Social Icons

Pages

Wednesday, May 28, 2014

#PRKTELUKINTAN !!! #DAP HANYA UNTUK ORANG MELAYU YANG BERANI ??? PUSING DAHHHH !!!


Blog Lim Kit Siang telah memetik sebuah artikel dari Malaysian Insider yang bertajuk “Dyana Lebih Berani Dari Saya Kerana Menyertai DAP, kata Hadi Awang.” Artikel tersebut memetik kata-kata Hadi, antaranya “Saya sendiri tidak sanggup menjadi calon DAP,” yang mana disambut dengan gelak tawa penyokong-penyokong PAS Teluk Intan.Persoalan di sini,apakah maksud Hadi Awang tersebut ??? Apakah ia satu pujian atau satu sindiran ??? Apakah penyokong-penyokong PAS yang tertawa itu faham maksud Hadi ??? Apa yang pasti,DAP dan Dyana juga tidak faham dan kerana itu mereka menganggap kata-kata itu sebagai pujian.Namun,tidak mustahil jika Hadi sendiri tidak faham maksudnya sendiri. Untuk memahaminya, para wartawan seharusnya menyambut kata-kata Hadi itu dengan soalan, “Kenapa Hadi perlu takut untuk menyertai DAP ???” Apakah kerana takutkan kehilangan undi orang Melayu ??? Atau apakah Hadi takut tergelincir pegangan agama dengan menyertai DAP ??? Jika agama menjadi alasan,kenapakah PAS terus bersekongkol dengan DAP dan kenapa Hadi sanggup membiarkan Dyana menyertai DAP ??? Bukankah sebagai ulama,Hadi wajib menasihati Dyana atas risiko menjadi tonggak permusuhan saudara seagama ??? Hilai tawa puak-puak PAS ketika mendengar ‘gurauan’ Hadi membuktikan bahawa segala apa tindakan mereka hanyalah demi undi, yakni politik semata-mata. 

Sedikitpun mereka tidak merasa cuak dengan perbezaan perjuangan antara PAS dan DAP atau prihatin terhadap hala tuju,jati diri dan masa depan anak muda yang bernama Dyana itu.Hakikatnya,Dyana hanyalah alat kepada DAP dan Hadi cukup maklum mengenainya.Namun lihatlah betapa buruknya sikap Hadi kerana merelakan anak Melayu diperalatkan malah memuji pula ‘keberanian’ Dyana untuk menjadi calon dan menentang Melayu serta perjuangan hudud PAS. Khabarnya,setelah membuat kenyataan itu,Hadi mengelak soalan hudud ditanyakan kepadanya di Teluk Intan dan beliau juga mengelak untuk menjawab sebarang soalan lain.Jelas,bahawa Hadi berada di dalam keadaan sedar ketika ‘merestui’ Dyana dan cuba melarikan diri dari soalan-soalan yang mampu mendedahkan keburukan sikapnya.Melihat dari sikap Hadi Awang ini, salahkah kita jika merujuk kepadanya sebagai ‘ulama jahat akhir zaman’ yang diperingatkan oleh Al-Quran ???

Bayangkan,apakah jenis ulama yang sanggup menyokong penentang bangsanya sendiri di atas platform si kafir harbi ??? Dan apakah jenis penyokong yang menyokong ulama sebegini ??? Untuk pengetahuan para penyokong PAS,jika masih ada yang menggunakan akal,keputusan Dyana untuk bertanding atas tiket DAP bukanlah satu keputusan yang berani, tetapi bodoh.Sesungguhnya,hanya Melayu bodoh sahaja yang sanggup menjadi alat kepada kafir harbi untuk menghancurkan bangsanya sendiri.Hanya Melayu bodoh sahaja yang sanggup masuk ke tempat menjual babi dan bersalam dengan para penjualnya demi membuktikan kesetiaannya kepada sikafir harbi. Hanya Melayu bodoh sahaja yang tidak sedar dia diperalatkan dan megah pula menjadi alat. 

Melayu berani adalah Melayu yang membongkar dan menentang agenda DAP secara terbuka dan lantang.Melayu berani tidak akan sekali-kali menjadi alat,bayang-bayang,anjing kurap atau kuda tunggangan orang lain.Melayu berani akan menjadi pemimpin,bukan binatang belaan kepada orang lain. Melayu berani menjadi pejuang, bukan alat mainan.Melayu berani berdiri atas jasa,kebijaksanaan dan jatidiri yang kuat, bukan rupa dan pembohongan.Nampaknya,Hadi dan orang-orang PAS benar-benar keliru antara ‘berani’ dan ‘bodoh’ dan hanya Melayu yang bodoh sahaja yang akan keliru akan maksud kedua-dua perkataan itu.
APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

3 comments:

Anonymous said...

Berani dedah aurat juga satu keberanian.

Berani mengatakan tidak akan sokong hudud pas juga satu keberanian.

Maka benarlah kata presiden pas iaitu awek dap adalah seorang yang berani.

Anonymous said...

MEMANG BENAR,HANYA MELAYU KEJI,HANYA MELAYU BACUL, HANYA MELAYU SAMPAH,HANYA MELAYU ANJING KURAP DAN HANYA MELAYU LAKNAT YANG REDHA DENGAN PERJUANGAN SUCI DAP.DYANA BAGI SAYA HANYA SEEKOR ANJING KURAP YANG DIKUTIP DAP DARI KAWANAN ANJING ANJING MELAYU UNTUK MENGOYAK DAGING INSAN SEBANGSA,DAN BELIAU JUGA KITA BOLEH CAPKAN SEBAGAI PENGKHIANAT, MELAYU DERHAKA MALAHAN SEORANG MUSLIM KEJI YANG BAKAL MEROSAKAN AGAMA......MANAKALA HADI AWANG ADALAH SEORANG ULAMA BACOL YANG HILANG SEGALA KEMULIAAN,HILANG MARUAH DAN HARGA D...MALAHAN SIKAP DAYUSNYA TIADA TOLOK BANDINGNYA.....KEBERANIAN NYA TELAH HILANG,.MALAHAN BUDAK BUDAK LEBIH MULIA DAN BERANI DARI DIRINYA...APA GUNA JUBAH BERJELA, APA GUNA JANGGUT PANJANG SEHASTA KALAU HATI TUAN SEKECIL HATI KUMAN....ULAMA JENIS APA NI. TIADA PENDIRIAN DAN KEBERANIAN MALAHAN SAMA TARAF DENGAN KAIN BURUK YANG DISEPAK TERAJANG MALAHAN DIPIJAK PIJAK OLEH KAFIR.....KERPADA CERDIK PANDAI PAS DI LUAR SANA YANGH TERBACA TULISAN AKU TOLONG SANGKAL DAN JAWAB....BUKAN AKU BENCI SANGAT PADA BELIAU TETAPI KEDAYUSAN,KEBODOHAN DAN KETOLOLAN BELIAU BUAT KAN AKU TAK TAHAN DAN MALU.

tukang telek said...

Allah telah memperlihatkan tingkah kelakuan mereka kepada orang2 yg mempunyai akal. Orang yg telah dibutakan hati mereka selagi didalam hati mereka mempunyai sifat hasad dengki dan irihati.

 
 
Blogger Templates