Social Icons

Pages

Thursday, August 20, 2015

FAKTA !!! JIKA @SARAWAK_REPORT #SARAWAKREPORT TAK BERSALAH KENAPA NAK SEMBUNYI ???


Pada 4 Ogos yang lalu Polis Malaysia telah memperolehi waran tangkap ke atas pemilik dan pengasas SarawakReport.org,Clare Rewcastle-Brown,dari Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bagi tujuan siasatan kerana menerbitkan laporan dan kenyataan palsu.Malangnya,sehingga hari ini Clare tidak pernah tampil berjumpa Polis bagi membolehkan siasatan dilakukan.Malah beliau mengecam penyiasatan Polis Malaysia dan menganggap ia memalukan Malaysia di peringkat antarabangsa.

“I am merely an investigative journalist who has been doing my job,It’s as simple as that – no plot and no vested interest.The interest of the public is my motivation and duty,” kata Clare dalam satu kenyataan di lamannya.Untuk rekod,waran tangkap ini hanya diminta oleh pihak Polis setelah siasatan Polis Thailand mendapati sebahagian besar dokumen milik Xavier Andre Justo yang digunakan oleh laman terbabit telah diubah suai.Sekiranya Clare berpendapat bahawa beliau tidak bersalah,tidak menerbitkan apa-apa dokumen palsu dan merancang apa-apa yang bersalahan dengan undang-undang Malaysia,mengapa beliau perlu takut berhadapan dengan siasatan Polis ??? 

Beliau hanya perlu menyerah diri untuk siasatan dan berhadapan dengan undang-undang negara ini jika ada kes ke atas dirinya.Mahkamah Malaysia bukan sebuah “kangaroo court” pihak berkuasa atau orang tertentu yang bebas menentukan siapa yang bersalah.Jika pun wujud persepsi sedemikian,perbicaraan Clare hampir mustahil dimanipulasi atau dihakimi secara semberono kerana ia akan diperhati dengan teliti oleh United Kiingdom sendiri.Perbicaraan membabitkan Clare (jika ada pertuduhan) yang merupakan seorang wartawan dan warganegara United Kingdom,pasti akan mendapat liputan dan perhatian meluas diperingkat antarabangsa.Setiap pertuduhan,bukti dan keputusan akan dianalisis dan dipantau oleh negara luar terutamanya United Kingdom sendiri.Justeru tindakan Clare mengelak dari siasatan pihak berkuasa Malaysia mengesahkan sebahagian besar laporan dalam SarawakReport adalah pembohongan dan pemalsuan fakta bertujuan menggugatkan kestabilan politik dan ekonomi negara ini.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

7 comments:

Anonymous said...

Patutnya PDRM/Kem. Luar lawan habis-habisan utk., TANGKAP si BETINA-ejen MOSSAD PENAKUT ni bawah Akta Terorisma!

Si BETINA omputih-KEPARAT S.Repot ni (yvg. patutnya diHARAMkan selamanya masuk M'sia kita ni) disyaki DALANG belakang kumpulan PENGGANAS-PENGGANAS ANTI-BUMIPUTERA Islam/Melayu dari puak PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO ini, yg. termasuk puak PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak - yg. adalah si EJEN/KULI-rejim-rejim PENGGANAS Barat/NATO-ISrael/Zionis, yang memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara (lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009)!

Dan BETINA ni juga sebenaqnya adalah adik ipar kpd. bekas PM UK yg. amat pro-ISrael/Zionis, Gordon Brown yg. terlibat bersama Blair utk. melancarkan perang Iraq yg. telah menyebabkan BERJUTA Bumiputera Arab Islam Iraq diBUNUH/diROMPAK/diPERKOSA dgn. amat KEJAM dlm. GENOSID oleh tentera PENGGANAS US/UK – lihat di http://www.whale.to/b/bollyn.html , How Mossad Controls Our Political Parties, by Christopher Bollyn, 25 October 2008:

lihat di http://www.whale.to/b/bollyn.html , How Mossad Controls Our Political Parties, by Christopher Bollyn, 25 October 2008:

……MOSSAD CONTROLS BRITAIN

The evidence indicates that Israeli intelligence has near complete control of the leading political parties in Britain and the United States. While the Zionist political controllers in London and Washington are well known to the owners of the mass media, discussion of the subject of Zionist or Israeli control of the parties is censored in the media outlets they control. This censorship illustrates how Zionist control of the media serves to deceive the people and cause extreme harm to the nations.

Specific examples of the current pro-Israel bias in the mass media would include the media's unquestioning support of the 9-11 cover-up, the costly and disastrous wars in Iraq and Afghanistan, and the trillion dollar "bail-out." The complete lack of transparency in U.S. elections and discussion of the secretive private companies that run our elections are also censored subjects.

The utterly fraudulent Zionist construct called the "War on Terror" and the illegal wars in Iraq and Afghanistan have all been designed and forced onto the American and British nations by Zionists who control the political systems of London, New York, and Washington.

In Britain, the two political leaders who have promoted and supported the Zionist agenda and wars of aggression are Tony Blair and Gordon Brown. Their Zionist paymasters and handlers are not hard to discern, although they are never discussed in the media in such terms……

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

jho low dah mula 'sembunyi' di taiwan.

so. jho low juga bersalah?

Anonymous said...

Pompuan Clare tu dah melongeh tak boleh poyi ke 150 lebih negara yang PDRM dah hantar Red Alert berdasarkn waran tangkap dia. Nak poyi Thailand pun dia takut sobab Pemerintah Thaaland baik dengan Bang najib lorr.

Anonymous said...

Aku nyampah ngan pompuan omputih nih. Motif dia nak gulingkan pemimpin kita aku ragukan. Dulu KM Sarawak. Sekang PM Najib. Aku bukan sokong Najib sebab 1MDB dan kes RM2.6 bilion tuh. Tapi geram jugak kat pompuan omputih nih.

Bapak dia dulu Inspekter Polis di zaman Omputih Kolonial Britan merintah Sarawak. Dia membesar di Sarawak, gamak nya seronok dengan gilang gemilang British Kolonial. Bapak nya dan dia kena balik England le masa penubuhan Malaysia dan Sarawak merdeka. Gamak nya dia geram le, tak dapat nak enjoy gilang gemilang Bretes lagi. Tak memasal dia cari pasal ngentam Taib Mahmud, pastu Najib.

Tangkap dia masukkan jel di Malaysia aje yng bagus.

Anonymous said...

Dia hentam korapsi di Sarawak (kawasan balak dll), 1MDB, RM2.6 bilion masuk ekaun Najib dsb nya. Tapi keluarga dia sendiri pun korapso juga.

Suami dia adik Gordon Brown, Perdana Menteri Britain yang lalu. Terlibat dengan skandal suami dan abang ipar nya yang heboh di media massa beberepa tahun lalu.

Gurindam punya pompuan.

Anonymous said...

Pempuan bedebah Sarawak Report tu kata dia tak percayakan sistem kehakiman kita di Malaysia. Jadi, tak mahu di tankap dan lawan di mahkamah Malaysia. Kepala hotak dia.

Tapi Najib pun tak mau saman dia dan Wall Street Journal ke Mahkamah. Di luar negara ke di Malaysia. Jadi susah lah kita nak tahu siapa yang betul.

Anonymous said...

Nek Tempoyak,

Kalo ko kata SR tuh di pengaruh ke, di bayar ke dek Zionis Mossad dsb nya, kasi le bukti. Panjang lebar ko salin pasal Mossad i sana sini bakpa.

Aku nak tau betul tidak apa yang di kata depa. Tapi dah susah nak tau sekarang. Ko cuba le dapatkan jawapan macam macam so'alan oang dah tanya pasal 1MDB, EM2.6 bilion tuh. Tak payah panjang lebar, kasi fakta pendek pendek pun takpa.

 
 
Blogger Templates