Social Icons

Pages

Thursday, October 20, 2011

BONGKAR DAN EKSKLUSIF MENGENAI ELAUN MP !!! SAH !!! PAKATAN HARAM HIPOKRIT !!!


Isu kenaikkan elaun Ahli Parlimen yang dicadangkan Perdana Menteri mendapat sambutan hangat Anwar Al-Juburi dan kroni untuk menunjukkan bahawa mereka ini lebih mementingkan keperitan kehidupan rakyat.Perdana Menteri dalam ucapan belanjawan mengatakan bahawa kerajaan bercadang mengkaji semula elaun dan kemudahan ahli Parlimen kerana menyedari tanggungjawab,tugas serta beban kerja mereka semakin bertambah.Cadangn tersebut mendapat bantahan daripada pembangkang yang mengeluarkan kenyataan bahawa mereka menolak cadangan tersebut.Apa yang lebih menarik jawapan balas Datuk Seri Noh Omar bahawa pembangkang sebenarnya bersikap hipokrit seperti yang disiarkan di blog beliau ada betulnya. Pembangkang sebenarnya ketandusan isu serta terdesak untuk menagih simpati rakyat perlu kita faham sepenuhnya.

Datuk Seri Noh Omar merujuk kepada keputusan kerajaan negeri Selangor didalam mesyuarat Dewan Negeri Selangor yang ke-12,penggal keempat mesyuarat pertama pada 31 Mac lalu ada menyebut mengenai kenaikan elaun ADUN negeri tersebut daripada RM4,112.79 kepada RM6,000.Ini secara jelas menunjukkan bahawa Pakatan Haram sebenarnya hipokrit dalam apa jua keputusan yang dibuat oleh kerajaan Barisan Nasional.Bagi mereka keputusan kerajaan Barisan Nasional tidak akan memberi keuntungan kepada rakyat tetapi memberi keuntungan kepada diri sendiri.


Gambar Di Bawah adalah bukti sikap hipokrit Pakatan Haram hasil asuhan Gay Tua yang bercita-cita menjadi Perdana Menteri Malaysia.Exco Selangor pada 25 Mac 2011 telah bersetuju untuk menaikkan elaun saraan kepada setiap Adun negeri Selangor.Kenaikkan bermula pada 1.1.2011 dan ini bermakna bayaran dibuat secara "back dated".Jumlah keseluruhan peruntukan yang diperlukan disebabkan kenaikkan elaun tersebut adalah sebanyak RM 1,187.20.Cadangan ini telah dibuat oleh Exco YB Rodziah yang mewakili barisan Exco Selangor.Cadangan beliau telah disokong oleh seorang lagi Exco iaitu YB Dr Halimah Ali

Menteri Besar DAP beranggapan bahawa ianya sesuai kerana memandangkan keadaan ekonomi dan tugas-tugas yang diberikan dan walaupun beranggapan jumlah tersebut agak kecil jika dibanding dengan Singapura dan beberapa negara yang lain.Apa yang dikesalkan adalah sikap cepat melatah kerajaan BN dalam menjawap segala isu yang dibangkitkan oleh Pakatan Haram. Penasihat Perdana Menteri perlu membuat lebih ulang kaji dalam setiap isu.Ruginya Barisan Nasional dalam isu ini adalah apabila mereka menarik balik cadangan tersebut tanpa perbahasan dan rakyat secara automatik melihat Pakatan Haram telah berjaya memperbodohkan kepimpinan Perdana Menteri.Siapa yang rugi ???

Sikap hipokrit Pakatan Haram bukan sekadar menipu rakyat tetapi mereka pandai berlakon dalam mendapatkan simpati rakyat.Adakah layak pemimpin-pemimpin bersikap hipokrit seperti ini terus diangkat sebagai pemimpin ???

MARI KITA LIHAT ADAKAH BENAR APA YANG SAYA BERITAHU ANDA




Menteri Besar DAP beranggapan bahawa ianya sesuai memandangkan keadaan ekonomi dan tugas-tugas yang diberikan dan walaupun beranggapan jumlah tersebut agak kecil jika dibanding dengan Singapura dan beberapa negara yang lain.Cukup baik jawapan daripada Khalid Gagap.Maklumlah keputusan itu juga memberi faedah kepada Khalid Gagap sendiri.


ANDA LIHAT BETAPA HIPOKRITNYA PAKATAN HARAM !!!

KONONNYA NAK MENYELESAIKAN MASALAH RAKYAT DAN TIDAK MAHU NAIKKAN ELAUN !!!

APA JADI DI SELANGOR !!!

NAK NAIKKAN ELAUN YER ???

RENUNG-RENUNGKAN

8 comments:

Anonymous said...

BODO LAH KO BADUT...ITU KENAIKAN ELAUN DUN NEGERI..ITU BAJET NEGERI MASING2...DIA PUNYA PASAL LAH..NEGERI2 BN PULAK KENAPA TAK BUAT?

hitch said...

Bodoh la ko anon..kalo berahim pandikutty bantah sbb dia kata duit tu elok salur pada rakyat..kenapa lebihan duit diselangor x salur pada rakyat selangor??.....apa duit diselangor duit laki bini mak ko atau laki bini mak berahim pandikutty??..

Negeri2 under BN x buat sbb berhemah...dan pntgkan rakyat..la berok...

Anonymous said...

hoi anom 1:06,
absi tu duit elaun DUN Selangor tu dapat dari mana? duit rakyat selangor gak. apa rakyat selangor dah semua senang ker sampai duit lebih tu boleh bagi kat ADUN? duit kenaikan elaun ADUN tu boleh bagi kat benda2 lain lagi. memang dasar hipokrit nyer Anuwar al-Jubori!

Anonymous said...

anon 1.06pm...

sama bengap dgn nuar la ko nih... ko ingat duit kerajaan selangor tuh jatuh dari langit ka? duit kita lah tuh bangang...

Anonymous said...

HAI BERUK2 UMNO...SBG CONTOH, DUIT KERAJAAN SELANGOR SBLM PR HABIS TOYO BUAT MAHLIGAI...

DUIT KERAJAAN MALAYSIA, ROSMAH BUAT SHOPPING SAKAN...BELI KAPAL NYELAM PLAK TAK LEH SELAM..NAJIB@ROSMAH ASYIK2 MELANCONG JER KEJE DIA...

KE..KE..KE..KE..KE..

rexuan said...

anon 2:59.. pro pakataiks mcm lu mmg dh gitu la.. bila dh tak boleh hujah, kona kot lain.. lepas tu tak abis2 fitnah ds rosmah. sedar la sket oii.. ds rosmah tu bini org.. apa celup lu org fitnah bini org mcm laki dayus..

Anonymous said...

DAH LAMA AKU PERHATIKAN ANON YG SOKONG GAY TUA DAN WALI BANGANG AKAN KONAR TAK TENTU HALA APABILA TAK ADA HUJAH. BENDA YG DIKATA ASYIK2 FITNAHKAN ROSMAH, ALTANTUYA DAN UMNO SHJ. SEDANG SEMUA FITNAH DAH JELAS DIJAWAB DAN MEMANG FITNAH. KESIAN PUAK2 GAY TUA DAN WALI BANGANG KRN TAK ADA HUJAH......KIHKIHKIHKIH

Anonymous said...

4:56

HABIS, YANG BLOGGER KAKI PEMBOHONG UMNO FITNAH ANAK LGE MERABA TETEK BUDAK POMPUAN TU BUKAN FITNAH KER?

SEDANGKAN BUDAK POMPUAN TU BUDAK HONGKONG DAN MENETAP DI ENGLAND TGH MAIN CHESS...

PUNYA LAH KUATNYA PEMBOHONG..TERMASUK GAK LAH KJ..SAMA JER BANGANG DGN BLOGGER UMNO...SKANG MANA NAK SOROK MUKA?

SAMPAI UMNO PP PUN TAK MAHU DIAKITKAN DGN INSIDEN BANGANG MCM NI

SENANG JER LA..NAK GADUH2 PUN TAK GUNA...MACAM NILAH...

AKU SARANKAN, APA2 BERITA DR BLOG, TV, UTUSAN MILK UMNO KITA JGN PERCAYA DULU SEBAB BERITA INI HANYA FITNAH YG DIBAWA OLH ORG2 FASIQ!!!

TGK DAH TERBUKTI DLM KES ANAK LGE!!!

 
 
Blogger Templates