Social Icons

Pages

Monday, August 12, 2013

HOT NEWS !!! SYARIKAT TELEKOMUNIKASI ADIK BERADIK DAP AKAN MASUK MALAYSIA !!! TOLONG HATI-HATI PERMAINAN DAP !!!


MyRepublic,a start-up Singaporean internet service provider (ISP) is eyeing the Malaysian market as part of its expansion plan over the next two years.The start-up ISP was launched in February last year and has been targeting specific market segments like gaming and video streaming as it attempts to carve out a piece of the fibre broadband market pie for itself amid the strong presence of telco giants SingTel,StarHub and M1.After nearly a year and a half,MyRepublic has less than four percent of the market share but expects that figure to rise as high as eight percent in the next few years.Gaming and video streaming comprise over 60% of the company’s customer base which currently number about 12,000. MyRepublic is shooting for another 6,000 subscribers by December this year. It has launched products for small and medium enterprises (SMEs) since June this year,which has attracted about 300 SMEs.

Kita semua tahu,sebelum masuk politik,Tony Pua ada bisnes telekomunikasi yang sukses.Sangat sukses.Sampai ada yang kata,kemasukan Tony ke dalam DAP dipermudahkan apabila derma JUTAAN ringgit ke dalam parti itu,membolehkan Tony dilonjak ke tempat yang tinggi dalam parti.Semalam,dikhabarkan bahawa sebuah syarikat Singapura akan cuba memasuki pasaran Malaysia (dalam bidang sama).Nama syarikat pun menarik. ‘MyRepublic’.Macam kenal sahaja idea siapa ini.Mesej yang nak diberi ‘MalaysiaRepublic’ (MyRepublic) ini mahu dibiasakan di mata anak-anak muda Malaysia,khususnya bangsa Cina.Strategi branding.Ini memang kerja hebat Tony Pua.Apabila mata anak muda dah biasa dengan ‘MyRepublic’,ianya akan memberikan mereka kebiasaan bahawa inilah jalan politik yang paling baik.Hairan,kenapa start-up company Singapore pakai MyRepublic.Kenapa tidak SgRepublic ??? Berapa share Tony/DAP dalam syarikat ini ??? DAP memang cekap bab branding ini. Hati-hati. - GA 

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

3 comments:

Anonymous said...

KENYATAAN MEDIA SELAMATKAN INSTITUSI TABUNG HAJI

Kami NGO Islam ingin menarik perhatin kerajaan dan juga masyarakat umum mengenai perlantikan Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim sebagai Pengerusi baru Lembaga Tabung Haji oleh kerajaan. Kami berpendapat bahawa perlantikan beliau sebagai pengerusi Lembaga Tabung Haji, tidak menepati kriteria transformasi dan tidak bersifat transformatif seperti yang diwar-warkan oleh kerajaan selama ini.

Sebuah organisasi perniagaan yang mempunyai wawasan dan tujuan yang besar lagi murni serta mempunyai kaitan rapat dengan aspirasi kerajaan, Islam serta kaum Muslimin, ia sepatutnya dipengerusikan oleh seseorang yang mempunyai pengalaman yang luas dalam bidang berkaitan serta memiliki latar belakang pentadbiran perniagaan serta kelulusan akademik yang tinggi. Selain dari memiliki kriteria tersebut, untuk mengurus suatu entiti perniagaan besar seperti Lembaga Tabung Haji dengan imej Islam pula, pengerusinya memerlukan reputasi yang tinggi dengan integriti dan sahsiyah yang tinggi juga.

Maka, kami berpendapat Datuk Abdul Azeez tidak mampu membawa imej tersebut dan tidak sesuai menjadi pengerusi kerana Lembaga Tabung Haji terlalu besar baginya serta mempunyai kaitan dengan imej dan identiti Islam pula. Oleh yang demikian kami meminta kerajaan menilai semula keputusan perlantikan Datuk Azeez tersebut dan segera mencari calon baru yang lebih kompeten dengan memiliki integriti dan sahsiyah yang tinggi yang justeru dapat memelihara imej kerajaan yang bersih lagi Islamik serta dapat membawa Lembaga Tabung Haji kepada tujuan asal penubuhannya dan dalam masa yang sama dapat menyelesaikan pelbagai masalah kronik yang sedang dihadapi oleh Lembaga Tabung Haji ini.

Ismail Mina b. Haji Ahmad
4 Julai 2013
Presiden
Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (MUAFAKAT)

anakketam said...

Siapa kita orang Melayu jika tidak bersatu , kerajaan sekarang bukan lagi mesra melayu tetapi mesra perniagaan terutamanya jika mempunyai rakan kongis bukan melayu , tentu sekali setiap jenis peniagaan akan diberikan.

Kenapa ? Tanya Najib

Anonymous said...

Berila peluang kpd Abdul Azeez utk membuktikan kepada kerajaan bahawa pemilihannya tepat. Lgpun bukan orang lain bangsa kita sendiri juga.

 
 
Blogger Templates