Social Icons

Pages

Thursday, November 03, 2011

SAH !!! DATUK DR HASAN ALI KATA PERHIMPUNAN LGBT ADALAH HARAM !!!


sebentar tadi rakan saya sempat pergi satu temuramah bersama pemberita selepas merasmikan seminar berkaitan prinsip Islam dalam perubatan alternatif.lepas itu dia bagitahu saya apa yang terjadi.hasil yang rakan saya dapat adalah Exco pendidikan Selangor,Datuk Dr Hasan Ali menyeru pelbagai pihak,termasuk Suruhanjaya Hak Asasi Malaysia (Suhakam) dan Majlis Peguam "balik ke pangkal jalan" daripada menyokong aktivisme lesbian,gay,biseksual dan transeksual (LGBT).Katanya,bukan sahaja Islam,malah pelbagai lagi agama menentang amalan yang menyalahi hukum fitrah itu.

"Mana-mana agama pun tak boleh (amalan ini).Saya seru teman-teman di Suhakam,Majlis Peguam supaya balik ke pangkal jalan,Kalau sesat di Ipoh boleh cari jalan (pulang),kalau (sesat) akidah (macam mana) ??? " katanya ketika ditanya penyertaan bekas pemimpin Majlis Peguam Ambiga dalam program "Seksualiti Merdeka" yang sedang berlangsung di Kuala Lumpur.

Beliau bagaimanapun mengakui percaya penyokong LGBT masih mempunyai "jiwa agama" kerana isu itu bukan sekadar berkaitan moraliti,Datuk Dr Hasan Ali berkata,beliau difahamkan beberapa masjid di Lembah Klang akan mengadakan demonstrasi esok.

"Saya sendiri tak minta,terpulanglah pada mereka (hendak terlibat)," katanya.


Menurut Datuk Dr Hasan Ali lagi pelbagai program memantapkan akidah,syariah dan akhlak umat Islam telah dan akan dilaksanakan.Bagaimanapun,katanya,program khusus untuk menangani gejala LGBT itu memerlukan pakar khusus dalam pelaksanaannya.

"Ia perlukan pendekatan batiniah, bukan sekadar lahiriah.Kalau tak ada pengetahuan,bukan positif,tapi negatif jadinya," katanya.

Justeru,Datuk Dr Hasan Ali mencadangkan dikumpulkan tenaga fikir untuk menjalankan penguatkuasaan berkaitan.

DATUK DR HASSAN ALI SENDIRI DAH BERITAHU !!!

LESBIAN,GAY,BISEKSUAL DAN TRANSEKSUAL ADALAH HARAM DI SISI AGAMA !!!

ADAKAH INI YANG KITA MAHU TEGAKKAN ???

INI LAH DIA SEBENARNYA AGAMA BARU YANG DI KATAKAN OLEH BEKAS KETUA POLIS NEGARA !!!

KALAU PERHIMPUNAN INI LEBIH 1 JUTA MAKNANYA ANWAR IBRAHIM DAN AMBIGA TELAH SONGSANGKAN MANUSIA DI MALAYSIA INI !!!

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Anonymous said...

Penyokong BERSHIT adalh penyokong AMBIGAY

 
 
Blogger Templates