Social Icons

Pages

Thursday, November 26, 2015

EKSKLUSIF !!! PENDEDAHAN MEDIA FILIPINA MENGENAI PEMBABITAN PEMIMPIN #PKR DENGAN PENGGANAS KIRAM DIDEDAHKAN !!!


Media Filipina dan agensi media antarabangsa pernah melaporkan pembabitan seorang pemimpin PKR dalam serangan di Lahad Datu Sabah pada tahun 2013. Ia berdasarkan maklumat risikan keselamatan selain pertemuan dua lagi pemimpin PKR dengan pihak tertentu di sana.Agak menghairankan kerana perhatian PKR terhadap puak di Selatan Filipina meningkat mendadak.Persoalannya,tiada angin masakan pokok bergoyang.Bayangkan jika serangan pengganas Kiram ke atas Sabah itu berjaya,siapakah dan parti manakah yang ketika itu terdesak mahukan kuasa, akan meraih untung ??? 


Serangan pengganas Kiram itu tidak boleh dimaafkan kerana ia pencerobohan bersenjata seolah olah mendapat motivasi dari orang dalam. Ia mencabar kedaulatan negara.Sepatutnya PKR memutuskan hubungan dengan pengganas tersebut apatah lagi pengganas Kiram ini masih menuntut hak kedaulatan terhadap Sabah.Nyata PKR adalah parti yang sanggup menjual negara untuk membebaskan Anwar Ibrahim yang dihukum bersalah melalui proses mahkamah yang panjang dan luar biasa.



The Sulu sultanate denied media reports claiming that Malaysian Prime Minister Najib Abdul Razak and Sultan Bantilan Esmail Kiram II, the brother of Sulu sultan Jamalul Kiram III, met to negotiate the conflict in Sabah. Esmail II and PM Najib had never met, let alone talk, Abraham Idjirani, sultanate spokesman and secretary general, said. The photos of the supposed meeting that is currently circulating on the Internet could have been fabricated, he added. Esmail II last went to Sabah on the last week of January before the standoff started. He only stayed in Semporna and did not go to Kuala Lumpur, Idjirani said.



UNTUK SELANJUTNYA 

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates