Social Icons

Pages

Saturday, May 24, 2014

CERAMAH #TRAGEDIMEMALI !!! #PAS KEDAH BIADAP !!! NAK TAHU KENAPA ??? WAJIB BACA !!!


saya sudah agak Pas akan menggunakan muka Tun Musa Hitam sebagai modal menarik orang ramai ke majlis ceramah Politik ' Mencari Keadilan Untuk Memali ' Di Baling malam tadi.Ternyata hadirin yang hadir malam tadi begitu kecewa kerana Tun Musa Hitam tidak kelihatan.Kita boleh lihat Bekas Setiausaha Politik Allahyarham Ust Azizan,saudara Sanusi telah memutarbelitkan cerita kata ada kesilapan pada Poster sedangkan mereka sudah tahu bahawa Tun Musa Hitam memang tidak akan datang.Kita boleh lihat Pas terpaksa menipu ahlinya hanya semata-mata mahu menarik minat untuk orang datang. Islam tak penah ajar menipu untuk meraih sokongan tapi Islam ajaran Pas ini amat jijik dan dangkal. Program anjuran PAS Pusat dengan kerjasama PAS KEDAH di Madrasah Islahiah Diniah, Memali, BALING. 

Pada sebelah pagi diadakan kuliah agama oleh SITI ZAILAH MUHD YUSSOF - Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat.Sebelah petang diadakan Pembentangan Fakta Sebenar 'Peristiwa Memali' disampaikan Dato MAHFUZ OMAR,OSMAN bin SALLEH - AJK PAS Caw. Carok Semaliang dan RAMLI bin CHE MIT - AJK PAS Memali yang menceritakan berkaitan Insiden Memali pada 19 NOV 1985.Sambutan diterima kurang mengalakkan di sebelah pagi dan petang sekitar 200 hingga 300 orang sahaja.Manakala sambutan begitu menggalakan seramai 4,500 orang pada majlis ceramah sebelah malam.Malah kawasan sekitar Madrasah yang sempit dipenuhi hadirin sehingga jalan utama dibanjiri hadirin. Jalan utama sesak dengan hadirin termasuk kiri dan kanan dipenuhi gerai jualan. Kebanyakan hadirin yang hadir dari ahli dan penyokong tegar PAS dari kawasan sekitar BALING dan juga dari Negeri berhampiran KEDAH iaitu PULAU PINANG,KELANTAN dan TERENGGANU. Ceramah dibarisi pemimpin PAS Pusat dan KEDAH iaitu Tan Sri MUHAMAD TAIB, Dato Seri HADI AWANG, MUHAMAD SABU, Dato MAHFUZ OMAR. Tun MUSA HITAM tidak hadir. Kebanjiran hadirin difahamkan atas faktor kehadiran MUSA HITAM.

Ucapan penceramah MAHFUZ OMAR dan MAT TAIB berkaitan insiden kekejaman Memali atas konspirasi BN dan simpati kematian IBRAHIM LIBYA.Ucapan MAT SABU berkaitan isu semasa lebih kepada BERSIH, tindakan kurang ajar UMNO,GST dan menyanjungi keberanian IBRAHIM LIBYA. Ucapan HADI AWANG lebih kepada tazkirah agama tentang kisah Nabi MUHAMAD SAW, perjalanan peristiwa berdarah Memali yang mempertahankan perjuangan Islam dengan memaparkan kezaliman UMNO dan pergolakan MB TERENGGANU.HADI AWANG melahirkan kekecewaan dan marah beliau kepada rakyat BALING di atas kemenangan BN di Parlimen BALING dalam PRU ke-13 yang tidak menghormati peristiwa Memali. Keseluruhan program ini tidak mencapai sasaran penganjur yang disasarkan oleh Dato MAHFUZ OMAR seramai 20 ribu orang.TEMPOH BERKABUNG Dalam rakyat Kedah masih lagi bersedih dengan kemangkatan YTM Tunku Bendahara dan masih lagi dalam tempoh BERKABUNG,Pas langsung tidak menghormati tempoh itu dan lagi memilukan Pas tidak sepatahpun meminta hafirin sedekahkan Al-Fatihah buat Allahyarham. 

Ternyata sekali Pas tidak menghormati Institusi Beraja di Negeri Kedah dan ini sangat kurang ajar. Pemimpin Pas dari Luarpun biadap kerana mereka tahu rakyat masih lagi berkabung dan bersedih tetapi perkara ini memang tidak dihiraukan Puak Pas. Inikah contoh yang di tunjukkan oleh Pas Kedah? Tidak bolehkah di tangguhkan ceramah murahan ini ??? Terdesak sangatkah Pas sanpai mahu berpolitik 24 jam.Bukannya hendak bantu rakyat tapi memaksa rakyat membuang masa mendengar mereka menipu dan menfitnah !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

6 comments:

Anonymous said...

sepatutnya kerja-kerja syaitan ini dilakukan oleh syaitan nauzubillah tapi syaitan pangkat kopral ketawa besar kerana kerja ini dilakukan oleh kumpulan ostat dan pemimpin parti yang kata pejuang Islam, kerja mereka iaitu fitnah, tipu, putar belit fakta kes memali,lebai bodoh ini ingat rakyat malaysia yang hidup pada tahun 1985 semua dah mati kot.nak menipu juga. kalau dah parti jenis sesat kemana pi mana pun sesat pasal suka menipu.

Anonymous said...

Duit tabung memali habis ni dia mai tadah lg tin milo kt org baling!! Duit sekerap sekupang dua pn depa nk tibai!! Dh la sekerap murah la ni!!

hangkedee said...

Ada siapa tanya mat sapu burit mah mana leap tabung memali?

Anonymous said...

orang melayu dah takde cerita lain,cerita dulu2 di bangkitkan. Tidak mcm orang china pikir masa depan untok BANGSA BUKAN UNTOK NEGARA. Wahai pas kamu ketinggalan jauh.

Anonymous said...

Penganut PAS .. RELA DITIPU HIDUP 2..
JANJI MASUK OLEH .. MAT SABU n MAHFUZ OMAR..

Anonymous said...

Kenapa tak jemput Anwar? Anwar sebagai Menteri Pertanian terlibat sama dalam kes Memali.

 
 
Blogger Templates