Social Icons

Pages

Friday, October 24, 2014

EKSKLUSIF !!! KENAPA ANJING DIHARAMKAN UNTUK DISENTUH ??? WAJIB BACA !!!


Kenapa Anjing itu haram disisi agama Islam 

Ternyata hal ini sudah diberitahukan pada kita sejak 1400 tahun yang lalu.Ilmuwan membuktikan Virus anjing itu sangat lembut dan kecil.Sebagaimana diketahui,semakin kecil ukuran mikroba,ia akan semakin efektif untuk menempel dan melekat Air liur anjing mengandung virus berbentuk pita cair.Dalam hal ini tanah berperan sebagai penyerap mikroba berikut virus-virusnya yang menempel dengan lembut pada wadah.

Perhatikan kata Rasulullah berikut : Dari Abu Hurairah Rhadyallahu Anhu,Rasulullah Shallallahu 'Alaihi Wassalam bersabda,Sucinya wadah seseorang saat dijilat anjing adalah dengan membasuhnya tujuh kali,salah satunya dengan menggunakan tanah. 

Dari Abu Hurairah Rhadyallahu Anhu,Rasulullah Shallallahu 'Alaihi Wassalam bersabda,Apabila anjing menjilat wadah seseorang,maka keriklah (bekasnya) lalu basuhlah wadah itu tujuh kali. (HR. Muslim) 

Bahaya Liur Anjing 

Air liur anjing dari jenis apapun berbahaya bagi manusia.Persatuan Doktor Kesihatan Anak di Munich-Jerman,mengungkapkan bahawa air liur anjing mengandung berbagai kuman penyebab penyakit.Bakteria tersebut dapat masuk dan menyerang organ dalam manusia melalui sistem terbuka.Risiko penularan penyakit kian besar apabila terkena gigitan anjing.Siapa yang menjadikan anjing kecuali anjing penjaga ternak, atau anjing pemburu,atau anjing penjaga tanaman- nescaya berkuranglah satu qirath pahalanya setiap hari Bahaya anjing tidak hanya pada liurnya saja. Menurut peneliti dari Universiti Munich,menyatakan bahawa memelihara anjing meningkatkan riaiko kanser payudara. Peluang dan risiko mengidap kanser oleh kerana memelihara anjing jauh lebih besar dibanding memelihara peliharaan lain seperti kucing dan arnab.Sebanyak 79,7 % penderita kanser payudara ternyata sering bersama dengan anjing, diantaranya dengan memeluk,mencium,menggendong,memandikan, dan semua aktiviti perawatan anjing.Hanya 4,4 % pesakit yang tidak memiliki haiwan peliharaan. 

Mengapa Harus Dibersihkan Dengan Tanah 

Tanah, menurut ilmu kedoktoran modern diketahui mengandung dua materi yang dapat membunuh kuman-kuman, yakni: tetracycline dan tetarolite.Dua unsur ini digunakan untuk proses pembasmian (sterilisasi) beberapa kuman.Eksperimen dan beberapa hipotesis menjelaskan bahawa tanah merupakan unsur yang efektif dalam membunuh kuman.Anda juga bakal terkejut ketika mengetahui tanah kuburan orang yang meninggal karena sakit aneh dan keras,yang anda kira terdapat banyak kuman kerana penyakitnya itu,ternyata para peneliti tidak menemukan bekas apapun dari kuman penyakit tersebut di dalam kandungan tanahnya.Menurut Muhammad Kamil Abd Al Shamad, tanah mengandung unsur yang cukup kuat menghilangkan bibit-bibit penyakit dan kuman-kuman.Hal ini berdasarkan bahwa molekul-molekul yang terkandung di dalam tanah menyatu dengan kuman-kuman tersebut, sehingga mempermudah dalam proses sterilisasi kuman secara keseluruhan.Ini sebagaimana tanah juga mengandung materi-materi yang dapat mensterilkan bibit-bibit kuman tersebut.Para dokter mengemukakan, kekuatan tanah dalam menghentikan reaksi air liur anjing dan virus-virus di dalamnya lebih besar karena perbedaan dalam daya tekan pada wilayah antara cairan (air liur anjing) dan tanah. Dr. Al Isma’lawi Al-Muhajir mengatakan anjing dapat menularkan virus tocks characins,virus ini dapat mengakibatkan kaburnya penglihatan dan kebutaan pada manusia.Fakta Tentang Anjing Yang Tak Banyak Diketahui.

dr. Ian Royt menemukan 180 sel telur ulat dalam satu gram bulunya,seperempat lainnya membawa 71 sel telur yang mengandung jentik-jentik kuman yang tumbuh berkembang,tiga di antaranya dapat matang yang cukup dengan menempelkannya pada kulit.Sel-sel telur ulat ini sangat lengket dengan panjang mencapai 1 mm.Data statistik di Amerika menunjukan bahawa terdapat 10 ribu orang yang terkena virus ulat tersebut,kebanyakan adalah kanak-kanak.Secara ilmiah,anjing dapat menularkan berbagai macam penyakit yang membahayakan karena ada ulat-ulat yang tumbuh berkembang biak dalam ususnya.Para doktor menguatkan bahaya ulat ini dan racun air liur yang disebabkan oleh anjing.Biasanya penyakit ini berpindah pada manusia atau haiwan melalui air liur pembawa virus yang masuk pada bekas jilatannya atau pada luka yang terkena air liurnya.Ketika ulat-ulat ini sampai pada tubuh manusia, maka ia akan bersemayam di bahagian organ tubuh manusia iaitu paru-paru. Ulat yang bersemayam di paru-paru,yang bertempat di hati dan beberapa organ tubuh bagian dalam lainnya, mengakibatkan terbentuknya kantong yang penuh dengan cairan. Dari luar, kantong ini diliputi oleh dua lapisan dengan ukuran kantong sebesar bentuk kepala embrio. Penyakit tersebut berkembang dengan lambat.Ulat Echinococcosis dapat tumbuh berkembang di dalam kantong itu selama bertahun-tahun.

SUBHANALLAH….

lebih dari 1400 tahun yang lalu Nabi Shallallahu 'Alaihi Wassalam telah menyarankan untuk tidak bersentuhan dengan anjing dan air liurnya dan telah memerintahkan untuk membasuhnya (jika terkena) dengan tujuh kali siraman yang salah satunya menggunakan tanah.Penelitian Ir. Soekarno Sayid Muhammad bin Alwi al-Maliki menjelaskan bahwa kajian ilmuan membuktikan bahawa, air liur anjing mengandung mikrobakteria sehingga jika objek yang terkena air liur anjing dicuci dengan sabun maka tidak menjamin bersih dari mikrobakteria tersebut. Untuk mematikan kuman tersebut, harus dengan cara ditaburi tanah atau debu yang dicampur dengan air. Cara ini terbukti berkesan berdasarkan kajian dan uni kaji makmal yang di masa Rasulullah Shallallahu 'Alaihi Wassalam tidak ada.Suatu ketika,bekas Presiden Repulik Indonesia,Soekarno,pernah mengatakan bahawa pada zaman sekarang kita tidak perlu lagi menyamak atau membasuh tujuh kali yang diantaranya dicampur dengan debu apabila terkena najis kelas berat.Cukup menggunakan sabun.Pendapatnya ditentang oleh para ulama Indonesia pada waktu itu.Para ulama tersebut meminta Presiden untuk melakukan eksperimen membuktikan mana yang lebih relevan penggunaan sabun atau dengan debu. 

Maka dilakukanlah eksperimen dengan sampel dua benda yang telah dijilat oleh anjing.Satu di antara dicuci menggunakan sabun dan yang satu lagi dibersihkan dengan debu.Hasil dari pengamatan mikroskop didapati bahawa,benda yang dibasuh dengan menggunakan sabun masih terlihat kuman dari hasil jilatan anjing.Sebaliknya,benda yang dibersihkan dengan debu sangat bersih dan terbebas dari kuman.

Dikupas dari berbagai sumber 

SUDAH JELAS ISLAM (ASWJ) MEMANG AGAMA YANG PALING SEMPURNA DI DUNIA !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

12 comments:

Johan said...

Dalam Islam disiplin adalah faktor utama. Jika langgar disiplin maka akan adalah balasannya. Sejak Nabi Adam lagi telah diletakkan larangan yang hanya Allah yang tahu. Siti Hawa telah melanggari disiplin dengan memakan buah larangan dan menerima hukumannya. Begitu juga disiplin berkaitan anjing dan babi. Usahlah bagi alasan mudah dengan mengatakan adanya kuman atau virus. Larangan tersebut tidak kita ketahui melainkan Allah sahaja. Ia adalah larangan yakni disiplin. Jika dilanggari maka akan di hukum sama ada di dubia atau di akhirat. Wallahualam.

Johan said...

Pernah dengar kisah pertikaian kenapa daging babi hram dimakan. Seorang Muslim terdiam apabila seorang kafir harbi menyangkal berkaitan kuman, virus dan sebagainya. Si kafir memberi contoh kenapa tak boleh makan jika babi ysng dipelihara dalam kawasan terjaga bersih dan terhindar dari penyakit dan virus, dgn adanya doktor veterinar menjaga babi itu. Alasan berpenyakit tak boleh diterima.

Johan said...

Jika berkumanlah anjing tu maka pasti dihospital terdapat wad khas bagi yang terkena air liur anjing. Hanya Allah yang tahu..... ia adalah disiplin... you langgar akan terima hukumannya.

Anonymous said...

Kenapalah tak boleh pikir.. Babi tu allah cipta untuk jadi makanan haiwan spt harimau, singa dan buaya, ular sawa.
.. byg sendiri jika tiada lagi babi dihutan.. Tiada lagi babi yg berjalan ditebing sungai. Harimau dan buaya nak makan apa/siapa.

Anonymous said...

Apasal nk susah2 brdebat.
Hal yg mudah tp disukar dn dibesarkan.

Yg haram tetap haram, buat apa yg disuruh dan tinggalkan apa yg dilarang.

Susah sgt ke?

Anonymous said...

Betul ke? Kalau macam tu Allah dah silap tulis dalam Quran surah Al-Maidah ayat 4.
Mana satu yang betul? Ulama atau Allah? Kerana Allah dalam Quran tidak mengharamkan langsung malah membenarkan makan buruan yang ditangkap anjing. ( siap gigit lagi tu )

Nak kata malaikat tak masuk rumah sebab ada anjing pun tak betul kerana mereka yang menjaga dan membalik-balik kan badan pemuda2 yang beriman dengan Alllah. Anjing mereka pun ada bersama.

Mana nas yang haram kan anjing? Kalau bukan dari Quran, maka janganlah disebut hukum Allah. Itu hukum ciptaan manusia. Macam hukuman sivil.

profit said...

Sokong Anon 12.36
Memang yang haram tetap haram,tapi mesti ada Nas yang mengatakan itu haram.Kalau setakat pendapat Ulamak,akan ada khilafnya.Perbezaan pendapat menyuburkan pemahaman dalam Islam,tapi haruslah dihormati pendapat yang berbeza dengan keadaan setempat,jangan meluru luru mengatakan kafir orang yang tak bersependapat dengan kita.

Anonymous said...

Allah telah menetapkan hukum ke atas babi dan anjing adalah haram bagi orang islam memakan,menyentuh dan sebagainya.Hukum saarak bererti buat yg disuruh henti yg ditegah maka dapatlah pahala yg Allah telah tetapkan,dengan itu orang2 islam yg tidak makan babi,anjing hari2 Allah memberi pahala bonos bagi yg tidak mengingkari hukum dari Allah.

Anonymous said...

Laa..aku tak tau pulak malaysia bukan bermazhab syafie, apa dah jadi? hanya kerana kecomelan anjing semua dihalalkan, bab ni pandai pula memilih mazhab, kalau dah duduk dan menetap dan dilahirkan pun di malaysia maka tolong HORMATI pegangan aliran syafie, apa yang diharapkan lagi? kempen bela anjing dalam rumah? berbaris atas jalan mendesak ditukar ikutan mazhab?

Gunakan lah akal, ini semua adalah untuk mengelirukan umat islam.

Anonymous said...

I want to touch a dog.

pada sape event ditujukan? pada hindu? kristian? sudah tentu pada muslim malaysia.

tak trpikir ke event ini adalah utk mngelirukan muslim malaysia.

dan ada pula muslim malaysia sndiri yg mnyokong dengan mminta bukti2 dan nas anjing dan babi adalah haram, mmg tiada nas tp kene ingat kita dari aliran syafie.

sama mcm kes anwar ibrahim dtuduh berzina liwat, ada muslim yg mminta 4 saksi mata krana tanpa 4 saksi mata anwar tidak brsalah wlupun ada video klip yg diakui 99% tulin.

disinilah kekeliruan diguna seluas luasnya oleh musuh islam.

dlm bab nikah mutaah oleh ajaran sesat syiah, mereka gunakn nas quran utk mnhalalkn mutaah, 4+3+2+1(surah annisa), syiah juga mnyatakn amalan mutaah diamalkn zaman nabi dn nabi xmnharamkn mutaah.

ramai musuh islam dn muslim sndiri mnggunakan alasan nas dlm mngelirukan.

ISIS mncari pnyokong pn mnggunakan nas quran.

Jadi disinilah kemuafakatan ulama diperlukan, kita mngikuti aliran syafie jd klu xsuka dgn aliran syafie dn terus mpertikaikan apa yg telah dpersetujui oleh ulama malaysia sila keluar dari malaysia dn cari lah negara yg bole mmbantu jadikan anjing haiwan peliharaan.

jgn cuba mngelirukan muslim malaysia.

hanya musuh islam dan kafirun yg gemar mpertikaikan bukti nas quran dlm mngelirukn umat islam.

Anonymous said...

MINAH PAKAI TUDONG TU BELOM CUKUP UMOR. PAHAM SAJALAH. MAT REMPET PON TAK NAK POMPUAN ITU.

Anonymous said...

Lucah Online Percuma, XXX Video, Mom Hot Melayu Dan Anak Fuck, Melayu Gangbang Perempuan, Melayu Isteri Fucked oleh bosnya di pejabat


Mother-Son Sex Scandals, Deep Anal Fuck Video xxx

Muslim Girls Raped Video, Naked Virgin Muslim Girls

Desi Moms Force Fuck By Her Naughty Son

School Girls Force Ass Fuck Hard Anal Fuck By Father Video Collections

Afgan Muslim College Girls Raped By American Soldiers

Desi Indian Bhabhi Hairy Armpits And Hairy Pussy Video By Her Devar

Hairy Pussy School Teacher Fucked By Her Student In Class Room

Hairy Pussy School Teacher Fucked By Her Student In Class Room

Muslim College Girls Virgin Fuck Video, Muslim Girls Sex With Her Hindu Boyfriend

Pakistani Girlfriend Mahbuba Forced Raped In Jungle By Her Boyfriends And Many Friends

16 men gangrape this little school girl

CHILD TEEN girl Fucked By an Old Teacher In School

Indian HD porn videos And Photos Uncommon collection

HOLLYWOOD, BOLLYWOOD, TOLLYWOOD Actress NAKED VIDEOS EXPOSE

Arab nube girls sexy uncommon collection

cute little nube Indian girls sexy uncommon collection

Busty big boob nube girls sexy uncommon collection

Father and Daughter Enjoying Sex, Indian Incest Sex Pictures

sexy Indian pornsters uncommon videos

Mallu Aunty Big Boobs White Pussy Pics

INDIAN, PAKISTHANI Real Girlfriend Forcely Fucked By Boyfirend Friends In Hotel

CHILD TEEN girl Fucked By an Old Teacher In School






































………… /´¯/)
……….,/¯../ /
………/…./ /
…./´¯/’…’/´¯¯.`•¸
/’/…/…./…..:^.¨¯\
(‘(…´…´…. ¯_/’…’/
\……………..’…../
..\’…\………. _.•´
…\…………..(
….\…………..\.

 
 
Blogger Templates