Social Icons

Pages

Friday, November 29, 2013

KANTOI !!! KERAJAAN SELANGOR BATALKAN KENAIKAN 'MELAMPAU' GAJI MB DAN SPEAKER???




UNTUK SELANJUTNYA 

kantoi sudah.rupanya harakah daily menyembunyikan sesuatu dari rakyat.anda nak cerita sebenar ???


UNTUK SELANJUTNYA 

rupanya demi maruah kerajaan selangor harakah terpaksa memadamkan artikel.apa cerita ni ??? anda nak tahu artikel yang mana 1 mereka padam ???



KUALA LUMPUR, 11 Okt 2011: PAS menolak elaun khas Ahli Parlimen kerana mahu peruntukan berjumlah RM30 juta itu disalurkan kepada rakyat yang lebih memerlukan.Naib Presiden PAS,Salahudin Ayub berkata beliau melihat elaun untuk ahli parlimen itu bukan satu keperluan mendesak pada masa ini berbanding beban ekonomi yang ditanggung rakyat.


"Banyak lagi keperluan rakyat yang perlu diberi keutamaan.Saya merasakan dengan penarikan itu menyebabkan kerajaan boleh menggunakan peruntukan itu untuk diagihkan kepada sektor masyarakat yang memerlukan," katanya ketika ditemui di Parlimen semalam.

Mengulas lanjut penolakan itu juga,Salahudin yang juga ahli parlimen Kubang Kerian berkata,keperluan ahli parlimen pada waktu ini adalah bantuan dari sudut pejabat dan pegawai penyelidik,bukannya elaun seperti diumumkan."Kita tak menolak bantuan, tapi yang kita perlukan seperti kemudahan pegawai penyelidik dan pejabat ahli parlimen," katanya lagi.Ketua Umum PKR,Datuk Seri Anwar Ibrahim juga berpenidian sama bahawa kepentingan rakyat lebih perlu untuk diutamakan. "Banyak rakyat umumnya hadapi tekanan ekonomi, amat tak wajar dalam masa yang sama kita menaikkan mendadak elaun ahli parlimen.

"Walaupun kita katakan kita layak, ratusan rakyat lain juga layak, kenapa diberi pertimbangan khusus kepada ahli parlimen," katanya.Semalam,Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata keputusan penarikan balik kenaikan elaun anggota parlimen ekoran bantahan pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat.

Persoalannya Adakah PAS akan turut mengecam kerajaan Selangor kerana kenaikan 'melampau' MB dan Speaker nya 'Demi Rakyat' ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates