Social Icons

Pages

Monday, September 14, 2015

ISU #ALTANTUYA !!! SAH !!! #PAKATAN #PEMBANGKANG KERING IDEA !!! APA CERITA NI ???


apa cerita ni ??? pembangkang dah tak ada idea kerrr ??? masalah dalam pun tak settle lagi,dah pecah banyak masih jugakk nak guna isu lapuk !!! Peperangan persepsi yang menjadi agenda utama pembangkang dalam mempengaruhi minda rakyat Malaysia telah sampai ke tahap yang cukup membosankan terutama apabila mereka kekeringan modal atau idea untuk memfitnah Perdana Menteri kita,Datuk Seri Najib.Sebelum ini 1MDB dan derma RM2.6 billion menjadi isu yang pembangkang gunakan untuk menyerang Datuk Seri Najib.Kita perlu ingat bahawa tindakan menyerang Datuk Seri Najib merupakan tindakan menyerang UMNO dan Barisan Nasional.Memandangkan beberapa pembongkaran yang berjaya dilakukan berkenaan dua isu diatas maka pembangkang dilihat terpaksa kitar semula isu yang sudah lapuk iaitu Altantuya.Dalam dua tiga hari ini,media utama pembangkang,Malaysian Insider dan Malaysiakini dilihat cuba menggunakan Altantuya walaupun pembunuh Altantuya telah dijatuhkan hukuman yang sewajarnya.Bagi pihak Perdana Menteri kita pula,beliau sering diletakkan dalam keadaan dilema,diluah mati emak, ditelan mati bapak.Sekiranya beliau mendiamkan diri maka beliau dituduh bersalah manakala apabila beliau bersuara pula,beliau dituduh dengan bermacam-macam tohmahan lain pula.

Semalam,Datuk Seri Najib mendakwa tindakan pihak tertentu menimbulkan semula kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu sebagai antara perancangan kuasa luar untuk menjatuhkannya,sama seperti strategi terhadap Presiden Iraq Saddam Hussein di mana beliau digulingkan oleh Amerika dengan dakwaan palsu kononnya Iraq memiliki senjata pemusnah masa. 

“Sekarang kita tengok Iraq.Mereka (AS) tidak mempunyai bukti,tetapi tetap menceroboh negara itu.Sekarang rakyat Amerika menyesali perbuatan mereka dan nama Bush tidak diterima lagi,” kata beliau dipetik The Star Online.Media asing terbabit dalam konspirasi untuk menjatuhkan kepimpinan negara dan ia melibatkan pelbagai peringkat – “dari atas ke bawah dan dari dalam dan luar negara.Tak ada gambar,tiada bukti dan tiada ada SMS,ia muncul semula.Kes ini sudah lenyap selama bertahun-tahun dan kini ditimbulkan lagi,” katanya.

Sekali lagi Perdana Menteri kita mengulangi ikrarnya bahawa beliau tidak pernah bertemu dengan Altantuya.Namun pembangkang tetap menggunakan Altantuya dalam usaha mereka untuk menyerang Datuk Seri Najib.Memetik kata-kata Lim Kit Siang dalam The Malaysian Insider, “The Altantuya Shaariibuu case will continue to hang over Prime Minister Datuk Seri Najib Razak as long as there is no probe into the motive behind the Mongolian woman’s murder, said Lim Kit Siang”. Ini membuktikan bahawa asas perjuangan pembangkang hanya berdasarkan kepada fitnah dan tohmahan semata-mata.Mereka tidak pernah ikhlas dalam perjuangan.Selain daripada itu juga mereka turut gagal mentadbir beberapa negeri yang berjaya mereka kuasai dalam PRU13 yang lepas.Fokus pembangkang lebih kepada kepentingan diri mereka sendiri. Segala laungan untuk rakyat, demi rakyat dan bermacam-macam lagi sekadar kata manis untuk memperdayakan mereka yang senang diperbodohkan oleh pembangkang.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

8 comments:

Anonymous said...

Maaf yer.
Statement diatas tidak menjawap semua persoalan.
Dan tidak dijawap dengan cara yang memuaskan.

Secara jujur saya sendiri curiga dengan jawapan yang ada.
Ada yang tak kena.Dan saya rasa ramai juga demikian.Jesturu itu jangan salahkan rakyat atau orang yang mempertikaikan.

Ini tidak akan membantu.

hasnul rahman said...

Assalammualaikum wmt,
Saya tak tahu apa niat pembangkang timbulkan semula isu ini.
Isu pembunuhan adalah isu lama. Dah selesai pun.
Pembunuhnya dah dijatuhi hukuman oleh mahkamah.
Hukum gantung sampai mati.

Tapi peliknya, salah seorang yg terhukum boleh berjaya lari ke Australia.
Macam mana dia boleh lari sangat mencurigakan.
Tidakkah pasport antarabangsanya dipegang oleh mahkamah?
Atau apakah dia ke Australia sebagai 'pendatang tanpa izin'.

Lebih pelik lagi kenapa pihak berkuasa kita tak mampu nak bawa balik pembunuh yg larikan diri ke Australia itu?
Setelah diberitakan ianya lari ke luar negara, pihak berkuasa Malaysia diam ajer.
Seolah-olah kes itu dah selesai dan tak ada apa-apa lagi urusan dgn pihak berkuasa Malaysia. Biarkanlah dia lari?

Yg disibukkan sangat ialah siapa yg bocorkan rahsia-rahsia PM Najib berkaitan dgn isu 1MDBnya. Jadi bila ada yg timbulkan semula isu itu, janganlah meroyan tanpa berpijak dibumi nyata. Jgn asyik cari salah orang lain sebelum menyedari salah sendiri.

Hanya rakyat Malaysia yg 'tidak bodoh' saja yg sedar dan tak boleh terima apa yg berlaku itu.
Wallahhu'alam.

Anonymous said...

Rahsia-rahsia PM?

Apakah yang dikatakan rahsia-rahsia PM itu soheh kedudukannya? Berita yang ternyata salah dan berunsur fitnah dipercayai sebagai rahsia PM?

Masih waraskah lagi anda bilamana penyata kewangan dengan fakta dan ankgka yang dikeuarkan oleh pakar dalam bidang perakaunan dan audit tidak lagi dipercayai tetapi mempercayayai berita yang tidak ada kesahihannya dan bertentangan dengan-kenyataan denmi kenyataan yang dikeluarkan sendiri oleh pereka propagand politik.

“Kata Jozef Goebbels, menteri propaganda Nazi pada zaman Hitler : ‘Sebarkan kebohongan berulang-ulang kepada rakyat. Kebohongan yang diulang-ulang, akan membuat rakyat akhirnya menjadi percaya’. Inilah kaedah yang diguna pakai oleh pembangkang untuk memburukan imej UMNO dan kerajaan.

hasnul rahman said...

Assalammualaikum wmt,
Apa? Telah terjawab dgn fakta?
Mana fakta mengenai wang derma untuk UMNO oleh Pak Arab yg disimpan dlm akaun peribadi PM Najib?
Yg rakyat tahu itupun kerana pendedahan WSJ. Kalau tidak tahukah rakyat, ahli UMNO dan para menteri kabinet PM Najib mengenai wang itu?
Hingga kini yg rakyat tahu ada wang derma sebanyak USD700 juta dlm akaun PM Najib, tapi telah ditutup selepas PRU-13. Kenapa ditutup, berapa bakinya dan dipindahkan ke mana pulak masih tak dinyatakan oleh PM Najib. Jauh sekali untuk difaktakan kemana wang derma itu dibelanjakan sebelum akaun ditutup.

Fakta apa kalau yg ditujukan pertanyaan adalah kpd PM Najib tapi tak pernah dijawabnya. Yg dok tolong jawab adalah para menteri baru kabinet 1MDB setelah TSMY dipecat dari kabinet.

Apa pulak fakta yg menyebabkan TSMY dipecat? Bagaimana pula dgn Peguam Negara, perlantikan 4 ahli PAC jadi anggota kabinet yg disyaki bertujuan menangguhkan tugas PAC menyiasat salahlaku PM Najib dlm 1MDB?

Bagaimana pulak dgn fakta pertukaran serta-merta dua pegawai kanan SPRM yg siasat kes 1MDB ke JPM? Kemudian atas fakta apa pulak ianya dibatalkan secepat kilat? Hari ini diarah tukar, esol tak jadi - dibatalkan. Yg suruh tukar JPA, yg tarik balik arahan KSN. Atas fakta mana?

Fakta bukan angka semata-mata. Sebab musabab sesuatu tindakan juga adalah fakta.
Cuba sebutkan fakta yg mana satu pernah dijawab oleh PM Najib sendiri, walaupun yg dipersoalkan dia sendiri?

Cuba fikir tengokkkkkkkkkk!
Wallahhu'alam.

Anonymous said...

Setuju dengan hasnul rahman,

Macam mana dia boleh lari ke Ostorlia sangat mencurigakan. Memang sepatut nya pasport antarabangsanya dipegang oleh mahkamah. Nampak mcm sudah "di aturkan", ha nya orang ramai tak tahu.

Anonymous said...

Di atur dek "hidden hands", Beb. Bnyak fungsi dan tugas nate' tuh.

Anonymous said...

Mamat 2:46 PM,

Tak tahu ke kamu bahawa di Amerika pun syarikt yang demikian besar, dah di odit berbagai odit, lingkup juga. Sebab banyak penyelewengan. Cuba ko google EMRON. Baca le cerita tuh.

Anonymous said...

2:46 PM,

Yang Goebbels cakap di zaman Hitler tu, macam yang korang buat ke? Cakap "Aku tak ambik duit utk guna peribadi" sekali, dah tu di ulang dek korang, semua orang pecaya ke?

Melayu lebih pandai dari German, ko tak tu ke? Tak mau terima cakap sepatah dua, tak beri penerangan punya.

Oooooops, silap - ada beri penerangan. Yng satu kata duit utk lawan Al Qaeda, yang satu lagi kat utk lawan ISIS, yang akhir seka;i kata utk lawan DAP. Kot tak lama ada yang kta RM2.6 bilion utk ....aaaaaaaaaahhh, tak payah cakap le. Meluat aje.

 
 
Blogger Templates