujah yang saya hendak sampaikan mengenai dengan perbahasan dalam Dewan Rakyat yang mulia ini yang mana saya harap ianya menjadi ingatan kerana saya juga mewakili rakyat dan saya juga mewakili generasi muda, iaitu satu pementasan yang saya hendak sebut di sini seolah-olah saya sekarang sedang mengadap Raja-Raja Melayu, iaitu:

Ampun Tuanku,
Keris di tangan ini Keris Taming Sari,
Kami datang tidak dijemput,
Pergi kami tidak perlu disuruh,
Kami datang menuntut janji,
Janji diikat antara Demang Lebar Daun dan Sang Purba,
Kami bercakap bukan bahasa Jebat durhaka,
Tetapi tidak juga bahasa Tuah setia membuta,
Kami bercakap bahasa rakyat,
Mencari keadilan dengan saksama.

Keris di tangan ini Keris Taming Sari,
Keris bersepuh besi kursani,
Semangatnya meresap jiwa rakyat menjadi berani.
Bila Taming Sari menuntut janji,
Tujuh purnama angin terhenti,
Tujuh keturunan masih termimpi.

Sejak dari Majapahit turun ke Melaka,
Taming Sari milik kami,
Bukan milik kita bersama,
Kamilah perwarisnya sejak bermula,
Tuanku kekal di singgahsana,
Kerana Taming Sari ini tidak pernah durhaka.

Anonymous said...

SAMBUNGAN SAJAK GILA BIADAP IBRAHIM ALI KURANG HAJAR!


Ampun Tuanku,
Jebat itu adalah kami,
Tuahpun kami,
Kami berpisah berbalah hati,
Tuah hamba Tuanku dalam tidur dan jaga.

Jebat nafas rakyat dalam jaga dan lena,
Ingatlah, Jebat menikam dengan Taming Sari,
Jebat tertikam oleh Taming Sari.
Taming Sari yang terlangir darah satu wama,
Bagaimana kalau Taming Sari menuntut darah kelainan warna,

Taming Sari di tangan inilah menentukan segala.
Ingat sebelum terlambat,
Sebelum bangkit sehingga menjadi
singgahsana dipersoalkan oleh rakyat,
Sebelum rakyat bangkit maka ianya menjadi pahit dan hina.

Ampun Tuanku,
Ada besok pasti ada suria,
Aku akan pergi dengan seribu Jebat
si anak tani,
Sekian lama kita mati dalam setia,
Kali ini kita hidup dalam durhaka.

INILAH DIA SIBIADAP SEBENAR!!!

Anonymous said...

MEMANG UMNO MUNAFIK MUDAH LUPA AKAN KERIS TAMING SARI RELA BERMANDI DARAH
WARNA LAIN DAN..

MEMANG UMNO MUNAFIK MUDAH LUPA BHW MAHATHIR LAH ORG (TIKUS) YG PALING BERANI SANGKUT LOCENG KE LEHER RAJA@SULTAN....

UMNO MUDAH LUPA AKAN PERANGAI BIADAP MRK DAHULU!!!

Anonymous said...

U PERLU TAHU SEJARAH KENAPA UMNO BERBUAT DEMIKIAN.....KALAU DAH RAJA IKUT SUKA HATI PUKUL ORANG,ELOK SANGATLAH DIHADKAN KUASANYA...BUKAN MACAM KES PROF KANGKUNG NI..NAK BELA KRISTIAN...TAK KETAHWAN HALA..

Anonymous said...

Anonymous October 20, 2011 9:23 PM, puak-puak Pakatan Rakyat ini bukan tahu apa, mereka telah di'mandrem' oleh tok guru, ketua umum dan setiusaha agung mereka, semua kata-kata tok guru, ketua umum dan setiausaha agung mereka akan ditaati tanpa berfikir samada betul atau salah, inilah pemikiran tahap rendah pecacai Pakatan Rakyat yang bodoh sombong dan bangang buta kayu. Sedarlah diri penyokong Pakatan Rakyat, pemimpin dan parti anda itu penipu dan perosak masyarakat, semua benda dipolitikkan hingga negara jadi kucar kacir, tidak aman, rakyat jadi susah sebab keadaan tak aman kerajaan tak dapat bangunkan negara, ini semua angkara pimpinan bangang buta kayu Pakatan Rakyat lahanat musibat, penipu dan petualang yang layaknya dihumban ke kandang singa saja, perosak, pecacai, pelingkup, itulah Pakatan Rakyat, lahanat musibat, penjahat.

Anonymous said...

9:46

KATA NAK HADKAN KUASA RAJA...TAPI CARA UMNO BUAT TU BERADABKAH?

TERPEKIK TERLOLONG GENGGAM KERIS...TU KURANG HAJOR NAMANYA...


MELAUN UMNO NI,JGN PERCAYA LAH...DAH LAH KETUANYA KURANG HAJOR, MELAUN2 DI BAWAH NI LAGI PULAK PELESITNYA...

BILA KENA BATANG HIDUNG TAHU MENGGELETEK KO KESAKITAN TUK MENAFIKAN!!!


KO TAK BOLEH MENIPU SEJARAH DAN FAKTA!!! KO INGAT KINI ZAMAN ORG PAKAI CAWAT LG KER? HEY! ORG DAH PAKAI FERRARI DAH OI!!! BUKAN TOLAK BASIKAL TUA LG!!!

binjaimanis said...

bukan menipu sejarah dan fakta tapi penilaian PR dari sudut yang berlainan (yg penuh dgn ..........)

 
 
Blogger Templates