Social Icons

Pages

Tuesday, October 15, 2013

KURANG AJAR !!! CHUA JUI MENG MENGHINA AYAT ALQURAN !!!


apa cerita ni ??? kalau betul-betul nak sangat masuk islam boleh,tiada masalah tapi jangan menghina AlQuran,ada faham ke apek ??? di bawah adalah maksud sebenar.sila baca betul-betul ye chua jui meng.

Surah Al-i-Imran ayat 64

"Katakanlah (wahai Muhammad) : “Wahai Ahli Kitab,marilah kepada satu Kalimah yang bersamaan antara kami dengan kamu,iaitu kita semua tidak menyembah melainkan Allah dan kita tidak sekutukan denganNya sesuatu jua pun dan jangan pula sebahagian dari kita mengambil akan sebahagian yang lain untuk dijadikan orang-orang yang dipuja dan didewa-dewakan selain dari Allah”.Kemudian jika mereka (Ahli Kitab itu) barpaling (enggan menerimanya) maka katakanlah kepada mereka : “Saksikanlah kamu bahawa sesungguhnya kami adalah orang-orang Islam”.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN 

16 comments:

Anonymous said...

Sial punya kafir !!! ni mesti ada melayu munafik yg bagi ayat suci tu utk diputarbelit...

Anonymous said...

Belaan nuaq jubb.....

Anonymous said...

Dah lumrah pembangkang....tengok saja Malaysiakini... mengambil sebahagian kenyataan pemimpin kerajaan. selepas tu kasi putar ayat tu untuk kepentingan politik... sekarang pemimpin pembangkang dah sah bukan beragama islam dan sesuka memutar belit ayat-ayat al-Quran. Mana sudah pejuang2 islam dari parti cop bulan... tak kan lah pulak mereka lebih bodoh daripada kafir yang sesuka hati membuat tafsiran

Anonymous said...

PAS sokong kalimah allah digunakan oleh penganut kristian pasal tulah sampai kini orang melayu x sokong parti iselam yang dibawa oleh guru yang tak mursyid poknik aziz.
Nama aje parti islam tak layak langsung digelar parti islam lebih baik digelar parti lembu.

Anonymous said...

serupa juga kalau pengundi di suruh untuk mengundi CJM dan CJM bukan lagi nama tunggal, persolan yang akan timbul ialah CJM yang mana satu: CJM berlidah satu atau berlidah bercabang? masakan sama antara lidah satu dan lidah bercabang, Yb oi!

Anonymous said...

...bukan Parti Lembu, Parti Angkatan Setanlah...

Anonymous said...

Dalam mana-mana agama ada golongan yang berada atas landasan betul dan ada yang sesat.

Tugasan penganut yang cintakan agamanya ialah mengembalikan mereka yang sesat agar kembali berada atas landasan yang betul.

Dalam politik juga sama kalau parti rakan (Dapig) tidak lagi berada atas landasan demokrasi maka adalah jadi tugasan pihak rakan untuk kembalikan Dapig ke atas landasan demokrasi.

Bukankah itu tanggungjawab moral seorang politikus macam CJM dan rakan sekapal dengannya??

Anonymous said...

11:42, 11:49,

mengharapkan parti agama yang telah diresapi fahaman yang menyimpang agar mempertahankan ajaran yang asal adalah seumpama mengharapkan pihak yang tersesat jalan agar menunjukkan jalan yang betul menuju sasaran.

Anonymous said...

Assalamualaikum semua.....ini ulasan saya yg tak berapa pandai ni.....

Bukankah petikan Ayat Ali Imran itu ialah FIRMAN dari ALLAH yg terkandung DLM AL-QURAN? Oleh kerana petikan itu DIAMBIL DARI AL-QURAN, jadi MAKSUDNYA mestilah juga BERPANDU dari MAKSUD yang TERKANDUNG dalam AL-QURAN juga........tak gitu??
Atau ertikata yang lain apabila kita nak tahu maksud kata seseorang, maka kita mestilah BERPANDUKAN atau MERUJUK kembali kepada MAKSUD ORANG yg BERCAKAPtu sendiri......dan yang BERCAKAP/BERFIRMAN melalui ayat Ali-Imran itu ialah ALLAH Tuhan yang MENURUNKAN AL-QURAN dan AL-QURAN ialah KITAB UMAT ISLAM. Betul tak?

Jadi bagaimana dengan maksud......"katakanlah hai ahli kitab marilah (berpegang) kpd satu kalimat....bahawa TIDAK kita SEMBAH KECUALI ALLAH"...??
Bukankah maksudnya “MARILAH” ialah MENGAJAK/MENYERU ahli-ahli kitab semua memegang kpd SATU KALIMAT dan TIDAK MENYEMBAH YANG LAIN KECUALI DARI ALLAH. Allah yg DIMAKSUDKAN dalam petikan surah Ali Imran itu ialah Tuhan yang DISEBUT dalam AL-QURAN yg tentunya Tuhan orang Islam. Jadi disini soalannya..…..adakah orang musyrikin dan non-Muslim MENYEMBAH ALLAH TUHAN yg BERFIRMAN DLM SURAH ALI-IMRAN itu sendiri.......yakni TUHAN ORG ISLAM dan juga TUHAN YG MENURUNKAN AL-QURAN? ?

Bagaimana boleh seseorang itu memetik ayat Al-Quran tetapi TIDAK pula MERUJUK kepada KATA MAKSUD Allah Tuhan yang berfirman dalam ayat tersebut?? Bagaimana boleh memetik ayat Firman Allah Tuhan Islam, tapi ditafsirkan mengikut pandangan agama lain……sedangkan “ALLAH” di dalam Al-Quran ialah Tuhan yang menurunkan agama Islam. Jadi kalau hendak mentafsirkan ayat Al-Quran, mestilah ditafsirkan SAMA dgn MAKSUD yg DISAMPAIKAN oleh Allah Tuhan Islam yang menurunkan ayat surah itu sendiri. Kalau hendak memetik Al-Quran mestilah diambil secara keseluruhan ayat, bukan satu-dua baris ayat saja.

Saudara, AWASILAH diri kita jangan sekali-kali terjebak dgn hasutan iblis dan kuncu-kuncunya yg mengajak kita dalam cara yang HALUS.....yang tidak kita sangka dalam diam-diam kita sudah JATUH KAFIR kerana condong ke arah jalan yang MENDORONGNYA perbuatan syirik MENDUAKAN Allah dengan sesuatu yang lain.....MELAWAN ZAT ALLAH yg SATU, Dia tidak BERANAK dan tidak pula DIPERANAKKAN.

Semoga kita tidak terlepas dari genggaman Allah. Semoga Allah swt membimbing tingkah-laku kita dan menetapkan iman kita supaya tidak tergelincir, amin.

Anonymous said...

if someone truly believe the content of the latest edition of the al-kitab, he/she by right should also abandons the teaching derived from the previous editions, not because they were not true but they were so severely modified. period.

Anonymous said...

al-kitab edisi sebelum yang terakhir tertulis arahan supaya jangan sesekali amalkan budaya kota Sodom, tetapi mereka jugalah yang paling ke depan dalam memberi 'lesen' untuk menghidupkan budaya berkenaan. apa ini?

justeru7 kalau al-kitab yang ada kaitan rapat dan langsung dengan mereka tidak lagi mereka ikuti, apa jaminan mereka akan ikuti kandungan al-kitab yang terakhir?

bukankah semua ini tidak lain tidak bukan satu usaha memutarbelitkan situasi iaitu menggelapkan keputihan dan dalam masa sama memutihkan kegelapan?

usin said...

benda2 karut cenggini la yg disyaki akan berlaku dan akhirnya telah berlaku dan akan terus berlaku. manakala pas, seperti biasa berlagak dungu dan bebal untuk tidak langsung menjangka tindakan karut rakan2 kafirnya.

Anonymous said...

Lina Amin dari konotasi retweetnya merasa kagum sebab CJM boleh menafsir al quran walaupun salah maksud ayat yng di tafsirkanya.

Orang2 sprti Lina Amin inilah menjadikan cina2 celaka memperlekehkn ayat al quran.Mereka menolak rukun iman anehnya orang2 islam boleh percaya dan kagum!

Spesis2 seangkatan sprti Lina Amin boleh melihat forum dan debat Dr Zakir Naik klu anda ingin merasa kagum pengetahuan seseorang ttng agama.

hangkedee said...

Ini Lah hasil tarbiah pok Nik & d geng.menghina Alquran.Dr ustaz cinabeng.

Anonymous said...

Orang kafir dah memang sesat, tapi ada orang Islam yg jadi PENGIKUT AJARAN SESAT, yg dipimpin oleh murshit PUTAR ALAM SAJA! Kita tumbangkan parti ni di Sg Limau!

Anonymous said...

9:02,

dalam apa jua agama, beberapa perkara boleh berlaku terhadap golongan sesat.

1. dibiarkan terus sesat supaya golongan tidak sesat tidak perlu berdepan persaingan. kurang persaingan bermakna kuranglah rintangan untuk dapat habuan.

2. golongan kurang sesat akan berpura-pura hulur bantuan walhal bantuan itu adalah untuk terus menyesatkan dan seterusnya kuranglah persaingan dan dengan itu tinggilah peluang untuk mendekati habuan yang menanti.

3. golongan tidak sesat akan membantu golongan sesat bukan kerana habuan yang menanti tetapi kerana ianya lahir dari hati yang ikhlas.

daripada semua itu letakkanlah di mana kedudukan CJM, parti Isle, para mukme dan para penganut agama yang diisukan.

 
 
Blogger Templates