Social Icons

Pages

Wednesday, September 05, 2012

TUKAR BENDERA !!! MEDIA INDONESIA MEMBELASAH DAN PERLEKEH JATI DIRI RAKYAT MALAYSIA !!! APA CERITA NI ???



Penulis agak terganggu setelah menerima kiriman sms dari rakan media di Indonesia yang secara sinikal menggambarkan rakyat negara ini lebih mendambakan negara jiran Indonesia berbanding dengan tanah tumpah darah.Dalam sms tersebut,rakan penulis ini mencuit dengan suatu sindiran berbaur nakal "ngapain ada krisis jiwa nasionalisme dikalangan kamu".Lantas turut memberikan dua pautan agar penulis membaca dengan kesabaran sindiran secara tidak langsung dari media di Indonesia terhadap jati diri rakyat Malaysia.


Penulis faham dengan mesej yang hendak disampaikan oleh rakan media dari Indonesia ini.Mesej yang sangat mudah difahami dengan akal yang cukup waras patriotisme dan kenegaraan yang telah pudar dikalangan jiwa golongan muda di negara ini.Rakyat perlu memahami mengapa banyak pihak di luar amat mencemburui kemakmuran Malaysia.Mustahil jutaan rakyat Indonesia sanggup meredah lautan untuk mencari makan dan rezeki disini jika tidak kerana kemakmuran negara.Ironinya,rakyat Indonesia yang sememangnya tidak mempunyai semangat kecintaan terhadap Malaysia ini turut dikongsi semangat 'Malingsia' oleh golongan muda di negara ini yang hilang pertimbangan akal yang waras.Penulis faham dengan berita yang disensasikan oleh pengamal media di Indonesia.Persaingan disana cukup sengit dalam melariskan berita agar mampu menarik minat pembaca.Namun begitu komen para pembaca dari dua pautan ini,merdeka.com dan lensaindonesia.com nyata mengguris hati penulis sebagai rakyat yang cintakan tanah airnya.

trxata... krisis jiwa nasionalisme d kalangan generasi muda,bkn hx trjadi di indonesia......piiiis! ada temanx...

Itu kan Bendera Singapura? Cuma diganti bulan bintang nya jadi bulan matahari. Weleh weleh, maling lagi nih. Sebelumnya pake bendera Amerika Serikat diganti bintang-bintang nya jadi Bulan matahari

Yach Wajar lah kalau mrk jiplak2 bendera negara tetangga, Krn Malaysia bebas dr Inggris juga tdk melalui tetesan keringat dan darah.., mrk merdeka atas pemberian Inggris.

kasihan ya ga punya ide buat design bendera negaranya sendiri, akhirnya jiplak 90% dari bendera negara lain.

waduhh... lagi lagi malaysia berulah lg... sepintas niru punya negara singapura, hanya dirubah aja jd bulan matahari....

Malaysia,,,, MALing Asli Yang selalu SIAl.

klo begitu siap2, aja nanti banyak yg protes bendera kita dibajak malingshit..


Cukup jika penulis hanya memaparkan sebahagian dari komen dan reaksi rakyat Indonesia memperlekehkan jati diri rakyat Malaysia yang tidak berbangga dengan bendera kebangsaan Jalur Gemilang.Namun apa yang paling memeranjatkan penulis adalah komen yang datangnya dari rakyat Malaysia, ini yang dicatatkan dalam ruangan komen di laman merdeka.com.

ANDA NAK LAGI ???

KLIK DI SINI

UNTUK SELANJUTNYA !!!

ANDA LIHAT RAKYAT INDONESIA DAH PERLEKEH RAKYAT MALAYSIA !!!

INI SEMUA PUAK PAKATAN HARAM PUNYA PASAL !!!

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates