Social Icons

Pages

Tuesday, October 22, 2013

EKSKLUSIF !!! KISAH SEBENAR SARAVANAN VS GURU BESAR DIDEDAHKAN !!! WAJIB BACA !!!


Pasti ramai yang telah mendengar rakaman perbualan telefon yang dimuat naikkan di laman sosial Facebook baru-baru ini.Rakaman di antara seorang lelaki yang dipercayai berketurunan India dengan seorang guru besar dari Sekolah Rendah Kebangsaan Puchong berhubung isu korban yang dilakukan oleh pihak sekolah.Rakaman berdurasi 8.06 minit mengenai provokasi yang cuba dilakukan oleh lelaki India tersebut yang memperkenalkan dirinya sebagai Saravanan itu mendapat perhatian ramai pihak yang jelas tidak berpuas hati dengan tindakannya.Di dalam rakaman perbualan tersebut dia cuba menimbulkan mempertikaikan keputusan sekolah tersebut menjalankan upacara qurban di dalam kawasan sekolah yang kononnya akan mengganggu sentimen pelajar beragama hindu.Walaupun guru besar tersebut cuba menjelaskan dengan cara berhemah dengan menggunakan nada yang rendah,Saravanan tetap dengan pendekatan kasar dan biadab.Malah dia berulang kali menyebut,sekiranya pihak sekolah membenarkan upacara qurban dijalankan,maka penganut agama lain patut dibenarkan untuk memotong babi di sekolah. 

Sikap profesional yang ditunjukkan oleh guru besar terbabit,wajar dipuji kerana walaupun diasak dengan sedemikian rupa beliau tetap memberikan respon dengan tenang dan sopan.Malah ketika menjawab persoalan yang dibangkitkan,beliau menjelaskan walaupun ibadah qurban itu dilakukan di kawasan sekolah,namun para pelajar yang bukan beragama Islam tidak dibenarkan untuk berada di kawasan yang berhampiran.Oleh yang demikian,tidak timbul soal sentimen atau perkara-perkara yang dirasakan akan menyinggung sensitiviti pelajar.Ini kerana program yang dijalankan itu selain bertujuan untuk memenuhi tuntutan agama,ia bagi memberikan pendedahan kepada para pelajar Islam tentang ibadah tersebut.Mungkin mereka yang bukan beragama Islam merasakan perkataan babi yang digunakan,hanya merupakan analogi mudah namun bagi penganut agama Islam ia adalah merupakan satu percubaan untuk mencetus sentimen perkauman dan cubaan untuk menghasut.Ini kerana Perkara 11,Perlembagaan Malaysia menyatakan bahawa Islam adalah merupakan Agama Persekutuan. 

Sungguh pun begitu agama-agama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana-mana Bahagian Persekutuan.Walaupun Saravanan cuba mempertikaikan tindakan tersebut dengan alasan pihak kementerian kononnya tidak membenarkan aktiviti seumpama itu dijalankan di kawasan sekolah.Namun sekiranya diteliti,pihak kementerian secara dasarnya tidak pernah memberikan sebarang arahan bertulis melalui pekeliling untuk tidak membenarkan perkara tersebut.Tambahan pula,ibadah korban adalah merupakan sebahagian daripada sukatan mata pelajaran Islam.Oleh itu tidak timbul sebarang isu mengenai perkara tersebut.Secara rasionalnya tidak salah sekiranya pihak sekolah berhasrat untuk mengadakan latihan praktikal bagi mendedahkan para pelajar dengan cara dan kaedah yang dibenarkan Islam ketika menyembelih binatang ternakan.Malah melalui kenyataan yang dikeluarkan oleh guru besar tersebut,beliau secara terang menjelaskan perkara tersebut telah dibincangkan dan dipersetujui di dalam mesyuarat pengurusan sekolah yang turut dihadiri oleh guru-guru yang bukan beragama Islam.Kesimpulannya pihak berkuasa perlu bertindak tegas dan segera menjalankan siasatan berhubung tindakan Saravanan ini yang secara jelas cuba mewujudkan suasana tidak selesa di kalangan masyarakat.Malah kenyataan-kenyataan yang dikeluarkan juga jelas mengandungi sentimen kebencian dan hasutan.

ANDA NAK LAGI ???


UNTUK SELANJUTNYA

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

5 comments:

Anonymous said...

Saya syaki Saravanan ini adalah 'Surrhead', mcm. GENG KONGSI GELAP berpusat kat Thailand, GERTAK mahu BUNUH umat Islam/Melayu/UMNO, lihat di blog Darul Ehsan ini di topik:http://darulehsantoday.blogspot.com/2013/10/rakyat-tahu-siapa-yang-selesaikan-isu.html:

Surrhead said...
surrhead a/k raja kiram dah bengang ni....ko jgn kutuk sedara umno ku ya...kang i "shoot first, talk later", baru u tau

Anonymous said...

Dan DAJALNYA si KELING KAPIR-BUAS sarJAMBAN yg. buat GERTAKAN pd. Gurubesar islam/Melayu kita ini sebab sembelih lembu Korban kat sekolah – dan sarJAMBAN menggertak lagi nak sembelih babi kat sekolah itu! Patutnya gurubesar Melayu kita ini jgn BERLEMBUT sgt - dgn. si KAPIR BIADAP ni!

Dahlah tu, Keling-BUAS ni dr. luar negara pula talipon - mungkin ejen si KAPIR-BUAS MOSSAD/CIA/MI6 atau dr. geng kongsi gelap yg. lari lintang pukang dulu kat Thailand kot! Talipon saja polis terus bila dpt. GERTAKAN SAMSENG KAPIR ini!Malaysiakan NEGARA ISLAM - kita tak perlu MERENDAH DIRI mahupun APOLOGETIK mengadakan amal ibadah Islam!

Kat India tu, dahlah umat Islam asyik dibunuh dlm. pembunuhan beramai (GENOCIDE) oleh kaum PENGGANAS HINDU di Gujarat, Kashmir dan terbaru di Uttar Pradesh, dan juga di Sri Lanka, kat M'sia ni pun, makin SAMSENG kaum Keling yg. SAMSENG mcm. GENG KONGSI GELAP ini; tak sedaq diri, mereka bangsa PENDATANG, yg. asalnya dibawa si KAPIR PENJAJAH British-Zionis LAKNAT!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Apabila kafir buat tekanan bodoh terhadap mukmin, tak banyak kafir yang mengutuk kafir yang melakukan tekanan bodoh berkenaan. majoriti kafir bersetuju dengan tekanan bodoh itu.

Apabila mukmin mempertahankan sesuatu yang suci dari dicemari oleh kafir, bukan saja rata-rata kafir tidak bersetuju, malah ada pulak segolongan mukmin yang bersetuju tengan si kafir.

Makanya, fikir-fikrkanlah tang mana tahap kebersatuan mukmin dalam menangani isu-isu penting lagi kritikal.

Anonymous said...

hahahahhahahahhahahhahahahahahahhahahaha. ha ha ha ha ha. sekali lagi aku x cukup nafas nak gelak. aku cari-cari serata laman-laman web. takde satu pun orang islam Pakatan Rakyat komen menentang komen mamat saravanan ni. semua berdolak dalik. ada yang quote "aduh I study luar negale tak tahan tengok dala"

Anonymous said...

Walaupun kerani menjawab dengan takut takut dan guru besar pula nampak sopan bila menjawab tetapi JELAS maruah anak melayu Islam sangat tercalar dek kerana nampak lemah, lesu tidak berani dan tidak lantang menmpertahankan kesucian amal ibadah kita sendiri. Mana perginya kejantanan orang melayu? Mana hilangnya kepahlawanan melayu mempertahankan Islam? Kita mesti tegas dan berani mempertahankan kesucian Islam kita yang lebih tinggi daripada agama lain.

Bangkitlah wahai melayu! sedarlah bumi ini semakin sempit kerana dihimpit dan diancam oleh kafir durjana yang berani mencabar kesucian Islam dan maruah bangsa kita yang bertunjangkan Islam.

 
 
Blogger Templates