Social Icons

Pages

Thursday, March 19, 2015

PERLAKSANAAN #GST !!! #LIMGUANENG BUAT DRAMA UNTUK MENIPU RAKYAT MALAYSIA ??? APA CERITA NI ???


tu dia !!! wayang Lim Guan Eng didedahkan !!! apa cerita ni Lim Guan Eng ??? itu pun nak main wayang kerrr ??? kalau anda nak tahu Dakwaan Lim Guan Eng ini nyata sekali dakwaan secara dangkal dan tidak berasas apa apa fakta.Yang dituduh bila GST dilaksana maka Pasar Mini Tat Ming akan kena tutup.Jika Pasar Mini Tat Ming itu berperolehan lebih dari RM500,000 setahun.Seseorang adalah dikehendaki untuk berdaftar di bawah CBP jika perolehan bercukai tahunannya melebihi RM 500,000. 

Seseorang itu termasuk individu,pemilik tunggal,perkongsian,syarikat,pemegang amanah,pertubuhan,kesatuan,kelab persatuan atau mana-mana organisasi termasuk jabatan kerajaan atau pihak berkuasa tempatan yang terlibat di dalam perniagaan yang membuat pembekalan bercukai di Malaysia.Jika Pasar Mini Tat Ming tidak sampai pun RM500,000,maka pasar mini itu tidak dikenakan GST.Alasan apa perlu tutup ??? Apa kos tambahan pasar mini tersebut bila ada GST tidak dinyatakan ??? Ianya hanya memainkan sentimen untuk kelirukan rakyat.cukup la Lim Guan Eng,jangan kelirukan rakyat !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

4 comments:

Anonymous said...

Sebelum ni berniaga tak pernah bayar cukai ... hidup free ja kat Malaysia ...bila kena GST macam nak mati ...pergi mati la ooi

Anonymous said...

Biasalah asal tax saja semua takut lintang pukang. Bila orang berniaga mestilah bayar tax. Kalau bisnes bagus ada keuntungan mestilah bayar tax. betul. kalau kurangan bisnes tak cukup income tidak perlu.

Orang cakap GST ini semua kena bayar termasuk orang miskin. Ini apa cerita ni mengarutlah. Pembangkang terlalu teruk sekali perdayakan orang. Pernah tak pembangkang ni bantu orang miskin ada MANA? MANA? tak nampak pun walaupun 1 keluarga sekali pun. Mereka gunakan rakyat sebagai satu sentimen saja. tetapi rakyat tidak bodoh semacam tu.

Balik isu Uncle tu kenapa Uncle tu nak tutup plak GST? Kalau income dia kurang tidak usah bayar GST.

Kalau tak nak GST tak payah niaga. Mana-mana negara pun tax ada punya. Cuba kalau mereka niaga di sana boleh diorang bantah tak boleh nanti kena hukum.

Pada mulanya memang sukar apabila sudah belajar dan tahu GST berfungsi semestinya berbaloi. Kerajaan kita sudah membuat perancangan, kaji selidik, purata, apa kesannya dan etc. Dan kini ianya akan dilaksanakan.

Anonymous said...

Cina komunis......cina komunis....

HAMIDIsP said...

Tamak haloba dan fitnah. Ini patut kena hukum hudud..

 
 
Blogger Templates