Social Icons

Pages

Sunday, December 22, 2013

EKSKLUSIF !!! FAKTA #TOL MALAYSIA !!! TAKTIK PENIPUAN #ANWARIBRAHIM DIDEDAHKAN !!!


Ni aku nak cerita sikit pasal lebuhraya tol.Korang tahu tak,kuasa meluluskan pembinaan lebuhraya bertol terletak di tangan Menteri Kewangan.Zaman Anwar Ibrahim menjadi Menteri Kewangan dari tahun 1991 sehingga 1998,merupakan zaman yang paling banyak projek lebuhraya dibuat.Berbanding Tun Daim Zainuddin yang menjadi Menteri Kewangan sebanyak dua kali iaitu pada tahun 1985 sampai 1990 dan 1999 sampai 2001,Anwar telah meluluskan 14 projek lebuhraya bertol.Tun Daim pula, dari tahun 1985 sampai 1990 hanya satu iaitu Projek Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) dan pada tahun 1999 sampai 2001,empat projek lebuhraya.Katakanlah beberapa projek pada peringkat awal merupakan projek yang 'diambilalih' apabila jawatan Menteri Kewangan bertukar tangan,Anwar tetap merupakan Menteri Kewangan yang paling banyak meluluskan projek lebuhraya bertol.Sekarang dia nak cakap pasal kroni? Eh,masa dia luluskan semua projek lebuhraya tol tu,dia tak pilih kroni ke? 

PAS dengan DAP bukan main lagi memekak masa tu minta Anwar Ibrahim dedahkan siapa pemilik konsensi.Hansard Parlimen pada waktu itu boleh dijadikan bukti.Khalid Ibrahim kata,projek lebuh raya bertol sebenarnya adalah salah Kerajaan Pusat sebab tak berhati-hati ketika menandatangani perjanjian.Eh,siapa yang kalut nak kumpul projek terbesar agaknya? Sama macam IPP yang dikatakan punca sebenar kenaikan tarif elektrik,pada zaman siapa sebagai Menteri Kewangan,IPP untuk kroni diperkenalkan sampailah dia jatuh kuda sebab asyik sangat menunggang bersama-sama kroni utamanya.Nak kata Tun Mahathir yang paksa dia macam alasan yang diberikan selama ini,adakah Anwar dan para penyokongnya berani mengaku yang Anwar ini sebenarnya BODOH,TOLOL,BAHLOL dan BENGONG sampai dia tak boleh fikir apa-apa? 

Kalau dah BODOH,TOLOL,BAHLOL dan BENGONG kenapa pula dia jadi Menteri Kewangan? Masa pegang jawatan Menteri Kewangan dengan segala macam projek mega diluluskannya dan kemudian mencekik duit rakyat,kenapa dia langsung tak bercakap tentang kroni dan PERJUANGAN RAKYAT? Kenapa selepas hilang jawatan dan kuasa,baru nak bercakap tentang KRONI dan PERJUANGAN RAKYAT? Masa dia luluskan projek lebuhraya bertol tu,pernah tak dia terfikir suatu hari nanti orang akan tahu siapa sebenarnya yang luluskan projek tersebut dan kepada siapa projek lebuhraya bertol diserahkan? - PK

ANDA NAK LAGI BUKTI ???

KLIK DISINI

DAN 

KLIK DI SINI

UNTUK SELANJUTNYA

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates