Social Icons

Pages

Wednesday, October 09, 2013

EKSKLUSIF !!! MEDIA PR HARUS SALAHKAN PENJENAYAH KONGSI GELAP !!! BUKAN SALAHKAN @ZAHID_HAMIDI !!! ADA FAHAM KAA ???


Setelah berjaya mendesak kerajaan membebaskan para penjenayah dari penjara,pembangkang terus membela penjenayah dengan mempertikai Ops Cantas dan juga menolak Pindaan Akta Pencegahan.Sudut serangan mereka,seperti biasa ialah ‘perkauman’.Kononnya,hanya gangster kaum India yang menjadi sasaran polis sementara gangster Melayu dibiarkan,malah disokong oleh kerajaan dengan alasan gangster Melayu hanya gangster kecil-kecilan yang bernaung di bawah Pekida.Bagi saya,jika benar polis bertindak berdasarkan sikap perkauman,maka bukankah lebih masuk akal jika gangster Cina yang dijadikan sasaran utama ??? Bukankah Cina yang menolak Barisan Nasional pada PRU yang lalu ??? Bukankah DAP,yakni parti Cina yang mendedikasikan diri mereka untuk menjadikan polis sebagai bahan hinaan sejak sekian lama ??? Justeru,jika polis ingin membalas dendam atas dasar kaum,biarlah gangster Cina sahaja yang ditembak seramai mungkin dan bukannya India.Lagipun,gangster Cina yang menjadi kepala yang paling besar di Malaysia ini kerana mempunyai kedudukan ekonomi yang paling kukuh.

Tetapi ini tidak berlaku kerana polis bukan bertindak berdasarkan dendam ataupun kaum tetapi berdasarkan situasi dan maklumat.Mana-mana gangster yang terdedah,cuai atau tersalah langkah,maka merekalah yang menerima padah tanpa mengira kaum.Mungkin gangster India terlalu angkuh dengan mempamerkan lambang dan nama kumpulan secara terbuka ala-ala filem Tamil,maka tentulah mereka yang lebih mudah dikesan berbanding gangster kaum lain.Namun,apa yang penting ialah polis telah melakukan segala yang termampu untuk memastikan negara dalam keadaan terkawal dan gangster tidak bermaharajalela susulan terhapusnya Akta Pencegahan dan sepatutnya,pembangkang turut merasa lega kerana kini penyokong mereka boleh merasa lebih selamat dengan kesungguhan polis dan KDN untuk membanteras jenayah kongsi gelap.Tetapi,entah kenapa,penjenayah yang ditembak,pembangkang yang merasa sakit.bagai cubit peha kanan,kepala terasa juga.‘Perang’ antara Zahid dan pembangkang a.k.a penjenayah kini menjadi lebih peribadi apabila media pembangkang menjadikan Zahid sebagai sasaran utama.Meloyakini dan Meloyainsider,begitu juga Haramkahdaily giat membentuk imej Zahid pula sebagai ‘gangster’.



Ini semua gara-gara termalu apabila wartawan Meloyakini diherdik Zahid kerana gemar memutarbelit kenyataannya.Oleh itu,apabila Zahid membuat kenyataan tegas mengenai isu jenayah,media pembangkang ini pantas mengambil kesempatan untuk memperkukuhkan imej gangster ke atas dirinya.Meloyakini melaporkan kononnya Zahid berkata “dengan penjenayah, kita tembak dahulu baru tanya soalan”.Meloyakini turut memuatkankan rakaman video mengenai kenyataan ini.Bagaimanapun,apa yang menjadi misteri ialah video tersebut tidak dapat dilayari dan tidak dapat dicari di mana-mana.Yang ada,hanyalah transkrip kenyataan Zahid di hampir semua media,yang berbunyi : “Saya fikir,cara paling baik jangan ada kompromi dengan mereka.Jangan ada lagi amaran kepada mereka,kita dapat bukti kita tembak dulu.” 

Kata-kata Zahid ini disambut baik oleh rakyat.Tidak ada salahnya mengambil tindakan tegas setelah mendapat bukti dan tidak perlu sama sekali berkompromi dengan penjenayah.Apa yang penting ialah rakyat merasa selamat.Walaubagaimanapun,dari satu sudut lain,saya melihat serangan terhadap Zahid ini adalah lebih dari sekadar isu jenayah dan kebebasan media.Sebenarnya,serangan ke atas Zahid ada kena mengena dengan ketegasan beliau mempertahankan Melayu dalam kenyataannya akhir-akhir ini.Tidak mustahil pihak ini sedang berusaha untuk ‘menjolok’ kepimpinan supaya ‘mengawal’ Zahid agar tidak ‘menyentuh’ hati Cina.Oleh itu,Zahid tidak perlu ‘melonggarkan kedudukannya’.Pendekatan tegas Zahid di puji oleh rakyat keseluruhan.Segelintir mereka yang membuat bising menghentamnya,adalah minoriti dari pihak pembangkang yang tidak akan mengundi BN walaupun setiap satu tuntutan mereka dipenuhi kerajaan.Justeru,elok kerajaan diabaikan saja mereka.Biarlah mereka menyalak di Meloyainsider,meloyakini atau Haramkahdaily semahu-mahunya.Biarkan sajalah hati kaum Cina tersentuh daripada lebih ramai rakyat terbunuh.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

3 comments:

Anonymous said...

Bah. Pertama:

SYUKUR ALHAMDULILLAH di atas ketegasan dan keberanian YB Menteri KDN, KPN dan polis-polis/tentera-tentera kita, yg. mempertarungkan NYAWA mereka dan keluarga mereka, setiap hari melawan PENJENAYAH SAMSENG/PENGGANAS KEJAM! Di Barat pun, ramai penjenayah GANAS, diTEMBAK terus mcm. KATAK, walau tiada senjata kalau cuba melawan atau lari!

Patutnya parti SAMPAH DAPBANGKAI/PKR digelar "parti SAMPAH utk. GANGSTERS/PENGGANAS"! Sebab itu, JANGAN bagi peluang lansung pd. DAPBANGKAI/PKR MEMERINTAH Tanah Melayu ini - kerana penjenayah/pengganas akan BERKUASA, terutamanya GENG KONGSI GELAP CINA/INDIA (geng Kongsi Gelap Cina adalah majoriti Geng Kongsi Gelap dan juga selalunya BAPA kpd. Geng Kongsi Gelap India - lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/10/Gang-36-one-of-the-most-feared-in-the-nation.aspx, Gang 36 one of the most feared in the nation, Saturday August 10, 2013)!

Tengok omputih British yg. baru ditangkap di KL, dgn. duit palsu US berjuta - saya syak dia ini ejen gabungan MI6-CIA-Mossad, utk. menaja keganasan TERORISMA geng-geng kongsi gelap ini. Cara jenayah-jenayah ini memang dilakukan pd Bumiputera Mexico dan Latin Amerika, di mana CIA-MI6-Mossad juga terlibat dalam sindiket dadah/senjata api global, seperti yang ditaja besar-besaran mereka di Afghanistan, Mexico dan Latin Amerika (lihat http://www.intrepidreport.com/archives/968, Zeta gang connected to U.S. Special Forces/Mossad, By Wayne Madsen, March 10, 2011!). Ini adalah untuk membunuh Bumiputera secara beramai-ramai (GENOCIDE) serta menghancurkan moral jenerasi muda terutamanya dari umat Islam/kaum Bumiputera, dan meningkatkan JENAYAH termasuk akibat penggunaan dadah/senjata api, untuk menghuru-harakan negara, di Dunia Islam dan Dunia Ketiga, yang kaya minyak-gas. Jadi senanglah mereka nak MENJAJAH!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).


Anonymous said...

Dan Mossad-CIA pula berpusat di S'pura, termasuk bangsa Yahudi Israel MENYAMAR jadi rakyat Mexico (lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009). Maka, saya syak sindiket dadah/senjata besar , contohnya yang diketuai Cina Malaysia/Singapura, dan 3 bangsa ‘Mexico’ ini yg. sebenarnya adalah ejen Mossad – lihat di http://www.nst.com.my/nation/general/death-sentences-for-5-upheld-1.337943, Death sentences for 5 upheld, 15 August 2013:

PUTRAJAYA: The Court of Appeal yesterday upheld the conviction and death sentences on five men, including three Mexican brothers, for trafficking drugs worth RM44 million.

A three-member panel chaired by Justice Datuk Azahar Mohamed unanimously dismissed their appeal against their conviction and death sentence imposed by the High Court

The men were Malaysian crane operator Lee Boon Siah, 49, Singaporean painter Lim Hung Wang, 56, and brothers Jose Regino Gonzales Villarreal, 34, Simon Gonzales, 37, and Luis Alfonso Gonzales, 45.

"We see no error in the High Court's judgement which ruled that the appellants were involved in trafficking in 29,460.17gm of the drugs," said Azahar. Bernama


Maka, sepatutnya, pemimipin-pemimpin Islam kita dari Dunia Islam, janganlah tunduk lansung kepada GERTAKAN berterusan kpd. undang-undang ``universal`yg. sebenarnya berasaskan “demokrasi/hak asasi manusia” SAMPAH/PENIPU Barat-Zionis/Bukan Islam ini, macam hamba-abdi mereka!

Jadi saya cdgnkan mana-mana penjenayah-penjenayah asing, yg. terlibat dlm. sindiket dadah/senjata di atas, tidak dihantar ke Negara mereka termasuk ke Barat, kerana mereka mungkin ejen Mossad-Israel. Biar mereka dihukum mati atau dipenjara selamanya kat sini, dan suruh kerja BERAT kalau tak dihukum mati - kalau hantar balik mungkin mereka akan bebas dgn. duit jutaan jadi ejen CIA-MI6-Mossad!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Yang pasti polis telah menjalankan tanggungjawab, penjenayah mesti di hapuskan, syabas PDRM. Kalau boleh beri penghargaan kpd yg berjaya melaksanakan tugas yang mencabar ini dgn jayanya.

 
 
Blogger Templates