Social Icons

Pages

Monday, August 24, 2015

KANTOI !!! #DEIG #AZMINDEIG !!! PENIPUAN #AZMINALI DIDEDAHKAN !!! VIDEO INSIDE !!!


Tatkala amalan songsang sudah sinonim dengan PKR,rasanya tiada siapa terduga dan tiada siapa menduga,bahawa kesongsangan tersebut juga turut menyelusup ke dalam cara kerajaan PKR negeri Selangor mengurustadbir.Darul Ehsan Investment Group, syarikat “ajaib” dibawah Azmin Ali,telah mencetuskan kebimbangan rakyat Selangor tentang harta milik negeri yang didakwa berjumlah kira-kira RM30 billion.RM2,itulah nilai “saham” syarikat,yang kemudiannya dinafikan oleh pejabat MB Selangor,yang mengeluarkan kenyataan bahawa modal berbayar RM10 juta,walhal RM10 juta itu adalah modal yang dibenarkan (authorized capital). 

Cubaan untuk menipu rakyat telah gagal dan mereka terpaksa mengakui bahawa modal berbayar mereka kekal di angka RM2 berdasarkan carian di Suruhanjaya Syarikat Malaysia.Dakwaan mereka bahawa DEIG bernaung dibawah Menteri Besar Incorporated juga adalah satu penipuan,apabila rekod di Suruhanjaya Syarikat Malaysia menunjukkan sebaliknya.cerita yang diberitahu oleh Azmin Ali DEIG telah didaftarkan pada Jun 2015 dan membayar zakat pada Julai 2015.Di mana logik akan perlakuan tersebut ??? Amalan lazim bagi pembayaran zakat ialah tempoh 1 tahun terkumpul sebelum kewajiban pembayaran dilakukan.Sungguhpun tiada larangan untuk membayarnya pada usia syarikat baru mencecah 1 bulan,namun tindakan DEIG sangat diluar tabii.Apatah lagi,terdapat laporan polis oleh Angkatan Rakyat Sedar (ARAS) yang mendakwa zakat tersebut dibayar melalui jentera politik dan melibatkan ketua-ketua cabang PKR.

saya ingin bertanya,apakah ini salah satu cara untuk memindahkan dana politik ke pihak-pihak tertentu ??? DEIG perlu mengemukakan nama-nama penerima zakat tersebut.Yang paling penting,nama-nama tersebut mestilah berstatus asnaf.Apa pula relevannya,sebuah anak syarikat negeri Selangor,menyalurkan zakat ke Pahang ??? Terdapat laporan akhbar bahawa sebanyak RM157,000 disalurkan ke Pahang.Hakikatnya,masih ramai lagi rakyat Selangor yang layak serta memerlukan bantuan di Selangor,sekaligus mengotakan kata-kata pimpinan Pakatan bahawa hasil negeri dikembalikan kepada anak negeri.Apa muslihat Azmin sebenarnya ??? 

DEIG didaftarkan pada Jun 2015.DEIG mengeluarkan zakat pada Julai 2015.Azmin berkata,sewaktu sidang DUN minggu lalu,bahawa DEIG dijangka akan mula beroperasi pada 2016.Namun,“printscreen” diatas,bukan kah ianya bermaksud DEIG sudah mula beroperasi ??? Bersangka baik,mungkin individu-individu yang dilantik masuk oleh Azmin ke DEIG bekerja secara sukarela tanpa sebarang imbuhan,demi negeri Selangor tercinta seperti mana Azmin mencintai negeri itu sepenuh hati.


APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

2 comments:

Anonymous said...

JAHATnya BR si PKRHOMO ni no, sampai ZAKAT pun sanggup nak TIPU!

Aku HERAN betullah SPRM ni! Asyik YAB PM/UMNO/1MDB kita diSIASAT! Lepas tu BISING bila diTUDUH tak buat kerja seolah SPRM ni KEBAL undang-undang pula - letakkan SPRM ni bawah SURUHANJAYA INTEGRITI MALAYSIA di bawah JPM - mcm. PDRM tu! SPRM juga haris diPANTAU - jgn. pula SPRM dibiaqkan BERMAHARAJALELA seolah dia PALING berkuasa di Malaysia ni!

Dahlah ramai pekerja JPA menyokong PEMBANGKANG-KEPARAT dlm. diam, mcm. si DALANG-DUA-MUKA! Mcm-mcm SUBSIDI diberi K'jaan tapi TAK pernah berterimakasih puak DALANG ni!

Aku AKAQ UMBI dari RAKYAT Malaysia ni juga sedang menunggu SPRM/PDRM utk. MENYIASAT RM7.56 billion duit rakyat Selangor yg. lesap dalam tempoh 12 bulan ni di bawah AzminBANGANG dan isu DEIG ni yang melibatkan wang rakyat bernilai RM 30 billion! SPRM – buat KERJA betul-betul!

Lihat juga di -
http://ibm-akusayangumno.blogspot.com/2015/08/apa-mahsiswa-ni-tahu-asyik-nak-protes.html, APA MAHSISWA NI TAHU. ASYIK NAK PROTES PASAL WANG DERMA RM2.6 BILLION, BAGAIMANA DENGAN ISU DEIG YANG MELIBATKAN WANG RM30 BILLION. ITU DUIT RAKYAT. JUMAAT, 21 OGOS 2015 ; dan di http://theunspinners.blogspot.com/2015/08/deig-ditubuh-supaya-rm765-billion-tak.html, DEIG ditubuh supaya RM7.65 billion tak dikesan, Posted by The Unspinners at 8/23/2015!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Nek, hang cakap tak tentu hala nih nanti hang jadi Nenek Kebayan.

Awat do kata SPRM asyik siasat PM/UMNO/1MDB? Habih, kalo RM42 billion terhutang cmna tak siasat? Tarak jawab pulak ramai rakyat dok tanya.

Pastu RM2.6 billion masuk ekaun peribadi. Bukan sikit tuh. Hang tahu ke berapa banyak 2,600 juta? Pastu epa dok kata untuk lawan Yahudi Zionis la, ertahan IS la, lawan DAP lah, mcm mcm tak tentu arah.

Sapa kata depa tak buat kerja? Sapa kata SPRM ni KEBAL undang-undang pula? Sapa pulak kata PDRM "di bawah SURUHANJAYA INTEGRITI MALAYSIA di bawah JPM - mcm. PDRM tu!"? Mengarut lah hang nih. Padan lah ada pengomen di sini ketawakan hang.

 
 
Blogger Templates