Social Icons

Pages

Monday, June 22, 2015

KANTOI !!! PERLAKSANAAN #GST !!! PENIPUAN PUAK #PEMBANGKANG DIDEDAHKAN !!! #NOTHING2HIDE !!!


Bersyukurlah! Nikmat Tuhan yang mana lagi yang kamu mahu dustakan.Berikut adalah harga hanya 2 jenis ubat di antara pelbagai lagi yang diambil oleh pesakit saya. Pesakit saya ini bekerja di sektor swasta.

1) Ubat gastrik, Nexium (esomeprazole) Harga sekotak RM 33.60 Stok sebulan adalah 4 kotak Jumlah= RM 33.60 X 4 = RM 135.40 2) 

2) Ubat sendi,Fosamax Plus Harga sebijik RM 27.60 Kekerapan pengambilan seminggu sekali.Jumlah kos sebulan: RM 27.60 X 4 = RM 110.40 

Jumlah kos ubat untuk 2 jenis ubat ini sahaja adalah sebanyak RM 245.80 sebulan.Pesakit saya hanya membayar RM5.00 sahaja untuk rawatan pakar dan juga ubat-ubatan.Bayangkan kos untuk setahun? Jumlahnya adalah RM 2,949.60.Di sinilah mengalirnya wang cukai termasuk GST anda.Belajarlah menjadi manusia yg bersyukur wahai rakyat. 

Nota : Untuk kakitangan kerajaan dan pesara kerajaan,bayaran RM5 itupun dikecualikan.Yes,rawatan pakar dan ubat2an mahal seperti ini adalah PERCUMA!


Contoh kedua : Berikut adalah bil sahabat saya utk isterinya yang bersalin normal. Sahabat saya dan isterinya bukan kakitangan kerajaan dan mereka bekerja sendiri.

Di atas adalah cerita sebenar yang menjelaskan kejayaan Kerajaan Pusat menguruskan kewangan negara dan hasilnya dapat dirasai oleh pelbagai golongan.Tahniah kepada doktor pakar dari Melaka yang berkongsi pengalaman dan maklumat berharga di atas.Malah,kini Kerajaan Pusat melalui hospital-hospital yang terpilih telah mewujudkan perkhidmatan penghantaran ubat kepada pesakit. 

Pesakit tidak perlu lagi pergi ke hospital untuk mengambil ubat-ubatan mengikut jadual berkala seperti sebelum ini.Sepatutnya lebih ramai lagi penjawat awam berkongsi maklumat sebegini supaya ianya dapat menyedarkan pihak yang sengaja menimbulkan persepsi buruk tentang GST,sekali gus membuka mata betapa prihatinnya kerajaan dalam mengurus sumber pendapatan negara dan kesaksamaan pengagihannya untuk kesejahteraan rakyat.


APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Anonymous said...

Sykur Alhamdulillah...

Terimkasih Kerajaan UMNO/BN kerana meletakkan kepentingan rakyat dan bukannya kepentingan individu2 ahli politik seperti yang berlaku dalam Pakatan.

Allah lindungi lah Tanah Airku. Lindungi lah pemimpin2 yang tak henti2 difitnah dan dicaci bertubi tubi.

Amin.

 
 
Blogger Templates