Social Icons

Pages

Monday, May 13, 2013

KANTOI !!! #PRU13 !!! AKHBAR CINA SALAHKAN DAP ??? WAJIB BACA !!!


PRU-13 memperlihatkan kesumat kaum Cina yang tidak pernah padam kerana terpaksa menerima pemerintahan kerajaan Melayu.Jelas,mereka berada di sini bukan atas kehendak mereka tetapi ‘terpaksa’ kerana nenek moyang mereka telah mengambil keputusan untuk terus tinggal di negara bertuah ini.Semua orang sedia maklum bahawa kaum Cina secara azalinya adalah kaum yang mempunyai sifat perkauman tegar selain kiasu atau chauvinis iaitu tidak mungkin mengaku salah atau mengaku kalah.Di sinilah letaknya perbezaan antara sifat nasionalis dengan sifat assobiyah iaitu dalam mengakui kesalahan yang dilakukan oleh pihaknya.Seorang nasionalis akan mempertahan dan membela kaumnya tetapi tetap bersikap adil dan tidak menindas atau membenci kaum lain.Tetapi,seorang yang mepunyai sifat assobiyah atau perkauman akan mendiamkan kesalahan rakan-rakan sendiri serta membenci sesiapa sahaja yang bukan dari kalangan mereka. Secara dasarnya, tiada siapa dapat menafikan yang kaum Cina merupakan kaum yang paling berjaya di Malaysia. 

Oleh itu,laungan bahawa mereka tertindas dan kerajaan Melayu rasis,dengan sendirinya tidak masuk akal.Bagaimana mereka boleh menyatakan diri mereka tertindas jika di masa yang sama mendabik dada bongkak sebagai kaum yang paling kaya ??? Adakah orang kaya,mewah malah mampu mengugut dan menekan orang lain,dikatakan sebagai golongan yang tertindas ??? Justeru,perjuangan kaum Cina untuk ‘keluar dari penindasan’ melalui PR merupakan satu penipuan terhadap semua termasuk diri sendiri.‘Idea’ bahawa mereka ditindas dicetuskan oleh puak-puak ekstremis Cina seperti Dong Zong dan juga DAP.Kedua-dua pihak ini tidak boleh menafikannya kerana ia sudah jelas terbukti dari ceramah-ceramah dan kenyataan-kenyataan mereka di mana-mana yang sering menuduh ‘kaum Cina dianaktirikan’ kerajaan.Idea ini kemudian disebar dan disemarakkan oleh akhbar-akhbar Cina.Melalui sekolah-sekolah vernakular,kaum ini kini berjaya membentuk generasi yang berpegang kuat kepada ‘idea’ ini. 

Oleh itu,generasi inilah yang kita lihat memegang bendera Malaysia secara terbalik dan yang berhimpun di Stadium Kelana Jaya.Nampaknya,apa yang kaum Cina inginkan iaitu menunjuk kekuatan dan memberi tekanan kepada kerajaan melalui PRU-13 telah pun berjaya.Harapan mereka,ia akan menakutkan kerajaan dan orang Melayu serta semua pihak akan semakin menghormati mereka. Harapan mereka juga agar kerajaan akan semakin tunduk kepada mereka.Namun,sepertimana Lim Kit Siang tersilap hitung akan tindak-balas kaum Melayu dalam Tragedi 13 Mei A.K.A hari ini,begitu jugalah dalam PRU-13.Kaum Melayu tidak tunduk,tetapi kembali bangkit mencabar mereka.Kit Siang gagal mengingatkan kaumnya bahawa sabar Melayu ada hadnya,baik Melayu juga ada hadnya walaupun secara luaran,ia kelihatan seperti tidak terhad.Kaum Cina adalah minoriti,itu hakikat yang tidak boleh dinafi. Sebagai pendokong demokrasi, seperti yang dilaungkan,maka kaum Cina wajib menerima hakikat bahawa suara majoriti adalah lebih utama dari suara mereka. 

Oleh itu,mereka seharusnya bersyukur kerana walaupun hanya minoriti,suara kaum mereka cukup luas,malah terlalu luas sehingga tidak terkawal.Bagaimanapun, dengan penolakan padu dari kaum mereka terhadap kerajaan dalam PRU ini,iaitu sehingga 97%, ia sebenarnya hanya melemahkan lagi kaum Cina, dan bukannya menguatkan lagi suara mereka.Namun,mereka bernasib baik kerana sifat Melayu itu bukanlah kejam dan bukanlah bodoh seperti kaum Cina yang berpegang kepada sifat perkauman membuta tuli.Menafikan terus suara kaum Cina hanya mengundang bencana,tetapi dalam pada itu,kita tidak boleh menafikan bahawa suara mereka kini hanya tinggal 3% sahaja.Apa yang kerajaan amat terkilan dengan keputusan PRU kali ialah hakikat bahawa kaum Cina tidak pernah setia kepada negara ini. Mereka juga tidak pernah ikhlas kepada Barisan Nasional.Semua yang mereka lakukan, kebaikan yang mereka tunjukkan hanyalah untuk kepentingan diri.Mereka menipu,memanipulasi serta menikam belakang kerajaan yang begitu banyak bertolak ansur dan mengalah dengan mereka selama ini.Mereka tidak langsung berkongsi aspirasi muhibbah,1Malaysia, dengan sebenar-benarnya walaupun sering memaksa orang lain berbuat demikian.Malangnya,sehingga ke hari ini juga,kaum Cina masih lagi tidak melihat masalah ini sebagai masalah ‘keikhlasan’ dan ‘pengkhianatan’ mereka kepada BN,kerajaan atau negara. 

Oleh itu,masih ada suara-suara Cina yang menyuruh kerajaan terus mengalah dan mendengar kata mereka konon untuk mendapatkan kembali sokongan mereka.Masalahnya,mereka sudah menerima lebih dari sepatutnya yang diterima oleh minoriti negara lain dan kerajaan tidak boleh terus menerus tunduk semata-mata untuk menjaga sensitiviti mereka.Selama ini,akhbar Utusan Melayu sering diserang sebagai rasis.UMNO dituduh rasis.Perkasa dicop sebagai rasis.Semuanya hanya kerana sering mengingatkan mereka bahawa mereka sudah cukup segala-galanya.Yang rasis adalah mereka yang berdegil ingin memisahkan dan melebarkan jurang antara kaum melalui sekolah vernakular,UEC dan macam-macam lagi dan mereka itu tidak lain tidak bukan adalah akhbar-akhbar Cina, Dong Zong dan juga DAP. 

Kini,setelah menyedari bahawa ‘tsunami’ PRU-13 mereka tidak mampu menumbangkan kerajaan Melayu, malah melemahkan lagi suara kaum Cina,maka mereka mula berpandang-pandang sesama sendiri dan tertanya-tanya, “apa seterusnya ???” Maka,akhbar-akhbar Cina pun menyalahkan DAP atas apa yang berlaku.Mereka menyindir bahawa roket kini terhempas kerana DAP terlalu bermain dengan emosi.Akhbar-akhbar Cina seolah-olah ingin menepis kemarahan Datuk Seri Najib atas tindakan mereka yang sering mengapi-apikan perkauman tetapi di masa yang sama menyalahkan Utusan.saya pesan untuk akhbar cina,tidak perlulah akhbar Cina menyalahkan DAP atau sesiapa kerana kita cukup tahu bahawa akhbar Cina,DAP mahupun Dong Zong dan juga sebahagian besar MCA dan Gerakan bergerak sebagai satu entiti iaitu ; ‘Cina’.Kaum ini tidak mungkin menjadi nasionalis dan tidak mungkin dapat mengubah pemikiran mereka selagi mereka dididik dan dipupuk di rumah dan di sekolah-sekolah vernakular serta disogok pula oleh media-media mereka dengan sentimen dan aspirasi keCinaan.Justeru,apa jua yang mereka lakukan dan fikirkan adalah atas dasar kepentingan kaum mereka semata-mata, bukan negara dan tentu sekali tidak melibatkan masyarakat dari kaum lain dan inilah hakikat yang kerajaan perlu pegang kuat-kuat sebelum menggariskan hala tuju pemerintahan negara pasca PRU-13.

RENUNG-RENUNGKAN

16 comments:

MELAYUJATI said...

Kata Cina bijak dan pandai ? mengapa begitu senang ditemberang oleh DAP, sebenarnya semua Cina ni tamak haloba.

Anonymous said...

Apa cina mau dah ramai orang dapat agak...APA PAS MAHU???...Ini yang melayu PAS kena jawab pada diri sendiri...Melayu Islam negeri Kedah Perlis NS Terangganu Perak dulu sokong PAS sekarang dah beralih semula ke Barisan Nasional..mereka rasional berfikir dan bertindak sepanjang 5 tahun yang lalu...kecuali Melayu Kelantan@MELAYU BUDU...Akui lah PAS dalam Pakaran Rakyat cuma No 3 selepas PKR dan DAP..Apa yang PAS mahu dalam PR.. Kalimah Allah dilacurkan,Penzina dan Peliwat diangkat jadi pemimpin,bila kroni berzina lagi banyak tayang lagi banyak pahala...dosa zina nak campak kemana, bila kroni sokong murtad PAS sokong, hudud boleh dah tutup buku.. Nak kata jadi kuasa pengimbang dalam PR atau nak tubuh negara Islam sekali LGE, Anwar dan Karpal Sing jerit senyap jadi SETAN BISU...Nak jadi kuasa pengimbang jauh skali.. hasil ajaran tok guru paling haprak malah ulama pondok pun tak sokong tok guru...MELAYU BUDU layak kerja di sektor swasta syarikat cina bukan sektor kerajaan..Ketua jabatan harap pantau melayubudu dan melayu PAS...Pada APA LAGI PAS MAHU???

Anonymous said...

Tuan Badut, boleh tukaq back ground kelabu kepada putih tak? Dulu saya selalu baca di sini. La ni bila tgk tajuk best, masuk saja dah jadi malas nak baca pasal background colour mengganggu mata.

Anonymous said...

sebenarnya cina lagi bodo. bulat-bulat kena tipu dek anuwar. depa ingat depa pandai. anuwar lagi pandai tipu. tu la. asyik menipu akhirnya tertipu. aku dah tak percaya lagi puak ni. tobat lahom.

Anonymous said...

Lagi satu, dalam setiap perenggan tu jgn tulis panjang, nampak semak. Sambung pada perenggan lain. Terima kasih

Anonymous said...

Haiiyaa... Manyak tipu la lu holang..
kita holang Cina tak boleh kena tipu ooo....kita olang Cina manya pandai..kita olang tak boleh kena tipu...undangundang punya dalam sudah cakap maa..olang China kalau tak tipu bukan olang Cina oooo... Tokong kita olang pun kita tipu.....

KOKS = Kick Out Kit Sial

Anonymous said...

Dituduhnya kita bodoh. Org bodoh inilah yg kalahkan depa dlm PRU.
Cuba bayangkan jika kita pandai.......

Anonymous said...

Cuba kita buka sejarah melayu kelantan. Apakah ada kemungkinan melayu kelantan mempunyai pertalian darah dengan kaum Cina satu ketika dulu.Sehingga mereka ini terlalu kuat sikap perkauman mereka. semangat kelantanisnya sangat tebal. Lihat aje dimana-mana negeri dimana mereka berada. akan wujud kelompok kelantan yg sangat kuat. Maka sangat susah untuk mereka menerima salam ukhwah dari kelompok luar.

Anonymous said...

Sudah tawar hati dengan cina d Malaysia. Tamak halpba dengki dan irihati. Saya benci kaum cina haramjadah ini. Aku kurang kan membeli d kedai cina.

Anonymous said...

aku pun dah susah nak percaya pada kaum ni.kita berbaik dengan dia dengan ikhlas tapi mereka tak pernah puas hati sehingga lah mereka jadi tuan di Tanah Melayu ini dan kita tunduka dibawah pemerintahan mereka. Umat Melayu mesti bersatu. Buy Chinese Last, mulakan dengan kita dan keluarga, ajar sikit mereka ini. Time to play nice is over.

Anonymous said...

dh smpy masa kerajaan bertindak tegas demi keadilan, x perlu lg melayan kehendak kaum cina yg berbagai atas alasan menarik kembali sokongan kaum bangsat ini kepada kerajaan.tumpukan perhatian utk pembangunan rakyat n negara yg nyata memilih BN sebagi kerajaan.Majoriti rakyat malaysia mahu hidup aman damai maju n makmur dgn pelbagai kaum hidup murni.jika kerajaan terus menerus memberi perhatian dan menurut segala kemahuan melampau kaum cina bangsat yg menolak kerajaan sedia ada ini,tak mustahil rakyat yg sedia ada menyokong kerajaan sekarang akan berpaling tadah...huru hara pasti terjadi...sudah sudah ler

Anonymous said...

Semenjak merdeka orang melayu asyik jaga hati dia orang saja.munkin dah tiba masanya orang melayu perlu jaga diri sendiri pulak termasuklah kaum bumiputra yang lain.kita dah banyak membuang masa melayan dia orang sampai dia orang dah jadi kaya dan gemuk.kita orang melayu dan bumiputra sepatutnya diberi perhatian lebih. Sebab kitalah yang membentuk kerajaan pru13 bukan bangsa tu.

Anonymous said...

Semenjak merdeka orang melayu asyik jaga hati dia orang saja.munkin dah tiba masanya orang melayu perlu jaga diri sendiri pulak termasuklah kaum bumiputra yang lain.kita dah banyak membuang masa melayan dia orang sampai dia orang dah jadi kaya dan gemuk.kita orang melayu dan bumiputra sepatutnya diberi perhatian lebih. Sebab kitalah yang membentuk kerajaan pru13 bukan bangsa tu.

Anonymous said...

Aku mahu lihat bangsa melayu menerajui ekonomi negara.jgn lagi kita org melayu tunduk takut dgn kaum cina yg tidak tahu berterima kasih dan melayan melayu bumiputera seperti menumpang dinegara sendiri.kemanakah org melayu akan pergi jika kita di halau dr bumi tanah melayu ini....hidup islam .hidup melayu.

Anonymous said...

Bosan para sbhgn pemimpin melayu. Dri zaman 50an samp kini asek bgi muka kt cina! Cina dri zamn 50an lgi dh fikir mcm mn nk mjukn bgsa, kita melayu makin mundur.. Cina makin pandai main taktik kotor melayu xsedar2 jugak! Melayu sesma mlyu nk brgaduh, yg gelak cina dn india! Tak malu ke? Ni, semasa sblum pru13, hishamuddin ....? Mcm tak layak sj terajui kdn! Sorry ye! Hakikat tetap hakikat!

Nak tau? Klu tak tipu, bukan cina namanya klu tak pandai brpura2 pun bukn cina! Apa, ingt cina jujur ke? Sorrylah! Bgi rokok sebtg depn - belakg? maki hamun! Mcm..... Pelawak yg sdg hangat skrg ni...sape murid2???

ANWAR IBRAHIM CIKGU!!!!! Eeemmmm pandai murid2 cikgu ni! Nah, cikgu bgi hadiah paling istimewa....

Ambiklah- anak patong lim kit sial, lge, karpal singki, teressa kiok, ronney liiiiok, dll yg sekapal dgn mereka yg mnjd perosak bgsa MALAYSIA! Penerajunya? ANWAR HOMO DN RAFIZI GEMOK!

Sudh2lah bgsa melayu...jgn bgi muka kt mrk yg mnjd perosak bgsa MELAYU/ agama ISLAM mcm niki najis tu! Syurga, dia yg pegang!!!!!!!

Anonymous said...

Sebelum merdeka kerajaan British telah membentuk panel yang memikirkan kaedah bagaimana hendak menyatupadukan pelbagai kaum di negara ini. Salah satu dapatan penal itu adalah menggunakan kaedah 1 sekolah dan ia adalah merupakan salah satu 'kontrak sosial'. Yakni sekolah yang tidak berlandaskan kaum yang dinamakan sekolah kebangsaan. Serta merta semua sekolah melayu bertukar kepada sekolah kebangsaan manakala sekolah-sekolah aliran Cina, Tamil dan Inggeris ditunda setelah 10 tahun merdeka. Sekolah Inggeris memulakan proses penukaran kepada sekolah kebangsaan bermula tahun 1967 manakala sekolah Cina dan Tamil pula tidak atau enggan dengan pelbagai alasan. Keengganan mereka seolah-olah tidak mahu berlaku assimilasi kaum seperti terjadi di negara Indonesia dan Thailand. Terjadinya perbalahan kaum pada 13 Mei 1969 sepatutnya membolehkan 'kontrak sosial' itu dilaksanakan. Malangnya MAGERAN tidak nampak itu satu keperluan. Jikalau direnung kembali sepatutnya pada waktu itulah diwajibkan kesemua sekolah dijadikan sekolah kebangsaan....

 
 
Blogger Templates