Social Icons

Pages

Monday, September 29, 2014

ISU #SELANGOR !!! MARUAH PAS DIPIJAK OLEH #PKR CUKUP-CUKUP ??? BIAR BETUL ??? KESIAN #PAS !!!


Dalam kemelut isu Menteri Besar Selangor,dari awal lagi telah diperkatakan,PAS memang tolol,bodoh,sombong dan terlalu berlagak kononnya mereka baik dan tidak tamak.Telah diperingatkan juga bahawa kumpulan PARASIT dalam PAS akan menjadikan PAS dikejar tak dapat, dikendong berciciran.Begitu juga dengan PRK DUN Pengkalan Kubor.Telah diberitahu bahawa PAS tidak akan ke mana-mana dengan PRK yang sengaja mereka terjun ke dalamnya walhal mereka boleh mempertahankan maruah mereka yang hanya tinggal sedikit dengan menghindari pilihanraya kecil itu.Namun ternyata,PAS terlalu kuat nafsu.PAS terlalu percaya,dogma dan doktrin agama politik yang mereka anuti akan selamatkan mereka sehinggakan di Pengkalan Kubor,kita boleh mendengar para pemimpin dan penyokong PAS merintih-rintih kepada Tuhan agar mereka dimenangkan.Apa-apa sahaja taktik yang mereka tahu,mereka telah gunakan di Pengkalan Kubor.Malah apa sahaja hukum agama yang boleh mereka putarbelitkan,mereka lakukannya di Pengkalan Kubor.

Hasilnya,niat jahat mereka tidak direstui oleh Tuhan.Mereka kalah dan kekalahan mereka jauh lebih besar berbanding kekalahan calon PKR pada PRU-13 lalu.PDM-PDM yang memberikan kemenangan kepada Parlimen Tumpat yang diwakili oleh PAS,kalah dan menjunam.Manakala pengundi-pengundi dwi-kerakyatan yang cuba dibawa masuk tersekat di Takbai dan tidak dapat menyeberangi sempadan Sungai Golok kerana kawalan ketat pihak berkuasa.Tanpa pengundi dwi-kerakyatan dan tanpa pengundi luar,PAS memang tidak ada apa-apa di Kelantan.Penduduk tempatan sudah lama membenci PAS yang cukup kaya dengan retorik sedangkan hakikatnya,mereka tidak pernah pandai buat kerja. Penduduk tempatan menjadi saksi kepada kegagalan PAS tetapi PAS di Kelantan dimenangkan oleh mereka yang tidak pernah merasai pahit jerih payah di Kelantan sendiri terutama sekali mereka yang bekerja, hidup dan berkeluarga di bandar-bandar besar di luar Kelantan. 

Di Selangor dan Pulau Pinang,PAS hanya menjadi selipar jamban.Pada ketika politik di Selangor sedang meruap,PAS bersungguh-sungguh mahu mempertahankan Azmin Ali sebagai calon Menteri Besar Selangor berbanding Wan Azizah.Malah Hadi Awang mengeluarkan pendapat yang dilihat sangat bernas,sekaligus memberikan kelebihan kepada PAS sekiranya Azmin Ali menjadi Menteri Besar Selangor. Bahkan PAS tidak bersungguh-sungguh pun untuk mempertahankan calon mereka sendiri iaitu Iskandar Samad,biarpun mempunyai kelebihan dari segi perkenan Istana.Akhirnya,PAS tarik hand-brake.Memenangkan Azmin Ali atas nama Tahaluf Siyasi.Namun apa yang dilakukan oleh Azmin Ali untuk membalas budi dan jasa baik PAS yang terus istiqomah kepadanya ialah dengan memotong dan menghalang peruntukan buat PAS. Peranan PAS dalam politik di Selangor telah dikerat secara mendadak.Malah Azmin Ali sudah mula bercakap tentang keperluan mengkaji semua pencalonan wakil-wakil PAS pada PRU akan datang.

Sekaligus memberi makna,PAS akan melihat jumlah ahli mereka yang akan dicalonkan sebagai ADUN,paling sedikit berbanding PKR.Matlamat untuk menghapuskan institusi kesultanan Melayu Selangor, sedang rancak dan sedang subur. PKR tidak mempercayai PAS yang masih lagi mahu 'menyembah' raja Melayu sebaliknya akan berganding bahu dengan DAP yang pastinya akan menyenaraikan lebih ramai muka-muka Melayu pada PRU akan datang dalam usaha memastikan Selangor menjadi negeri republik pertama di Malaysia. PAS rugi besar dan lebih rugi lagi ialah PAS bakal dikecilkan dan dijadikan sebagai tidak penting dalam politik Pakatan Rakyat. - SC

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

3 comments:

Anonymous said...

Padan muka PAS siapa suruh gatal bagi muka kepada anjing yang telah UMNO buang.

Sekarang ambik lah habuan PAS. PAS yang mencipta kebencian keatas UMNO.

Parasit2 dalam PAS seperti apa yang terjadi sekaranglah yang menyebabkan PAS berpecah dengan UMNO.

Sekarang peristiwa yang sama berulang.

Kononnya PAS lebih Islamik dari UMNO. UMNO tidak setaraf dengan PAS dalam memperjuangkan Islam. Poraaaah...!

Jika bukan kerana UMNO yang mempertahan Islam dan Melayu serta mengamalkan pemenrintahan bermuafakat dengan lain2 bangsa sudah lama negara ini diperintah oleh komunis.

PAS cuma ada telur sebiji tapi riuh sekampung. 60 tahun usia PAS bukan semakin matang dan arif tapi semakin benak dan nyanyuk.

Nik Aziz pula dipuja tahap Dewa. Maka Dewalah dia.

Anonymous said...

Pas Boleh Podah

Anonymous said...

Anom 3:30 am..memang tepat apa yang dinatijahkan saudara..PAS kononnya lebih islamik dari UMNO..hanya pada nama saja itu pun menggunakan terjemahan dari tulisan jawi...tetapi kalau dalam tulisan rumi PAS ..sah sah tidak menjadi Parti Islam Semalaysia tetapi Parti Assabiyah Semalaysia...PAS seharusnya sedar diri dan para pemimpin termasuk penyokong mereka lebih elok bertaubat dari sekarang, kerana KAMU telah banyak melakukan DOSA DOSA kering dengan memaki hamun orang lain tetapi kesalahan KAMU tidak pernah diakui..
Dah patut lah MARUAH KAMU kini dipijak pijak oleh rakan SYAITAN kamu.

 
 
Blogger Templates