Social Icons

Pages

Thursday, August 29, 2013

HOT NEWS !!! SIAPA YANG SOKONG DENGAN KENYATAAN KETUA PERKASA NI ???


Ketua Wira Perkasa,Irwan Fahmi Ideris yang membuat kenyataan dalam blognya yang bertajuk ‘Sudah Cukup Segalanya DiGadai,Haji Najib Wajar Letak Jawatan’, nampaknya keseorangan.Timbalan Presiden Perkasa,Datuk Abdul Rahman Abu Bakar yang terkejut dengan kenyataan Irwan Fahmi menjelaskan bahawa Perkasa tidak pernah mengambil pendirian sedemikian.Walaupun Perkasa agak lantang mengkritik Datuk Seri Najib dalam mencaturkan PRU-13,namun pertubuhan itu tidak pernah mendesak beliau meletakkan jawatan.Menurut Datuk Abd. Rahman,Perkasa sedia memberi masa kepada Datuk Seri Najib untuk mengkaji semula strategi PRU-13 yang dianggap mereka sebagai banyak kelemahan kerana telah mengabaikan penyokong BN dan sebaliknya lebih mengutamakan tuntutan dan desakan pembangkang serta kaum Cina. 

Perkasa percaya dengan kritikan pertubuhan tersebut,Datuk Seri Najib akan dapat membuat percaturan yang lebih baik bagi menghadapi PRU-14.Dengan itu,Datuk Abd. Rahman menegaskan bahawa kenyataan Irwan Fahmi adalah bersifat peribadi dan bukan mewakili suara Perkasa.Kita sedia maklum bahawa Presiden Perkasa,Datuk Ibrahim Ali adalah seorang yang lantang.Oleh itu,saya pasti,jika Perkasa inginkan Datuk Seri Najib meletak jawatan maka ia akan dilakukan oleh Presiden sendiri,bukan orang lain.Memandangkan Datuk Ibrahim Ali tidak membuat sebarang kenyataan mengenai perkara ini,maka saya pasti bahawa beliau juga tidak berpegang kepada pendirian yang sama dengan Irwan Fahmi.Nampaknya,Irwan Fahmi telah tersalah langkah.Beliau mungkin menyangka yang kenyataannya akan menerima sokongan padu berdasarkan kritikan Perkasa terhadap kepimpinan sebelum ini.Namun,beliau gagal memahami bahawa kritikan bukan bermakna permusuhan.Kritikan selalunya menandakan keprihatinan atas dasar inginkan yang terbaik untuk subjek yang dikritik.Irwan Fahmi harus faham bahawa dalam politik,kritikan dari penyokong adalah sesuatu yang baik dan Datuk Seri Najib cukup maklum mengenainya.Perkasa dan UMNO adalah saudara kandung,seibu dan sebapa,sebangsa dan seagama.Kritik mengkritik adalah atas dasar sayang semata-mata serta tidak wajar menjadi barah.Perkasa mengkritik bukan untuk menjatuhkan beliau,tetapi untuk mengukuhkan kedudukannya,pastinya kerana Perkasa menaruh sepenuh keyakinan terhadap kepimpinannya.

RENUNG-RENUNGKAN

13 comments:

Anonymous said...

Aku sokong sepenuh hati supaya najib berambus dari jadi pemimpin no 1 melayu. Cina dah terang tak mahukan najib nikan orang melayu pulak yang nak...bodoh. Buang ah jib gor. Gantung ah jib gor kat tanglung biar dia hanyut jauh2.

Ari said...

CINA XNK NAJIB LANTAK DORG LER

Anonymous said...

Aku sokong 100%, Najib blaaaaaa

Anonymous said...

Dah sedar cina tak bagi undi kat najib n bn kenapa masih jauhkan umno dari perkasa dengan memusuhi pejuang melayu? Bukankah elok najib secara terang2 beri sokongan dan pembelaan tanpa berbelah bagi kepada melayu? Nyatakan dengan ikhlas dan berani dia jadi perdana menteri kerana orang2 melayu maka orang2 melayu wajib diberi keutamaan.

Jangan nak perasan najib sebagai pemimpin semua kaum. Najib sudah ditolak oleh kaum cina. Sedarlah diri sikit dan perjuangkan yang berhak.

bluk said...

nmpknya perkasa xperkasa mn.takut nk bkata benar.xmampu mnyelami prasaan melayu yg kecewa dianaktirikn pemimpin no 1 Malaysia.teloq pkasa dpegang najib,teloq najib dpegang cina.p mampus dgn org2 mcm ni.

Anonymous said...

aku sokong

Anonymous said...


najib perdana menteri Malaysia ialah seorang penghisap konek kulup cinabeng yang tegar

deyyy najib...ada amek duit cina ker?

Anonymous said...

NOK NOK
NAjib must go, he is not a fighter, he is a coward..fucking coward ..BAPAK SKOLAH VERNEKULAR...that is what Najib is...fucking lame..

Anonymous said...

kritikan positif adalah baik... kalu tegur pun tak boleh, memang masalah tu... jangan Najib besar kepala pula kerana Presiden Perkasa tak desak PM letak jawatan... masalah masih tak selesai, kalu berterusan, BN akan kalah diPRU14...

Anonymous said...

saya sokong. ah jib gor kuat bertempik aje tapi retorik. last2 cina nugak yg dia jilatnya. Sokong ah jib gor resign.

Anonymous said...

Aku sokong 200%. Dekat sini pun dah ramai yg sokong.

Pemimpin UMNO yg buat de aja tu bukan tak sokong tapi takut tak dapat projek. Bila nampak najib mula nak tumbang nanti mereka inilah yg akan ke depan dan sokong org yg nak ambil alih nanti.

Ini semua politik periok nasi.

Anonymous said...

Adakah DS Najib baca komen2 diatas ni? Kalau tidak sia2 sahaja kita menulis menghentam dia. Mungkin punasihat2 dia memberikan berita yang baik2 sahaja pada dia hari2.

Anonymous said...

Gua sokong Irwan Fahmi dan tolak Najib. Melayu kena bersatu semula di bawah agenda Melayu. Najib tak faham jiwa Melayu, masih nak jilat bontot Cina. Aku dah naik menyampah.

 
 
Blogger Templates